Problem z płynnym ruchem - waypointy

Moderator: Inkwizytor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Guba
Posty: 9
Rejestracja: 30 lipca 2007, 22:52
ID Steam:
Numer GG: 25257366
ID gracza: 0
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Problem z płynnym ruchem - waypointy

Post autor: Guba »

Witam. Znalazłem ostatnio trochę czasu żeby odkurzyć ARMA i pobawić się moim ulubionym edytorem. Natrafiłem jednak na irytujący problem którego mimo poszukiwać w necie nie udało mi się rozwiązać. Otóż chcę żeby mój M113 jechał sobie po drodze wzdłuż wytyczonych waypoint'ów. Tenże M113 oczywiście jedzie, jednak w każdym punkcie kontrolnym przystaje na dobre parę sekund i dopiero po pełnym zatrzymaniu kontynuuje jazdę. Jak zrobić żeby ta jazda była płynna, bez takich "szwów"?
PC :: ASUS M3N78, AMD Phenom II X3 720 BE OC 3,0GHz, 6GB DDR2 GEIL, Gigabyte Radeon 6850 1GB OC, Chieftec 500W, Win7 Pro x64 SP1 MSDN
Notebook :: ASUS K70ID 17,3" Core2Duo 2,2GHz, 4GB DDR3 Patriot, GF GT320M 1GB, Win7 Pro x64 SP1 MSDN
Awatar użytkownika
Sejtan
Posty: 112
Rejestracja: 03 kwietnia 2007, 20:54
ID Steam: sejtan24
Numer GG: 6538171
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Problem z płynnym ruchem - waypointy

Post autor: Sejtan »

Guba pisze:...Jak zrobić żeby ta jazda była płynna, bez takich "szwów"?
Sprawić sobie ArmA II + OA, upgrade do najnowszych wersji i tyle :) Jakość, optymalizacja i możliwości gry od czasów ArmA I jest obecnie o niebo lepsza, także chyba nie ma się nad czym zastanawiać.
Awatar użytkownika
Guba
Posty: 9
Rejestracja: 30 lipca 2007, 22:52
ID Steam:
Numer GG: 25257366
ID gracza: 0
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Problem z płynnym ruchem - waypointy

Post autor: Guba »

Nie no, naprawdę świetna rada, nie ma co... Wielkie dzięki za nic.
PC :: ASUS M3N78, AMD Phenom II X3 720 BE OC 3,0GHz, 6GB DDR2 GEIL, Gigabyte Radeon 6850 1GB OC, Chieftec 500W, Win7 Pro x64 SP1 MSDN
Notebook :: ASUS K70ID 17,3" Core2Duo 2,2GHz, 4GB DDR3 Patriot, GF GT320M 1GB, Win7 Pro x64 SP1 MSDN
tom3kb
Posty: 511
Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
ID Steam:
ID gracza: 209283
Lokalizacja: Sieradz

Re: Problem z płynnym ruchem - waypointy

Post autor: tom3kb »

A spróbuj ustawić trasę z mniejszej ilości waypointów, wtedy przystanki będą rzadsze, chociaż mogą dłużej trwać (zależy jak długie odstępy między waypointami). W przypadku samochodów powinno działać lepiej, one trzymają się raczej drogi, ale z czołgami/transporterami może już być gorzej mogą "ścinać" przez pola, musisz popróbować. W armie 2 też czasami są z tym problemy.
Jest jeszcze komenda Domove (żeby jechał do jakiegoś miejsca np: w5 domove getpos x1, gdzie w5 to nazwa pojazdu, a x1 to np: niewidzialne lotnisko o takiej nazwie) możesz z tym pokombinować.
traktor
Posty: 6
Rejestracja: 05 maja 2009, 18:32
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Problem z płynnym ruchem - waypointy

Post autor: traktor »

Ai nie będą ścinać drogi gdy dasz im zachowanie na "bezpiecznie", wtedy można dawać bardziej odległe waypointy.
Awatar użytkownika
FOX-PL*
Posty: 548
Rejestracja: 29 marca 2009, 17:34
ID Steam:
ID gracza: 1
Lokalizacja: Wrocław

Re: Problem z płynnym ruchem - waypointy

Post autor: FOX-PL* »

Pewnie jest tylko jeden mały szczegół jeśli chcesz żeby jakiś pojazd poruszał ci się do jakiegoś celu, to nasuwa się pytanie logiczne "w jakim celu?"
Ma być to np. patrol? albo dokładniej czy pojazd ten zanim dojedzie do celu natrafi na wrogie jednostki.
Musisz zwrócić uwagę gdy dasz mu bezpieczna jazdę pojazd porusza się swobodnie drogami lecz gdy natrafi na wroga to już dróg nie będzie się trzymał tylko zasuwał na skróty przez polany wybrzeża blisko krawędzi lasu a nawet przez las.
Spróbuj ustawić prędkość pełną może to coś da.
Jeśli zamierzasz by pojazd natrafił na wrogie jednostki i przykładowo je wyeliminuje to po tym zdarzeniu ustaw kolejny punkt trasy w jakieś miejscowości przez którą pojazd miałby przejeżdżać choćby drogę w niej ustaw wytyczne typu bezpiecznie itd.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edytor - tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”