20130126-27 Nuclear Winter Night - gra militarna

Miltaria, historia, wojskowość, sprzęt, ciekawostki

Moderator: Inkwizytor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ufoman
Posty: 1184
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 19:48
ID Steam:
ID gracza: 40452
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

20130126-27 Nuclear Winter Night - gra militarna

Post autor: ufoman »

Obrazek

Termin: 26 - 27 stycznia 2013, godzina 20:00 - 4:00
Miejsce: Poligon Rembertów, Warszawa

Zapraszamy na II edycję gry militarnej Nuclear Winter Night. Gra osadzona jest w realiach postnuklearnej zimy i prowadzona w ekstremalnie ciężkich warunkach. W zeszłym roku pogoda dopisała osiągając nawet 17 stopni poniżej zera.

Godzina 20:00 zbiórka na parkingu, rozdanie fantów, ciągnięcie losów i instruktaż.
Od godziny 21:00 do 22:00 - faza rozstawiania. Gracze wchodzą do zony otwartej, nie można prowadzić ognia, zbliżać się do strefy demarkacyjnej. Można natomiast na własną rękę szukać artefaktów.
O 22:00 dowódcy teamów otrzymują SMSem współrzędne GPS artefaktów ukrytych w rejonie gry zarówno po stronie wolnej jak i chronionej. Koniec następuje automatycznie o godzinie 4:00 chyba, że organizator ogłosi wcześniej koniec gry (rakieta sztucznego ognia).

Wpisowe 40 zł w całości przeznaczone na: artefakty, fanty, oznaczenie stref, opał do ognisk

Klasy graczy
Żołnierz
Stalker
Bandyta
Medyk

Liczba graczy
50 żołnierzy
2 medyków 100 stalkerów (ok. 5 z nich to bandyci)
Zapisy prowadzone są wyłącznie na żołnierzy i stalkerów

Teren podzielony jest na dwie części zonę otwartą (w której zaczynają gracze) i zamkniętą znajdującą się za strefą demarkacyjną której pilnuje wojsko.

Obrazek

Wojsko
Wojsko ma za zadanie nie pozwolić na wniknięcie do strefy zamkniętej i na swobodne poruszanie się po niej. Wojsko wchodzi w teren wcześniej, ma za zadanie oznaczyć granicę, ufortyfikować ją poprzez zbudowanie stanowisk KMów, zapór minowych, sygnalizatorów dźwiękowych.

Oprócz umocnień wojsko wydziela w trakcie gry patrole które będą się poruszać po zonie zamkniętej.

Stalkerzy i Bandyci

Przed wejściem w teren gry Stalkerzy ciągną losy. 5% z nich otrzymuje los z napisem Bandyta. Treść losów należy zachować dla siebie. Zadaniem Stalkerów jest znajdowanie artefaktów. O godzinie 22:00 każdy dowódca grupy (lub indywidualny stalker jeśli jest bez teamu) otrzymuje SMSem współrzędne GPS artefaktów. Wtedy rozpoczyna się szukanie.
Zadaniem bandytów jest zabić jak najwięcej Stalkerów, jednocześnie nie dając się zdemaskować i zabić.
Mogą to robić działając w pojedynkę lub udając Stalkera jeśli działa on w grupie. Może wtedy pozbawiać ich życia korzystając z zamieszania w czasie walki np. z żołnierzami. Bandyci jeśli rozpoznają się nawzajem mogą zawrzeć sojusz. Grupy stalkerów również mogą zawierać sojusze. Bandyta może oszczędzać swój zespół choć nie musi.

Medyk
Medyk siedzi przy ognisku na krawędzi terenu gry w strefie bezpiecznej. Jeśli ktoś dostarczy mu rannego może on go uleczyć, ale jako zapłatę trzeba mu wyświadczyć przysługę. Osoby które zginęły lub przeszły off-game również gromadzą się przy ognisku medyka.

Artefakt to kostka oznaczona kodem 3 literowym. Osoba która znajdzie (podejmie) artefakt wkłada go do swojego worka zrzutowego. Jeśli dana osoba zostanie zabita każdy może podejść do niej i sprawdzić jej worek zrzutowy. Jeśli znajduje się w nim artefakt może go zabrać. Jeśli nikt nie podejdzie osoba zastrzelona oznacza się off-game a artefakt zostawia w miejscu gdzie poległa.
Artefakty można zdobywać również tropiąc po śladach na śniegu a także polując na inne osoby które szukają artefaktów.
Artefakty na zbiórce końcowej zostaną wymienione na drobne upominki.
Z worków zrzutowych nie można zabierać magazynków.

Fanty - wziątki (batoniki itp.) dostarczone przez organizatora i przydzielone graczom. Gracz sam nie może zjesć swojego batona, ale może taki który pozyska z zabitego wroga.
Swój baton może zjeść dopiero po zakończeniu gry.

Każdy gracz zobowiązany jest posiadać:
- worek zrzutowy do noszenia fantów i artefaktów.
- czerwoną chustę do oznaczania ran
- światło pulsacyjne żółte lub czerwone do oznaczania offgame.
- odzież i wyżywienie pozwalające na przebywanie w warunkach ekstremalnie zimnych od godziny 21:00 do rana

System ran
Obowiązuje RED System (http://www.redsystem.eu) z taką zmianą że ranny dostarczony do medyka w strefie neutralnej może zostać odratowany w zamian za artefakt. Osoby off-game wędrują na własną rękę do stanowiska medyka i pozostają tam do końca gry.
Karty RED Systemu zostaną dostarczone i rozdane przed grą.

Uzbrojenie
Jednostka ognia - tyle co oryginał x 1,5 (plus to co magazynek nie poda)
Granaty - tak
Dym - tak
Światła strobo, race oświetlające - tak
Miny pirotechniczne - tak
Sygnalizatory dźwiękowe - działają jak system ostrzegania, nie zabijają

Inne
Sztuczny ogień (wybuchająca kula) jest sygnałem zakończenia imprezy, proszę nie używać takich w trakcie gry.

Uwaga: Żaden gracz nie może opuścić terenu gry bez zgłoszenia tego faktu u medyka. Na koniec gry przeprowadzone zostanie sprawdzenie obecności. Jeśli liczba nie będzie się zgadzała zarządzone zostaną poszukiwania. Przypominam, że gra toczy się w bardzo ciężkich warunkach. Istnieje ryzyko wypadku lub hipotermii dlatego obowiązują nas szczególne środki ostrożności.

Zapisy kierować na adres agapow[at]fia.com.pl do dnia 15.01.2013.
Gracze indywidualni i dcy grup startujących po stronie stalkerów proszeni są o wysłanie mi ze zgłoszeniem numeru telefonu.

Po potwierdzeniu przyjęcia zgłoszenia należy przesłać wpisowe wysokości 40 zł na konto:
Stowarzyszenie Fideles et Instructi Armis
69 1030 0019 0109 8530 0041 5787
W tytule przelewu należy wpisać: Darowizna na cele statutowe, NWN, nick i team.
Przelew powinien wpłynąć do dnia 16.01.2013

http://www.fia.com.pl/
Awatar użytkownika
ufoman
Posty: 1184
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 19:48
ID Steam:
ID gracza: 40452
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: 20130126-27 Nuclear Winter Night - gra militarna

Post autor: ufoman »

Obrazek

W grudniowym numerze magazynu "Przegląd Strzelecki Arsenał" znajduje się zadanie do rozwiązania. Jest nim rozszyfrowanie dodatkowych koordynatów do artefaktu, które nie zostaną podane przez SMS w trakcie symulacji. Współrzędne są rzecz jasna, zakodowane - nie wszyscy będą w stanie sięgnąć po ten przedmiot. Zachęcamy do zakupu i wytężenia szarych komórek.

Jednocześnie informujemy, że pozostało już tylko 5 dni zgłoszeń. Termin wpisów mija 15 stycznia, liczba uczestników wynosi już niemal 100 osób!

Szczegóły na stronie FIA: http://fia.com.pl/index.php?option=com_ ... 0&Itemid=1
Awatar użytkownika
ufoman
Posty: 1184
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 19:48
ID Steam:
ID gracza: 40452
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: 20130126-27 Nuclear Winter Night - gra militarna

Post autor: ufoman »

Zapisy zamknięte. Zebrała się całkiem pokaźna liczba osób (dokładne dane po imprezie). W tym roku będzie ekstremalnie trudno się przebić. Rok temu dowódca wojska podjął decyzję o zawężeniu pasa obrony ponieważ brakowało mu ludzi. W tym roku na to nie liczcie. Będzie mocno broniona granica i aktywne patrole w strefie zamkniętej.
Rok temu zespół stalkerów który przebił się do strefy zamkniętej nie napotkał tam żadnego patrolu, za dwa tygodnie takiej swobody mieć nie będziecie.
Dodam tylko, że wzorem ubiegłego roku jest o co walczyć. Może się zdarzyć, że silna grupa stalkerów w zamian za darowanie życia oskubie z artefaktów inną grupę. Na profilu Facebookowym http://www.facebook.com/events/455574717835907/ pojawiło się wiele podpowiedzi dotyczących rozmieszczenia artefaktów. W pierwszej fazie rozgrywki, w tych miejscach może być tłoczno.

Już niedługo dowódcy teamów stalkerów otrzymają szczegółowe wytyczne dla swoich ludzi. Potem pozostanie nam już tylko czekać na sygnał wejścia do zony.

FIA Agapow
Awatar użytkownika
ufoman
Posty: 1184
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 19:48
ID Steam:
ID gracza: 40452
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: 20130126-27 Nuclear Winter Night - gra militarna

Post autor: ufoman »

Obrazek

Drugą Edycję Nuclear Winter Night mamy za sobą. Impreza mogła dojść do skutku dzięki zespołowi ludzi z FIA oraz osobom zaprzyjaźnionym, które przyłożyły rękę do tego przedsięwzięcia, te osoby to: Praetor, Mysiek, Chera, Ann, Dunin, Szynszyl.

Podziękowania należą się również Szefowi Sekcji Wychowawczej 1 Warszawskiej Brygady Pancernej im. Tadeusza Kościuszki, Panu Majorowi Tomaszowi Klóskowskiemu, który wspiera od ponad roku nasze inicjatywy, w tym również NWN.

Dziękujemy również naszym sponsorom:
Sponsorowi głównemu PX Militaria oraz sponsorom: Centrum Rozrywki Militarnej Killhouse oraz sklepowi Cytadela ASG.
Patronom Medialnym - Wydawnictwu Magazynu Arsenał, portalom WMASG.pl, Koalicja Północ oraz Weekend Warriors.

Na początku podsumowania należy podkreślić, że sprzyja nam żołnierskie szczęście. Pogodę mieliśmy wymarzoną. Siarczysty mróz, 30 cm śniegu, pełnia księżyca. Idealne warunki do sprawdzenia swoich możliwości w środowisku zimowym.

Impreza przebiegła bezpiecznie, nie było konieczności ewakuacji. Osoby które uznały, że przebywały wystarczająco długo w warunkach zimowych ewakuowały się samodzielnie.

W grze wzięła udział następująca liczba graczy:

Żołnierze:
- zgłoszonych 63
- dotarło na miejsce 60
- straty marszowe 3 osoby (choroba, choroba, praca)

W trakcie działań ewakuowała się 1 osoba z powodu wodowania, pozostali przebywali w gotowości do godziny 3:45 o której organizator ogłosił zakończenie działań z powodu braku przeciwnika w terenie.

Stalkerzy (w tym bandyci):
- zgłoszonych 45
- dotarło na miejsce 44
- straty marszowe 1 osoba (choroba)

Do godziny 4:00 wytrzymało mniej niż 10 osób.

Organizatorzy - 6 osób

Zbiórka wojska wyznaczona została na godzinę 9:30 po czym oddział wykonał przemarsz ok 2 km do rejonu strefy demarkacyjnej i rozpoczął pilnowanie terenu.
Zbiórka Stalkerów nastąpiła o godzinie 20:30, o godzinie 21:00 otwarto bramę i rozpoczęto grę.
Nie posiadamy statystyk zranień i śmierci. Być może będzie je można uzyskać na podstawie AARów.
O godzinie 22:10 zostały nadane współrzędne artefaktów.

Na 21 artefaktów odnalezionych zostało 18. Paradoksalnie dwa z nich znajdowały się bardzo blisko strefy wejścia (BIG, SHE, MIA). Można je było zgarnąć wracając na parking.
Najwięcej artefaktów podjęła grupa Blackwaters w liczbie 10, następna w kolejności była Grupa Robocza z Lublina - 6. Po jednym artefakcie podjęli Leśni i grupa BPAT. W tym roku były też upominki dla bandytów, którzy potwierdzili swoją skuteczność. Jeden z nich w trakcie walki leśnej "odpalił" swojego dowódcę (sic!).

Chciałbym pogratulować przy okazji wojsku dyscypliny i organizacji. Dotyczy to nie tylko FIA, ale teamów: WSH, SPEAR, Blackfield, 1RPIMA, SGS.
Z niedociągnięć organizacyjnych trzeba nadmienić, że nie udało nam się rozpalić drugiego ogniska dla medyka. Co mam nadzieję nam wybaczycie.

Po tegorocznej edycji mamy kilka pomysłów na zmiany, których jeszcze nie będziemy przed wami odkrywać. Zapraszamy na kolejne spotkania organizowane przez stowarzyszenie Fideles et Instructi Armis - Otwarte Scenariusze Bojowe 14-15 września oraz Sneak & Shoot, który w tym roku odbędzie się 10 sierpnia w Studziankach Pancernych.
Przypominamy, że na profilu wydarzenia na Facebooku można jeszcze do soboty wygrać darmową wejściówkę na przyszłoroczną edycję Nuclear Winter Night.

Zapraszamy i dziękujemy wszystkim uczestnikom.

FIA Agapow
ODPOWIEDZ

Wróć do „Militarium”