Pytanie odnośnie desantu z powietrza (śmigłowce)
Moderatorzy: kondor, Inkwizytor
-
- Posty: 85
- Rejestracja: 01 maja 2008, 21:42
- ID Steam:
- Numer GG: 12755589
- ID gracza: 0
Pytanie odnośnie desantu z powietrza (śmigłowce)
Witam panów!
Zapewne już nie jedna osoba oglądała ten filmik a jeśli nie to ma okazje zobaczyć go teraz:
http://www.youtube.com/watch?v=lB0jhKoBXvs
Jest to adaptacja filmu "We were soldiers" przerzucona na Arme2. Mnie np. praca tego gościa zniszczyła nie widziałem jeszcze lepszego filmiku wg. mnie ale to może dlatego że "We were soldiers" najbardziej mi się podobał Dobra rozpisałem się chciałbym przejść do pytania Około min. 3.35 widać jak przeprowadzany jest desant air cav. Co mnie bardzo zdziwiło to sposób w jaki śmigłowce wykonują śmgłowce podejście do lądowania i trzeba przyznać że nie jest ono typowe jakie widać można normalnie w misjach Army. Druga rzecz na którą zwróciłem uwagę to żołnierze którzy wyskakują z śmigłowca w grze wyskakują oni jeden po drugim w przypadku tego filmiku wszyscy wyskakują na raz. Generalnie no jak dla mnie to idealna poprawka desantu w porównaniu do tego co możemy osiągnąc za pomocą Podstawowego patentu z synchro i wyładuj tansport itd. Teraz moje pytanie Szukałem dużo po forach żeby znależc jakiś skrypt lub komendę lub ciąg komend aby osiągnąć efekt jaki jest ukazany w filmiku i przyznam że znalazłem ale było one albo za proste czyli po prostu desant za pomocą waypointów i synchro albo za trudne czyli długie i skomplikowane jak dla mnie linijki skryptów. Proszę was bardzo by któraś osoba mogła mi jakoś pomóc w zrobieniu takiego desantu czyli. Gładkiego lądowania i wyskoczenia wszystkich żołnierzy na raz. Byłbym wdzięczny gdyby ktoś mi podsunął krótki skrypt i go krótko wytłumaczył żebym w miarę moich możliwośći mógł go zastosować albo jakiś "złoty sposób" na rozwiązanie takiego problemiku
Dziękuje
Zapewne już nie jedna osoba oglądała ten filmik a jeśli nie to ma okazje zobaczyć go teraz:
http://www.youtube.com/watch?v=lB0jhKoBXvs
Jest to adaptacja filmu "We were soldiers" przerzucona na Arme2. Mnie np. praca tego gościa zniszczyła nie widziałem jeszcze lepszego filmiku wg. mnie ale to może dlatego że "We were soldiers" najbardziej mi się podobał Dobra rozpisałem się chciałbym przejść do pytania Około min. 3.35 widać jak przeprowadzany jest desant air cav. Co mnie bardzo zdziwiło to sposób w jaki śmigłowce wykonują śmgłowce podejście do lądowania i trzeba przyznać że nie jest ono typowe jakie widać można normalnie w misjach Army. Druga rzecz na którą zwróciłem uwagę to żołnierze którzy wyskakują z śmigłowca w grze wyskakują oni jeden po drugim w przypadku tego filmiku wszyscy wyskakują na raz. Generalnie no jak dla mnie to idealna poprawka desantu w porównaniu do tego co możemy osiągnąc za pomocą Podstawowego patentu z synchro i wyładuj tansport itd. Teraz moje pytanie Szukałem dużo po forach żeby znależc jakiś skrypt lub komendę lub ciąg komend aby osiągnąć efekt jaki jest ukazany w filmiku i przyznam że znalazłem ale było one albo za proste czyli po prostu desant za pomocą waypointów i synchro albo za trudne czyli długie i skomplikowane jak dla mnie linijki skryptów. Proszę was bardzo by któraś osoba mogła mi jakoś pomóc w zrobieniu takiego desantu czyli. Gładkiego lądowania i wyskoczenia wszystkich żołnierzy na raz. Byłbym wdzięczny gdyby ktoś mi podsunął krótki skrypt i go krótko wytłumaczył żebym w miarę moich możliwośći mógł go zastosować albo jakiś "złoty sposób" na rozwiązanie takiego problemiku
Dziękuje
To ja postawię pierwszy moją stopę na polu walki i ja ostatni z niej zejdę
- Sejtan
- Posty: 112
- Rejestracja: 03 kwietnia 2007, 20:54
- ID Steam: sejtan24
- Numer GG: 6538171
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Re: Pytanie odnośnie desantu z powietrza (śmigłowce)
Hmmm... sposób na wyskoczenie wszystkich na raz ze śmigła jest dość prosty i właśnie opiera się na wp i synchro. W miejscu lądowania postaw niewidzialne h i nazwij h. Śmigło = heli, dowódcy grupy w śmigle, czyli pasażerom gr1 = group this; {_x moveInCargo heli} forEach units gr1 Standardowo, pkt. trasy dla śmigła "rozładowanie transportu", w polu "przy uruchamianiu" heli land "GET OUT". Dla pasażerów wp typu "wysiadaj" zsynchronizowany z wp śmigła. Obok wyzwalacz a w nim:
To wpisz w warunku wyzwalacza...
...a to w polu przy aktywacji wyzwalacza.
Do wyskoczenia wszystkich żołnierzy dojdzie w chwili w której heli znajdzie się 4 metry od h. Możesz wpisać mniej ale, wiatrak nie zawsze ląduje centralnie na h i w przypadku wpisania np pół metra, wyzwalacz może nie zadziałać... Co do smukłego podejścia i lądowania, sam niejednokrotnie zastanawiałem się jak to zrobić, ale nic nie przychodziło mi do głowy..., a nie ukrywam, że sam chętnie bym poznał jakiś dobry sposób, bo to standardowe lądowanie śmiglaków w A2 jest.... no... wiadomo jakie
Kod: Zaznacz cały
heli distance h < 4
Kod: Zaznacz cały
{_x action ["EJECT", heli]} forEach units gr1;
Do wyskoczenia wszystkich żołnierzy dojdzie w chwili w której heli znajdzie się 4 metry od h. Możesz wpisać mniej ale, wiatrak nie zawsze ląduje centralnie na h i w przypadku wpisania np pół metra, wyzwalacz może nie zadziałać... Co do smukłego podejścia i lądowania, sam niejednokrotnie zastanawiałem się jak to zrobić, ale nic nie przychodziło mi do głowy..., a nie ukrywam, że sam chętnie bym poznał jakiś dobry sposób, bo to standardowe lądowanie śmiglaków w A2 jest.... no... wiadomo jakie
-
- Posty: 85
- Rejestracja: 01 maja 2008, 21:42
- ID Steam:
- Numer GG: 12755589
- ID gracza: 0
Re: Pytanie odnośnie desantu z powietrza (śmigłowce)
Dobra ogarnąłem to ;d nawet fajnie wyszło jak na 8 śmigłowców :D Tylko gryzie mnie to jeszcze strasznie z tym lądowaniem... A i mam jeszcze pytanko można jakoś przy starcie spowodować aby śmigłowce startowały kolejno jedno po drugim. W moim przypadku wszystki startują na raz bo już z początku ich wpakowałem do helików bo na początku była tragedia a i tak zdarzają się kolizje pojedyńczych śmigłowców
To ja postawię pierwszy moją stopę na polu walki i ja ostatni z niej zejdę
- tasior2103
- Posty: 83
- Rejestracja: 10 kwietnia 2010, 19:45
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Kontakt:
Re: Pytanie odnośnie desantu z powietrza (śmigłowce)
Ustaw pierwszy waypoint dla każdej z helek bardzo blisko niej. I daj mu opóżnienie (tam gdzie masz MIN,MID i MAX ) w każdej helce inne i wtedy każde wystartuje oddzielnie.
-
- Posty: 85
- Rejestracja: 01 maja 2008, 21:42
- ID Steam:
- Numer GG: 12755589
- ID gracza: 0
Re: Pytanie odnośnie desantu z powietrza (śmigłowce)
Wpadłem już przed przeczytaniem kolegi posta na pomysł żeby właśnie użyć patentu z opóżnieniem ale to nic nie dało ;d kombinowałem na różne sposoby każdy helik i tak startuje inaczej ponieważ to zależy od żołnierzy którzy wsiadają do helików ;d Założmy że mam śmigłowców 8 i 8 plutonów żołnierzy. Każdy pluton ma waypoint wsiadaj a od helika idzie załaduj i synchro potem daje waypoint właśnie ten z opóżnieniem do każdego helika po 5 sekund opóżnienia od poprzedniego i aktywuje się odliczanie dopiero wtedy gdy każdy żołnierz z plutonu wsiądzie do danego helika, co się z tym wiąże? Desynchronizacja totalna Mam nadzieje że jasno dotarło to co napisałem
To ja postawię pierwszy moją stopę na polu walki i ja ostatni z niej zejdę
-
- Posty: 511
- Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
- ID Steam:
- ID gracza: 209283
- Lokalizacja: Sieradz
Re: Pytanie odnośnie desantu z powietrza (śmigłowce)
A jak byś zrobił mały, skrypcik w który na początku usuwasz ze wszystkich helikopterów paliwo
A po tym jak się piechota załaduje uzupełnił paliwo po kolei we wszystkich helikopterach z pewnym opóźnieniem np:
Chyba, że się okaże, że piechota nie będzie chciała wsiąść do helikopterów bez paliwa, tylko pobiegła by po waypointach. To by znowu można zapakować oddziały do śmigłowców za pomocą assignasscargo, moveincargo. I wtedy zrobić ten myk z uzupełnieniem paliwa.
Kod: Zaznacz cały
heli1 setfuel 0
Kod: Zaznacz cały
heli1 setfuel 1
~10
heli2 setfuel 1
~10
itd
- tasior2103
- Posty: 83
- Rejestracja: 10 kwietnia 2010, 19:45
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Kontakt:
Re: Pytanie odnośnie desantu z powietrza (śmigłowce)
Też o tym samym pomyślałem w pierwszej kolejności, ale jak dasz w heli setfuel 0 to wysiadają piloci. Co prawda później wsiadają z powrotem, ale tworzy to niezły zamęt.
-
- Posty: 142
- Rejestracja: 12 stycznia 2010, 21:18
- ID Steam:
- Numer GG: 1070609618
- ID gracza: 58579
- Lokalizacja: Chrzanów
Re: Pytanie odnośnie desantu z powietrza (śmigłowce)
Śmigłowiec nazwij heli , a w uruchamianiu wpisz heli disableAI "MOVE". Walnij jakiś waypoint tam, gdzie śmigło ma lecieć i zrób wyzwalacz po ilu tam sekundach chcesz i wpisz w aktywacji heli enableAI "MOVE". Pierwsza komenda zablokuje możliwość poruszania się AI, a druga ją odblokuje. Najprostszy sposób.
-
- Posty: 511
- Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
- ID Steam:
- ID gracza: 209283
- Lokalizacja: Sieradz
Re: Pytanie odnośnie desantu z powietrza (śmigłowce)
@tasior2103
A gdyby wstawić puste śmigłowce i bez paliwa, i pilotów za pomocą assignassdriver itp, to też by wyszli? Czy wtedy by przeszła taka metoda.
A gdyby wstawić puste śmigłowce i bez paliwa, i pilotów za pomocą assignassdriver itp, to też by wyszli? Czy wtedy by przeszła taka metoda.
Ostatnio zmieniony 21 czerwca 2012, 10:18 przez tom3kb, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 85
- Rejestracja: 01 maja 2008, 21:42
- ID Steam:
- Numer GG: 12755589
- ID gracza: 0
Re: Pytanie odnośnie desantu z powietrza (śmigłowce)
Dobra zrobiłem to z skrypcikiem Dzięki za fajny pomysł nie wpadł bym na
To ja postawię pierwszy moją stopę na polu walki i ja ostatni z niej zejdę