Wyzwalacz

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

elgyd
Posty: 113
Rejestracja: 11 sierpnia 2011, 18:27
ID Steam:

Wyzwalacz

Post autor: elgyd »

Czy wyzwalacz da się umieścić w losowym miejscu.
Chodzi mi o to, że kiedy idę żołnierzem to nie chcę wiedzieć, że dokładnie w jakimś miejscu jest wyzwalacz- jest mi potrzebny w różnych miejscach - losowych.
Jakaś pomoc?
A może inna rada?
Balin
Posty: 13
Rejestracja: 22 sierpnia 2009, 12:54
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Wyzwalacz

Post autor: Balin »

A co ma robić ten wyzwalacz? O losowym ustawieniu wyzwalacza nie słyszałem, ale powiedz w czym rzecz to może podumamy jak to obejść
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1522
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Wyzwalacz

Post autor: kondor »

A trigger setPos nie działa?
elgyd
Posty: 113
Rejestracja: 11 sierpnia 2011, 18:27
ID Steam:

Re: Wyzwalacz

Post autor: elgyd »

Chodzi o to:
Idę sobie moim wojakiem i wchodzę w wyzwalacz i coś zaczyna się dziać prawda... tak to działa... ale chciałbym, aby ten wyzwalacz był spontanicznie w losowych miejscach, żeby mój wojak nie wchodził na niego za każdym razem jak trafi do punktu A tylko losowo. Da się tak zrobić?
tom3kb
Posty: 511
Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
ID Steam:
ID gracza: 209283
Lokalizacja: Sieradz

Re: Wyzwalacz

Post autor: tom3kb »

Możesz to zrobić np tak. Gdzieś na mapie byś wstawił jakiś np pusty obiekt i nazwał go niech będzie już ten oklepany banan ustawił mu np rozrzut 500m [czy jaki ci jest potrzebny] , potem w wyzwalaczu byś napisał w warunek:
player distance banan <20 [player to nazwa twojej jednostki, a <20 to gdy zbliży się do tego obiektu na mniej niż 20 metrów to spełniony będzie warunek w wyzwalaczu], w okienku przy aktywacji to już byś wpisał to co byś chciał żeby się działo np: jakiś skrypt, żeby się odpalił, włączała muza czy to co tam chcesz.

Na starcie misji wg tego co napisałem będzie robiony obiekt banan gdzieś losowo w kole o promieniu 500 m [jak zrobisz jakiś wielki promień może być ci trudno znaleźć ten obiekt chyba, że masz na niego natknąć się przypadkiem lub nie musisz wogule, zależy o co chodzi w misji, albo, że np masz szukać wraku samolotu to jego byś w miarę łatwo znalazł, ale jak obiektem będzie radio to już nie tak prosto go znajdziesz :)], a jeśli ty zbliżysz się do niego na mniej niż 20 m to wtedy wyzwalacz zadziała i zrobi co tam wymyśliłeś. Oczywiście promień rozrzutu i dystans zbliżenia dopasujesz sam, obiekt też wybierzesz taki jak ci potrzebny do misji.

W ten sposób możesz zrobić wyzwalacz, który będzie działał losowo, po zbliżeniu się do jakiegoś losowego miejsca, jeśli obiekt będzie mały to natkniesz się na niego przypadkowo..
Ostatnio zmieniony 18 września 2011, 18:08 przez tom3kb, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1522
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Wyzwalacz

Post autor: kondor »

Powtórzę
kondor pisze:A trigger setPos nie działa?
elgyd
Posty: 113
Rejestracja: 11 sierpnia 2011, 18:27
ID Steam:

Re: Wyzwalacz

Post autor: elgyd »

trigger setPos- co to jest i jak to użyć?
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1522
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Wyzwalacz

Post autor: kondor »

Trigger to wyzwalacz. setPos to komenda ustawiająca pozycję.
Skoro zadajesz takie pytania, to zapoznaj się najpierw z poradnikiem tworzenia misji na tej stronie: http://www.armacenter.pl/
elgyd
Posty: 113
Rejestracja: 11 sierpnia 2011, 18:27
ID Steam:

Re: Wyzwalacz

Post autor: elgyd »

OK. Udało się. Dzięki za pomoc :D
I jeszcze jedno pytanie.Jak zrobić, ażeby wyzwalacz uruchamiał się tylko gdy wejdzie na niego dana drużyna?
Już wiem jak.
tom3kb
Posty: 511
Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
ID Steam:
ID gracza: 209283
Lokalizacja: Sieradz

Re: Wyzwalacz

Post autor: tom3kb »

Możesz zrobić np tak:
W wyzwalaczu w okienku nazwa wpisz np: wyz1
potem dowódcy grupy daj nazwę np: oficer1,
w wyzwalaczu w okienku warunek wpisz np: oficer1 distance wyz1 <100 a w przy aktywacji to już to co ma się wydarzyć.
Teraz gdy grypa pod dowództwem oficer1 zbliży się do wyzwalacza na mniej niż 100 metrów wyzwalacz zadziała. minusem jest to, że jeśli oficer1 zostanie zabity a grupa dojdzie do wyzwalacza to on się nie uruchomi ale można nazwać jeszcze parę jednostek z grupy i wpisać np:
(oficer1 distance wyz1 <100) or (oficer2 distance wyz1 <100) or (oficer3 distance wyz1 <100) i wtedy któraś jednostka z grupy go uruchomi.
Pewnie można to załatwić też jakimś poleceniem dla całej grupy za jednym zamachem ale ja nie wiem jak :( ale są tu na pewno tacy co wiedzą :)
gremdek
Posty: 261
Rejestracja: 13 grudnia 2006, 16:53
ID Steam:

Re: Wyzwalacz

Post autor: gremdek »

elgyd pisze:OK. Udało się. Dzięki za pomoc :D
I jeszcze jedno pytanie.Jak zrobić, ażeby wyzwalacz uruchamiał się tylko gdy wejdzie na niego dana drużyna?
Już wiem jak.

wciśnij F2, pociągnij kreskę od wyzwalacza do swojej drużyny (tak jakbyś dodawał do grupy). wejdź teraz w wyzwalacz, zobaczysz nowe opcje aktywacji, wybierz żeby twoja grupa aktywowała.
cfog skończył się na kill'em all
Zablokowany

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”