Warunek Obecności

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

ODPOWIEDZ
yaccozi
Posty: 7
Rejestracja: 26 grudnia 2010, 20:45
ID Steam:
ID gracza: 0

Warunek Obecności

Post autor: yaccozi »

Przybywam z kolejnym problemem. :roll:

Sytuacja prezentuje się następująco: na mapie umieściłem 3 pojazdy nazwane kolejno: cel1, cel2, cel3. Zadaniem gracza ma być zniszczenie danych pojazdów. Dodatkowo, na mapie został znajduje C130j wraz z oddziałem na jego pokładzie. Kiedy owe 3 pojazdy zostaną zniszczone, C130j ma udać się do punktu X, a przy okazji, w wyznaczonym miejscu, oddział znajdujący się na pokładzie ma za zadanie wyskoczyć na spadochronach.

No i mam pewien problem.

Kombinuję jak koń pod górkę, ale mimo wszystko nie potrafię podać C130j odpowiedniego warunku obecności, tak, aby ten pojawił się wtedy gdy wszystkie pojazdy zostaną zniszczone. Wpisywałem już różne warianty, począwszy od "NOT (alive", a na "(damage cel1)== 1" kończąc. W danej chwili mój C130 ma następujący warunek:

Kod: Zaznacz cały

((damage cel1)== 1 && (damage cel2)== 1 && (damage cel3)== 1);
Logiczne jest dla mnie to, że jest on błędny, no bo w końcu nie działa. Więc jeżeli można zapytać - jak taki warunek powinien wyglądać, aby samolot pojawił się wtedy, kiedy wszystkie 3 pojazdy zostaną zniszczone?
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1526
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Warunek Obecności

Post autor: kondor »

Usuń średnik na końcu, bo warunek chyba wygląda dobrze.
yaccozi
Posty: 7
Rejestracja: 26 grudnia 2010, 20:45
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Warunek Obecności

Post autor: yaccozi »

Niestety, to nic nie zmienia. :(
Awatar użytkownika
Artek3333
Posty: 578
Rejestracja: 29 czerwca 2007, 20:02
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Żywiec

Re: Warunek Obecności

Post autor: Artek3333 »

Kod: Zaznacz cały

(not alive cel1) and (not alive cel2) and (not alive cel3)
Przecież powinien działać. :o
yaccozi
Posty: 7
Rejestracja: 26 grudnia 2010, 20:45
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Warunek Obecności

Post autor: yaccozi »

A niestety tak nie jest. Sprawdzałem wszystko setki razy i wszystko jest zrobione poprawnie, tzn. nie ma nigdzie żadnych literówek itp. Ale mimo wszystko, C130 się w ogóle nie pojawia. Tak więc nie jestem pewien, czy aby na pewno ten warunek jest poprawny. Tak przy okazji, po wpisaniu tego warunku, przy nazwie C130J, pojawia się znak zapytania (screen TUTAJ), jaki nie pojawia się przy innych jednostkach. Czy nie oznacza on przypadkiem, że z warunkiem jest coś nie tak?
Awatar użytkownika
Artek3333
Posty: 578
Rejestracja: 29 czerwca 2007, 20:02
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Żywiec

Re: Warunek Obecności

Post autor: Artek3333 »

Wydaje mi się, że masz coś namieszane. :? Komenda warunku jest poprawna bo sprawdzałem. Jeśli chcesz aby samolot pojawił się w określonym miejscu po zniszczeniu celów i to w dodatku w powietrzu, to raczej musisz użyć skryptu i umieścić najlepiej w pliku sqf. Tworzysz wyzwalacz, w warunku piszesz podaną przeze mnie komendę, a w uruchamianiu.

Kod: Zaznacz cały

Nul=[]execVM"stworzony_skrypt.sqf";
więc po spełnieniu warunku, wyzwalacz odpala skrypt powodujący pojawienie się samolotu. Jeśli chce za pomocą waypointów, to synchronizujesz pierwszy waypoint samolotu z wyzwalaczem który posiada omawiany warunek. Po spełnieniu warunku, czyli zniszczeniu celów, samolot zaczyna lecieć tam gdzie prowadzą waypointy. :coffee
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”