
Changelog 1.07 + wrażenia z BETY
Moderator: Inkwizytor
- Forrestal
- Posty: 1738
- Rejestracja: 16 listopada 2006, 11:28
- ID Steam:
- Numer GG: 3201083
- ID gracza: 2006531
- Lokalizacja: 18°38' E - 50°12' N
- Kontakt:
Re: Changelog 1.07 + wrażenia z BETY
Z tego co tu wynika to wole miec animacje takie jakie sa niz ten ulomny ragdoll z BF2 

Re: Changelog 1.07 + wrażenia z BETY
fajne są te spec-komentarze tych, co nie widzieli na oczy kodu, o ktorym tyle piszą...
- klamacz
- Posty: 818
- Rejestracja: 23 listopada 2006, 09:54
- ID Steam:
- Numer GG: 2019934
- ID gracza: 2320644
- Lokalizacja: Szczytno
- Kontakt:
Re: Changelog 1.07 + wrażenia z BETY
Rainbow: za duzo blednych informacji w tym krotkim tekscie, rozumiem zainteresowanie tematem, ale majac bledne podstawy wyciagasz calkowicie nietrafione wnioski, a rozpowszechniajac je - wprowadzasz zamet. Skrotem: nie zgadzam sie z Toba 







- Radeon
- Posty: 778
- Rejestracja: 14 lutego 2007, 00:28
- ID Steam:
- Numer GG: 4014140
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Re: Changelog 1.07 + wrażenia z BETY
kondor i klamacz mają racje. Samo wprowadzenie RagDolla do gry już sprawiłoby troche problemów. Zdaje się skończyłoby się to na przebudowie całego silnika gry, ale... Nawet odpowiednio go modyfikując dałoby się coś wykombinować. Ja już widziałem kod gry i po 2 dniach usilnego zrozumienia o co w tym biega rozbolała mnie głowa i dałem sobie spokój 
Ale oczywiście to co mówi Rainbow o W-Bufferze ma w sobie prawde, ale jak sprawdziłoby się to w ArmA? Jakoś sobie tego nie wyobrażam, aczkolwiek w Oblivionie wyglada to nienajgorzej. Chyba tam jest to zaimplementowane prawda?
Rozmawiając jeszcze o samej optymalizacji ArmA to BiS napewno MOŻE wprowadzić takie smaczki jak RagDoll czy ulepszenia w postaci W-Buffera, tylko chyba im się nie chce. Ale do tego możemy stworzyć sobie nowy temacik i tam dyskutować. Właściwie to przydałby się taki w 100%, ale ta czynność nie należy do mnie.

Ale oczywiście to co mówi Rainbow o W-Bufferze ma w sobie prawde, ale jak sprawdziłoby się to w ArmA? Jakoś sobie tego nie wyobrażam, aczkolwiek w Oblivionie wyglada to nienajgorzej. Chyba tam jest to zaimplementowane prawda?
Rozmawiając jeszcze o samej optymalizacji ArmA to BiS napewno MOŻE wprowadzić takie smaczki jak RagDoll czy ulepszenia w postaci W-Buffera, tylko chyba im się nie chce. Ale do tego możemy stworzyć sobie nowy temacik i tam dyskutować. Właściwie to przydałby się taki w 100%, ale ta czynność nie należy do mnie.


Re: Changelog 1.07 + wrażenia z BETY
Napisz konkretnie z czym się nie zgadzasz.
Ostatnio zmieniony 12 sierpnia 2021, 23:11 przez Rainbow, łącznie zmieniany 3 razy.
- klamacz
- Posty: 818
- Rejestracja: 23 listopada 2006, 09:54
- ID Steam:
- Numer GG: 2019934
- ID gracza: 2320644
- Lokalizacja: Szczytno
- Kontakt:
Re: Changelog 1.07 + wrażenia z BETY
Najprostszy "open source" silnik fizyczny ODE nie ma dużych wymagań i wszystko składa się na umiejętność implementacji go do gry.
ma tak samo duze wymagania jak kazdy normalny silnik fizyczny opensource, zasadniczo nawet wieksze niz silniki komercyjne
Zaawansowane typu Meqon czy AGEIA pozwalające na dużo większe zastosowanie oczywiście stawiają większe wymagania, ale wymówka BISu jest jak najbardziej ściemniasta.
AGEIA to firma zajmujaca sie produkcja kart PhysX, zas Meqon to silnik fizyczny, wykupiony niedawne przez AGEIe. W skrocie, dwa przyklady, ktore sa faktycznie jednym i wcale nie tak porzadanym... Sciemniasta? znaczy niby co?
Ponad 6 lat temu do gier wprowadzono coś takiego jak W-Buffer, czyli przetwarzanie przez kartę graficznę tylko tego, co widzi gracz.
BAD! W-buffer to po prostu Z-Buffer. Zupelnie rozminales sie z tematem: http://en.wikipedia.org/wiki/Z-buffering
Efekt blednych przekonan, bez zwiazku.Jak widać BIS ma z tą technologią problemy do dziś, bo zamiast ładowania-w-locie mamy zapychanie RAMu, a po kilku minutach texture bug, który niby miano naprawić w 1.07, a tak naprawdę zniknał on tylko u niektórych osób.
Wracając do fizyki, wszystko składa się na to w jakims stopniu miano by ją użyć w grze. Gdyby BIS wynajął kilku dobrych programistów zza granicy i wziął się do roboty nie było by z tym problemów, bo jak narazie gatka, że gra tego nie wytrzyma powoduje szeroki uśmiech na twarzy ludzi znających się na tym.
Czescy programisci gier sa jednymi z najlepszych na swiecie. Poczytaj statystyki jak nie wierzysz. Nie widzialem nigdzie "gadki", ze gra moze nie wytrzymac implementacji silnika fizycznego, wiec sie nie wypowiem ...
Dobrymi umiejętnościami implementacji fizyki in-game online wykazali się panowie od Battlefield2, którzy mimo wielu błędów, które popełnili w samym jądrze programu zastosowali ciekawą sztuczkę odnośnie uniknięcia lagów w obszarze fizycznym właśnie w grze Multiplayer, gdzie liczy się jak najmniejszy ping od serwera. Cała fizyka obliczana jest na naszym komputerze, gdy od serwera pobierana jest tylko wartość zmiennej przerabiana na naszym komputerowym "serwerze fizycznym".
Standardowe postepowanie. Zaufaj mi, ze wszyscy tak robia.
Dla gry od panów z BISu można by również zastosować inne sposoby optymalizacyjne, ale skoro oni mają problem z samą optymalizacją silnika gry składającego się z samych animacji Motion-Capture, to może jednak nie warto na ten temat dyskutować i dać im czas do GAME2.
Po pierwsze Motion-Capture modyfikowalne, inaczej nie moglbys obrocic glowy. Po drugie nie ma zadnego zwiazku przyczynowo-skutkowego pomiedzy typem animacji (mo-cap, keyframes, ragdoll) a optymalizacja silnika (przy czym wspomniales juz o co najmniej dwoch: fizycznym i sieciowym).
Jedyne poprawne stwierdzenie w Twojej wypowiedzi.Dodam tylko, że użycie silników fizycznych zapowiedziano w kilku tytułach ARMA'podobnych, mn. Enemy in Sight i Operation Flashpoint 2.
(sam sie przepraszam za OT. Just couldn't abstain.)






- Radeon
- Posty: 778
- Rejestracja: 14 lutego 2007, 00:28
- ID Steam:
- Numer GG: 4014140
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Re: Changelog 1.07 + wrażenia z BETY
Forrestal pisze: Radeon, ja jestem ciekaw jak Ty wyciagnales kod![]()
Aa... Miało się parę ciekawych narzędzi.


========
Co do samego RagDoll'a. Nie byłby On MNIEJ obciązający komputer niż animacje? No zobaczie, ile wyleciałoby animacji śmierci prawda? No może i nie, bo przydałaby się opcja wyłączenia RagDoll'a, ale mogły by wylecieć. Animacji śmierci i tak jest niewiele, a żeby miały w sobie jeszcze więcej realizmu musiałoby być ich conajmniej 1000 ? Tak, właśnie tyle, żeby wykluczyć klonowe padanie na ziemie.
Zresztą, możemy pomęczyć BiS. Ot pogadać z forumowiczami i zrobić huzie na BiS


A może się uda?


- Jerry
- Posty: 230
- Rejestracja: 12 grudnia 2006, 20:46
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Gdańsk / Warszawa
Re: Changelog 1.07 + wrażenia z BETY
Może w ogóle złożymy się i kupimy na czarnym rynku troche C4, obwiążemy nim takiego Radeona i wyślemy pod studio BiS'u z żądaniem natychmiastowego wydania ArmA 2 10 razy lepszego od Game 2 pod groźbą wysadzenia Radka jako zamachowca-samobójcy w ich siedzibie...
Czy to wciąż jest temat o zmianach w 1.07 czy ktoś mial napisać pół roku temu jakiś post w temacie "Co byś chciał w ArmA" i dopiero teraz się obudził ? Jestem przed instalacją patcha i chętnie bym posłuchał jeszcze o różnych dziwnych zachowaniach gry pod numerkiem 1.07 żeby wiedzieć, czy warto opróżniać dysk o 6 giga, czy poczekać na finalną produkcję, a nie tracił czas na czytanie pobożnych życzeń przez blisko 2 strony całego tematu.
Czy to wciąż jest temat o zmianach w 1.07 czy ktoś mial napisać pół roku temu jakiś post w temacie "Co byś chciał w ArmA" i dopiero teraz się obudził ? Jestem przed instalacją patcha i chętnie bym posłuchał jeszcze o różnych dziwnych zachowaniach gry pod numerkiem 1.07 żeby wiedzieć, czy warto opróżniać dysk o 6 giga, czy poczekać na finalną produkcję, a nie tracił czas na czytanie pobożnych życzeń przez blisko 2 strony całego tematu.


- Matte
- Posty: 805
- Rejestracja: 17 stycznia 2007, 12:20
- ID Steam:
- Numer GG: 3470353
- ID gracza: 2166020
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Changelog 1.07 + wrażenia z BETY
Jerry pisze: Może w ogóle złożymy się i kupimy na czarnym rynku troche C4, obwiążemy nim takiego Radeona i wyślemy pod studio BiS'u z żądaniem natychmiastowego wydania ArmA 2 10 razy lepszego od Game 2 pod groźbą wysadzenia Radka jako zamachowca-samobójcy w ich siedzibie...
Czy to wciąż jest temat o zmianach w 1.07 czy ktoś mial napisać pół roku temu jakiś post w temacie "Co byś chciał w ArmA" i dopiero teraz się obudził ? Jestem przed instalacją patcha i chętnie bym posłuchał jeszcze o różnych dziwnych zachowaniach gry pod numerkiem 1.07 żeby wiedzieć, czy warto opróżniać dysk o 6 giga, czy poczekać na finalną produkcję, a nie tracił czas na czytanie pobożnych życzeń przez blisko 2 strony całego tematu.
Jerry dla mnie skalp z Ondreya Spanela. A tak na serio Radeon zrobiłeś coś ambitniejszego niż Hex Edit ??
Jestem BIS fanboyem!

FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net


FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
Re: Changelog 1.07 + wrażenia z BETY
Radeon pisze: Co do samego RagDoll'a. Nie byłby On MNIEJ obciązający komputer niż animacje? No zobaczie, ile wyleciałoby animacji śmierci prawda? No może i nie, bo przydałaby się opcja wyłączenia RagDoll'a, ale mogły by wylecieć. Animacji śmierci i tak jest niewiele, a żeby miały w sobie jeszcze więcej realizmu musiałoby być ich conajmniej 1000 ? Tak, właśnie tyle, żeby wykluczyć klonowe padanie na ziemie.
A ja w swej naiwnosci, myslalem, ze OFP i Arma to symulacje pola walki a nie smierci. Jak moglem sie tak mylic??
PS. Dla mnie to moga byc i 3 animacje na krzyz bo nie patrze jak kto ginie. Wazniejsze jest odwzorowanie srodowiska niz tysiace sposobow na usmiercanie. Widocznie jestem osamotniony w swoim zdaniu

Retired. Unavailable until further notice.