SaS TrooP pisze: by w ultimate simulation musiało powstawać ACE by gra była realistyczna.
oponowałbym, z doświadczenia P85, mianowicie: był problem z nonsensownym konfigiem BMD1, który twórca ponoć oparł o "wartości z ACE", dał BMD armor=650 czyli taki sam jak T72 ( jak można porównać płyty stalowe 1 cm do pancerza czołgu kompozytowego 10 razy grubszego !!!)
ale balistyka ... to była tragedia, nadał pociskowi prędkość 1650 m/s, ponoć "zgodnie z ACE", podczas gdy realna armata 2A28 Grom ma 650 m/s
różnica ogromna, wyobraź sobie, że jedzie naprzeciw prostopadle cel, pojazd jak M113, jedzie 30 km/godzine, czyli 8,3 m/s
Ty jesteś powiedzmy tylko 650 metrów dalej i chcesz go trafić i zniszczyć HEATem z BMP/BMD
tak więc pocisk lecący 1650 m/s pokona ten dystans w 0,4 sekundy
0,4 s* 8,3 m/s= 3,3m
czyli wrogie BM113 w "tym ACE" pokna w tym czasie 3 metry, przy długości M113 prawie 6 metrów - nawet laik trafi celując w przód
a jak jest w REALU !!! - w realu leci 650m/s , wiec ten dystans pocisk pokona w czasie 1 sekundy
a wiesz co to oznacza przy prędkości 8.3 m/s pojazdu wroga?
to że w tym czasie M113 przejedzie 1.5 swojej długości prawie !
czyli celując w jego przód, Twój HEAT przeleci pare metrów za tyłkiem M113 i trafi pagórek za nim !
tak jest w realu
jeśli chcesz trafić M113 jadące w poprzek Ciebie ponad pół kilometra dalej - celuj długość pojazdu wcześniej modląc sie by w tym czasie wróg nie przyspieszył ani nie zahamował przypadkowo
ale ludzie powiedzą, że Vilasa config zły, bo nie trafili :/
nie widziałem konfigów ACE< bo za dużo do ściągania, ale paru kolegów addonmakerów z zachodu z szybkim netem twierdzili, że to nie jest realne, a osoba co robiła BMD zarzekała się, że korzysta z "realnych" konfigów ACE , jeśli ACE jest tak realne jak zaprezentowany wyżej przykład... sory :/
sory za offtopa i dygresje odnośnie realizmu
ale czasem głupia cyferka w konfigu powoduje, ze trafimy w coś lub nie (prosta fizyka na poziomie chyba 8 klasy, oczywiście dla ułatwienia założyłem ruch jednostajny, bez sił oporu powietrza, zakładając prędkość constance na tym odcinku dla uproszczenia, bo nie bawmy sie w równania ruchu balistyki z oporem powietrza, grawitacją itp)
mnie tylko nieco podłamuje, że z tego co sie zapowiada, to AKS74U chyba nie jest w A2 specjalnie "krótkiego zassięgu i niskiej celności" skoro w instrukcji piszą o jego wyskalowaniu na 300 metrów a SVD 200
____________
@Trance
wydaje mi sie że w A2 wzrost dotyczy tylko grafiki, a nie "realizmu" struktury fizyki/zniszczeń
że AI działa lepiej to super wiadomość by była
czyli przy takim postępie działąjące kamizelki kuloodporne w Arma4 ? czy OFP DR?