ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Awatar użytkownika
DRIVER
Posty: 247
Rejestracja: 11 kwietnia 2008, 20:43
ID Steam:
Numer GG: 6869863
ID gracza: 0
Lokalizacja: Koszalin

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: DRIVER »

Bo mistrzowie kodu mysleli glownie o konsolach... i pod to byla robiona gra... da sie to wykukac patrzac na system wydawania rozkazow. Ta gra moze miec naprawde spory potencjał w walkach PvP.... tylko stylistyka graficzna jest faktycznie tragiczna.... No ale z drugiej strony(nie znam sie na grafice wiec to bardziej gdybanie) trzea isc na kompromisy... algo uzyskujemy zoptymalizowany silnik graficzny ktory dzwignie daleko obszarowe krajobrazy(mowie o wolnosci na mapie). Albo robi sie cool grafe ale z znacznie gorsza optymalizacja... ArmA2 albo GTA IV czy tez Gothic III(czasy jak byl nowoscia). Bo mi sie wydaje ze gra traci na plynnosci skoro nie musi wczytywac/ladowac kolejnych lokacji tylko calosc jest podana na talezu. No ale z drugiej strony z Crysisem sie udalo... ale tam co jakis czas pojawiaja sie doczytywania lokacji.

Nie kumam tylko nazekania na AI bo na Hardcore daja rade... Ja nie mialem z nimi problemu jak narazie.

Tak naprawde ja nie nazekam na grafike czy krealizm gry.... tylko na sam klimat..... jest na maxa plytki, prosty, taki.... no nie wiem jak to nazwac.... bez zycia?

W OFP klimat mnie powalal na kolana... w ArmA byl dla mnie tragiczny... w ArmA2 podoba mi sie na maxa :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1522
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: kondor »

DRIVER pisze:trzea isc na kompromisy... algo uzyskujemy zoptymalizowany silnik graficzny ktory dzwignie daleko obszarowe krajobrazy(mowie o wolnosci na mapie). Albo robi sie cool grafe ale z znacznie gorsza optymalizacja... ArmA2 albo GTA IV czy tez Gothic III(czasy jak byl nowoscia).
Nie rozumiesz pojęcia optymalizacji i widzę, że wiele osób ma z tym duży problem.
Nie można, na podstawie wyższej liczby FPSów w jednej grze, wnioskować że ta gra jest lepiej zoptymalizowana niż inna, w której osiąga się zazwyczaj mniejszą ilość FPSów.
Jak ktoś odpali Skirę lub podobną wyspę w Armie2 lub Czarnoruś w OFP: DR, to wtedy będzie można porównać po części optymalizację.
byczek
Posty: 79
Rejestracja: 30 marca 2009, 14:36
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: byczek »

Prawie każdy jeździ Ofp:DR. Nie jestem fanem ani Army 2 ani Ofp 2, ale przecież Codemasters robili grę od początku, do Army 2 wykorzystano chyba coś z army 1, mieli jakieś doświadczenie w robieniu takiej gry. Oczywiście, może Ofp 2 jest takie gówniane przez to, że robili to też na konsole, ale Arma 1 nie była też świetna? Może trochę patchów i będzie w miarę grywalna. Coś mi się wydaje że razem z demem wydadzą pierwszego patcha, przy okazji pewnie demo będzie poprawione, ale to takie moje gdybanie. Sam kiedyś grałem w Ofp 1 wersja 1.00, była masa bugów, oczywiście patche i była świetna gra. :rant :rant
Awatar użytkownika
Matte
Posty: 805
Rejestracja: 17 stycznia 2007, 12:20
ID Steam:
Numer GG: 3470353
ID gracza: 2166020
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: Matte »

byczek pisze:Prawie każdy jeździ Ofp:DR. Nie jestem fanem ani Army 2 ani Ofp 2, ale przecież Codemasters robili grę od początku, do Army 2 wykorzystano chyba coś z army 1, mieli jakieś doświadczenie w robieniu takiej gry. Oczywiście, może Ofp 2 jest takie gówniane przez to, że robili to też na konsole, ale ARMA 1 nie była też świetna? Może trochę patchów i będzie w miarę grywalna. Coś mi się wydaje że razem z demem wydadzą pierwszego patcha, przy okazji pewnie demo będzie poprawione, ale to takie moje gdybanie. Sam kiedyś grałem w Ofp 1 wersja 1.00, była masa bugów, oczywiście patche i była świetna gra. :rant :rant
Z tą różnicą, że OFP 1.00 wystarczyło żeby zrobić furorę.
Jestem BIS fanboyem! :ofp :weteran
FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
Awatar użytkownika
Havker
Posty: 82
Rejestracja: 11 stycznia 2007, 17:22
ID Steam:
Numer GG: 8964303
ID gracza: 0

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: Havker »

Cały ten temat mogę podsumować tylko w jeden sposób:
Obrazek
Obrazek
"To są gromy co przyjdą w nagłym grzmocie z setkami potężnych ziemi wstrząśnięć i tysiącem fal, i nie odpoczywają ani czasu nie znają." - A.S. LaVey
Awatar użytkownika
Matte
Posty: 805
Rejestracja: 17 stycznia 2007, 12:20
ID Steam:
Numer GG: 3470353
ID gracza: 2166020
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: Matte »

Amen.
Jestem BIS fanboyem! :ofp :weteran
FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
Awatar użytkownika
DRIVER
Posty: 247
Rejestracja: 11 kwietnia 2008, 20:43
ID Steam:
Numer GG: 6869863
ID gracza: 0
Lokalizacja: Koszalin

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: DRIVER »

kondor pisze:
DRIVER pisze:trzea isc na kompromisy... algo uzyskujemy zoptymalizowany silnik graficzny ktory dzwignie daleko obszarowe krajobrazy(mowie o wolnosci na mapie). Albo robi sie cool grafe ale z znacznie gorsza optymalizacja... ArmA2 albo GTA IV czy tez Gothic III(czasy jak byl nowoscia).
Nie rozumiesz pojęcia optymalizacji i widzę, że wiele osób ma z tym duży problem.
Nie można, na podstawie wyższej liczby FPSów w jednej grze, wnioskować że ta gra jest lepiej zoptymalizowana niż inna, w której osiąga się zazwyczaj mniejszą ilość FPSów.
Jak ktoś odpali Skirę lub podobną wyspę w Armie2 lub Czarnoruś w OFP: DR, to wtedy będzie można porównać po części optymalizację.

Nie nie nie... Moze zle sie wrazilem. Chodzi mi o to ze jak gra jest robiona bez okresowych doczytywan terenu tylko wszystko jest wepchane odrazu w gre... to gra musi byc na pewno pamięciożerna. Bo musi doczytywac wszystkie textury na biezaco a to natomiast musi bardziej obciazac nasza maszyne. I tu podalem przykladowo ArmA2 czy GTA4(chodz tutaj bardziej nie wyszedl konwert silnika graficznego z konsoli na PC) . A mozna to zniwelowac/zmniejszyc robiac mniej szczegolowe textury.

A przez pojecie optymalizacja rozumiem dobra wspolprace silnika graficznego gry z GPU, CPU no i oczywiscie z Dirextem... oczywiscie nie chce sie madrzec i moge sie mylic :D
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Maćko
Posty: 653
Rejestracja: 10 grudnia 2007, 15:08
ID Steam:
ID gracza: 1
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: Maćko »

http://www.youtube.com/watch?v=GLvmF_f7jwk

:mrgreen: Ja rozumiem żeby wczytywać wcześniejsze LOD'y ale żeby całego pojazdu nie wczytać :o
Obrazek
Obrazek

-------------
MOBO: MSI H110M PRO-D | CPU: Core i3 [email protected] | RAM: 8GB DDR4 2400@2133 MHz CL14 Goodram Play |
GPU: Asus GTX 760 DirectCU II 2GB GDDR5 | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Samsung HD502HJ 500GB |
PSU: Corsair VS450 | Case: SilentiumPC Brutus S20 | FAN: SilentiumPC Mistral 120 mm
Nickos
Posty: 40
Rejestracja: 05 czerwca 2009, 09:29
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: Nickos »

A oto najkrótsze, najlepsze podsumowanie tematu:
Na kontynuacje ArmA warto czekać
Na kontynuacje OFP DR...raczej ich nie będzie
Awatar użytkownika
Drone
Posty: 217
Rejestracja: 13 grudnia 2006, 02:39
ID Steam:
Numer GG: 4111057
ID gracza: 0
Lokalizacja: Kraków

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: Drone »

2 dni - tyle miałem DRa na dysku i ani chwili dłużej. Naprawdę mało takich gier w historii mojego grania było, które tak krótko zagościły na moim sprzęcie. Beznadzieja i wielkie gówno. Amen.
Awatar użytkownika
polo
Posty: 208
Rejestracja: 07 lipca 2009, 08:55
ID Steam:
Numer GG: 1257116
ID gracza: 0
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: polo »

Powiem tak ArmA 2 zostaje dla mnie najlepszą grą.

Ale w Dragon Rising podoba mi się to, że strzelamy do kogoś inego niż Rosjanie.
Niewątpię, że ArmA jest bardziej realistyczna, ale podoba mi się w OFP dr walka w budynkach.
Jednym z najlepszych sposobów zachowania pokoju jest ciągła gotowość do wojny.
ODPOWIEDZ

Wróć do „ArmA Flash News”