C130 start po załadowaniu grupy na pokład.

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

ODPOWIEDZ
Andrew2
Posty: 46
Rejestracja: 24 listopada 2009, 17:03
ID Steam:
ID gracza: 0

C130 start po załadowaniu grupy na pokład.

Post autor: Andrew2 »

Jak zrobić by C130 startował dopiero po tym jak wejdzie na jego pokład grupa żołnierzy.
Wiem jak załadować grupę chodzi mi tylko aby samolot czekał aż grupa znajdzie się na pokładzie i dopiero rozpocznie procedurę startu.
Wcześniej było jakoś inaczej po patchu 1.08 samoloty umieszczone na lotnisku autoamtycznie startują jedynym wyjątkiem są śmigłowce.
Za pomoc będę bardzo wdzięczny.
Ostatnio zmieniony 20 stycznia 2011, 18:40 przez Andrew2, łącznie zmieniany 1 raz.
Vader1995mw
Posty: 34
Rejestracja: 19 stycznia 2011, 15:18
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: C130 start po załadowaniu.

Post autor: Vader1995mw »

Może nie jestem specjalistą, ale spróbuję Ci pomóc.
Nie wiem czy da radę zrobić to bez skryptów, ale warto spróbować. Ustaw grupie żołnierzy punkt nawigacyjny "wsiądź do najbliższego" i ustaw go tuż przy C130. Następnie ustaw odpowiednie waypointy samolotowi i zsynchronizuj go z punktem nawigacyjnym "wsiądź do najbliższego".
Nie gwarantuję, że te rozwiązanie będzie działać, ale może się udać.
Andrew2
Posty: 46
Rejestracja: 24 listopada 2009, 17:03
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: C130 start po załadowaniu.

Post autor: Andrew2 »

Problem jest w tym że samolot nawet bez ustawienia waypointów sam startuje.
Tak jak napisałeś opcja ta dział bo testowałem ją wcześniej ale tylko wtedy gdy grupa stoi przy samolocie i pierwszy waypont jest wsiadać na samolocie jeśli przed waypointem wsiadać będzie jeszcze jakiś inny wtedy samolot i tak startuje i nie czeka na grupę która ma do niego wsiąść.

A co do Synchronizacji opcja ta dział niestety tylko na waypointach, gdy postawie sam samolot to nie da go się zsynchronizować z waypointem grupy a jedynie gdy samolotowi dodam waypointy to mogę je połaczyć z waypointami grupy ale samolot porusza się do pierwszego waypointu dopiero po starcie z lotniska nawet gdyby jego pierwszy waypoint był na lotnisku to on i tak najpierw startuje a potem leci do pierwszego waypointa.


Zagmatwałem mam nadzieje że ktoś to zrozumie.

Wydaje mi się że jedyną opcją jaka by tu zadziałał jest WaitUntil {nie wiem jaki warunek tu wpisać}
samolot powinien czekać do puki warunek czyli "grupa w ładowni" był by spełniony, tylko nie wiem jak powinien wyglądać ten warunek.
PS: dzięki za odpowiedź.
Vader1995mw
Posty: 34
Rejestracja: 19 stycznia 2011, 15:18
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: C130 start po załadowaniu grupy na pokład.

Post autor: Vader1995mw »

Hmmm... Masz podstawową Armę II czy Operation Arrowhead?
Andrew2
Posty: 46
Rejestracja: 24 listopada 2009, 17:03
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: C130 start po załadowaniu grupy na pokład.

Post autor: Andrew2 »

Podstawową Arme 2 z patchem 1.08
Vader1995mw
Posty: 34
Rejestracja: 19 stycznia 2011, 15:18
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: C130 start po załadowaniu grupy na pokład.

Post autor: Vader1995mw »

To teraz wiem dlaczego nie możesz zsynchronizować samolotu z waypointem... Ja mam OA i tam można synchronizować wszystko.
Awatar użytkownika
rapanui128pl
Posty: 39
Rejestracja: 02 kwietnia 2010, 09:21
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: C130 start po załadowaniu grupy na pokład.

Post autor: rapanui128pl »

Bzdury. Daj w wyzwalaczu aktywacja kto ktokolwiek i "przy uruchomieniu" wklej

Kod: Zaznacz cały

a1 disableAI "Move"
(a1- nazwij tak samolot) (wyzwalacz musi obejmować samolot) (http://community.bistudio.com/wiki/disableAI)
jak pomogłem daj + ;)
ps jak by nie startował zrób wyzwalacz (aktywacja jakieś radio) i przy uruchomieniu

Kod: Zaznacz cały

a1 enableAi "move"
i sobie odpalisz radyjkiem.
ps2 dziwne u mnie działa
Ostatnio zmieniony 20 stycznia 2011, 23:38 przez rapanui128pl, łącznie zmieniany 1 raz.
Gdy widzisz błysk jest już za późno
Andrew2
Posty: 46
Rejestracja: 24 listopada 2009, 17:03
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: C130 start po załadowaniu grupy na pokład.

Post autor: Andrew2 »

Nie działa pomimo disableAI nadal startuje.
To jest jakieś dziwne może jakiś bug >???

Z mojego testu wynika że komenda disableAI działa na żołnierzy natomiast na samolot już nie.
Vader1995mw
Posty: 34
Rejestracja: 19 stycznia 2011, 15:18
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: C130 start po załadowaniu grupy na pokład.

Post autor: Vader1995mw »

Zawsze można by było postawić pustego C130 i pilotów usadowić gdzieś obok. Drużynie żołnierzy dać waypointa "wsiądź do najbliższego" i ustawić go przy samolocie. Pilotom dać punkt nawigacyjny "wsiądź" i również ustawić go na samolocie. Pilotów lub ich waypointa zsynchronizować z waypointem drużyny żołnierzy "wsiądź do najbliższego". Może by to nawet zadziałało. Grupa żołnierzy wsiada, zaraz po nich piloci i C130 zaczyna kołować ku pasowi startowemu. :plane
Tylko byłby w tym jednak mały problem - któryś z żołnierzy władował by się na stanowisko pilota. Trzeba by było rozwiązać to jakimś skryptem...
Awatar użytkownika
Artek3333
Posty: 578
Rejestracja: 29 czerwca 2007, 20:02
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Żywiec

Re: C130 start po załadowaniu grupy na pokład.

Post autor: Artek3333 »

Najprościej, bez skryptów ustawić punkty nawigacji następująco: samolot o nazwie (sam) dać punkt naw.(ruszaj do) zaraz przednim i zsynchronizować z punktem wsiadającej grupy. W samolocie ustawić paliwo na 0 a w punkcie naw. Grupy tu (wsiadać )w okienku przy uruchamianiu wpisać

Kod: Zaznacz cały

sam setFuel 1;
czyli jak grupa wsiądzie do samolotu, samolot dostaje paliwo i startuje tam gdzie drugi punkt naw. ;)
Andrew2
Posty: 46
Rejestracja: 24 listopada 2009, 17:03
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: C130 start po załadowaniu grupy na pokład.

Post autor: Andrew2 »

Opcja z ustawieniem paliwa działa bardzo dobrze natomiast powstał problem podczas wysiadania grupy z samolotu.

Gdy samolot ustanie zaczynają wychodzić i podczas wysiadania stają jeden na drugim i niektórzy wtapiają się w model samolotu a część jednostek w ten sposób zostaje ranna lub ginie czy jest jakiś sposób aby temu zapobiec. poprostu blokują się przy wyjściu.

Poradziłem sobie z zabijaniem się żołnierzy po wyjściu z C130.
Wystarczyło dodać wyzwalacz który po lądowaniu C130 otwierał drzwi od ładowni.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”