Wyzwalacz

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

Awatar użytkownika
Sejtan
Posty: 112
Rejestracja: 03 kwietnia 2007, 20:54
ID Steam: sejtan24
Numer GG: 6538171
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Wyzwalacz

Post autor: Sejtan »

elgyd pisze:...Teraz w moim heli nie ma pilotów?
A skąd mamy to wiedzieć?
elgyd
Posty: 113
Rejestracja: 11 sierpnia 2011, 18:27
ID Steam:

Re: Wyzwalacz

Post autor: elgyd »

OK. Już wiem.
Śliczne dzięki za pomoc
Awatar użytkownika
Sejtan
Posty: 112
Rejestracja: 03 kwietnia 2007, 20:54
ID Steam: sejtan24
Numer GG: 6538171
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Wyzwalacz

Post autor: Sejtan »

elgyd pisze:Tzn nie wiesz czy nie chcesz już po prostu pisać?

Pytasz czy w Twoim heli są piloci... Nie wiem, skąd mam to wiedzieć? Chyba, że twierdzisz ,że w heli nie ma pilotów to mozemy się nad tym zastanowić, tylko po co to "?" na końcu zdania?
elgyd
Posty: 113
Rejestracja: 11 sierpnia 2011, 18:27
ID Steam:

Re: Wyzwalacz

Post autor: elgyd »

Ok. Sorry trochę namieszałem.

1) A napiszecie jeszcze jak zrobić, żeby ten wrogi śmigłowiec podlatując do pos2 zaczął przeszukiwać teren w obrębie np 1000m

2) Dlaczego śmigłowiec atakuje mnie kiedy moja jednostka to np samochód, a nie atakuje kiedy moja jednostka to żołnierz (wtedy dolatuje do pos2 i stoi w miejscu). Atakuje dopiero wtedy kiedy żołnierz odda do niego strzał.
Awatar użytkownika
Sejtan
Posty: 112
Rejestracja: 03 kwietnia 2007, 20:54
ID Steam: sejtan24
Numer GG: 6538171
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Wyzwalacz

Post autor: Sejtan »

elgyd pisze: 1) A napiszecie jeszcze jak zrobić, żeby ten wrogi śmigłowiec podlatując do pos2 zaczął przeszukiwać teren w obrębie np 1000m
Napiszę tylko tyle, że jest świetny patrol script autorstwa Jaromaza, który jest polskim odpowiednikiem UPSMON. Sam wybierz którego chcesz użyć i zastanów się jak to zrobić.
2) Dlaczego śmigłowiec atakuje mnie kiedy moja jednostka to np samochód, a nie atakuje kiedy moja jednostka to żołnierz (wtedy dolatuje do pos2 i stoi w miejscu). Atakuje dopiero wtedy kiedy żołnierz odda do niego strzał.
Może po prostu Cię nie widzi, albo ma za mało info o wrogu (knowsAbout/reveal). Ale tego pewny nie jestem, domyślam się tylko.
elgyd
Posty: 113
Rejestracja: 11 sierpnia 2011, 18:27
ID Steam:

Re: Wyzwalacz

Post autor: elgyd »

Używam patrol script, ale nic mi to nie mówi jak mam to zrobić... Nie daję rady.

Po drugie: co to znaczy (knowsAbout/reveal)?

Po trzecie : na pewno mnie widzi bo stoję na otwartej przestrzeni nie daleko niego.
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1526
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Wyzwalacz

Post autor: kondor »

Przed zadaniem kolejnego pytania proszę się zapoznać z poradnikiem tworzenia misji na tej stronie: http://www.armacenter.pl/ w przeciwnym razie zamknę temat.
elgyd
Posty: 113
Rejestracja: 11 sierpnia 2011, 18:27
ID Steam:

Re: Wyzwalacz

Post autor: elgyd »

OK. To zapytam tak:
Używam Patrol Script. Stawiam heli KA52. W uruchamianie wpisuje: nul = [this, "marker1", "air", "random"] execVM "JPS.sqf"

jeśli to samo napiszę dla jakiegoś wojaka to on patroluje mój marker1, a śmigłowiec owszem ukazuje się w losowym miejscu, zaczyna lecieć, a potem staje i wisi w powietrzu.
Co robię źle?
Awatar użytkownika
Sejtan
Posty: 112
Rejestracja: 03 kwietnia 2007, 20:54
ID Steam: sejtan24
Numer GG: 6538171
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Wyzwalacz

Post autor: Sejtan »

elgyd pisze:OK. To zapytam tak:
Używam Patrol Script. Stawiam heli KA52. W uruchamianie wpisuje: nul = [this, "marker1", "air", "random"] execVM "JPS.sqf"

jeśli to samo napiszę dla jakiegoś wojaka to on patroluje mój marker1, a śmigłowiec owszem ukazuje się w losowym miejscu, zaczyna lecieć, a potem staje i wisi w powietrzu.
Co robię źle?
Zamiast this wpisujesz nazwę śmigła. Jak nic nie zmieniałeś to będzie _heli
Bawiłem się ostatnio tym skryptem i takie coś mi wyszło:

Kod: Zaznacz cały

_heli = createVehicle ["AH1Z", position pos1, [], 0, "FLY"];
_heli setDir 90;
_heliCrew = createGroup west; 
_pilot1 = _heliCrew createUnit ["USMC_Soldier_Pilot", position pos1, [], 0, "FORM"]; 
_pilot1 moveInDriver _heli; 
_pilot2 = _heliCrew createUnit ["USMC_Soldier_Pilot", position pos1, [], 0, "FORM"]; 
_pilot2 moveInGunner _heli;
{_x doMove position pos2; _x setSpeedMode "FULL"; _x setCombatMode "RED"; _x setBehaviour "COMBAT"} forEach units _heliCrew; 
warunek = true;
while {warunek} do
{
	if (_heli distance pos2 < 200) then
	{
		hint "Rozpoczynam patrol";
		nul = [_heli, "ALPHA", "air"] execVM "JPS.sqf";
		warunek = false;
	};
};

Podejrzewam, że od linijki warunek = true; można lepiej to napisać, ale mi tylko takie coś przyszło do głowy.
elgyd
Posty: 113
Rejestracja: 11 sierpnia 2011, 18:27
ID Steam:

Re: Wyzwalacz

Post autor: elgyd »

No fajnie.
1) A czy cykl da się zmienić tylko w JPS.sqf, czy można w sqs?
2) Dalej pozostaje problem typu: dlaczego heli nie chce strzelać do mnie jak moja jednostka to żołnierz? Jak jest to jakiś pojazd to wali od razu, a jak wojak to lata w okół niego i w ogóle go jakby nie widzi- dopiero jak ja pierwszy do niego strzelę- dlaczego tak jest i czy da się to zmienić?
Awatar użytkownika
Sejtan
Posty: 112
Rejestracja: 03 kwietnia 2007, 20:54
ID Steam: sejtan24
Numer GG: 6538171
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Wyzwalacz

Post autor: Sejtan »

elgyd pisze:No fajnie.
1) A czy cykl da się zmienić tylko w JPS.sqf, czy można w sqs?
W jakim sqs? :roll: JPS ma polskie readme i nie rozumiem co tu jeszcze wyjaśniać
2) Dalej pozostaje problem typu: dlaczego heli nie chce strzelać do mnie...
Też mu się dziwię... :violent:
Podałem ci na tacy spis komend do ArmA i wskazałem knowsAbout a ty jak taki &%^&# zamiast sobie sprawdzić ILE wróg wie o tobie, dalej zadajesz głupie pytania...
Zablokowany

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”