A jaka karta nvidii ma obecnie więcej tych jednostek od karty ati?
Chociażby dwaj główni rywale na rynki Mid-Eng: 7900GS i X1950Pro.
Ta druga ma wicej shaderów i zdaje się potoków a ArmA wykorzystuje to w dużej ilości. Gdyby 7900GS miał tyle samo shaderów, ropów, tmu i innego badziewia co jego przeciwnik, byłbym prawie przekonany, że by wygrał. Ale niestety, NVidia jest dziwna i zawsze daje mniej tych jednostek kiedy ATi na tej samej powierzchni wstawi ich więcej i nie będzie rządała kroci, chyba nie będzie.
Jedynie w 8800 NVidia zaszalała i dała dużo shaderów i co z tego wynikło? 90nm, wielka prądożerna i droga karta, która IMO jak na tą cene powinna być JESZCZE lepsza. Wszystko przez proces technologiczny. Gdyby był mniejszy, 60nm to i karta byłaby tańsza. Dlatego lepiej się wstrzymać i czekać aż wyjdą karty GeForce 9xxx xx i HD2950XT, czy HD2900XTX, chodzi o R650.
Dlaczego?
1. Mniejszy proces technologiczny (u Nv ma to być 45nm a u ATi 60nm)
2. Mniejszy pobór mocy
3. A co za tym idzie mniejsze wydzielanie ciepła
4. A co idze za tym - lepsze możliwości OC
5. Producenci będą też zmuszeni do tego, żeby nie kastrować kart aby zmieścić je w 45/60nm
6. CENA! Karty będą tańsze!
Jedynym minusem może być zawodność kart, zmniejszenie procesu technologicznego może zaowocować trudnościami z jednostami do renderowania, ale i to zmusi producentów do ulepszania ich, a tu przychodzi też z pomocą technologia unifikacji. Zamiast wstawiać 24 shadery dla wygładzania krawędzi i 24 shadery dla powierzchi, będą tylko 24 shadery zunifikowane zajmujące się w wolnej chwili tym co będzie najbardziej potrzebne...
Chyba nic nie pomieszałem?
Krótko? Jak masz wątpliwości to czekaj.