Problem z formacją

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

Sajmonsky
Posty: 53
Rejestracja: 21 grudnia 2012, 00:05
ID Steam:

Problem z formacją

Post autor: Sajmonsky »

Witam

Mam problem z formacja ludzi w edytorze

Chciałbm stworzyć wrażenie grupy ludzi stojącej w jednym miejscu tak żeby to naturalnie wyglądało albo żeby stali w koło obok ogniska. Wiem że wystarczy ich tak ustawić jak mi sie podoba, problem w tym że chodzi mi to aby byli w jednej grupie a jak ich połącze to od razu przyjmują formacje klinu. i troche średnio to wygląda. Próbowałem dać im punkt trasy ODPRAWIONY (rozłaźili się po całej mapie) albo zachowanie bezpiecznie ale to też nie działa

Chodzi o to żeby albo byli w takim ustawieniu jak ich sam ustawie albo żeby sie zbili w grupe i robili wrażenie że np gadają miedzy sobą
Awatar użytkownika
Sejtan
Posty: 112
Rejestracja: 03 kwietnia 2007, 20:54
ID Steam: sejtan24
Numer GG: 6538171
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Problem z formacją

Post autor: Sejtan »

W inicjacji dowódcy grupy wpisz:

Kod: Zaznacz cały

{_x disableAI "MOVE"} forEach units group this;
Ta komenda spowoduje, że każdy jeden członek grupy ani drgnie dopóki nie użyjesz:

Kod: Zaznacz cały

{_x enableAI "Move"} forEach units group this;
Sajmonsky
Posty: 53
Rejestracja: 21 grudnia 2012, 00:05
ID Steam:

Re: Problem z formacją

Post autor: Sajmonsky »

Nie ryra ale na wszelki wypadek powiedz gdzie jest dokładnie ta inicjacja chociaż i tak wpisuje wszędzie. próbuje to zrobić przez punkt trasy i przez jednostki ale dzie to wpisze to i tak nie działa dodam że mam arma 2 OA 1.60 oryginał
Frost
Posty: 39
Rejestracja: 10 listopada 2011, 19:42
ID Steam:

Re: Problem z formacją

Post autor: Frost »

Wpisz to w polu Uruchamianie jak wstawiasz grupę / jednostkę (jeśli grupę musisz to wpisać u kazdego lub zrobic pętle, jak kolega wyżej Ci to zaprezentował).
Jeśli nie podziała spróbuj triggerami - na pewno da rade.
" Im więcej potu na ćwiczeniach, tym mniej krwi na polu walki. "
http://www.psct-a2.pl
Polish Special Combat Team
Sajmonsky
Posty: 53
Rejestracja: 21 grudnia 2012, 00:05
ID Steam:

Re: Problem z formacją

Post autor: Sajmonsky »

Stawiam grupę, klikam 2 razy na dowódce i w polu uruchamianie daje mu ten skrypt i lipa ;/ może z tym skryptem jest coś nie tak bo ja biore ten u góry ctrl c
ctrl v. próbowałem jeszcze u każdego to wpisać i też nie działa


A trigger to wogóle nie kumam co to jest
tom3kb
Posty: 511
Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
ID Steam:
ID gracza: 209283
Lokalizacja: Sieradz

Re: Problem z formacją

Post autor: tom3kb »

Weź lepiej przejrzyj najpierw poradniki od podstaw tworzenia misji np na arma center (http://forum.armacenter.pl/viewforum.php?f=52), yt lub pdf (http://www.armaholic.com/page.php?id=4847). Bo nikt cie raczej obsługi całego edytora nie będzie uczył. ;)
A tam sie dowiesz co to trigger-wyzwalacz, init-inicjacja itp.
Sajmonsky
Posty: 53
Rejestracja: 21 grudnia 2012, 00:05
ID Steam:

Re: Problem z formacją

Post autor: Sajmonsky »

Przeczytałem i dalej skrypt nie działa
wpisuje to w polu jednostki albo w wyzwalaczu daje go na -obecny- zachód- i wpisuje przy aktywacji ten skrypt próbuje na inne sposoby nic

kumam co to wyzwalacz synchronizacja itp itd i uzywam skryptów i w wyzwalaczu i punktach trasy ale ten skrypt mi nie ryra nigdzie i niestety przeczytanie poradnika nie pomogło

Skrypt jednak działa żołnierze faktycznie się nie ruszają wogole nawet jak im dam punkt trasy tylko że oni są w formacji klina a ja pisałem od początku że chcę aby byli w tej formacji którą ustalę ręcznie np w koło ogniska (ale żeby cały czas byli grupą)
tom3kb
Posty: 511
Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
ID Steam:
ID gracza: 209283
Lokalizacja: Sieradz

Re: Problem z formacją

Post autor: tom3kb »

Możesz dać każdemu imię np w1, w2 itd. Wokół ogniska wstawić niewidzialne lotniska z nazwami np d1, d2 itd. I użyć komendy w1 domove getpos d1 itd dla całego oddziału. Nie jestem pewien czy dowódca ich później i tak nie przywoła do szyku. Lepiej ustawić ich pojedyńczo na początku misji wokół ogniska i wtedy gdy mają być odziałem użyć np [w1,w2] join w3, zrobić z nich oddział.
Sajmonsky
Posty: 53
Rejestracja: 21 grudnia 2012, 00:05
ID Steam:

Re: Problem z formacją

Post autor: Sajmonsky »

za dużo roboty ;/ ja bym chciał tego dużo używać
a nie ma jakiejś prostej opcji żeby oni chociaż udawali że stoją w miejscu chodzą w kółko zmieniają pozycje zachowują sie naturalnie tak jakby mieli dowolną formacje tak jak ludzie na przystanku bo daje zachowanie bezpiecznie ale lipa;/
stoją sztywno w formacji

Bo daje im jeszcze odprwaiony i to jest dobre o to mi chodzi ale rozłażą sie po całej mapie
tom3kb
Posty: 511
Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
ID Steam:
ID gracza: 209283
Lokalizacja: Sieradz

Re: Problem z formacją

Post autor: tom3kb »

Nie no prostej opcji to raczej nie ma (takiej magicznej komendy stańcie w kółeczko i zachowujcie się swobodnie). ;)
Takie zachowanie możesz zrobić odpalając różne animacje ruchu (to też trochę roboty) ale jesteś raczej uwiązany jeśli uprzesz się żeby to była grupa od początku misji, a nie praca na pojedyńczych jednostkach.
Sajmonsky
Posty: 53
Rejestracja: 21 grudnia 2012, 00:05
ID Steam:

Re: Problem z formacją

Post autor: Sajmonsky »

a to trudno będe ich ustawial w patrole które będą kursować tu i tam a reszte ustawie w kółkach i innych grupach ręcznie i też będzie życie w bazie ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”