[Pytanie] Dialogi pisane i mówione w grze

Moderator: Inkwizytor

Awatar użytkownika
azzido
Posty: 28
Rejestracja: 06 czerwca 2007, 11:21
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: dialogi

Post autor: azzido »

http://files.filefront.com/dzwiekIntror ... einfo.html ja Ci wysylam to co ja zrobilem czyli wszystko misja skrypt description itd. Działa u Ciebie?

Tak chcialem calosc, dzieki.
Awatar użytkownika
Maćko
Posty: 653
Rejestracja: 10 grudnia 2007, 15:08
ID Steam:
ID gracza: 1
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: dialogi

Post autor: Maćko »

Hah... :D
Nie musiałem nawet otwierać edytora aby znaleźć problem - I powiem Ci że problem jest bardzo głupi i nie tkwi w żadnych komendach :) Problem jest z twoim dźwiękiem alpha1 - zobacz sobie ile on trwa... aż 30 sekund, edytuj go jakimś program do obróbki dźwięku (skróć go do 5 sekund) i wszystko będzie działać :)

Jeśli nie wierzysz to zmień w tym skrypcie odstęp czasowy z ~5 na ~30 i zobacz że po 30 sekundach drugi dźwięk zostanie odegrany :)
Obrazek
Obrazek

-------------
MOBO: MSI H110M PRO-D | CPU: Core i3 [email protected] | RAM: 8GB DDR4 2400@2133 MHz CL14 Goodram Play |
GPU: Asus GTX 760 DirectCU II 2GB GDDR5 | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Samsung HD502HJ 500GB |
PSU: Corsair VS450 | Case: SilentiumPC Brutus S20 | FAN: SilentiumPC Mistral 120 mm
Awatar użytkownika
azzido
Posty: 28
Rejestracja: 06 czerwca 2007, 11:21
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: dialogi

Post autor: azzido »

hahah ja pierdziele ja myslalem ze kwestia mowiona sie nagrala tylko a tutaj dzwiek jeszcze leci az do 30 sekund.Czyli jakbym wpisal opoznienie zalozmy ~40 to by poszlo?
Awatar użytkownika
Maćko
Posty: 653
Rejestracja: 10 grudnia 2007, 15:08
ID Steam:
ID gracza: 1
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: dialogi

Post autor: Maćko »

Tak tylko po co? Edytuj ten dźwięk lub nagraj go jeszcze raz i będzie po kłopocie. Do edycji polecam Sony Sound Forge 9 (wersja 30 dniowa do pobrania w necie - szukaj w google).
Obrazek
Obrazek

-------------
MOBO: MSI H110M PRO-D | CPU: Core i3 [email protected] | RAM: 8GB DDR4 2400@2133 MHz CL14 Goodram Play |
GPU: Asus GTX 760 DirectCU II 2GB GDDR5 | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Samsung HD502HJ 500GB |
PSU: Corsair VS450 | Case: SilentiumPC Brutus S20 | FAN: SilentiumPC Mistral 120 mm
Awatar użytkownika
azzido
Posty: 28
Rejestracja: 06 czerwca 2007, 11:21
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: dialogi

Post autor: azzido »

Dzieki Maćko juz wszystko wiem co i jak. Ja uzywam GoldWave, akurat tego bo czytalem tutoriala o dzwiekach na armaholic i tam go polecali.
Sprawdzalem działa w końcu.

Sam bym chyba do tego nie doszedl jeszcze raz dzieki Wielkie:)

A tak apropo programów. Jakiego używasz do nagrywania własnych dźwieków?
haha rozumiem ze tego samego:)

Kurde nie mogę dać Ci kolejnego punktu pochwały bo już wcześniej ode mnie dostałeś.
Pozdro

(Nie dubluj postów. Klamacz)
Awatar użytkownika
Maćko
Posty: 653
Rejestracja: 10 grudnia 2007, 15:08
ID Steam:
ID gracza: 1
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: dialogi

Post autor: Maćko »

azzido pisze:A tak apropo programów. Jakiego używasz do nagrywania własnych dźwieków?

Kurde nie mogę dać Ci kolejnego punktu pochwały bo już wcześniej ode mnie dostałeś.
Pozdro
Ja do nagrywania używam Windowsowego rejestratora dźwięku i Sound Forge 9 - nagrywam rejestratorem a dźwięk obrabiam programem.

Z tymi punktami daj sobie spokój ;)

BTW: nie dubluj postów :)
Obrazek
Obrazek

-------------
MOBO: MSI H110M PRO-D | CPU: Core i3 [email protected] | RAM: 8GB DDR4 2400@2133 MHz CL14 Goodram Play |
GPU: Asus GTX 760 DirectCU II 2GB GDDR5 | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Samsung HD502HJ 500GB |
PSU: Corsair VS450 | Case: SilentiumPC Brutus S20 | FAN: SilentiumPC Mistral 120 mm
Awatar użytkownika
Lygi
Posty: 84
Rejestracja: 05 lutego 2010, 17:31
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: [Pytanie] Dialogi pisane i mówione w grze

Post autor: Lygi »

Hej. Żywię nadzieje że ktoś jeszcze to czyta i mi odpowie.

W description.ext jest linijka która odpowiada za głośność komunikatu.

Kod: Zaznacz cały

sound[] = {"\sound\alpha1.ogg", db-100, 1.0};
Niektóry zapisują głośność db-100, inni db+9 jeszcze inni db+0.3. Jaka w końcu jest skala tego parametru? Co trzeba wpisać żeby było jak najgłośniej? U mnie wstawione dźwięki komunikatów radiowych są odważane bardzo cicho i czasem w zgiełku "bitwy" ich nie słychać
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1522
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: [Pytanie] Dialogi pisane i mówione w grze

Post autor: kondor »

https://community.bistudio.com/wiki/Des ... #CfgSounds wyjasnia znaczenie tego formatu (ale nie podali zakresu), ale moze lepiej dac tam po prostu unormowane 1?
Awatar użytkownika
Lygi
Posty: 84
Rejestracja: 05 lutego 2010, 17:31
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: [Pytanie] Dialogi pisane i mówione w grze

Post autor: Lygi »

Dzięki za odpowiedz. A jednak ktoś tu jeszcze bywa :)
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1522
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: [Pytanie] Dialogi pisane i mówione w grze

Post autor: kondor »

Z sentymentu
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edytor - tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”