Odbicie zakładnika

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

ODPOWIEDZ
Sajmonsky
Posty: 53
Rejestracja: 21 grudnia 2012, 00:05
ID Steam:

Odbicie zakładnika

Post autor: Sajmonsky »

Witam mam problem. Chcę zrobić misję w której odbijam zakładnika z poruszającego się pojazdu a więc

Stawiam partyzanta
stawiam europejczyk1 (operation arrowhead)
łączę ich w grupę i każe partyzantowi wsiąść do wozu i jechać prosto (partyzant dowodzi cywilem oczywiscie)
siebie daję na końcu trasy i daje sobie punkt trasy na cywila DOŁĄCZ I PROWADŹ

no i to po prostu nie działa podjeżdza auto, likwiduję dowódce podbiegam do cywila i nic
tom3kb
Posty: 511
Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
ID Steam:
ID gracza: 209283
Lokalizacja: Sieradz

Re: Odbicie zakładnika

Post autor: tom3kb »

Możesz to zrobić na kilka sposobów. Np taki.
Sobie nie stawiaj żadnego waypointa. Daj swojej jednostce jakieś imię w edytorze np Franek, partyzantowi Par1, cywilowi Cyw1.
wstaw wyzwalacz i w okienku warunek (condition wpisz):

Kod: Zaznacz cały

not alive par1
w oknie aktywacja (on act):

Kod: Zaznacz cały

[cyw1] join franek
Po zabiciu partyzanta cywil dołączy do oddziału (minus tego rozwiązania jest taki, że jeśli partyzant zginie np na początku misji to cywil też z automatu do ciebie dołączy).
Dlatego w oknie aktywacji lepiej chyba użyć:

Kod: Zaznacz cały

franek distance cyw1 <5 and (not alive par1)
W tym wypadku po zabiciu partyzanta i podejściu do cywila na mniej niż 5m dołączy on do ciebie.

Ps: zapoznaj się z podstawami z tych poradników:
http://forum.armacenter.pl/viewtopic.php?f=52&t=10776
http://forum.armacenter.pl/viewforum.ph ... 23c2b6638f
Sajmonsky
Posty: 53
Rejestracja: 21 grudnia 2012, 00:05
ID Steam:

Re: Odbicie zakładnika

Post autor: Sajmonsky »

Dziękówa Wielka generalnie super poradnik
ale mam sprawe o kótrej chyba gośc nie pisze w każdym razie jeszcze poszukam
jest to bardzo proste pytanie

Np ( Wariantów jest wiele ale podaje konkretny przykład)

Stawiam goscia potem pusty samochód
Kaze facetowi wejść wyjść i wejść nie wiem jak to zrobić bo na samochodzi jest już punkt trasy i jak klikne w niego 2 razy to zaczynam go edytować a nie moge na nim postawić nowego waypoint'a

Wiem że pytanie bezczelnie proste ale po pierwsze nie wiem jak to zrobić po prostu
po drugie tych wariantów naprawde jest duzo i mogą one być bardziej skomplikowane
Sajmonsky
Posty: 53
Rejestracja: 21 grudnia 2012, 00:05
ID Steam:

Re: Odbicie zakładnika

Post autor: Sajmonsky »

kurczę średnio to dziala. Jak daję te drugą opcje to mi wyskakuje typ bool potrzebny nic
i nie mogę sobie z tym poradzić więc postanowilem zrobić tak że jak tylko się zbliże do cyw1 to go przejme

franek distance cyw1 <5

franek join cyw1

Ale to nie działa
pierwsza opcja działa ale to troche bez sensu ;/

Jak da rade to pomóżcie ze skryptem na dystans bo ta opcja bardziej realistyczna jest
tom3kb
Posty: 511
Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
ID Steam:
ID gracza: 209283
Lokalizacja: Sieradz

Re: Odbicie zakładnika

Post autor: tom3kb »

Nie franek join cyw1
tylko:

Kod: Zaznacz cały

[cyw1] join franek
A z tym zabiciem i podejściem to mój błąd bo napisałem wczesniej "franek distance cyw1 <5 and (not alive par1)", a powinno być:

Kod: Zaznacz cały

franek distance cyw1 <5 and not (alive par1)
Sprawdziłem przed chwilą w edytorze i działa na 1000% ;)
Sajmonsky
Posty: 53
Rejestracja: 21 grudnia 2012, 00:05
ID Steam:

Re: Odbicie zakładnika

Post autor: Sajmonsky »

Gra i buczy Wielkie Podziękowania
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”