Fani potrafią! Fizyka w ArmA by Community!

Dodatki i modyfikacje Armed Assault - te bardziej, jak i te mniej oficjalne

Moderator: Inkwizytor

Awatar użytkownika
-=HuNTeR=-
Posty: 431
Rejestracja: 17 grudnia 2006, 11:50
ID Steam:
Numer GG: 7474995
Kontakt:

Re: Fani potrafią! Fizyka w ArmA by Community!

Post autor: -=HuNTeR=- »

Kto chciał to chciał, ja tam spokojnie grałem sobie w ofpa -.-
Awatar użytkownika
Radeon
Posty: 778
Rejestracja: 14 lutego 2007, 00:28
ID Steam:
Numer GG: 4014140
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Fani potrafią! Fizyka w ArmA by Community!

Post autor: Radeon »

klamacz pisze:
Sensitive pisze:Wydajność ArmA z zaimpletowną fizyką byłaby zabójcza dla 90% naszych komputerów. Nawet z zaawansowaną fizyką zdarzają sytuacje absurdalne np. efekt latających ciał - efekcjarskie, ale czy naprawde dzieje się to w rzeczywistości 8O . Abstrahując oczywiście od produkcji filmowych w których to efekt ten przypomina typowy RagDolls.
mit za mitem mitem pogania. Fizyka moze byc jednoczesnie szybko dzialajaca i dobrze dzialajaca, przykladow mozna mnozyc mnostwo. Nieprawda jest ze wydajnosc Arma z zaimplementowana fizyka bylaby zabojcza, to grafika zabija wydajnosc Arma i to z zupelnie prozaicznych powodow.
Najzwyczajniej napisany, dzialajacy engine jest strasznie ciezko rozbudowac o taki element jak prawdziwa fizyka, poniewaz skutkowaloby to zmiana podejscia do wielu elementow, np. animacji postaci, przeliczen AI, LODow itp. Dlatego koszt takiego przedsiewziecia bylby prawdopodobnie bliski napisaniu engine'u od nowa.
A my, jako fani chcielismy miec Arma szybko ....
Nie mów mi, że BIS to obchodzi... :rant

A przykładem dość fajnego i realnego RagDolla, jest np. ten w RedOrchestra. Jeszcze nie widziałem tam latajacych ciał, a sam efekt wygląda jak połączony z animacją!
Obrazek
Rainbow
Posty: 874
Rejestracja: 01 stycznia 2007, 00:57
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Fani potrafią! Fizyka w ArmA by Community!

Post autor: Rainbow »

RedOrchestra jest stworzona na engine Unreala 2.5, który posiada własny silnik fizyczny nazwany "Karma Engine".
Awatar użytkownika
Radeon
Posty: 778
Rejestracja: 14 lutego 2007, 00:28
ID Steam:
Numer GG: 4014140
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Fani potrafią! Fizyka w ArmA by Community!

Post autor: Radeon »

Ale sam fakt, że jest i jest realistyczny efekt. Nie chodzi mi o śilnik.
Obrazek
Rainbow
Posty: 874
Rejestracja: 01 stycznia 2007, 00:57
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Fani potrafią! Fizyka w ArmA by Community!

Post autor: Rainbow »

Gdyby BIS rzeczywiście chciał zamontować fizykę mógłby zrobić to w najprostszy sposób tak jak twórcy Stalkera, którzy wykorzystali darmowy silnik fizyczny ODE (komercyjna licencja kosztuje grosze w porównaniu do np. Havoka).
Ostatnio zmieniony 01 sierpnia 2007, 14:32 przez Rainbow, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
HAVOC
Posty: 105
Rejestracja: 03 stycznia 2007, 22:43
ID Steam:

Re: Fani potrafią! Fizyka w ArmA by Community!

Post autor: HAVOC »

Rainbow pisze:...w porównaniu do np. Havoca).
Havok'a ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Grey
Posty: 104
Rejestracja: 12 lutego 2007, 15:24
ID Steam:

Re: Fani potrafią! Fizyka w ArmA by Community!

Post autor: Grey »

O czym wy gadacie?
ArmA to mial byc odmlodzony i okraszony grafa i pewnymi dodatkami OFP.
I jest. Cos Wam sie chyba poplatalo. Od poczatku ma byc pisana Game2.
Ja sie ciesze, ze ArmA jest jaka jest i ze nie musze czekac na Game2 pykajac w OFP.
Sensitive
Posty: 25
Rejestracja: 12 lipca 2007, 10:51
ID Steam:

Re: Fani potrafią! Fizyka w ArmA by Community!

Post autor: Sensitive »

Hmm klamacz powiedz mi dlaczego, przykładowo w grze CS: Source nawet bardzo szybkie pc mogą dostać "czkawki"? Zniżając ilośc generowanych klatek do 30fps! W gierce tej, naprawde mało komfortowo strzela się przy takiej ilości fps. Nawet mój sędziwy już cpu wyciąga ponad 150fps spokojnie przechadzając się po mapie. Dopiero kiedy zacznie się coś dziać spada poniżej 40.
Dlaczego w gierce takiej jak ta bardziej od karty graficznej liczy się procesor? A zmieniejszając detale nawet do najniższych niedużo można zyskać na płynności. Jaki z tego wniosek? Co w tej gierce staje się bolączką tysięcy graczy? Fizyka. A podobno Source engine uważany jest za jeden z najlepszych, najbardziej elastycznych i zooptymalizowanych. Co najciekawsze artykuły publikowane w internecie pokazują jakie to zawrotne prędkości można uzyskać w HL2/CS:S grając nawet na słabszych konfiguracjach.
Awatar użytkownika
klamacz
Posty: 818
Rejestracja: 23 listopada 2006, 09:54
ID Steam:
Numer GG: 2019934
ID gracza: 2320644
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Re: Fani potrafią! Fizyka w ArmA by Community!

Post autor: klamacz »

ale nie mowimy tu o Source'u tylko o Armed Assault. Przeanalizuj naklad czasu procesora, karty graficznej i no niech tam jeszcze dysku w przypadku obu gier a zauwazysz jak otwarte ale szczegolowe graficznie przestrzenie przesuwaja uzycie w strone karty graficznej.
Jak chcesz to mozna to sprobowac nawet policzyc, w fizyce licza sie dwie rzeczy: ruch i kolizja. Ten pierwszy mozna ocenic jako 1/10 czasu obliczen tego drugiego. Wez ilosc ruchomych obiektow i dodaj do niej ilosc obiektow, ktore moga ze soba kolidowac we wszystkich kombinacjach spotegowana i pomnozona przez 10...
Jeszcze a propos Source'a : silnik fizyczny jest tam tak wykrecony i przekombinowany jak chyba nigdzie indziej. Wcale mnie nie dziwia podane przez ciebie statystyki.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek
Sensitive
Posty: 25
Rejestracja: 12 lipca 2007, 10:51
ID Steam:

Re: Fani potrafią! Fizyka w ArmA by Community!

Post autor: Sensitive »

Pytanie na marginesie, wiem że temat już poruszany. Mam dysk ATA i SATA, ArmA działa na ATA.
Jak zmieni się płynność gry jeżeli grę zainstaluje na Sata? Niektórzy twierdzą, że to nic nie daje a inni, że spory plus dla płynności. Warto...?

Sry za dygresje.
Rainbow
Posty: 874
Rejestracja: 01 stycznia 2007, 00:57
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Fani potrafią! Fizyka w ArmA by Community!

Post autor: Rainbow »

Sensitive pisze:Pytanie na marginesie, wiem że temat już poruszany. Mam dysk ATA i SATA, ArmA działa na ATA.
Jak zmieni się płynność gry jeżeli grę zainstaluje na Sata? Niektórzy twierdzą, że to nic nie daje a inni, że spory plus dla płynności. Warto...?

Sry za dygresje.
Kilka dni temu swój stary dysk na ATA wymieniłem na SATA2 i nie zauważyłem żadnej różnicy w wydajności.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Addony - tworzenie oraz modyfikacja gry”