VIRTUAL BATTLE- Twoja własna misja
Moderatorzy: VoY, Inkwizytor
- Pit
- Posty: 698
- Rejestracja: 11 grudnia 2006, 13:45
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: VIRTUAL BATTLE- Twoja własna misja
Misja na Podagorsk by Intruder, którą próbowaliśmy tuż przed właściwymi testami w czwartek, po prostu mnie urzekła.
Ta wyspa jest dopracowana w każdym szczególe. Dużo na niej pagórków lasów i obiektów, zabudowań, które nadają niepowtarzalny charakter i klimat. Jednocześnie to piękno wcale nie naprzykrza się i nie utrudnia manewrów jednostek pancernych czy piechoty.
Nie mogę się doczekać kiedy będziemy mogli ją zagrać w pełnych składach i z pojazdami wg najnowszej koncepcji balansu sił by Voy. Bardzo jestem ciekaw czy drugi sektor, tak bardzo oddalony na południe, spełni założenia i oczekiwania twórcy co do rozłożenia głównych walk na wyspie.
Ta wyspa jest dopracowana w każdym szczególe. Dużo na niej pagórków lasów i obiektów, zabudowań, które nadają niepowtarzalny charakter i klimat. Jednocześnie to piękno wcale nie naprzykrza się i nie utrudnia manewrów jednostek pancernych czy piechoty.
Nie mogę się doczekać kiedy będziemy mogli ją zagrać w pełnych składach i z pojazdami wg najnowszej koncepcji balansu sił by Voy. Bardzo jestem ciekaw czy drugi sektor, tak bardzo oddalony na południe, spełni założenia i oczekiwania twórcy co do rozłożenia głównych walk na wyspie.
- Galenrog
- Posty: 19
- Rejestracja: 29 grudnia 2009, 20:35
- ID Steam:
- Numer GG: 6683004
- ID gracza: 1322319
Re: VIRTUAL BATTLE- Twoja własna misja
Ja mam kilka zastrzeżeń co do balansu , proszę o usunięcie z UH-1Y farów , 14 Hydr to wystarczająco by oczyścić sektor przed lądowaniem , a to jest śmigło transportowe więc to jest z leksza bez sensu , szczególnie że się rezuje od razu bo zostało przyjęte za śmigło transportowe . A co do spostrzeżenia że Mi-24 można transportować piechotę , to nie wiem jak zdesperowany musiał by być pilot żeby się na to zgodzić skoro jego śmigło rezuje się co 15 min , a lądowanie tym na tej wyspie to jest nie lada wyzwanie przy tym zalesieniu gdzie co kawałek drzewo , a widoczność w nim nie jest zbyt wielka . Lądując mi trwa to co najmniej 30 s , i jest odsłonięty na wszelkie rodzaju ataki i byle piechur go zdejmie . Więc chcę uświadomić Intrudera o tych kilku szczegółach jego misji .
- VoY
- Posty: 672
- Rejestracja: 11 grudnia 2006, 16:42
- ID Steam:
- Numer GG: 3308113
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Gdynia
Re: VIRTUAL BATTLE- Twoja własna misja
Intruder po 2 rozgrywkach na Twojej mapie mam takie sugestie ( uwagi ) :
1. Wróć do tego co chodziło Ci po głowie jak się za nią zabierałeś. Piechota i wsparcie wozów bojowych ( bradley / bmp ). Tym samym musi zostać "obcięta" liczba slotów AT. Hele bojowe może skasować? Wstawić cywilny Mi17 / Osprey i dać im możliwości wykonywania desantów ( wyskakiwania )?
2. Okazuje się że można odciąć resy dla pojazdów naziemnych - nieprawidłowość.
3. Walka o południowe lotnisko - trwa 3 pierwsze minuty. Może tam postawić sektor 2 i będziemy się o ten teren bić 2h? Tam znajdą zastosowanie motorówki ( ląd - wyspa, wyspa - ląd ). Resujące się tam SU co 30minut? Kto kontroluje lotnisko ma "nagrodę".
Tyle.
1. Wróć do tego co chodziło Ci po głowie jak się za nią zabierałeś. Piechota i wsparcie wozów bojowych ( bradley / bmp ). Tym samym musi zostać "obcięta" liczba slotów AT. Hele bojowe może skasować? Wstawić cywilny Mi17 / Osprey i dać im możliwości wykonywania desantów ( wyskakiwania )?
2. Okazuje się że można odciąć resy dla pojazdów naziemnych - nieprawidłowość.
3. Walka o południowe lotnisko - trwa 3 pierwsze minuty. Może tam postawić sektor 2 i będziemy się o ten teren bić 2h? Tam znajdą zastosowanie motorówki ( ląd - wyspa, wyspa - ląd ). Resujące się tam SU co 30minut? Kto kontroluje lotnisko ma "nagrodę".
Tyle.
- seba200
- Posty: 133
- Rejestracja: 02 października 2007, 16:59
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Wawa/Otwock
Re: VIRTUAL BATTLE- Twoja własna misja
Voy wszystkie punkty które wypisałeś są spoko, ale nr. 3 najfajniejszy.
Rzucam teraz luźną sugestie. - skoro mamy transport czy nie można zastosować adonu z liną? Podwieszało by się czołgi i transporcik pyk. W tym trudnym terenie dla czołgów byłoby super sprawą.
Rzucam teraz luźną sugestie. - skoro mamy transport czy nie można zastosować adonu z liną? Podwieszało by się czołgi i transporcik pyk. W tym trudnym terenie dla czołgów byłoby super sprawą.

- Pit
- Posty: 698
- Rejestracja: 11 grudnia 2006, 13:45
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: VIRTUAL BATTLE- Twoja własna misja
Podrzucałem już to rozwiązanie, ale z tego co Voy mówił jest problem natury technicznej - skryptu, który by to zapewniał.seba200 pisze:Voy wszystkie punkty które wypisałeś są spoko, ale nr. 3 najfajniejszy.
Rzucam teraz luźną sugestie. - skoro mamy transport czy nie można zastosować adonu z liną? Podwieszało by się czołgi i transporcik pyk. W tym trudnym terenie dla czołgów byłoby super sprawą.
- VoY
- Posty: 672
- Rejestracja: 11 grudnia 2006, 16:42
- ID Steam:
- Numer GG: 3308113
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Gdynia
Re: VIRTUAL BATTLE- Twoja własna misja
Śledzę wątek o takim transporcie i mam nadzieję że gość to niebawem ukończy. Robi to w prosty i przemyślany sposób.
Niestety nie widziałem aby jakiś transport wykonywany był na czołgach.
Niestety nie widziałem aby jakiś transport wykonywany był na czołgach.
Re: VIRTUAL BATTLE- Twoja własna misja
Widziałem transport czołgiem (w Armie) ale tylko poprzez Herculesa, co jest logiczne, bo UH go nie udźwignie. Raczej tylko hummera.
Jako kolejny smaczek na Podagorsku w ramach bonusu za przejęcie względnej kontroli nad lotniskiem (ale nie jako sektor) pacuję nad wprowadzeniem na nim lekkiej artylerii w postaci moździerzy, gdzie sektor 2 będzie na ich prawie maksymalnym zasięgu. W pierwszych testach efekt ich ostrzału jest... mmmm, fajny. Daje to taki balans, że aby przejąć 2 trzeba będzie bardziej skoordynowanego działania niż do tej pory i wyznaczenia ludzi do obsady mortarów. To duże wyzwanie dla dowódców. Nie wiem jeszcze czy to wypali w realiach serwerowych VB więc przede mną kolejne testy.
A co do reszty - zaopatrzcie się w prawa jazdy, takniści niech przygotują się na przesiadkę na coś lżejszego, a piloci niech pożegnają się z tymi najfajniejszymi zabawkami. Nastał kryzys i wszystko będzie na kartki
)
Można powiedzieć, że tamy i lotnisko mimo, iż nie staną się stricte sektorami będą pełniły rolę takich "mini-sektorów" pod kątem strategicznym. Po raz kolejny próbowałem zniszczyć tamę w sposób tradycyjny (ładunki+bomby LGB) i mi się nie udało. Tam chyba trzeba jakichś niewyjaśnionych sił zawartych w Armie aby zablokować wyjazd nimi... no ale po przesiadce na BWP i przy nieobecności czołgów brak mostów nie bedzie stanowił większego problemu. Najwyżej nie będą mogły przejechać samochody i Bojowe Transportery Piechoty będą po raz pierwszy realizowały pełnię swej misji - również transport piechoty przez rzekę.
Oczywiście jak wszystkie misjie VB tego dowiodły - różnica w składach na poziomie 3-5 osób będzie bardzo znacznie odciskała się na wyniku bitwy. Myślę, że HARCe albo powinni mieć ograniczone wizy
albo UFA powinno wejść z kimś poważnym w alians, bo inaczej winik kampanii jest już teraz przesądzony.
------EDIT - wstępnie moździerze działają, również po zresowaniu się graczy mogących ich używać. Nie będą z nich mogli korzystać tylko rurowi i medycy. Pozostałe formacje, tym bardziej zwykła piechota mają do nich dostęp.
Jako kolejny smaczek na Podagorsku w ramach bonusu za przejęcie względnej kontroli nad lotniskiem (ale nie jako sektor) pacuję nad wprowadzeniem na nim lekkiej artylerii w postaci moździerzy, gdzie sektor 2 będzie na ich prawie maksymalnym zasięgu. W pierwszych testach efekt ich ostrzału jest... mmmm, fajny. Daje to taki balans, że aby przejąć 2 trzeba będzie bardziej skoordynowanego działania niż do tej pory i wyznaczenia ludzi do obsady mortarów. To duże wyzwanie dla dowódców. Nie wiem jeszcze czy to wypali w realiach serwerowych VB więc przede mną kolejne testy.
A co do reszty - zaopatrzcie się w prawa jazdy, takniści niech przygotują się na przesiadkę na coś lżejszego, a piloci niech pożegnają się z tymi najfajniejszymi zabawkami. Nastał kryzys i wszystko będzie na kartki

Można powiedzieć, że tamy i lotnisko mimo, iż nie staną się stricte sektorami będą pełniły rolę takich "mini-sektorów" pod kątem strategicznym. Po raz kolejny próbowałem zniszczyć tamę w sposób tradycyjny (ładunki+bomby LGB) i mi się nie udało. Tam chyba trzeba jakichś niewyjaśnionych sił zawartych w Armie aby zablokować wyjazd nimi... no ale po przesiadce na BWP i przy nieobecności czołgów brak mostów nie bedzie stanowił większego problemu. Najwyżej nie będą mogły przejechać samochody i Bojowe Transportery Piechoty będą po raz pierwszy realizowały pełnię swej misji - również transport piechoty przez rzekę.
Oczywiście jak wszystkie misjie VB tego dowiodły - różnica w składach na poziomie 3-5 osób będzie bardzo znacznie odciskała się na wyniku bitwy. Myślę, że HARCe albo powinni mieć ograniczone wizy

------EDIT - wstępnie moździerze działają, również po zresowaniu się graczy mogących ich używać. Nie będą z nich mogli korzystać tylko rurowi i medycy. Pozostałe formacje, tym bardziej zwykła piechota mają do nich dostęp.


Re: VIRTUAL BATTLE- Twoja własna misja
Ok jest już prawie finalny kształt misji. Pewne rzeczy skryptowe pozostawiłem VoYowi. Pozmieniałem dość sporo.
Postawiłem głównie na walkę na lądzie. Historia jest taka, że do kraju ogarniętego wojną domową przerzucamy lekkie desanty piechoty morskiej, a tam korzystamy z tego, co przygotowali nasi sojucznicy czyli WOC/Partyzanci dla UFA i CzDKZ dla RRA. Innymi słowy dysponujemy własnymi ludźmi i logistyką wspartymi sprzętem przygotowanym i zastanym w strefie lądowania.
Najpierw wymienię zmiany :
- usunąłem po 2 sloty rurowych (zostały po 3)
- usunąłem po 1 ciężkiej heli bojowej
- zamieniłem ciężką helę bojową na bojowego LittleBirda (UFA) zielonego i (RRA) pustynnego (2 miniguny + 14 FFAR)
- zostały po 2 duże śmigła transportowe (UH-60 i Mi-8)
- zostawiłem 4 sloty pilotów (czyli jeden ew. dla Su lub jako gunner w helach)
- mniej pancerek - po 3 BMP-2 (UFA zielone, RRA w kamuflaż) + 1 szyłka
- dodałem do poj. lekkich Urala z ZU23 dla każdej ze stron
- zmieniłem samochody (terenówki i UAZy - 2xCKM, 2xgranatnik, 1xSPG, 1 ciężarówka)
- przy sektorze II dałem 5 wolnych (szybkość 20) łodzi rybackich (bez resowania)
- w porcie na lotnisku dałem 5 szybkich łodzi bojowych z CKM (bez resowania)
- na lotnisku w hangarach po 2 Su z działkiem + 4 LGB
- na lotnisku dodałem wraki dla klimatu
- na lotnisku dodałem 4 punkty bojowe z moździerzami (ostrzał sektora II, dostępne dla piechoty SF, ST i ID (bez rur, bez medyków)
ponadto
- resy Su-25 - 30 minut
- resy heli bojowych (AH6) - 10 minut
- resy poj. ciężkich - 10 minut
- resy moździerzy po 5 minutach lub po skończeniu amunicji
- tylko leccy snajperzy (M24, Dragunov)
Sektor II pozostaje na swoim miejscu. Gdyby był z bonusami na lotnisku dawał by zbyt wielką przewagę. Mając Su i nawet małego AH-6 + choć jedną rurę AA mozna kompletnie zablokować przeciwnikowi dostęp do II - morski i powietrzny. Tak więc lotnisko nadal pozostanie tylko źrodłem dodatkowej zabawy i możliwości.
Nie dodaję możliwości skakania na spadochronie. Ta mapa miała być i zostanie wymagająca dla pilotów. Teren nie ma nieść tylko przyjemności ale i wyzwania. Moździerze działają jak złoto. Testowałem i po zresowaniu się użytkownik nadal może z nich korzystać. Powinno działać również po zrobieniu im resów.
Mam nadzieję, że będzie Wam się podobało
Jeśli zostaną zniszczone wszystkie przeprawy przez rzekę ekipy nie będą udupione w resach. Są przecież hele i po to dałem po obu stronach pływające BMP aby spełniając swą rolę transportera piechoty mogły przepłynąć rzekę i Was przewieźć. Szyłki brodzą bardzo sprawnie więc też nie będą odcięte. A samochody... No coż - wreszcie wzrośnie rola bojowego transportera piechoty
Chętnie posłucham opinii... tylko proszę bez takich typu "Little Bird dla każdego", bo sam go kocham ale budżet nie przewidział ich więcej na tę misję
Z racji konfiguracji
latającego sprzętu bojowego mam nadzieję na zintensyfikowanie zmotoryzowanych działań na ziemi. Nawet jak hela stuknie BWP, to zanim zgarnie pozostałe będzie pewnie musiała się przeładować czyli nie powinna być wszechobecna na polu bitwy. Z drugiej jednak strony AH-6 będzie mógł zakraść Wam się za kołnierz, ukąsić i wylecieć rękawem
Będzie słodko 
Postawiłem głównie na walkę na lądzie. Historia jest taka, że do kraju ogarniętego wojną domową przerzucamy lekkie desanty piechoty morskiej, a tam korzystamy z tego, co przygotowali nasi sojucznicy czyli WOC/Partyzanci dla UFA i CzDKZ dla RRA. Innymi słowy dysponujemy własnymi ludźmi i logistyką wspartymi sprzętem przygotowanym i zastanym w strefie lądowania.
Najpierw wymienię zmiany :
- usunąłem po 2 sloty rurowych (zostały po 3)
- usunąłem po 1 ciężkiej heli bojowej
- zamieniłem ciężką helę bojową na bojowego LittleBirda (UFA) zielonego i (RRA) pustynnego (2 miniguny + 14 FFAR)
- zostały po 2 duże śmigła transportowe (UH-60 i Mi-8)
- zostawiłem 4 sloty pilotów (czyli jeden ew. dla Su lub jako gunner w helach)
- mniej pancerek - po 3 BMP-2 (UFA zielone, RRA w kamuflaż) + 1 szyłka
- dodałem do poj. lekkich Urala z ZU23 dla każdej ze stron
- zmieniłem samochody (terenówki i UAZy - 2xCKM, 2xgranatnik, 1xSPG, 1 ciężarówka)
- przy sektorze II dałem 5 wolnych (szybkość 20) łodzi rybackich (bez resowania)
- w porcie na lotnisku dałem 5 szybkich łodzi bojowych z CKM (bez resowania)
- na lotnisku w hangarach po 2 Su z działkiem + 4 LGB
- na lotnisku dodałem wraki dla klimatu
- na lotnisku dodałem 4 punkty bojowe z moździerzami (ostrzał sektora II, dostępne dla piechoty SF, ST i ID (bez rur, bez medyków)
ponadto
- resy Su-25 - 30 minut
- resy heli bojowych (AH6) - 10 minut
- resy poj. ciężkich - 10 minut
- resy moździerzy po 5 minutach lub po skończeniu amunicji
- tylko leccy snajperzy (M24, Dragunov)
Sektor II pozostaje na swoim miejscu. Gdyby był z bonusami na lotnisku dawał by zbyt wielką przewagę. Mając Su i nawet małego AH-6 + choć jedną rurę AA mozna kompletnie zablokować przeciwnikowi dostęp do II - morski i powietrzny. Tak więc lotnisko nadal pozostanie tylko źrodłem dodatkowej zabawy i możliwości.
Nie dodaję możliwości skakania na spadochronie. Ta mapa miała być i zostanie wymagająca dla pilotów. Teren nie ma nieść tylko przyjemności ale i wyzwania. Moździerze działają jak złoto. Testowałem i po zresowaniu się użytkownik nadal może z nich korzystać. Powinno działać również po zrobieniu im resów.
Mam nadzieję, że będzie Wam się podobało








- seba200
- Posty: 133
- Rejestracja: 02 października 2007, 16:59
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Wawa/Otwock
Re: VIRTUAL BATTLE- Twoja własna misja
Piękny elaborat - powiem szczerze że nie mogę się doczekać:) Moźdierze mniam, to jest to co przynosi prawdziwa wojna a nie głaskanie się po jajach karabinkami, Voy może zdasz status dotyczący przyłaczenia do zabawy klanu który rzekomo miał z nami grać?

- ufoman
- Posty: 1184
- Rejestracja: 11 grudnia 2006, 19:48
- ID Steam:
- ID gracza: 40452
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: VIRTUAL BATTLE- Twoja własna misja
Intruder, tylko dlatego, ze sa male dystanse i sam M24 biore na tej mapie, to nie dostaniesz w leb 

Re: VIRTUAL BATTLE- Twoja własna misja
Na upartego duże snajpy mogą zostać ale jedynym miejscem wykorzystania takiej armaty będzie lotnisko więc mały z nich pożytek.

