Słuch AI
Moderatorzy: kondor, Inkwizytor
Słuch AI
Witam, mam pytanie co do AI - da się jakoś wyłączyć im słuch, by można było spokojnie obok nich przechodzić ? Jest jakaś komenda która to umożliwi ?
Seria ArmA - Dla niektórych jest jak pudełko żołnierzyków. Kupując dostajesz gotową paczkę zabawek. Możesz bawić się sam, lub z kolegami. Wymyślasz własne scenariusze, a także załatwiasz coraz to nowe jednostki. Ogranicza cię tylko wyobraźnia i chęci :]
Re: Słuch AI
Słuch? Nie wiem. Ale można wyłączyć AI - polecenie "stop" - patrz http://community.bistudio.com/wiki/stop .
Problemem będzie włącznie AI - normalnie reaguje dana jednostka, ale skoro będzie "bezmózga" to trzeba będzie włączyć ją "zewnętrznie".
Innym trikiem mogłoby być... przypisanie że postać kierowana przez gracza jest "friendly" - w ten sposób NPC/AI normalnie reaguje na wszystko - nie zwracając na gracza większej uwagi.
Problemem będzie włącznie AI - normalnie reaguje dana jednostka, ale skoro będzie "bezmózga" to trzeba będzie włączyć ją "zewnętrznie".
Innym trikiem mogłoby być... przypisanie że postać kierowana przez gracza jest "friendly" - w ten sposób NPC/AI normalnie reaguje na wszystko - nie zwracając na gracza większej uwagi.
Re: Słuch AI
Mam jeszcze jakieś nadzieje odnośnie tej opcji słuchu, bo wiem że istnieją jakieś które np. blokują poruszanie się AI. Teraz tylko pytanie, czy można to samo zrobić z jego słuchem.
Seria ArmA - Dla niektórych jest jak pudełko żołnierzyków. Kupując dostajesz gotową paczkę zabawek. Możesz bawić się sam, lub z kolegami. Wymyślasz własne scenariusze, a także załatwiasz coraz to nowe jednostki. Ogranicza cię tylko wyobraźnia i chęci :]
Re: Słuch AI
Spoko, spoko.
Jeżeli wstawisz NPC i wyłączysz AI - to będzie tak samo jakby cię nie słyszał (być może powinien także nie być w żadnej grupie). W najgorszym razie powinno wystarczającym być skasować NPC i dynamicznie utworzyć jego dublera w tym samym miejscu - AI będzie tabula rasa, czyli tak jakby cię nie usłyszał.
Z drugiej jednak strony... czy to ładnie strzelać do głuchych i ślepych?! Jakiś poziom trudności musi być - jeżeli "misja ci nie wychodzi" mimo najniższych ustawień "poziomu umiejętności" - to znaczy że jest źle skonstruowana. Możesz np. założyć, że twój super-duper-ninja przechodzi 20 centymetrów od strażników, którzy go nie widzą i nie słyszą... ale to chyba nie to, czego w (niby-realistycznej) Arma spodziewałby się gracz.
Z tego co wiem, to odgłos kroków nie jest alarmujący, podobnie trupy - AI nie lubi huku broni i świstających kul. Ze 100 metrów nie reaguje na odgłosy wydawane przez pistolet maszynowy - nawet jeżeli jest zupełnie cicho poza tym. Czyli jeżeli NPC AI jest nadwrażliwe na twoje "skradanie się" - to na 90% nie jest to hałas lecz po prostu cię widzi.
Jeżeli wstawisz NPC i wyłączysz AI - to będzie tak samo jakby cię nie słyszał (być może powinien także nie być w żadnej grupie). W najgorszym razie powinno wystarczającym być skasować NPC i dynamicznie utworzyć jego dublera w tym samym miejscu - AI będzie tabula rasa, czyli tak jakby cię nie usłyszał.
Z drugiej jednak strony... czy to ładnie strzelać do głuchych i ślepych?! Jakiś poziom trudności musi być - jeżeli "misja ci nie wychodzi" mimo najniższych ustawień "poziomu umiejętności" - to znaczy że jest źle skonstruowana. Możesz np. założyć, że twój super-duper-ninja przechodzi 20 centymetrów od strażników, którzy go nie widzą i nie słyszą... ale to chyba nie to, czego w (niby-realistycznej) Arma spodziewałby się gracz.
Z tego co wiem, to odgłos kroków nie jest alarmujący, podobnie trupy - AI nie lubi huku broni i świstających kul. Ze 100 metrów nie reaguje na odgłosy wydawane przez pistolet maszynowy - nawet jeżeli jest zupełnie cicho poza tym. Czyli jeżeli NPC AI jest nadwrażliwe na twoje "skradanie się" - to na 90% nie jest to hałas lecz po prostu cię widzi.
Re: Słuch AI
@Skurcz rozwiń pytanie i daj jakiś przykład. Zastanawiam się po co, ci wyłączać słuch? Jeśli chcesz aby AI całkowicie cię ignorowało, wystarczy dać A jeśli chcesz zmniejszyć czujność wroga, to wystarczy ustawić umiejętności jednostki na zero i ustawić w punkcie nawigacyjnym beztrosko. Wtedy skradając się, AI nie zareaguje. Chyba że chcesz wejść mu prosto na plecy. Jeśli chodzi ci o wejście na plecy, to proponuje setCaptive true.
Kod: Zaznacz cały
Player setcaptive true;
Re: Słuch AI
Nie chodzi mi tu o misje z Ninja.
Próbuję zrobić misje treningową "Kill House", w której jak wiadomo trzeba zabijać właściwe cele, a niewinnych nie ruszać. Problem cały polega na tym, że każde pomieszczenie ma być jakby "szczelne", bo gdy wchodzę do przypadkowego pomieszczenia, zabijam cele (Tu nie pachołki, ale żywe AI) to automatycznie po strzałach reszta w innych pomieszczeniach wie o mnie. I tak nadal brzmi to głupio, ale chodzi mi o to by ludzie w każdym osobnym pomieszczeniu nie wiedzieli o sobie jakby.
Mam nadzieję że teraz wyjaśniłem to do końca
Próbuję zrobić misje treningową "Kill House", w której jak wiadomo trzeba zabijać właściwe cele, a niewinnych nie ruszać. Problem cały polega na tym, że każde pomieszczenie ma być jakby "szczelne", bo gdy wchodzę do przypadkowego pomieszczenia, zabijam cele (Tu nie pachołki, ale żywe AI) to automatycznie po strzałach reszta w innych pomieszczeniach wie o mnie. I tak nadal brzmi to głupio, ale chodzi mi o to by ludzie w każdym osobnym pomieszczeniu nie wiedzieli o sobie jakby.
Mam nadzieję że teraz wyjaśniłem to do końca

Seria ArmA - Dla niektórych jest jak pudełko żołnierzyków. Kupując dostajesz gotową paczkę zabawek. Możesz bawić się sam, lub z kolegami. Wymyślasz własne scenariusze, a także załatwiasz coraz to nowe jednostki. Ogranicza cię tylko wyobraźnia i chęci :]
Re: Słuch AI
Wydaje mi się, że nie da się słuchu wyłączyć. Możesz dać jednostką komendę co prawda usłyszą cię, ale nie będą reagowali. Czyli nie będą się obracać, uciekać, flankować i aby stali a nie kładli się, można użyć komendy innego pomysłu nie mam. 
Kod: Zaznacz cały
this disableAI "MOVE";
Kod: Zaznacz cały
this SetUnitPos"UP";

- PROCIK
- Posty: 494
- Rejestracja: 19 maja 2009, 11:10
- ID Steam:
- Numer GG: 2542288
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Doncaster, UK
Re: Słuch AI
Albo inaczej, Jak zbliżasz sie do pomieszczenia to niech w tym momencie resują się AI-ki. Jak wyczyścisz pomieszczenie to za sekundę zrespawnują sie następni w innym pomieszczeniu.
- SaS TrooP
- Posty: 1586
- Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
- Kontakt:
Re: Słuch AI
Jest na to pewna metoda, ale nie wiem czy wyzwalacze nie zlagują multiplayera:
nazywasz grupę graczy jako np. playery
Wstawiasz sobie wyzwalacz aktywowany przez dowolnego członka tej grupy oraz drugi, który włącza się po oczyszczeniu pomieszczenia.
W pierwszym wpisz w aktywacji:
A w drugim przy aktywacji:
Wtedy teoretyczne w chwili wkroczenia do pomieszczenia gracze stają się wrogiem, a po jego oczyszczeniu - sojusznikiem.
Niestety, przy 40 wyzwalaczach może być... interesująco.
Pomyślę nad tym, jak na coś wpadnę to dam znać.
nazywasz grupę graczy jako np. playery
Wstawiasz sobie wyzwalacz aktywowany przez dowolnego członka tej grupy oraz drugi, który włącza się po oczyszczeniu pomieszczenia.
W pierwszym wpisz w aktywacji:
Kod: Zaznacz cały
{_x setcaptive false} foreach units group playery;
Kod: Zaznacz cały
{_x setcaptive true} foreach units group playery;
Niestety, przy 40 wyzwalaczach może być... interesująco.
Pomyślę nad tym, jak na coś wpadnę to dam znać.
Re: Słuch AI
Ok, poradziłem sobie z tym w miarę. Co prawda przeciwnicy słyszą co się dzieje w sąsiednich pomieszczeniach, ale siedzą grzecznie na miejscu. Ruszają się tylko wokół własnej osi jeśli słyszą kroki, normalka.
Dziękować wszystkim za pomoc!
Dziękować wszystkim za pomoc!

Seria ArmA - Dla niektórych jest jak pudełko żołnierzyków. Kupując dostajesz gotową paczkę zabawek. Możesz bawić się sam, lub z kolegami. Wymyślasz własne scenariusze, a także załatwiasz coraz to nowe jednostki. Ogranicza cię tylko wyobraźnia i chęci :]
- ufoman
- Posty: 1184
- Rejestracja: 11 grudnia 2006, 19:48
- ID Steam:
- ID gracza: 40452
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Słuch AI
AI reaguje na dzwiek krokow.smar pisze: [...]Z tego co wiem, to odgłos kroków nie jest alarmujący[...]