Edytor - losowe chodzenie jednostek
Moderator: Inkwizytor
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 14 czerwca 2013, 21:05
- ID Steam:
Edytor - losowe chodzenie jednostek
Cześć.
Za czasów OPF tworzyłem sobie proste nieskomplikowane misje w edytorze.
W Armie nauczyłem się korzystać z edytorka nieco lepiej i tworzyłem kilka fajniejszych misji, aczkolwiek znów nic wyszukanego.
Moim ulubionym zajęciem w edytorze jest po prostu tworzenie misji z dużą dozą losowości:
- Umiejscowienie jednostek o promieniu 500 metrów
- Przemieszczanie jednostek w losowym kierunku
- Losowa ilość samych jednostek nawet
W ten sposób misja jedna i ta sama za każdym razem wyglądała inaczej i dawała sporo frajdy.
Ostatnio jednak miałem ambicje stworzyć coś na wzór "wolnej gry", gdzie mamy spory teren do dyspozycji, a towarzysze broni jak i przeciwnicy kierują się w losowych kierunkach (w miarę rozsądku - powiedzmy, że punktem zbiegu byłoby miasto)
Niestety nie znalazłem nigdzie sposobu, aby nasze jednostki poruszały się w losowych kierunkach.
- Wiem, że dając punkt trasy możemy sobie ustalić promień - co powoduje pewną losowość doboru kierunku trasy, ale po dojściu do danego miejsca drużyna się zatrzymuje i stoi.
- Wiem, że punktem zapętlającym trasę jest punkt "przełącz", lecz działa on nie do końca tak jak chciałbym. Otóż po dojściu do miejsca gdzie drużyna miała się udać, znacznik "przełącz" powoduje, że drużyna odtworzy na nowo TĘ SAMĄ trasę, a ja chciałbym aby w tym momencie sobie wybrała inny punkt trasy (zupełnie inna kolejka wędrówki).
Przykład w jaki sposób to działa na znaczniku "przełącz":
- Drużyna zmierza do punktu A
- Drużyna zmierza do punktu B
- Drużyna dochodzi do znacznika "przełącz"
- Zaczynamy od nowa - drużyna zmierza do punktu A, potem o B, i tak w koło Macieju
Ja zaś chciałbym aby działało to tak:
- Drużyna zmierza do punktu A
- Drużyna zmierza do punktu B
- Drużyna dochodzi do znacznika "przełącz"
- W tym momencie drużyna wybiera sobie nowy punkt trasy - drużyna zmierza do punktu C
- drużyna dochodzi do punktu D
- Drużyna dochodzi do znacznika "przełącz"
- I znów drużyna wybiera sobie nowe punkty trasy - drużyna zmierza do punktu E
- Drużyna zmierza do punktu F.
Czy da się uzyskać taki efekt w edytorze misji w Armie? Jeśli tak to jak?
Za czasów OPF tworzyłem sobie proste nieskomplikowane misje w edytorze.
W Armie nauczyłem się korzystać z edytorka nieco lepiej i tworzyłem kilka fajniejszych misji, aczkolwiek znów nic wyszukanego.
Moim ulubionym zajęciem w edytorze jest po prostu tworzenie misji z dużą dozą losowości:
- Umiejscowienie jednostek o promieniu 500 metrów
- Przemieszczanie jednostek w losowym kierunku
- Losowa ilość samych jednostek nawet
W ten sposób misja jedna i ta sama za każdym razem wyglądała inaczej i dawała sporo frajdy.
Ostatnio jednak miałem ambicje stworzyć coś na wzór "wolnej gry", gdzie mamy spory teren do dyspozycji, a towarzysze broni jak i przeciwnicy kierują się w losowych kierunkach (w miarę rozsądku - powiedzmy, że punktem zbiegu byłoby miasto)
Niestety nie znalazłem nigdzie sposobu, aby nasze jednostki poruszały się w losowych kierunkach.
- Wiem, że dając punkt trasy możemy sobie ustalić promień - co powoduje pewną losowość doboru kierunku trasy, ale po dojściu do danego miejsca drużyna się zatrzymuje i stoi.
- Wiem, że punktem zapętlającym trasę jest punkt "przełącz", lecz działa on nie do końca tak jak chciałbym. Otóż po dojściu do miejsca gdzie drużyna miała się udać, znacznik "przełącz" powoduje, że drużyna odtworzy na nowo TĘ SAMĄ trasę, a ja chciałbym aby w tym momencie sobie wybrała inny punkt trasy (zupełnie inna kolejka wędrówki).
Przykład w jaki sposób to działa na znaczniku "przełącz":
- Drużyna zmierza do punktu A
- Drużyna zmierza do punktu B
- Drużyna dochodzi do znacznika "przełącz"
- Zaczynamy od nowa - drużyna zmierza do punktu A, potem o B, i tak w koło Macieju
Ja zaś chciałbym aby działało to tak:
- Drużyna zmierza do punktu A
- Drużyna zmierza do punktu B
- Drużyna dochodzi do znacznika "przełącz"
- W tym momencie drużyna wybiera sobie nowy punkt trasy - drużyna zmierza do punktu C
- drużyna dochodzi do punktu D
- Drużyna dochodzi do znacznika "przełącz"
- I znów drużyna wybiera sobie nowe punkty trasy - drużyna zmierza do punktu E
- Drużyna zmierza do punktu F.
Czy da się uzyskać taki efekt w edytorze misji w Armie? Jeśli tak to jak?
Re: Edytor - losowe chodzenie jednostek
Da się to zrobić bez skryptów sposobem podobnym do twojego.
Drużyna idzie do punktu nr 1, który ma 0 promień
Drużyna idzie do punktu nr 2, potem do 3, 4, 5 i wszystkie mają ustawiony przez ciebie promień
Drużyna idzie wraca do 1ynki i łapie Przełącz po czym znów rusza do 2, 3, 4 i 5
Jak tak zrobisz to tylko punkt 1 i przełącz będą w tym samym miejscu, a 2, 3, 4 i 5 będą za każdym razem losowe
Drużyna idzie do punktu nr 1, który ma 0 promień
Drużyna idzie do punktu nr 2, potem do 3, 4, 5 i wszystkie mają ustawiony przez ciebie promień
Drużyna idzie wraca do 1ynki i łapie Przełącz po czym znów rusza do 2, 3, 4 i 5
Jak tak zrobisz to tylko punkt 1 i przełącz będą w tym samym miejscu, a 2, 3, 4 i 5 będą za każdym razem losowe
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 14 czerwca 2013, 21:05
- ID Steam:
Re: Edytor - losowe chodzenie jednostek
Bardzo dziękuję za odpowiedź. Niestety efektu nadal nie uzyskałem.
Wygląda to tak:
- Kładę jeden punkt trasy o promieniu 0
- kładę kolejny punkt trasy o promieniu 100
- kładę kolejny punkt trasy o promieniu 100
- daję znacznik przełącz (próbowałem z promieniem i bez)
Niestety efekt nadal jest taki, iż żołnierze chodzą wzdłuż wybranych na początku tras. Nie następuje ponowne "wylosowanie" nowej trasy.
Wygląda to tak:
- Kładę jeden punkt trasy o promieniu 0
- kładę kolejny punkt trasy o promieniu 100
- kładę kolejny punkt trasy o promieniu 100
- daję znacznik przełącz (próbowałem z promieniem i bez)
Niestety efekt nadal jest taki, iż żołnierze chodzą wzdłuż wybranych na początku tras. Nie następuje ponowne "wylosowanie" nowej trasy.
Re: Edytor - losowe chodzenie jednostek
A to dziwne bo w A2 działa i często tego stosuje.
Może spróbuj kilku skryptów do patrolowania, co prawda robione pod A2 ale może akurat zadziałają.
viewtopic.php?f=65&t=4075
http://ofcrav2.org/forum/index.php?topic=1624.0
http://www.armaholic.com/page.php?id=9213
Może spróbuj kilku skryptów do patrolowania, co prawda robione pod A2 ale może akurat zadziałają.
viewtopic.php?f=65&t=4075
http://ofcrav2.org/forum/index.php?topic=1624.0
http://www.armaholic.com/page.php?id=9213
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 14 czerwca 2013, 21:05
- ID Steam:
Re: Edytor - losowe chodzenie jednostek
Niestety, nie znalazłem sensownego rozwiązania mojego problemu.
Próbowałem kombinować na wszelkie możliwe sposoby chyba, również z wyzwalaczami (może wyzwalacz czyści pamięć grupie - tak sobie myślałem), ale nic nie uzyskałem.
grupa zachowuje się tak jakby przy pierwszym doborze trasy wybierała sobie punkt a następnie kurczowo wykonywała w koło te same punkty trasy.
Próbowałem kombinować na wszelkie możliwe sposoby chyba, również z wyzwalaczami (może wyzwalacz czyści pamięć grupie - tak sobie myślałem), ale nic nie uzyskałem.
grupa zachowuje się tak jakby przy pierwszym doborze trasy wybierała sobie punkt a następnie kurczowo wykonywała w koło te same punkty trasy.
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 14 czerwca 2013, 21:05
- ID Steam:
Re: Edytor - losowe chodzenie jednostek
Przepraszam, że post pod postem, ale wyszły na jaw nowe dane
Otóż napisałeś, że w Armie2 opisany przez Ciebie sposób działa. Żyć mi to nie dawało i nie byłbym sobą gdybym nie sprawdził i niestety również w Armie2 ten sposób nie działa.
Jeśli byś mógł bardzo proszę o opisanie krok po kroku jakie waypointy kładziesz na trasie oraz w jaki sposób ustawiasz im parametry (oraz jakie).
Byłbym wdzięczny za te informacje, gdyż opisany wyżej sposób zawodzi również w Armie2
Otóż napisałeś, że w Armie2 opisany przez Ciebie sposób działa. Żyć mi to nie dawało i nie byłbym sobą gdybym nie sprawdził i niestety również w Armie2 ten sposób nie działa.
Jeśli byś mógł bardzo proszę o opisanie krok po kroku jakie waypointy kładziesz na trasie oraz w jaki sposób ustawiasz im parametry (oraz jakie).
Byłbym wdzięczny za te informacje, gdyż opisany wyżej sposób zawodzi również w Armie2
-
- Posty: 511
- Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
- ID Steam:
- ID gracza: 209283
- Lokalizacja: Sieradz
Re: Edytor - losowe chodzenie jednostek
W metodzie z waypointami nie osiągniesz tego co co chcesz. Patrol zawsze będzie szedł po tych samych punktach trasy 1-2- ścieżka zawsze może być co prawda inna w ramach promienia rozrzutu.
Może wstaw jakieś obiekty i triggery z komendami domove getpos, z jakimś skryptem, który losuje gdzie mamy iść lub użyj jakiegoś skryptu z random patrolem w danym obszarze bo innaczej tego chyba nie ugryziesz
Może wstaw jakieś obiekty i triggery z komendami domove getpos, z jakimś skryptem, który losuje gdzie mamy iść lub użyj jakiegoś skryptu z random patrolem w danym obszarze bo innaczej tego chyba nie ugryziesz
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 14 czerwca 2013, 21:05
- ID Steam:
Re: Edytor - losowe chodzenie jednostek
No cóż, trudno. Na skrypty za bardzo nie mam czasu - praca, uczelnia, dom, odpoczynek.
Jednak może istnieje inny sposób. Brzydki, paskudny, ale na moje potrzeby by wystarczył:
- kopiowanie punktów trasy, aż do umęczenia.
Czy istnieje sposób, aby szybko i łatwo kopiować waypointy (np znaleźć i zniszcz) i następnie je wklejać masowo?
przykładowo mam 10 grup żołnierzy. Mają one własne waypointy. Chciałbym wszystkie waypointy zaznaczyć (proste) i wykorzystać ctrl + C, a następnie ctrl + V.
I tak z 10-20 razy.
Pomysł paskudny i brzydki, ale moje potrzeby by zaspokoił. Niestety skrót ctrl + C i ctrl + V nie działa. Jest jakiś sposó na kopiowanie masowe wielu waypointów i ich wklejanie?
Ewentualnie alternatywa, zaznaczenie wielu waypointów i wytworzenie na ich podstawie duplikatów tak by utworzyć kolejne waypointy.
Jednak może istnieje inny sposób. Brzydki, paskudny, ale na moje potrzeby by wystarczył:
- kopiowanie punktów trasy, aż do umęczenia.
Czy istnieje sposób, aby szybko i łatwo kopiować waypointy (np znaleźć i zniszcz) i następnie je wklejać masowo?
przykładowo mam 10 grup żołnierzy. Mają one własne waypointy. Chciałbym wszystkie waypointy zaznaczyć (proste) i wykorzystać ctrl + C, a następnie ctrl + V.
I tak z 10-20 razy.
Pomysł paskudny i brzydki, ale moje potrzeby by zaspokoił. Niestety skrót ctrl + C i ctrl + V nie działa. Jest jakiś sposó na kopiowanie masowe wielu waypointów i ich wklejanie?
Ewentualnie alternatywa, zaznaczenie wielu waypointów i wytworzenie na ich podstawie duplikatów tak by utworzyć kolejne waypointy.
-
- Posty: 511
- Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
- ID Steam:
- ID gracza: 209283
- Lokalizacja: Sieradz
Re: Edytor - losowe chodzenie jednostek
Wstawiasz na mapę grupę i robisz jej trasę z waypointami. Potem klikasz na mapie i ciągniesz myszką tak żeby zaznaczyć cały obszar z grupą i punktami. Najeżdzasz potem nad grupę myszką, pojawi się jakaś nazwa jednostki i robisz ctrl-c. Potem klikasz gdzieś na mapę i ctrl-v tyle razy ile potrzeba. Na koniec tylko modyfikujesz składy grup i trasy do własnych potrzeb w misji.
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 14 czerwca 2013, 21:05
- ID Steam:
Re: Edytor - losowe chodzenie jednostek
Ooo właśnie. Coś takiego może być i będzie to działać. Bardzo dziękuję, można powiedzieć, że problem rozwiązany. Nieco bokiem co prawda, nieco nieeleganckie rozwiązanie, ale zdecydowanie szybkie i spełniające moje oczekiwania w wystarczającym stopniu.
Teraz misje będę mógł tworzyć z dużą dozą losowości i w miarę dużą liczbą losowych punktów (powiedzmy, że przy 20 losowych "ruszaj do", jednostki się prawie na pewno odnajdą i pozabijają, a przy okazji za każdym razem misja wyglądać będzie inaczej.
Dziękuję bardzo za pomoc.
Teraz misje będę mógł tworzyć z dużą dozą losowości i w miarę dużą liczbą losowych punktów (powiedzmy, że przy 20 losowych "ruszaj do", jednostki się prawie na pewno odnajdą i pozabijają, a przy okazji za każdym razem misja wyglądać będzie inaczej.
Dziękuję bardzo za pomoc.