Pomoc z wyzwalaczem

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

ODPOWIEDZ
Idealny
Posty: 13
Rejestracja: 15 lipca 2013, 15:26
ID Steam:

Pomoc z wyzwalaczem

Post autor: Idealny »

Hej.
Zrobiłem sobie misję, w której muszę zabić bossa powstańców.
Umieściłem na mapie mój cel, mojemu oddziałowi dałem waypoint "seek and destroy" zsynchronizowałem go z triggerem, a potem dałem waypoint z miejscem ewakuacji do którego ma dotrzeć mój oddział. Na razie jest dobrze co ?
Tu zaczynają się problemy, nie wiem jak skonfigurować trigger tak, aby zaliczyło mi waypoint "seek and destroy" w momencie, gdy boss zginie, i żebym mógł się udać to punktu ewakuacji.
Ustawiłem w triggerze :

activation - BLUFOR
type - "Switch"

Dzięki temu, jak wejdę w obszar działania triggera, to zadanie mi zalicza, nawet jak tam nikogo nie ma, a raczej nie o to mi chodziło :(.
Frost
Posty: 39
Rejestracja: 10 listopada 2011, 19:42
ID Steam:

Re: Pomoc z wyzwalaczem

Post autor: Frost »

Po pierwsze nadaj nazwe jednostce boss'a. Po 2 , ustaw trigger na obszarze gdzie jest boss i w zależności po której stronie jest twój oddział (BLUFOR / OPFOR) ustawiasz na obecny i w polu warunek piszesz:

Kod: Zaznacz cały

!alive nazwa jednostki bossa
" Im więcej potu na ćwiczeniach, tym mniej krwi na polu walki. "
http://www.psct-a2.pl
Polish Special Combat Team
Idealny
Posty: 13
Rejestracja: 15 lipca 2013, 15:26
ID Steam:

Re: Pomoc z wyzwalaczem

Post autor: Idealny »

Dzięki, teraz działa :)
Jeszcze jedno. Mam w tej misji jeszcze przyjazną grupę żołnierzy "Team One", mają oni trzy waypointy "Move". Chciałbym aby Team One za każdym razem gdy dojdzie do danego waypointu, rzucił w eter jakiś meldunek typu "Team One na pozycji" itp.
Gdzieś widziałem że da radę tak zrobić, ale nie wiem jak.
tom3kb
Posty: 511
Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
ID Steam:
ID gracza: 209283
Lokalizacja: Sieradz

Re: Pomoc z wyzwalaczem

Post autor: tom3kb »

Nazwij dowódcę tego Teamu One np: Franek.
W każdym waypoincie w okienku Przy uruchamianiu (on act) wpisz:
w 1-ym np: franek sidechat "Team one na pozycji alfa."
w 2-im: franek sidechat "Team one na pozycji brawo." itd czy co tam sobie wymyślisz.
Ps: jeśli franek zginie nie będzie komunikatów radiowych.
Awatar użytkownika
Sejtan
Posty: 112
Rejestracja: 03 kwietnia 2007, 20:54
ID Steam: sejtan24
Numer GG: 6538171
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Pomoc z wyzwalaczem

Post autor: Sejtan »

Zamiast Franka użyłbym leader group this. Wtedy nawet jak lider zginie, nowy lider czyli ten który przejmie dowodzenie, zamelduje o dotarciu do celu ;)
Idealny
Posty: 13
Rejestracja: 15 lipca 2013, 15:26
ID Steam:

Re: Pomoc z wyzwalaczem

Post autor: Idealny »

Wielkie dzięki panowie.
Kolejny problem.
Dodałem sobie wsparcie drona z powietrza. Dron ma rozstawione waypointy wokół wyspy, i sobie lata dopóki go nie wezwę. Ale tu jest problem. Dron ma ustawiony waypoint "destroy" który jest przypisany pod "radio alpha". Dron za każdym razem uderza w samo miejsce, a ja bym chciał, żeby atakował podczas misji, tam gdzie ja zechcę i mu pokażę, np. przez laser.
Jest możliwe żeby tak zrobić ?
Aha i jak to będzie z paliwem drona ? Bo raczej, nie będzie on latał całą misję nad wyspą. Gdy będzie kończyła mu się amunicja bądź paliwo to co wtedy ?
tom3kb
Posty: 511
Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
ID Steam:
ID gracza: 209283
Lokalizacja: Sieradz

Re: Pomoc z wyzwalaczem

Post autor: tom3kb »

Wiesz lepiej robić nowy temat z nowym problemem, a nie wszystko w jednym bo robi się bałagan.
O jakim dronie mówisz? Poszukaj sobie info odnośnie Uav lub ulb module. Jest pełno poradników jak je ustawić (wtedy możesz kontrolować ich wysokość lotu). Przeczytaj też o komendzie flyinheight. Np na bi wiki. Albo zajrzyj do mojego mission packa (tego z 20 misjami), mam misje ze wsparciem dronów.
Idealny
Posty: 13
Rejestracja: 15 lipca 2013, 15:26
ID Steam:

Re: Pomoc z wyzwalaczem

Post autor: Idealny »

Sorki, myślałem, że gdy wszystko będzie w jednym temacie, to raczej lepiej, bo czuję że często będę tu pytał ;)
Dron to MQ-9.
To już ostatnie pytanie, i więcej nie bałaganie.
Jak ustawić wrogie jednostki w budynku ? Bo gdy je spawnuje, to pojawiają się na dachu.
Luknąłem na Twoje misje i jest potrzebny do nich OA, a ja mam czystą Armę 2. Na czystej będą działać te misje, w których nie jest potrzebne OA ?
tom3kb
Posty: 511
Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
ID Steam:
ID gracza: 209283
Lokalizacja: Sieradz

Re: Pomoc z wyzwalaczem

Post autor: tom3kb »

Sorry do moich misji potrzebujesz A2 i OA.
Co do ustawiania jednostek to poszukaj tutaj lub na bi wiki komendy bodajże: setpos, getpos itp.
Tutaj masz temat na forum z modułami "Moduły (UAV , pierwsza pomoc)", jest też mq-9 czyli moduł UAV. Sorry za brak linków ale z telefonu nie wrzucę.
Frost
Posty: 39
Rejestracja: 10 listopada 2011, 19:42
ID Steam:

Re: Pomoc z wyzwalaczem

Post autor: Frost »

W polu uruchamianie jednostki: this setPos [getpos this select 0, getpos this select 1, 10], gdzie 10 to wysokosc jednostki w budynku, jeśli chcesz ich mieć na parterze wpisz minimum 1.5, bo czasami tworzą się do połowy w ziemi.
możesz uzyć też Random House Patrol Script - polecam.
" Im więcej potu na ćwiczeniach, tym mniej krwi na polu walki. "
http://www.psct-a2.pl
Polish Special Combat Team
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”