Menu Akcji
Moderator: Inkwizytor
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 29 maja 2008, 10:58
- ID Steam:
- Numer GG: 11959373
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Nowogard
Menu Akcji
Cześć,robię misję w OFP i postanowiłem zrobić że gdy jednostka wejdzie w dany punkt,pojawi mu się w Menu Akcji jakiś tekst,wiem że trzeba wpisać jednostka addAction ["tekst","nazwa_skryptu.sqs"]Ale właśnie chodzi mi o tą nazwę skryptu.Chcę żeby gdy wejdzie żołnierz Amerykański w jakiś punkt pojawia się mu 'Wezwij śmigłowce" I przylatuje śmigłowiec skąd zabiera oddział.Jak utworzyć taki plik sqs odpowiedzialny za przylot śmigłowca na moją pozycje?
@Edit
Nie chcąc robić odkopu tematu,dziękuję bardzo użytkownikowi faguss za pomoc.Temat do zamknięcia
Pozdrawiam Gracjan(9)
@Edit
Nie chcąc robić odkopu tematu,dziękuję bardzo użytkownikowi faguss za pomoc.Temat do zamknięcia
Pozdrawiam Gracjan(9)
Ostatnio zmieniony 17 lipca 2010, 20:27 przez gracjan9, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 29 maja 2008, 10:58
- ID Steam:
- Numer GG: 11959373
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Nowogard
Re: Menu Akcji
To wiem,lecz jak zrobić żeby on przyleciał na moja pozycję?Tam nic nie jest opisane na ten temat
Re: Menu Akcji
Przygotowanie:
W edytorze wstawiłem grupę piechoty. W inicjalizacji wpisałem grupa=group this. Następnie wrzuciłem UH60 który nazwałem heli, niewidzialne H (Invisible H) które nazwałem Ha oraz wyzwalacz (trigger) z warunkiem true i kodem player addAction ["Extraction","Ext.sqs"].
Skrypt Ext.sqs:
Komunikaty się przydają żeby wiedzieć w którym miejscu skryptu znajduje się teraz program.
Ustawiamy lądowisko 50 metrów przed graczem.
W tym skrypcie znajduje się pętla. Lepiej żeby została ona włączona tylko raz. Te dwie linijki to zabezpieczenie. Jeśli nie istnieje zmienna operacja to program ją stworzy. Jeśli natomiast takowa już istnieje to program zakończy skrypt.
Pilot będzie nieco bardziej skory do lądowania po przestawieniu jego zachowania na careless.
Ruch helikoptera do lądowiska i rozkaz wylądowania.
Program czeka aż helikopter znajdzie się na wysokości poniżej dwóch metrów.
Program czeka aż helikopter znajdzie się na wysokości powyżej dwóch metrów.
Jeśli wszystkie osoby z tej grupy znajdują się na pokładzie - helikopter odlatuje. Skrypt zostaje wyłączony.
Jeśli nie ma wszystkich to program wraca do etykiety #land
Uwagi:
Aby helikopter osiadł na ziemi na dłużej musisz kazać jednostkom do niego wsiąść. Jeśli dowódcą drużyny jest AI użyj komend assignAsCargo i orderGetIn.
W edytorze wstawiłem grupę piechoty. W inicjalizacji wpisałem grupa=group this. Następnie wrzuciłem UH60 który nazwałem heli, niewidzialne H (Invisible H) które nazwałem Ha oraz wyzwalacz (trigger) z warunkiem true i kodem player addAction ["Extraction","Ext.sqs"].
Skrypt Ext.sqs:
Kod: Zaznacz cały
player sidechat "Registered landing zone"
Kod: Zaznacz cały
ha setpos [(getpos player select 0) + 50*(sin (getdir player)), (getpos player select 1) + 50*(cos (getdir player)), 0]
Kod: Zaznacz cały
? operacja : heli move getpos ha; heli land "GET IN"; exit
?format ["%1",operacja] == "scalar bool array string 0xfcffffef" : operacja=true
Kod: Zaznacz cały
#land
heli setbehaviour "CARELESS"
Kod: Zaznacz cały
heli move getpos ha
heli land "GET IN"
Kod: Zaznacz cały
@(getpos heli select 2) < 2
Kod: Zaznacz cały
heli sidechat "Landing"
@(getpos heli select 2) > 2
Kod: Zaznacz cały
? "_x in heli" count (units grupa) == count (units grupa) : heli move [0,0,0]; player sidechat "All aboard"; heli globalchat "Returning to base"; operacja=false; exit
Kod: Zaznacz cały
goto "land"
Uwagi:
Aby helikopter osiadł na ziemi na dłużej musisz kazać jednostkom do niego wsiąść. Jeśli dowódcą drużyny jest AI użyj komend assignAsCargo i orderGetIn.
- Załączniki
-
- extraction-test.eden.zip
- (1.48 KiB) Pobrany 401 razy