ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Forrestal
Posty: 1738
Rejestracja: 16 listopada 2006, 11:28
ID Steam:
Numer GG: 3201083
ID gracza: 2006531
Lokalizacja: 18°38' E - 50°12' N
Kontakt:

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: Forrestal »

Z tego co wiem to FSMy mozna bylo juz pod ArmA1 stosowac. Co do narzedzi to bym sie nie przejmowal, FSM Edit juz jest a community pewnie sie pobawi w reverse engineering :)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
mant3z
Posty: 968
Rejestracja: 23 stycznia 2007, 08:41
ID Steam:
ID gracza: 1111
Lokalizacja: Gandza
Kontakt:

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: mant3z »

Jajcor pisze:A przez 1,5 miesiąca będę zazdrościł innym tak? :rox
Jak się nie stykasz, że Cię wyr* na kasę to mogę Ci ściągnąć wersję angielska jak się pojawi 19'go w sklepach.
Będę kupował w amazon.co.uk
Jak dobrze pamiętam +£5 za wysyłkę do naszego kraju.

Oczywiście trzeba mi przedpłatę na konto zrobić. :roll:
Mów mi milordzie łapserdaku!
vilas
Posty: 137
Rejestracja: 10 kwietnia 2007, 18:28
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Łorsoł

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: vilas »

hmmm dziwnie to zabrzmiało odnośnie misji
powiem tak : uwielbiałem zabawe w misje OFP - w edytorze kamery itp. łatwizna i fajnie
Arma - choroba, znikły kamery, gorzej z robieniem misji
ale A2 jeśli jest taka pokopana że nie da sie łatwo robić misyjek sobie do zabawy , to kiepsko :(
z gry na gre BIS coraz gorzej ?
zaś co do programowanego AI
kiedyś ktoś mi brzydko przygadał, że jak czepiam sie olewania klientów przez BIS (wydawanie bet które działają po kilku paczach) to mam spie*** i grać w COD4
skoro to co mówisz jest prawdą (a nie wątpię) to znaczy, ze nagle zachowania AI są budowane w misjach, czyli mamy przykład jak z innych FPSów, gdzie "wszystko jest zaplanowane"
to przepraszam, ale :
- instrukacja A2 zaczyna sie od "ultimate military realism"
- mamy kolejne bugi
- mamy jeszcze trudniejszy dla fanów edytor
- mamy AI które trzeba programować jak sie to robi w misjach innych gier

kurcze, to znaczy, że dla fanów OFP, którzy pokochali tą siermiężną grę za "jako taki symulator wojskowy" nagle sie robi "kolejny FPS wypasiony graficznie i tyle" ?
no sory, ale tak mi to wygląda, skoro sie tak skomplikowanie robi teraz misje, to znaczy, że AI jest "programowane pod zadania" jak w MOHAA, RTCW, SOF, COD... etc. ???
kiedyś to była zabawa - stawiałem sobie 2 plutony USA, 2 plutony radzieckie, gdzieśtam jakieś punkty trasy i patrzyłem jakimi działaniami, manewrami zajmą/wygrają a teraz znaczy, że wszystko trzeba "zaplanować" ?
miało być "micro AI" czyli poniekąd bardziej samodzielne AI ?
w A1 było suicidal engagement
raju... czyżby jednak czekał mnie powrót do OFP jeśli chce sie tak bawić ?
Obrazek
centurion_94
Posty: 389
Rejestracja: 07 maja 2008, 06:54
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Chrzanów

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: centurion_94 »

Ej to jak to jest z tym AI w ArmA ][? Gadajcie! Działa to mikro AI, czy rzeczywiście robią 100% oskryptowane?
eJay
Posty: 769
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 18:31
ID Steam:

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: eJay »

AI można oskryptować, np. dla cutscenki, aby nie było żadnych błędów typu "poprzednio przebiegło tędy AI, a teraz nie". Tak czy siak dalej działa samodzielnie, nie ma się o co martwić to po prostu kolejny krok ku zwiększeniu jakości misji.
Arma - choroba, znikły kamery, gorzej z robieniem misji
:roll: WTF?
czyli mamy przykład jak z innych FPSów, gdzie "wszystko jest zaplanowane"
To jest tylko opcjonalne rozwiązanie.
- instrukacja A2 zaczyna sie od "ultimate military realism"
- mamy kolejne bugi
- mamy jeszcze trudniejszy dla fanów edytor
- mamy AI które trzeba programować jak sie to robi w misjach innych gier
Mistrzowska dedukcja Sherlocku :dworship




Vilas ja tu nie widzę narzekań, a zwykłe pier...lenie o Szopenie. Doczepiłeś się do absolutnie każdego fragmentu rozgrywki i jedziesz równo. Może zrób tak jak Ci doradzili na innym forum - nie kupuj i nie narzekaj.
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: SaS TrooP »

Jak wyżej :)

A Vilasowi chodzi o kamerki przy wyzwalaczach (obrót etc.)
Tym filmiku nie zrobisz.
centurion_94
Posty: 389
Rejestracja: 07 maja 2008, 06:54
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Chrzanów

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: centurion_94 »

Czyli AI normalnie myśli? Jak bym sam w edytorku misję zrobił, to też porządnie poruszaliby się, itp.? Czyli mamy misję i nie jest ona tak oskryptowana jak np.w CoDach? Czyli te narzekania i podejrzenia o kroku w stronę liniowych fpsów są niepotrzebne?

P.S.
Oglądnąłem właśnie kilka filmików z germańskiej army 2 i wreszcie pojazdy wydają PORZĄDNE dźwięki, a nie jakieś popierdóły. Hercules brzmi jak Hercules, Harrier jak Harrier, a Humvee jak Humvee.

P.S. II
Oglądnąłem kilka filmików więcej i niestety popierdółki wróciły :cry:
eJay
Posty: 769
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 18:31
ID Steam:

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: eJay »

Czyli AI normalnie myśli? Jak bym sam w edytorku misję zrobił, to też porządnie poruszaliby się, itp.? Czyli mamy misję i nie jest ona tak oskryptowana jak np.w CoDach? Czyli te narzekania i podejrzenia o kroku w stronę liniowych fpsów są niepotrzebne?
Tak było, jest i będzie. To oskryptowanie to głównie pod cutscenki, ewentualnie wyreżyserowane akcje w trakcie misji (np. podejdzie do Ciebie chłop między strzelaninami, przeładuje magazynek i rzuci jakimś tekstem prosto w twarz). Jestem niemal pewien, że dzięki FSM stworzono intro kampanii ArmA II. Ale jest to tylko opcja. Nie trzeba jej stosować.
vilas
Posty: 137
Rejestracja: 10 kwietnia 2007, 18:28
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Łorsoł

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: vilas »

"Vilas ja tu nie widzę narzekań, a zwykłe pier...lenie o Szopenie. Doczepiłeś się do absolutnie każdego fragmentu rozgrywki i jedziesz równo. Może zrób tak jak Ci doradzili na innym forum - nie kupuj i nie narzekaj."

mi chodzi o to, że chce w miare realistyczny symulator wojenny
nie chce odbajerzonej grafiki, ale żołnierza co po 2 strzałach w noge żyje i pełza, chce zdezorientowane AI po wysokczeniu z czołgu trafionego z LAW, a nie, że wiedzą skąd padł strzał,
chce AI co wspiera formacje z kaemu ale nie wybiega z formacji, chce działąjacą kamizelkę kuloodporną i hełm
chce by rozwalony karabin dowódcy nie powodował, że czołg wybucha
a oni dają lepszą grafike tylko :/
ja tylko chce by "ultimate military realism" co jest wpisany na 1 stronie książeczki A2 był naprawde, walić grafike, dla mnie może być i grafa rodem z MOHAA :]
a o kamery mi chodziło właśnie w trigerach, w OFP misionmaking to była banalna zabawa, a nie coś co wymaga jakiejś wiedzy i wielu godzin, to była zabawa :)
Ostatnio zmieniony 01 czerwca 2009, 17:08 przez vilas, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek
Awatar użytkownika
Mirage
Posty: 254
Rejestracja: 12 grudnia 2006, 22:02
ID Steam:
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: Mirage »

No to żeby nie było tak kolorowo i pięknie - kolejne kwestie. Aktualnie jestem w drugiej misji kampanii (w sumie trzeciej, bo pierwsza była jak odprawa) i nie było jeszcze ŻADNEJ CUTSCENKI, ŻADNEGO FILMIKU! Nie chce spoilerować na temat samej fabuły kampanii, która jest szalenie ciekawa, podobnie jak budowa samych misji, jednak póki co nie widziałem jeszcze żadnego intra, czy też outra w misjach. Przerywniki wyglądaja mniej więcej tak, że dochodzimy na miejsce zbiórki, ekran ciemnieje, rozjasnia się - obserwujemy wszystko cały czas z oczów bohatera, nie możemy nic zrobić, nawet się ruszyć, jestesmy tak jakby zablokowani, kiedy żołnierze skończą gadać ekran ciemnieje, rozjasnia się i misja jest kontynuowana.

Druga sprawa - przypomnę, że niemiecka wersja A2 składa się ledwie z dwóch folderów "ADDONS" i "DTA". W addons znajduje się plik missions.pbo w którym mamy wszystkie misje + kampanię w grze. I teraz pytanie - w jaki sposób mam do gry przenieść misję zrobioną w edytorze? Export misji z edytora do misji SP nie działa. Przekopiować z moich dokumentów do gry owszem mogę, ale niech mi ktoś powie, do jakiego folderu - tak, by w moją gotową misję w edytorze mógłbym zagrać z poziomu SP. Znajdziecie sposób? Dajcie znać.

Wciąż próbuję dowiedzieć się jakim cudem tworzony jest briefing. To co było bardzo proste i łatwe teraz...jest praktycznie nieznane. Próbowałem kopiować do edytora plik briefing.html z innej misji, choćby z A1, ale niestety nie rozpoznaje zupełnie nic :/ Szperając w plikach i szukając tekstów briefingu wpadł mi w oko plik pbo "language". Rozpakowałem, w środku był pliczek stringtable.csv zajmujący około 8 mb. W nim właśnie znajdują się wszystkie teksty, komuniaty radiowe, dialogi, cele misji SP, MP i kampanii! Mało tego - w kilku językach! Również w polskim, niestety nie wiem jak mogę ten język polski uaktywnić w grze. Choć jeszcze bezpośrednio nie udało mi się natrafić, jest duże prawdopodobieństwo, że własnie w tym pliku zapisane są briefingi wszystkich misji.

Szkoda, że forum BI padło. Chętnie spytałbym w jaki sposób mam tworzyć briefingi do misji oraz exportować misje z poziomu edytora do gry. Obawiam się jednak, że na tą chwile te pytania pozostaną bez odpowiedzi...
vilas
Posty: 137
Rejestracja: 10 kwietnia 2007, 18:28
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Łorsoł

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: vilas »

"Szkoda, że forum BI padło. Chętnie spytałbym w jaki sposób mam tworzyć briefingi do misji oraz exportować misje z poziomu edytora do gry. Obawiam się jednak, że na tą chwile te pytania pozostaną bez odpowiedzi..."

może sie klientów przestraszyli ?
no raju... tworzenie misji /addonów to podstawowa zaleta OFP/Arma nad innymi grami
moich misji nie publikowałem bo były kiepskie, ale dla mnie to, że moge zrobić ŁATWO coś swojego to była podstawa, za to pokochałem OFP , że "tu se moge łatwo wsadzić moje wojaki z mojego kraju i jakieś misyjki im porobić i sie bawić i mieć fun"
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „ArmA Flash News”