Moje gratulacjeTrance pisze:A ja po kilku latach grania i robienia doświadczeń zauważyłem, że zmniejszenie rozdzielczosci przyspiesza gre !!!!
Wydajność Armed Assault a sprzęt
Moderator: Inkwizytor
Re: Wydajność Armed Assault a sprzęt
Re: Wydajność Armed Assault a sprzęt
Ja zauważyłem, że gdy gra wysypuje się na pulpit proces arma.exe wciąż zostaje w pamięci i ją zamula.
- ufoman
- Posty: 1184
- Rejestracja: 11 grudnia 2006, 19:48
- ID Steam:
- ID gracza: 40452
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Wydajność Armed Assault a sprzęt
Jezeli ktos cos jeszcze zauwazy to bede bardzo zly
Koniec z offtopem.

-
- Posty: 389
- Rejestracja: 07 maja 2008, 06:54
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Chrzanów
Re: Wydajność Armed Assault a sprzęt
A tak na poważnie, to jest jakiś sposób aby zwiększyć wydajność ArmA bez :
- kupowania nowego kompa/części
- instalowania modów np. jakieś NOGRASS itp
- zmniejszania detali/rozdzielczości
Liczę na szczerą odpowiedź

- kupowania nowego kompa/części
- instalowania modów np. jakieś NOGRASS itp
- zmniejszania detali/rozdzielczości
Liczę na szczerą odpowiedź


Re: Wydajność Armed Assault a sprzęt
hm..jeśli już próbowałeś z ustawieniami bardzo niskimi i gierka szarpała w singlu czy multi to już koniec, wymiana sprzętu/części i niech cię nie zwiedzie że ktoś napisze, zmień stery czy coś w tym stylu, bo i tak nic z tego nie będzie, ewentualnie jak sie znasz to jeszcze możesz kręcić proca, grafikę ale to i tak będzie ratunek na krótką metę 

Tylko martwi ujrzeli koniec wojny.
"Platon"
"Platon"
-
- Posty: 389
- Rejestracja: 07 maja 2008, 06:54
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Chrzanów
Re: Wydajność Armed Assault a sprzęt
Nie tylko się tak zastanawiam.
Pentium IV 3,2hgz
GeForce 8600GT O/C
2x1gb ram goodram
Gram na wysokich detalach. Raczej mi nie zwalnia chyba, że przy większej liczbie jednostek. Ale chciałbym sobie na najwyższych detalach pograć. Proponuję, aby dzielić się spostrzeżeniami, jakie ustawienia najbardziej zwalniają/przyspieszają działanie gry.
Pentium IV 3,2hgz
GeForce 8600GT O/C
2x1gb ram goodram
Gram na wysokich detalach. Raczej mi nie zwalnia chyba, że przy większej liczbie jednostek. Ale chciałbym sobie na najwyższych detalach pograć. Proponuję, aby dzielić się spostrzeżeniami, jakie ustawienia najbardziej zwalniają/przyspieszają działanie gry.
Re: Wydajność Armed Assault a sprzęt
No kolego, o takich sprawach to już dawno było, jednakże jestem człowiek dobry to ci podam kilka własnych spostrzeżeń.
*Postefekty na Nisko (zbędne rozmywanie)
*Szczegóły terenu na Nisko (to że będziesz miał kilka kwiatków więcej na trawie, to nic ci nie da)
*Cieniowanie na Normalnie (wyższe zżerają dużo FPS, a da to tylko tyle, że będziesz miał dokładniejszy LOD obiektów na dalsze odległości)
*Detale cieni na Wysoko (w przypadku nowszych k.graficznych na cieniach wysokich gra działa dużo lepiej, niż na niskich...jakiś kolejny bug od BISu)
*Antyaliasing na Wyłączone (tutaj sprawa jest już personalna, osobiście lubię grać z wygładzonymi krawędziami, jednak w przypadku ArmA mam je wyłączone, z powodu dużej straty wydajności)
*Szczegóły tekstur na Normalnie (tutaj powyżej Normalnych nie zauważysz większej różnicy w jakości, jedynie lepsze efekty odbijania światła itp.)
*Szczegóły obiektów na Normalnie (tutaj również sprawa zależy od nas, im wyższa wartość tej opcji graficznych, tym więcej obiektów widzimy w perspektywie odległości, po moich własnych testach powyżej Normalnie różnice w widoczności nie są miażdzące, za to FPS ładnie lecą w dół)
*Filtrowanie anizotropowe (to chyba najlepsza opcja ze wszystkich, od Wyłączone do Bardzo wysokie tracimy jedynie 1 FPS!, więc warto włączyć)
*Postefekty na Nisko (zbędne rozmywanie)
*Szczegóły terenu na Nisko (to że będziesz miał kilka kwiatków więcej na trawie, to nic ci nie da)
*Cieniowanie na Normalnie (wyższe zżerają dużo FPS, a da to tylko tyle, że będziesz miał dokładniejszy LOD obiektów na dalsze odległości)
*Detale cieni na Wysoko (w przypadku nowszych k.graficznych na cieniach wysokich gra działa dużo lepiej, niż na niskich...jakiś kolejny bug od BISu)
*Antyaliasing na Wyłączone (tutaj sprawa jest już personalna, osobiście lubię grać z wygładzonymi krawędziami, jednak w przypadku ArmA mam je wyłączone, z powodu dużej straty wydajności)
*Szczegóły tekstur na Normalnie (tutaj powyżej Normalnych nie zauważysz większej różnicy w jakości, jedynie lepsze efekty odbijania światła itp.)
*Szczegóły obiektów na Normalnie (tutaj również sprawa zależy od nas, im wyższa wartość tej opcji graficznych, tym więcej obiektów widzimy w perspektywie odległości, po moich własnych testach powyżej Normalnie różnice w widoczności nie są miażdzące, za to FPS ładnie lecą w dół)
*Filtrowanie anizotropowe (to chyba najlepsza opcja ze wszystkich, od Wyłączone do Bardzo wysokie tracimy jedynie 1 FPS!, więc warto włączyć)
-
- Posty: 389
- Rejestracja: 07 maja 2008, 06:54
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Chrzanów
Re: Wydajność Armed Assault a sprzęt
Masz rację. Dawno to było, lecz nie było wtedy patchu 1.14. A on polepsza wydajność w grze. Więc można grać na wyższych detalach. Chodziło mi głównie o tą wersję.
Re: Wydajność Armed Assault a sprzęt
*Postefekty na Nisko (zbędne rozmywanie)
zgadzam się
*Szczegóły terenu na Nisko (to że będziesz miał kilka kwiatków więcej na trawie, to nic ci nie da)
zgadza się, na wyższych ust. daje to tyle że trawę kilka metrów dalej też widać jak na Nisko(tylko po co)
*Cieniowanie na Normalnie (wyższe zżerają dużo FPS, a da to tylko tyle, że będziesz miał dokładniejszy LOD obiektów na dalsze odległości)
Ja mam na Nisko, na B.nisko teren w oddali wygląda fatalnie! na Normalnie nie widze różnicy między Nisko
*Detale cieni na Wysoko (w przypadku nowszych k.graficznych na cieniach wysokich gra działa dużo lepiej, niż na niskich...jakiś kolejny bug od BISu)
zgadza się, Tylko że na Wysoko mam kwadratowe cienie(cień na ścianie jest kwadratowy dosłownie, BUG jakiś w sterach lub grze) ale wzrasta FPS, nawet powiem że FPS jest stabilniejszy, szok!
*Antyaliasing na Wyłączone (tutaj sprawa jest już personalna, osobiście lubię grać z wygładzonymi krawędziami, jednak w przypadku ArmA mam je wyłączone, z powodu dużej straty wydajności)
mi na Nisko spada o 2-3klatki, adekwatnie czym wyżej tym mniej a różnicy nie widać(mam na Nisko) bo z Wyłączonym strasznie ArmA wygląda.
*Szczegóły tekstur na Normalnie (tutaj powyżej Normalnych nie zauważysz większej różnicy w jakości, jedynie lepsze efekty odbijania światła itp.)
J/W
*Szczegóły obiektów na Normalnie (tutaj również sprawa zależy od nas, im wyższa wartość tej opcji graficznych, tym więcej obiektów widzimy w perspektywie odległości, po moich własnych testach powyżej Normalnie różnice w widoczności nie są miażdzące, za to FPS ładnie lecą w dół)
J/W
*Filtrowanie anizotropowe (to chyba najlepsza opcja ze wszystkich, od Wyłączone do Bardzo wysokie tracimy jedynie 1 FPS!, więc warto włączyć)
mi akurat spada FPS więcej jak o 1, ale mam na Wysoko(pasy na jezdni widać dalej i się nie rozmywają
)
Widoczność na 1200m
No i dodam że ten ostatni patch coś zmienił w kwestji wydajności, jest lepiej.
zgadzam się
*Szczegóły terenu na Nisko (to że będziesz miał kilka kwiatków więcej na trawie, to nic ci nie da)
zgadza się, na wyższych ust. daje to tyle że trawę kilka metrów dalej też widać jak na Nisko(tylko po co)
*Cieniowanie na Normalnie (wyższe zżerają dużo FPS, a da to tylko tyle, że będziesz miał dokładniejszy LOD obiektów na dalsze odległości)
Ja mam na Nisko, na B.nisko teren w oddali wygląda fatalnie! na Normalnie nie widze różnicy między Nisko
*Detale cieni na Wysoko (w przypadku nowszych k.graficznych na cieniach wysokich gra działa dużo lepiej, niż na niskich...jakiś kolejny bug od BISu)
zgadza się, Tylko że na Wysoko mam kwadratowe cienie(cień na ścianie jest kwadratowy dosłownie, BUG jakiś w sterach lub grze) ale wzrasta FPS, nawet powiem że FPS jest stabilniejszy, szok!
*Antyaliasing na Wyłączone (tutaj sprawa jest już personalna, osobiście lubię grać z wygładzonymi krawędziami, jednak w przypadku ArmA mam je wyłączone, z powodu dużej straty wydajności)
mi na Nisko spada o 2-3klatki, adekwatnie czym wyżej tym mniej a różnicy nie widać(mam na Nisko) bo z Wyłączonym strasznie ArmA wygląda.
*Szczegóły tekstur na Normalnie (tutaj powyżej Normalnych nie zauważysz większej różnicy w jakości, jedynie lepsze efekty odbijania światła itp.)
J/W
*Szczegóły obiektów na Normalnie (tutaj również sprawa zależy od nas, im wyższa wartość tej opcji graficznych, tym więcej obiektów widzimy w perspektywie odległości, po moich własnych testach powyżej Normalnie różnice w widoczności nie są miażdzące, za to FPS ładnie lecą w dół)
J/W
*Filtrowanie anizotropowe (to chyba najlepsza opcja ze wszystkich, od Wyłączone do Bardzo wysokie tracimy jedynie 1 FPS!, więc warto włączyć)
mi akurat spada FPS więcej jak o 1, ale mam na Wysoko(pasy na jezdni widać dalej i się nie rozmywają

Widoczność na 1200m
No i dodam że ten ostatni patch coś zmienił w kwestji wydajności, jest lepiej.
-
- Posty: 389
- Rejestracja: 07 maja 2008, 06:54
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Chrzanów
Re: Wydajność Armed Assault a sprzęt
A ktoś inny ma jakieś uwagi/spostrzeżenia?
Re: Wydajność Armed Assault a sprzęt
Grając od 2 lat w ArmA dziś przez przypadek w Domination ustawiłem view distanse na 6500m
Nie wiedziałem że wyspa jest tak mała!

Z pasma gór Sierra Madre widać brzeg od strony Paraiso jak i Ortego/Dolores! Szok.
Ale mi się dziwnie grało, lecąc śmigłem. Zawsze widziałem mgłę w odległości 1km a teraz widać całą wyspę. To trzeba przeżyć samemu.
Nie wiedziałem że wyspa jest tak mała!

Z pasma gór Sierra Madre widać brzeg od strony Paraiso jak i Ortego/Dolores! Szok.
Ale mi się dziwnie grało, lecąc śmigłem. Zawsze widziałem mgłę w odległości 1km a teraz widać całą wyspę. To trzeba przeżyć samemu.