Jednostka 1 niewidzialna tylko dla jednostki 2

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

ODPOWIEDZ
stypol9
Posty: 28
Rejestracja: 10 kwietnia 2009, 17:57
ID Steam:
ID gracza: 0

Jednostka 1 niewidzialna tylko dla jednostki 2

Post autor: stypol9 »

Siemka, ostatnio kupiłem sobie Armę 2 i zacząłem się bawić edytorkiem. Mam już prawie całą zrobioną misję, brakuje mi tylko rozmów (napisy titleText) i właśnie tego:
-mam jednostkę "aP" (gracz) i jednostkę "tP", która wsiada do Tunguski o nazwie "tunguska" jako strzelec (tP assignAsGunner tunguska ; [tP] orderGetIn true),
-zadaniem gracza jest zniszczenie tej Tunguski ładunkami wybuchowymi,
-gdy "aP" podchodzi do Tunguski, to ta zaczyna do niego strzelać, a ja chcę żeby do niego nie strzelała,
-nie mogę użyć "aP setCaptive true", bo wtedy nikt go nie będzie widział, da się może tak zrobić, aby "aP" był Captive tylko dla jednej jednostki?
-a może by zająć czymś tą Tunguskę, np. strzelaniem do samolotu? (ale jak zrobić, by był nieśmiertelny? może wyzwalacz: warunek: "not alive samolot1", przy akt.: "samolot1 setDamage 0"?)
No cóż, mam nadzieję, że mi pomożecie.
gremdek
Posty: 261
Rejestracja: 13 grudnia 2006, 16:53
ID Steam:

Re: Jednostka 1 niewidzialna tylko dla jednostki 2

Post autor: gremdek »

możesz ustawić zachowanie(setbehaviour) na careless to nic ta tunguska nie będzie atakowała, ale niestety pewnie otworzą włazy.

można też
group setCombatMode mode
Set group/single unit combat mode (engagement rules).
Mode may be one of:
"BLUE" (Never fire)
"GREEN" (Hold fire - defend only)
"WHITE" (Hold fire, engage at will)
"YELLOW" (Fire at will)
"RED" (Fire at will, engage at will)
cfog skończył się na kill'em all
stypol9
Posty: 28
Rejestracja: 10 kwietnia 2009, 17:57
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Jednostka 1 niewidzialna tylko dla jednostki 2

Post autor: stypol9 »

Niestety to nie to, próbowałem kiedyś z tym, ale to mi się teraz nie przyda. Myślę nad stworzeniem niewidzialnego i nieśmiertelnego celu gdzieś u góry, w chmurach, wtedy Tunguska by do niego strzelała, a mnie zostawiła w spokoju. No chyba, że zrobić tak jak ty mówiłeś i jakiś komunikat w stylu "Nasze samoloty nie będą mogły przylecieć, dopóki nie zniszczysz Tungusek". Hmm...
Awatar użytkownika
Marine91
Posty: 186
Rejestracja: 21 października 2009, 13:37
ID Steam:
ID gracza: 1

Re: Jednostka 1 niewidzialna tylko dla jednostki 2

Post autor: Marine91 »

Witam. Odświeżę trochę temat bo teraz mnie nęka taki sam problem... Zależy mi, aby kilku żołnierzy było niewidocznych dla helikoptera (ale tylko dla niego). Czy da się coś takiego zrobić? Pozdrawiam.
Obrazek
Awatar użytkownika
Artek3333
Posty: 578
Rejestracja: 29 czerwca 2007, 20:02
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Żywiec

Re: Jednostka 1 niewidzialna tylko dla jednostki 2

Post autor: Artek3333 »

możesz śmigłowiec zgrupować z cywilem tak aby cywil był wyższy rangą. Cywilowi ustawiasz prawdopodobieństwo obecności na 0. Wtedy śmigłowiec ignoruje wroga bo niby jest wrogiem dla twojej grupy, ale tak naprawdę staje się cywilem. Nie wiem czy taki sposób cie satysfakcjonuje. :)
Awatar użytkownika
Marine91
Posty: 186
Rejestracja: 21 października 2009, 13:37
ID Steam:
ID gracza: 1

Re: Jednostka 1 niewidzialna tylko dla jednostki 2

Post autor: Marine91 »

Dzięki. Helikopter który mam w naczelnym dowództwie działa idealnie (strzela tylko do tego co mu zaznaczę). Trochę przeszkadza, gdy na mapie wydaję rozkazy, a waypointy są zaznaczane na jaskrawo żółty kolor i prawie w ogóle ich nie widać. Ale chyba z tym nie da się nic zrobić?

Dla żołnierza z mojej grupy podobnego sposobu nie ma? Jestem pilotem cobry, a AI strzelcem. Wszystko jest dobrze, tylko mój strzelec otwiera ogień do wszystkiego co zobaczy. Wcześniej wybierałem opcję "przełącz na manualne strzelanie" (czy jakoś tak) i wtedy tylko siedział i celował. Jednak gdy chciałem przełączyć na rakiety niekierowane, znowu zaczynał "kosić".
Obrazek
Awatar użytkownika
Artek3333
Posty: 578
Rejestracja: 29 czerwca 2007, 20:02
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Żywiec

Re: Jednostka 1 niewidzialna tylko dla jednostki 2

Post autor: Artek3333 »

A rozkaz (przerwij ogień) dla strzelca pokładowego twojej grupy nie działa?
Awatar użytkownika
Marine91
Posty: 186
Rejestracja: 21 października 2009, 13:37
ID Steam:
ID gracza: 1

Re: Jednostka 1 niewidzialna tylko dla jednostki 2

Post autor: Marine91 »

Nie wiem czy to tylko u mnie, czy tak powinno być, ale komenda wstrzymać ogień działa tylko na piechotę i tylko wtedy, gdy nikt do nich nie strzela. Strzelcy w pojazdach robią co im się podoba :D W naczelnym dowództwie to działa, jednak nie mogę wydać tam rozkazu żeby np. helikopter zniszczył tylko transporter, a resztę zostawił piechocie. Jak wydam rozkaz, żeby zaatakował pojazd, i dam mu "otworzyć ogień" to po drodze kosi wszystko :lol:
Obrazek
Awatar użytkownika
Artek3333
Posty: 578
Rejestracja: 29 czerwca 2007, 20:02
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Żywiec

Re: Jednostka 1 niewidzialna tylko dla jednostki 2

Post autor: Artek3333 »

Nie wiem? Pasowało by dać wszystkim wrogom oprócz celu dla cobry

Kod: Zaznacz cały

setCaptive true;
a po zniszczeniu celu przez Cbre i oddaleniu się dać wszystkim wrogom
setCaptive false;
Inny sposub nie nasuwa mi się na myśl.
Awatar użytkownika
Marine91
Posty: 186
Rejestracja: 21 października 2009, 13:37
ID Steam:
ID gracza: 1

Re: Jednostka 1 niewidzialna tylko dla jednostki 2

Post autor: Marine91 »

Coś pokombinuje... Dzięki za pomoc.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”