Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Problemy i porady nt dobrej i słabej wydajności PC, zawieszaniem się gry itp.

Moderator: Inkwizytor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Maćko
Posty: 653
Rejestracja: 10 grudnia 2007, 15:08
ID Steam:
ID gracza: 1
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: Maćko »

to już zaczyna być nudne.

@zriel
Twierdzisz że ArmA 2 nie jest symulatorem, my twierdzimy że jest. I z taką odpowiedzią spotkasz się na wszystkich forach o ArmA. Powtórzę się, ale cóż - cytat z okładki "SYMULATOR POLA WALKI". Nawet jeśli to reklama - ArmA 2 jest postrzegana jako symulator.

Dodanie OpenCL i innych OpenXX wiązało by się z modyfikacją lub wymianą silnika gry - dziękujemy, taka opcja nie wchodzi w grę. ArmA 2 (i cała seria gier BISu) oferuję banalną wręcz jej modyfikację. Jeśli edytor misji miałby się zmienić/miałby zostać usunięty/oddzielony od gry jako osobna aplikacja to ja i wielu innych fanów serii po prostu zrezygnuje. 90% spędzonego prze zemnie czasu w ArmA 2 to Edytor, pozostałe to gra Online w Coop na ACPL CSC. ArmA 2 to nie jest zwykła gra, pisałeś wcześniej żeby pograć w inne gry aby mieć porównanie - kiedyś grałem w inne gry, ale spotkałem się z serią gier BIS i od tej pory nie gram w nic innego i inne tytuły mnie nie obchodzą (jedynie seria NFS).

No i czytając twoje posty śmiem twierdzić że mówisz o innej grze. Ja po prostu nie odczuwam problemów jakie ty opisujesz. Skup się na czerpaniu z gry przyjemności a nie wyłapywanie błędów i mówienie co można naprawić/ co jest lepsze w innych grach, bo nas to nie interesuje...
Obrazek
Obrazek

-------------
MOBO: MSI H110M PRO-D | CPU: Core i3 [email protected] | RAM: 8GB DDR4 2400@2133 MHz CL14 Goodram Play |
GPU: Asus GTX 760 DirectCU II 2GB GDDR5 | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Samsung HD502HJ 500GB |
PSU: Corsair VS450 | Case: SilentiumPC Brutus S20 | FAN: SilentiumPC Mistral 120 mm
zriel
Posty: 30
Rejestracja: 09 stycznia 2010, 17:54
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: zriel »

OpenGL to zestaw bibliotek będących API, tak samo zresztą jak DirectX. Tak się składa że jedno drugiego nie wyklucza, i są odpowiednikiem, a raczej alternatywą dla DirectX, tak samo jak OpenAL są alternatywą dla zawartych w DX bibliotek Direct Sound.
zriel
Posty: 30
Rejestracja: 09 stycznia 2010, 17:54
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: zriel »

Maćko pisze:to już zaczyna być nudne.

@zriel
Twierdzisz że ARMA 2 nie jest symulatorem, my twierdzimy że jest. I z taką odpowiedzią spotkasz się na wszystkich forach o ARMA. Powtórzę się, ale cóż - cytat z okładki "SYMULATOR POLA WALKI". Nawet jeśli to reklama - ARMA 2 jest postrzegana jako symulator.

Dodanie OpenCL i innych OpenXX wiązało by się z modyfikacją lub wymianą silnika gry - dziękujemy, taka opcja nie wchodzi w grę. ARMA 2 (i cała seria gier BISu) oferuję banalną wręcz jej modyfikację. Jeśli edytor misji miałby się zmienić/miałby zostać usunięty/oddzielony od gry jako osobna aplikacja to ja i wielu innych fanów serii po prostu zrezygnuje. 90% spędzonego prze zemnie czasu w ARMA 2 to Edytor, pozostałe to gra Online w Coop na ACPL CSC. ARMA 2 to nie jest zwykła gra, pisałeś wcześniej żeby pograć w inne gry aby mieć porównanie - kiedyś grałem w inne gry, ale spotkałem się z serią gier BIS i od tej pory nie gram w nic innego i inne tytuły mnie nie obchodzą (jedynie seria NFS).

No i czytając twoje posty śmiem twierdzić że mówisz o innej grze. Ja po prostu nie odczuwam problemów jakie ty opisujesz. Skup się na czerpaniu z gry przyjemności a nie wyłapywanie błędów i mówienie co można naprawić/ co jest lepsze w innych grach, bo nas to nie interesuje...
I tu się mylisz Maćko, implementacja OpenCL nie miałaby wpływu na edytor, w którym po prostu ustawiasz obiekty na mapie, umieszczasz wyzwalacze, skrypty itp. Jedyne co by się zmieniło to lepsze efekty fizyczne i być może AI jeśli komuś by się chciało stworzyć odpowiednie algorytmy wykorzystując tą platformę. Zresztą już były przypadki- np. Cryostasis, w których wraz z patchem dodawano obsługę obliczeń fizyki na GPU i nie uniemożliwiało to normalnego korzystania z gry. Co najwyżej moderzy mieli by problemy, bo dodając np. nowy pojazd kub broń musieli by uwzględnić więcej parametrów fizycznych z nim związanych, ale to by tylko zwiększyło realizm- zapewne przyznasz,że uwzględnienie rodzaju podłoża, pracy zawieszenia, rodzaju materiałów użytych do konstrukcji czy współpracy poszczególnych podzespołów w pojazdach uczyniło by grę naprawdę realną. Dzięki temu np. gra była by w stanie na bieżąco obliczyć czy trafiłeś w przewód paliwowy, czy w jedną z łopatek turbiny. Czy oberwała skrzynia biegów czy tylko alternator i jak taka usterka wpłynie na dalsze działanie pojazdu. że nie wsponę o lepszym uwzględnieniu w balistyce różnych rodzajów pancerza czy osłon terenowych.Uwzględnienie wpływu najechania na większy głaz na zawieszenie i jego możliwość uszkodzenia, oraz dalszą pracę z usterką, czy tak banalnych rzeczach jak lepsze wykorzystanie rodzaju terenu- piasek, grunt podmokły, żwir, kamienie, mozliwość poślizgnięcia się na wilgotnej ściółce itp.
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: SaS TrooP »

Nie ma komputera, który by to obliczył. Zbuduj taki to pogadamy.
Jak grochem o ścianę :roll:
Awatar użytkownika
Artek3333
Posty: 578
Rejestracja: 29 czerwca 2007, 20:02
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Żywiec

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: Artek3333 »

@zriel każda gra ma jakieś wady i zalety, a doskonałej nie ma i nie będzie. I znajdź mi jakiś odpowiednik tej gry, co ma takie możliwości. Ja grałem i cały czas gram w różne strzelanki, bardziej i mniej realistyczne i żadna nie dorównuje Arma2 pomimo, że w niektórych grach, są zastosowane lepsze rozwiązania czy zachowanie fizyki, ale nie są tak rozbudowane i z takimi możliwościami.
Awatar użytkownika
polo
Posty: 208
Rejestracja: 07 lipca 2009, 08:55
ID Steam:
Numer GG: 1257116
ID gracza: 0
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: polo »

. ARMA 2 to nie jest zwykła gra, pisałeś wcześniej żeby pograć w inne gry aby mieć porównanie - kiedyś grałem w inne gry, ale spotkałem się z serią gier BIS i od tej pory nie gram w nic innego i inne tytuły mnie nie obchodzą

Mnie tak samo ale czasem zagram w Coda żeby wyluzować się po trudnej potyczce w ArmA
Jednym z najlepszych sposobów zachowania pokoju jest ciągła gotowość do wojny.
zriel
Posty: 30
Rejestracja: 09 stycznia 2010, 17:54
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: zriel »

@Artek3333 Zgdzam się z twoją wypowiedzią- w tej kategorii ARMA nie ma konkurencji. Ale nadal twierdzę że nie jest symulatorem, tylko dobrym trudnym taktycznym FPS-em. Inne gry są lepiej zoptymalizowane i oferują lepszą fizykę ale za to kosztem realizmu systemu obrażeń i balistyki. I dla tego znajdują więcej nabywców, ARMA zaś jest grą niszową- te tysiące graczy to naprawdę ułamek procenta wszystkich grających w gry. I właśnie to moim zdaniem jest powodem niedopracowania gry, pomimo tego że twórcy starają się konsekwentnie realizować swoją wizję muszą nadal się liczyć z rachunkiem ekonomicznym i nie stać ich było na te parę dodatkowych miesięcy na doszlifowanie kodu gry. A już muszą myśleć o następnym tytule, jeśli chcą się utrzymać na rynku. To naprawdę dobra gra pod względem możliwości, i jedyne co mnie boli to kiepska wydajność, słabe AI i niezbyt przyjazne sterowaniem, no i razi trochę zbyt uproszczone sterowanie pojazdami i obsługa ich uzbrojenia i innych elementów wyposażenia- część w ogóle pominięto, np. nowe Abramsy posiadają system ostrzegania o opromieniowaniu wiązką lasera, radaru lub podczerwoną, a do tego w większości najnowszych egzemplarzy jest on połączony z autonomicznym systemem zestrzeliwującym pociski przeciwpancerne- zresztą ruskie też coś takiego mają(Arena-E ), nawet Indie zakupiły coś takiego(Swedzkiki LEDS-150-komplet czujników+Mongoose-1). Że o uwzględnieniu różnych rodzajów amunicji nie wspomnę, a i artylerii więcej by się przydało bo jest naprawdę często wykorzystywana.I tak jest praktycznie z całym sprzętem zmechanizowanym , więc o symulacji nie może być mowy, co najwyżej taktycznej.Cóż mam nadzieję że druga część ARMA przyniesie na tyle duże dochody twórcom że umożliwi im na umieszczenie w nowym tytule wszelkich nowinek technologicznych i zapewni odpowiedni czas na dopracowanie gry. Być może wtedy ujrzymy pierwszy prawdziwy, kompletny symulator pola walki.
Cortes
Posty: 20
Rejestracja: 08 stycznia 2010, 13:13
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: Cortes »

Jeśli oczekujecie w jednej grze realistycznej symulacji działań piechura oraz sprzętu na poziomie DCS, Steel Bests Pro i topowych dodatków do FSX to jesteście szaleni! :D
Awatar użytkownika
Artek3333
Posty: 578
Rejestracja: 29 czerwca 2007, 20:02
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Żywiec

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: Artek3333 »

zriel pisze:...więc o symulacji nie może być mowy, co najwyżej taktycznej...
No i właśnie o taki typ symulacji chodzi. Symulowanie taktyki natarcia, sposób i zasady zdobywania pozycji, zarządzanie grupami, oddziałami. A, że można sobie w tej grze pojeździć i polatać wszystkim, to już chodzi o to, aby gra była grywalna i niestety na dzisiejsze czasy, muszą być czynniki okrojone, bo żaden komputer by tego nie przerobił i jak ktoś chce symulować czołg, to musi szukać gry typowej do symulacji czołgu, jak samolot to symulator samolotu itp. Itd. a w jednej grze, jest nie możliwe zastosować wszystkie zasady. Arma obrazuje to bardziej ogólniej, gdzie pewne zasady zastosowano a z pewnych zrezygnowano i jest to też przełożenie na grywalność bo jest to projekt dla ludzi cywilnych a nie Wojska. Jest projekt VBS2 (Virtual Battlefield System 2)dla wojska, ale tam się nie symuluje trwałość pancerzy, balistykę, czy sterowanie skomplikowanym wyposażeniem. Do tego służą zupełnie inne symulatory, z każdej dziedziny oddzielnie. Takie jest moje zdanie. Pozdrawiam. :dworship
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: SaS TrooP »

Tak generalnie, to IMo zriel pragnie cudu: chce mieć ultra-symulator i jednocześnie intuicyjne, paroklawiszowe sterowanie.
A tak w ogóle zriel to wyjaśnij mi co jest nie tak z AI - jak na taką grę sprawuje się co najmniej dobrze i cały czas jest poprawiane :?
zriel
Posty: 30
Rejestracja: 09 stycznia 2010, 17:54
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: zriel »

AI jest tępa, jednym razem kosi mnie z kilkuset metrów i biegnie na mnie nawet jak się czołgam i chowam za osłonami żeby nie być widocznym. Innym razem stoją jak dupy i kręcą się w kółko, a na mój ostrzał reagują tylko padem na glebę. Ponadto w trybie edytora czy warfare najczęstszą reakcją na ostrzelanie przeze mnie wrogiego pojazdu jest.. opuszczenie go przez załogę która potem stoi obok niego ewentualnie pada na ziemię zamiast wycofać się pojazdem i odpowiedzieć własnym ogniem. W tych trybach też- szczególnie w trybie Warfare gdy zaakceptuję wyzwanie- przeciwnik znajdujący się kilkanaście metrów ode mnie potrafi stać rozglądając się jak by mnie tam nie było . Do tego AI praktycznie nie umie flankować, nie korzysta z opatrunków czy innych środków medycznych. Nie potrafi też zmienić używanej broni na bardziej odpowiednią w danej chwili ani zebrać broń poległych. Abstrahując od łatwego poziomu rozgrywki w OFP 2 AI jest w tym tytule zdecydowanie lepsza i nawet mimo typowo shooterowej mocy obrażeń nieraz miałem z nią problemy gdy nagle oddział przeciwnika znalazł się za moimi plecami lub z boku,a trzeba dodać że skurczybyki potrafią też dosyć dobrze korzystać z granatów i zmienić broń na bardziej odpowiednią w danym momencie- np. operator RPG nie stoi jak dupa tylko wyciąga karabin i wali do mojej drużyny, nieraz też zdażało się że przeciwnik potrafił dobiec do stacjonarnego oddziału i przycisnąć mnie ostrzałem do ziemi.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Wydajność i zawieszanie się”