Pytanie odnośnie desantu z powietrza (śmigłowce)

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

ODPOWIEDZ
fatboy1909
Posty: 85
Rejestracja: 01 maja 2008, 21:42
ID Steam:
Numer GG: 12755589
ID gracza: 0

Pytanie odnośnie desantu z powietrza (śmigłowce)

Post autor: fatboy1909 »

Witam panów!
Zapewne już nie jedna osoba oglądała ten filmik a jeśli nie to ma okazje zobaczyć go teraz:
http://www.youtube.com/watch?v=lB0jhKoBXvs
Jest to adaptacja filmu "We were soldiers" przerzucona na Arme2. Mnie np. praca tego gościa zniszczyła nie widziałem jeszcze lepszego filmiku wg. mnie ale to może dlatego że "We were soldiers" najbardziej mi się podobał :D Dobra rozpisałem się chciałbym przejść do pytania :) Około min. 3.35 widać jak przeprowadzany jest desant air cav. Co mnie bardzo zdziwiło to sposób w jaki śmigłowce wykonują śmgłowce podejście do lądowania i trzeba przyznać że nie jest ono typowe jakie widać można normalnie w misjach Army. Druga rzecz na którą zwróciłem uwagę to żołnierze którzy wyskakują z śmigłowca w grze wyskakują oni jeden po drugim w przypadku tego filmiku wszyscy wyskakują na raz. Generalnie no jak dla mnie to idealna poprawka desantu w porównaniu do tego co możemy osiągnąc za pomocą Podstawowego patentu z synchro i wyładuj tansport itd. Teraz moje pytanie Szukałem dużo po forach żeby znależc jakiś skrypt lub komendę lub ciąg komend aby osiągnąć efekt jaki jest ukazany w filmiku i przyznam że znalazłem ale było one albo za proste czyli po prostu desant za pomocą waypointów i synchro albo za trudne czyli długie i skomplikowane jak dla mnie linijki skryptów. Proszę was bardzo by któraś osoba mogła mi jakoś pomóc w zrobieniu takiego desantu czyli. Gładkiego lądowania i wyskoczenia wszystkich żołnierzy na raz. :dworship :dworship :dworship Byłbym wdzięczny gdyby ktoś mi podsunął krótki skrypt i go krótko wytłumaczył żebym w miarę moich możliwośći mógł go zastosować albo jakiś "złoty sposób" na rozwiązanie takiego problemiku :) :D :D
Dziękuje :) :dworship :dworship
To ja postawię pierwszy moją stopę na polu walki i ja ostatni z niej zejdę
Awatar użytkownika
Sejtan
Posty: 112
Rejestracja: 03 kwietnia 2007, 20:54
ID Steam: sejtan24
Numer GG: 6538171
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Pytanie odnośnie desantu z powietrza (śmigłowce)

Post autor: Sejtan »

Hmmm... sposób na wyskoczenie wszystkich na raz ze śmigła jest dość prosty i właśnie opiera się na wp i synchro. W miejscu lądowania postaw niewidzialne h i nazwij h. Śmigło = heli, dowódcy grupy w śmigle, czyli pasażerom gr1 = group this; {_x moveInCargo heli} forEach units gr1 Standardowo, pkt. trasy dla śmigła "rozładowanie transportu", w polu "przy uruchamianiu" heli land "GET OUT". Dla pasażerów wp typu "wysiadaj" zsynchronizowany z wp śmigła. Obok wyzwalacz a w nim:

Kod: Zaznacz cały

heli distance h < 4
To wpisz w warunku wyzwalacza...

Kod: Zaznacz cały

{_x action ["EJECT", heli]} forEach units gr1;
...a to w polu przy aktywacji wyzwalacza.
Do wyskoczenia wszystkich żołnierzy dojdzie w chwili w której heli znajdzie się 4 metry od h. Możesz wpisać mniej ale, wiatrak nie zawsze ląduje centralnie na h i w przypadku wpisania np pół metra, wyzwalacz może nie zadziałać... Co do smukłego podejścia i lądowania, sam niejednokrotnie zastanawiałem się jak to zrobić, ale nic nie przychodziło mi do głowy..., a nie ukrywam, że sam chętnie bym poznał jakiś dobry sposób, bo to standardowe lądowanie śmiglaków w A2 jest.... no... wiadomo jakie :)
fatboy1909
Posty: 85
Rejestracja: 01 maja 2008, 21:42
ID Steam:
Numer GG: 12755589
ID gracza: 0

Re: Pytanie odnośnie desantu z powietrza (śmigłowce)

Post autor: fatboy1909 »

Dobra ogarnąłem to ;d nawet fajnie wyszło jak na 8 śmigłowców :D:D Tylko gryzie mnie to jeszcze strasznie z tym lądowaniem... A i mam jeszcze pytanko można jakoś przy starcie spowodować aby śmigłowce startowały kolejno jedno po drugim. W moim przypadku wszystki startują na raz bo już z początku ich wpakowałem do helików bo na początku była tragedia a i tak zdarzają się kolizje pojedyńczych śmigłowców :)
To ja postawię pierwszy moją stopę na polu walki i ja ostatni z niej zejdę
Awatar użytkownika
tasior2103
Posty: 83
Rejestracja: 10 kwietnia 2010, 19:45
ID Steam:
ID gracza: 0
Kontakt:

Re: Pytanie odnośnie desantu z powietrza (śmigłowce)

Post autor: tasior2103 »

Ustaw pierwszy waypoint dla każdej z helek bardzo blisko niej. I daj mu opóżnienie (tam gdzie masz MIN,MID i MAX ) w każdej helce inne i wtedy każde wystartuje oddzielnie.
http://www.armafans.pl
<ze względu na drastyczne sceny ten link został usunięty>

Obrazek
fatboy1909
Posty: 85
Rejestracja: 01 maja 2008, 21:42
ID Steam:
Numer GG: 12755589
ID gracza: 0

Re: Pytanie odnośnie desantu z powietrza (śmigłowce)

Post autor: fatboy1909 »

Wpadłem już przed przeczytaniem kolegi posta na pomysł żeby właśnie użyć patentu z opóżnieniem ale to nic nie dało ;d kombinowałem na różne sposoby każdy helik i tak startuje inaczej ponieważ to zależy od żołnierzy którzy wsiadają do helików ;d Założmy że mam śmigłowców 8 i 8 plutonów żołnierzy. Każdy pluton ma waypoint wsiadaj a od helika idzie załaduj i synchro potem daje waypoint właśnie ten z opóżnieniem do każdego helika po 5 sekund opóżnienia od poprzedniego i aktywuje się odliczanie dopiero wtedy gdy każdy żołnierz z plutonu wsiądzie do danego helika, co się z tym wiąże? Desynchronizacja totalna :D :D Mam nadzieje że jasno dotarło to co napisałem
To ja postawię pierwszy moją stopę na polu walki i ja ostatni z niej zejdę
tom3kb
Posty: 511
Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
ID Steam:
ID gracza: 209283
Lokalizacja: Sieradz

Re: Pytanie odnośnie desantu z powietrza (śmigłowce)

Post autor: tom3kb »

A jak byś zrobił mały, skrypcik w który na początku usuwasz ze wszystkich helikopterów paliwo

Kod: Zaznacz cały

heli1 setfuel 0
A po tym jak się piechota załaduje uzupełnił paliwo po kolei we wszystkich helikopterach z pewnym opóźnieniem np:

Kod: Zaznacz cały

heli1 setfuel 1
~10
heli2 setfuel 1
~10
itd
Chyba, że się okaże, że piechota nie będzie chciała wsiąść do helikopterów bez paliwa, tylko pobiegła by po waypointach. To by znowu można zapakować oddziały do śmigłowców za pomocą assignasscargo, moveincargo. I wtedy zrobić ten myk z uzupełnieniem paliwa.
Awatar użytkownika
tasior2103
Posty: 83
Rejestracja: 10 kwietnia 2010, 19:45
ID Steam:
ID gracza: 0
Kontakt:

Re: Pytanie odnośnie desantu z powietrza (śmigłowce)

Post autor: tasior2103 »

Też o tym samym pomyślałem w pierwszej kolejności, ale jak dasz w heli setfuel 0 to wysiadają piloci. Co prawda później wsiadają z powrotem, ale tworzy to niezły zamęt.
http://www.armafans.pl
<ze względu na drastyczne sceny ten link został usunięty>

Obrazek
ProteziakSaSPL
Posty: 142
Rejestracja: 12 stycznia 2010, 21:18
ID Steam:
Numer GG: 1070609618
ID gracza: 58579
Lokalizacja: Chrzanów

Re: Pytanie odnośnie desantu z powietrza (śmigłowce)

Post autor: ProteziakSaSPL »

Śmigłowiec nazwij heli , a w uruchamianiu wpisz heli disableAI "MOVE". Walnij jakiś waypoint tam, gdzie śmigło ma lecieć i zrób wyzwalacz po ilu tam sekundach chcesz i wpisz w aktywacji heli enableAI "MOVE". Pierwsza komenda zablokuje możliwość poruszania się AI, a druga ją odblokuje. Najprostszy sposób.
tom3kb
Posty: 511
Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
ID Steam:
ID gracza: 209283
Lokalizacja: Sieradz

Re: Pytanie odnośnie desantu z powietrza (śmigłowce)

Post autor: tom3kb »

@tasior2103
A gdyby wstawić puste śmigłowce i bez paliwa, i pilotów za pomocą assignassdriver itp, to też by wyszli? Czy wtedy by przeszła taka metoda.
Ostatnio zmieniony 21 czerwca 2012, 10:18 przez tom3kb, łącznie zmieniany 1 raz.
fatboy1909
Posty: 85
Rejestracja: 01 maja 2008, 21:42
ID Steam:
Numer GG: 12755589
ID gracza: 0

Re: Pytanie odnośnie desantu z powietrza (śmigłowce)

Post autor: fatboy1909 »

Dobra zrobiłem to z skrypcikiem :) Dzięki za fajny pomysł nie wpadł bym na :D
To ja postawię pierwszy moją stopę na polu walki i ja ostatni z niej zejdę
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”