by Wynarator

Wstęp
Syria to kawałek piekła na Ziemi - krwawa wojna domowa, konflikty na tle etnicznym i napierające Państwo Islamskie doprowadziły do największego kryzysu humanitarnego XXI wieku - brakuje elektryczności, jedzenia i wody, a fala uchodźców zalewa brzegi Europy, która tak czy inaczej przechodzi swój wewnętrzny kryzys związany z Brexitem. Nieudolność rządów establishmentu na Starym Kontynencie doprowadziła do dużych zmian na scenie politycznej - jak domek z kart upadały rządy centrowe i umiarkowane, a do władzy zaczęły dochodzić partie prawicy, które w o wiele twardszy sposób podchodziły do kwestii rozwiązania kryzysu humanitarnego w Syrii. Pod koniec 2016 roku krajom Unii Europejskiej udało się wywalczyć w NATO mandat na misję stabilizacyjną w Syrii, która miała w twardy i zdecydowany sposób rozwiązać zarówno kwestię napływu imigrantów, jak i coraz częstszych zamachów w Europie.

Sytuacja
Kontyngent NATO ustanowił FOB ARROWHEAD nieopodal Kobane, które po wyniszczającej walce zostało w 2015 roku odbite przez Kurdów z rąk Państwa Islamskiego - miejsce nie tylko dobre pod względem strategicznym, ale też symbolicznym. Niestety ta lokalizacja ma też swoje minusy - w okolicy wciąż przebywa mnóstwo uzbrojonych Kurdów, a także bojowników ISIS.
1. Siły przeciwnika
Podejrzewamy że w rejonie przebywa ok. 20-40 bojowników ISIS, uzbrojonych głównie w broń AK, PKM, sporadczynie RPG-7 czy wyrzutnie SPG, prawdopodobnie dysponują też moździerzem. Nie przewidujemy, żeby w rejonie przebywał obecnie któryś z BMP w ich posiadaniu, jednak możliwe są zwiady HMMWV (charakterystycznie pomalowanych na kolor czarnych).
2. Siły własne
Pazur 1- Rosomak [grywalne]
Pluton Pięść 1-1 [grywalne]
- Drużyna Alpha
- Drużyna Bravo
- Drużyna Charlie
Pluton Pięść 2-1
- Drużyna Alpha
- Drużyna Bravo
- Drużyna Charlie

3. Zabezpieczenie logistyczne
1x KTO ROSOMAK dla Pazur 1
1x STAR-944 do transportu dla Pięści 1-1
1x Chinook CH47 dla Pięści 2-1
4. Zadania jednostek w pobliżu
Pluton Pięść 2-1 uda się na południe aby zbadać dolinę Urugal.
Misja
Pluton Pięść 1-1 i element Pazur 1 zostały wyznaczone do pozyskania informacji dot. kolaboracji z ISIS w miejscowości Ghasaniyeh. Nasz informator będzie oczekiwać w POI LESTER i przekaże nam informacje o miejscu przebywania kolaboranta (kryptonim KOBE B.). Wyruszamy nad ranem tak, aby spotkać się w LESTER jeszcze przed godziną 5. Schwytanie kolaboranta ma kluczowe znaczenie dla zabezpieczenia miejscowości Ghasaniyeh i spodziewamy się znaleźć przy nim dokumenty, które wskażą nam miejsca obozów bojowników - jeżeli tak się stanie, to należy od razu przejść do rozpoznania i zniszczenia obozów.

Realizacja
Pięść 1-1 wyruszy pojazdami w kierunki POI LESTER - cały teren, łącznie z Ghasaniyeh, jest pod naszą kontrolą, jednak wciąż przebywa na nim wielu uzbrojonych Kurdów, którzy odnoszą się do nas przyjaźnie i nie stanowią zagrożenia; w miejscowości Bahad znajduje się nawet mały obóz kurdyjskich bojowników, jesteśmy w trakcie prowadzenia negocjacji co do jego rozwiązania lub conajmniej przeniesienia dalej od naszego FOB. Po dotarciu do POI LESTER i uzyskaniu informacji elementy ruszą do Ghasaniyeh aby schwycic informatora i przeszukać jego dom - następnie zostanie wyznaczona drużyna eskorty, która odwiezie KOBE B. do FOB, a reszta elementów wyruszy neutralizować obozy bojowników jeżeli znalezione dokumenty to umożliwą.
Zdjęcia operacyjne z realizacji:



