aktywacja gdy padnie strzał z m107.
Moderatorzy: kondor, Inkwizytor
Re: aktywacja gdy padnie strzał z m107.
No dobrze. Skrypt się uruchomił ale... działa częściowo -tylko wtedy, gdy strzelę zanim śmigłowiec dotrze na miejsce. Inne części skryptu nie działają. Jeśli cel już wyjdzie ze śmigłowca to po oddaniu przeze mnie niecelnego strzalu stoi w miejscu i za cholerę nie ma zamiaru wrócić do śmigłowca i odlecieć.
-
- Posty: 77
- Rejestracja: 31 grudnia 2009, 14:51
- ID Steam:
- ID gracza: 0
Re: aktywacja gdy padnie strzał z m107.
Kod: Zaznacz cały
[cel ] join mi8;
cel move getpos mi8;
cel ordergetin true;
cel assignascargo mi8;
waitUntil {cel in mi8};
mi8 move getpos "1";
Re: aktywacja gdy padnie strzał z m107.
Niestety dalej nie działa. Wydaje mi się jednak, że problem tkwi w samej strukturze gry. Kombinowałem i testowałem różne możliwości m.in. te co napisał krzysiek2222, próbowałem też dać marker przy samym lądowisku dla śmigłowca mi8 i wpisać w skrypcie cel move getmarkerpos "1" i pożniej dopiero join, ordergetin, assignascargo itp. Nic nie działa! Cel owszem po strzale kieruje się do mi 8 ale gdzieś po drodze się gubi i rezygnuje. Zmodyfikowałem też skrypt aby cel po wylądowaniu i strzale poszedł do innego śmigłowca np. mi8a i o dziwo wsiadł (inna sprawa ze smiglowiec nie wystartowal)ale tylko raz na chyba 20 testów. Nie wiem o co chodzi ale opadłem już z sił. Wydawało mi się, że misja będzie banalna do zrobienia. Jeśli nie robiłoby to komuś kłopotu to proszę o zrobienie byle jakiej testowej misji z użyciem tych skryptów. Chcę sprawdzić czy może problem pojawia się tylko u mnie.
A może ktoś trafił gdzieś przypadkiem na podobną misję. Wyeliminowanie jakiegoś Vip-a, który na dźwięk alarmu po strzale ucieka np. do samochodu albo śmigłowca i ucieka.
Pogrzebałem trochę na forach i pomyślałem, że może da się użyć czegoś takiego. Nie znam się jednak na skryptach wiec nie wiem czy dobrze to napiszę. Na zielono zaznaczyłem to co chciałbym zmienić.
A może ktoś trafił gdzieś przypadkiem na podobną misję. Wyeliminowanie jakiegoś Vip-a, który na dźwięk alarmu po strzale ucieka np. do samochodu albo śmigłowca i ucieka.
Pogrzebałem trochę na forach i pomyślałem, że może da się użyć czegoś takiego. Nie znam się jednak na skryptach wiec nie wiem czy dobrze to napiszę. Na zielono zaznaczyłem to co chciałbym zmienić.
Wiem, że pewnie bzdury napisałem- nie znam się- próbowałem coś wykombinować na podstawie innych skryptów._cel = _this select 0;
_group1 = group leader _cel;
if (alive cel) then {
if (cel in mi8) then {
mi8 move getpos "1";
}
else {
_wp1 = [_group1,1] AddWaypoint [GetMarkerPos "helipad", 0];
[_group1,1] SetWaypointType"GETIN"; albo może _wp1 setWaypointStatements ["true", "cel action ["GETIN", mi8]"];
[_group1,1] setCurrentWaypoint [cel, 1];
}
}
else {
mi8 move getpos "1";
sleep 3;
endMission "END1"
}
sleep 15;
if (alive cel and (sniper distance cel > 1000)) then {
endMission "LOSER";
}
else {
if (not alive cel) then {
sleep 3;
endMission "END1";
}
else {
sleep 20
if (not alive cel) then {
sleep 3;
endMission "END1"
}
else {
endMission "LOSER";
}
}
}
Ostatnio zmieniony 02 lutego 2010, 02:21 przez kmax1, łącznie zmieniany 3 razy.
Re: aktywacja gdy padnie strzał z m107.
To może spróbuj stworzyć punkt nawigacyjny typu (wsiadaj i następnie ruszaj do) po nieudanym strzale.
Punkt wsiadania:
Punkt ruszaj do:
Punkt wsiadania:
Kod: Zaznacz cały
qq = (group uciekinier) addWaypoint [getpos Śmigłowiec,3]";
[group uciekinier,1]setWaypointType" GETIN ";
Kod: Zaznacz cały
qq = (group uciekinier) addWaypoint [getpos nazwa_obiektu_do _którego_ma_się_udać_uciekinier,10]";
[group uciekinier,2]setWaypointType" MOVE ";
Re: aktywacja gdy padnie strzał z m107.
Niestety wszystkie (na pewno prawidłowe) podsunięte przez Was rozwiązania nie działają. Najwyraźniej gra jest skopana. Wszystkie pomysły wyżej wymienione kończą się zazwyczaj tym, że gość podbiega do śmigłowca i albo stoi albo ucieka w przeciwnym kierunku. Poddaję się. próbowałem również: allowfleeing 0; postawiłem też drugi pusty śmigłowiec mi8a- zeby cel po strzale zostal jego jego pilotem (assignasdriver) lub w skrypcie dalem (cel = driver mi8a); Bezsilny dałem w pewnym momencie Trigger z aktywacją cel distance mi8a <25 a w init. boss moveindriver mi8 i ciągle to samo. Jedyny moment, kiedy cel dociera a raczej znajduje się w mi8 (mi8a) to wtedy, gdy w skrypcie po strzale dam moveindriver albo moveincargo(w zaleznosci do czego ma wsiąść mi8 lub mi8a)
I znów kilka godzin mam wyjęte z życiorysu. Jeśli komuś przyjdzie jeszcze coś do głowy, to jestem otwarty na wszelkie sugestie... :-(
I znów kilka godzin mam wyjęte z życiorysu. Jeśli komuś przyjdzie jeszcze coś do głowy, to jestem otwarty na wszelkie sugestie... :-(
Re: aktywacja gdy padnie strzał z m107.
Przepraszam za podwójnego posta ale nikt pewnie by nie zobaczył moich dopisanych wypocin.
PROBLEM ROZWIĄZANY! :-)
Minęło trochę czasu. Znalazłem nowe siły do pracy. Kombinowałem, szukałem i rozwiązałem problem dlaczego cel nie chce wsiąść do mi8. Chodziło o drobną zmianę w poleceniu join. Wpisalem w init. mi8 (gr1= group mi8). i zamiast samego join mi8, użyłem joinAs [grupa, miejsce], Dopisałem jeszcze kilka brakujących ";" i wszystko chyba gra.
skrypt wygląda tak:
Dziękuję wszystkim za pomoc. Bez Waszego udziału do niczego bym sam nie doszedł.
PROBLEM ROZWIĄZANY! :-)
Minęło trochę czasu. Znalazłem nowe siły do pracy. Kombinowałem, szukałem i rozwiązałem problem dlaczego cel nie chce wsiąść do mi8. Chodziło o drobną zmianę w poleceniu join. Wpisalem w init. mi8 (gr1= group mi8). i zamiast samego join mi8, użyłem joinAs [grupa, miejsce], Dopisałem jeszcze kilka brakujących ";" i wszystko chyba gra.
skrypt wygląda tak:
Kod: Zaznacz cały
if (alive cel) then {
if (cel in mi8) then {
mi8 move getmarkerpos "1";
}
else {
cel joinAs [gr1,6];
[cel] orderGetIn true;
waitUntil {cel in mi8};
mi8 move getmarkerpos "1";
}
}
else {
mi8 move getpos "1";
sleep 3;
endMission "END1"
}
;
sleep 15;
;
if (alive cel and (sniper distance cel > 1000)) then {
endMission "LOSER";
}
else {
if (not alive cel) then {
sleep 3;
endMission "END1";
}
else {
sleep 20;
;
if (not alive cel) then {
sleep 3;
endMission "END1"
}
else {
endMission "LOSER";
}
}
}
;
Ostatnio zmieniony 19 lutego 2010, 17:11 przez kmax1, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 77
- Rejestracja: 31 grudnia 2009, 14:51
- ID Steam:
- ID gracza: 0
Re: aktywacja gdy padnie strzał z m107.
Raczej chodziło o nawiasy kwadratowe. Czemu w warunku pierwszym jest alive boss, a na końcu alive cel. Bo trochę nie rozumiem kto to jest boss, jak cel to oficer wroga. W ogóle do wsiadania starczyłoby chyba:
Może w ogóle nie być łączenia w grupę obydwu jednostek.
A i jeszcze jedno w pustej linii nie musi być ";".
Ale w sumie skrypt jest dobry. Ja proponuję na przyszłość bardzo dokładnie czytać dokumentacje na BIS Wiki.
pzdr
Kod: Zaznacz cały
cel assignAsCargo mi8;
[cel] orderGetIn true;
A i jeszcze jedno w pustej linii nie musi być ";".
Ale w sumie skrypt jest dobry. Ja proponuję na przyszłość bardzo dokładnie czytać dokumentacje na BIS Wiki.
pzdr
Re: aktywacja gdy padnie strzał z m107.
oczywiście powinien być cel a nie boss. Już poprawiłem. Robię inną misję - stąd pomyłka. Natomiast jeśli chodzi o to za cholerę nie chciało to u mnie działać. tak jak napisałem wcześniej - Cel po strzale kieruje się do mi 8 ale gdzieś po drodze się gubi i zatrzymuje kilka metrów od śmigłowca. Już nie pamiętam- strasznie kombinowałem- ale nawiasy też chyba wstawiałem.
Nie wiem o co chodziło ale ważne, że działa. Co do stawiania ";" , to uczę się dopiero na podstawie istniejących już skryptów, napisanych przez innych i sugeruję się tym co sama Arma2 mi podpowiada i wszystko robię za pomocą prób i błędów. :-) dzięki za info -"w pustej linii nie musi być ";". " Dla ciebie to oczywiste a dla mnie nowe i ważne.
Jeszcze raz dzięki za pomoc, a Tobie szczególnie -za cierpliwość.
Kod: Zaznacz cały
assignAsCargo mi8;
[cel] orderGetIn true;
Nie wiem o co chodziło ale ważne, że działa. Co do stawiania ";" , to uczę się dopiero na podstawie istniejących już skryptów, napisanych przez innych i sugeruję się tym co sama Arma2 mi podpowiada i wszystko robię za pomocą prób i błędów. :-) dzięki za info -"w pustej linii nie musi być ";". " Dla ciebie to oczywiste a dla mnie nowe i ważne.
Jeszcze raz dzięki za pomoc, a Tobie szczególnie -za cierpliwość.