Big Battle

Arma2 oraz Arma2OA: Informacje o grze w sieci, adresy serwerów, klany, ligi oraz turnieje

Moderator: Inkwizytor

Awatar użytkownika
VoY
Posty: 672
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 16:42
ID Steam:
Numer GG: 3308113
ID gracza: 0
Lokalizacja: Gdynia

Big Battle

Post autor: VoY »

Witam serdecznie.
Kilka miesięcy temu rozpoczeliśmy prace wraz z Trance nad projektem pod nazwą Big Battle.
Dzisiaj możemy ogłosić iż prace te dobiegły końca a raczej nabrały postaci ALPHA misji.

Chciałbym BARDZO serdecznie podziękować Trance'owi za wytrwałość, cierpliwość i profesjonalizm w pracach które realizowalśmy. Podziękowania również dla kolegi Kondora za pomocne konsultacje.

Wieczorami organizowane będą testy map. Zainteresowanych zapraszamy.

Godzina 20.30
Serwer - 8BZ


Wszelkie konstruktywne uwagi mile widziane w tym temacie.
Załączniki
big_battle.jpg
Ostatnio zmieniony 30 listopada 2009, 14:41 przez VoY, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Trance
Posty: 1090
Rejestracja: 20 maja 2007, 19:06
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: BIG BATTLE - virtual battles

Post autor: Trance »

Witam!
Jest mi niezmiernie miło poinformować, że udało nam się z VoYem usunąć wszystkie znane nam błędy i bugi i misja uzyskała status misji BETA.

Najaktualniejsza wersja obecnie to V.0.39. Misja ta znajduje sięobecnie na serwerze 8BZ, dzisiaj albo jutro zostanie wysłana również na serwery 13BDS i #DK#. Pełna nazwa misji to : BigBattle*Piggery (Beta v.0.39).

Jutro o godzinie 20:00-21:00 na serwerze Fusion zostanie rozegrana pierwsza gra w pełnych składach 20 vs 20, na którą zapraszamy serdecznie wszystkich forumowiczów.
Poniżej zamieszczam streszczoną "instrukcję obsługi", czyli pobieżnie przedstawione zasady działania misji.

A więc tak:
- Walka w BigBattle odbywa się na 9 sektorach, które bezwzględnie trzeba przejmować po kolei (niemożliwe jest przejęcie flagi 7 po 5, podczas gdy 6 jest w rękach wroga). Nie istnieje coś takiego jak flaga primary. (Starsi gracze wiedzą o co chodzi).

- Na mapie umieszczone są markery wskazujące aktualną pozycję wszystkich graczy (oczywiście WEST nie widzi markerów EAST i na odwrót).

- WSZYSTKIE pojazdy umieszczone w tej misji resują się, jednak czas ich respawnu jest zależny od konkrenej jednostki.

- Bardzo ważną rzeczą jest wybór slota, ponieważ wprowadziliśmy system specjalizacji, który uniemożliwia członkowi załogi czołgu sterowanie śmigłowcem czy samolotem, i na odwrót. Wyłącznie żołnierze z wyrzutniami mogą otrzymać takie wyrzutnie itd...

- Podczas respawnu dostępne są dwie opcje : RESPAWN i FLAG RESPAWN
Pierwsza powoduje respawn gracza w głównej bazie, z dala od pola walki, ale za to w bazie znajduje się całą gama pojazdów.
Druga opcja powoduje respawn gracza z wybranym uzbrojeniem i przeniesienie go na sektor drugi (licząc od danego respawnu), czyli w przypadku WEST sektorem tym jest sektor 2, w przypadku EAST sektor 8.

- Gracz podczas respawnu ma możliwość wyboru broni, ale nie ma wpływu na ilość i rodzaj magazynków oraz uzbrojenia dodatkowego.

- Część pojazdów znajdujących się w bazie (motocykle, hummery) wracają do bazy również po ich opuszczeniu. Dzieje się to, jeżeli skrypt nie wykryje gracza w danym pojeździe przez 10 sekund (jednak wartość ta może być inna dla każdego pojazdu)

- Bardzo ważnym elementem rozgrywki jest logistyka, dlatego piloci nie tylko wykonują zadania bojowe w ciężkich i uzbrojonych helikopterach, ale również zajmują się transportem piechoty w wyznaczone cele.

- Żaden gracz znajdujący się na pokładzie helikoptera znajdującego się na wysokości większej niż 5 metrów nie ma możliwości opuszczenia helikoptera. Podczas rozładowywania piechoty konieczne jest lądowanie (najlepiej w bezpiecznym miejscu)

- Za KAŻDY zniszczony pojazd wróg otrzymuje punkty bonusowe. Ich ilość zależna jest od rodzaju pojazdu. Wiadome, że wróg dostanie więcej punktów za zniszczenie nam Abramsa niż motocykla.

- Od samego początku misji obie strony dysponują 4 flagami znajdującymi się najbliżej ich bazy, dlatego początkowo walka zaczyna się o sektor środkowy (5).

- Przejmowanie flagi odbywa się na zasadzie totalnej dominacji na danym terenie. Nie ma mowy o przejmowaniu flagi "w biegu" czy też przypadkiem. Conajmniej jeden gracz musi pozostać w strefie przejmowania sektora przez conajmniej 20 sekund. W tym czasie żaden wrogi żołnierz nie może wejść do tej strefy (na mapie oznaczonej czarną kratownicą). Prosze nie mylić strefy przejmowania sektora z flagą, która jest wizualizacją przynależności sektora i która może znajdować się daleko od samego sektora! Przejmujemy w strefie, nie koło flagi!

- W pobliżu każdego sektora znajduje się jeden lub więcej pojazdów cywilnych, które można używać do woli. Można je śmiało niszczyć, ponieważ bardzo szybko się resują, opuszczone wracają na miejsce, a wróg nie otrzymuje żadnych punktów za ich zniszczenie.

- Dostępne są 3 tryby czasowe : 1h, 2h, i 3h. W kolejnej wersji dostępna będzie również opcja 45 minut.

- W każdym sektorze, a także w bazach znajdują się skrzynki z amunicją, które nie są oznaczone na mapie. W nich można się dozbroić w magazynki. Jednak nie znajdziemy tam żadnych broni, ani rakiet do wyrzutni.

- W radiu, na kanale Alpha można wywołać aktualny stan gry, w którym wyświetlany jest aktualny wynik obu stron, czas pozostały do konca gry oraz przynależność każdego z sektorów do konkretnych stron.

- Zabronione jest wchodzenie/wjeżdzanie/wlatywanie/wskakiwanie ( :) ) do wrogiej bazy. Osoba która wejdzie w obręb bazy zostaje automatycznie, natychmiastowo (bez żadnego ostrzeżenia) zabita. Nie wolno strzelać z i do bazy, nie wolno strzelać do innych graczy wewnątrz bazy.

- Ciężarówki znajdujące się w bazie (amunicyjne, naprawcze, z paliwem) oznaczone są na mapie pomarańczowymi markerami, dzieki temu można je wyprowadzać na pole bitwy, aby czołgi, helikoptery i cały sprzet mógł z nich korzystać szybciej, a dzięki markerom wiadome będzie od razu, gdzie są.

- Dzięki wielu godzinom pracy, ciągłych prób i testów udało nam się skonstruować system Join In Progress, który stosunkowo niewielkim kosztem łącza wysyła wszystkie potrzebne informacje łączącym się graczom. W chwili obecnej nie stwierdziliśmy żadnych błędów i komplikacji związanych z łączeniem się w trakcie gry, dlatego śmiało można z tej opcji korzystać.

- Na mapie biała kropeczka oznacza cywilny pojazd (lub pojazdy, które można użyc), natomiast czerwona kropka lokalizuje nam namiot medyczny, w którym możemy się uleczyć.

To chyba wszystkie najważniejsze zagadnienia związane z misją. Najważniejsze zasady, którmi należy się kierować grając te misje to kooperacja i koordynowanie działań róznych jednostek.

Na koniec tego przydługawego posta chciałbym prosić wszystkich, którzy będą grali w te misje, aby pisali pod adres E-Mail : trance13bds@interia.pl w celu reportowania bugów, problemów, komplikacji itd, które zdarzyły się w misji, ale także aby wyrazić swoje opinie na temat pomysłu, wykonania, ewentualnych poprawek, dodatkowych funkcji, które chcielibyście zobaczyć w misji, a które wprowadzimy w przyszłości.

Serdecznie zachęcam do zapoznania sięz misjami i całym projektem, bo osobiście uważam, że warto :)
Pozdrawiam serdecznie
Obrazek
Awatar użytkownika
Matte
Posty: 805
Rejestracja: 17 stycznia 2007, 12:20
ID Steam:
Numer GG: 3470353
ID gracza: 2166020
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: BIG BATTLE - virtual battles

Post autor: Matte »

- Część pojazdów znajdujących się w bazie (motocykle, hummery) wracają do bazy również po ich opuszczeniu. Dzieje się to, jeżeli skrypt nie wykryje gracza w danym pojeździe przez 10 sekund (jednak wartość ta może być inna dla każdego pojazdu)
Wg. mnie minuta to absolutnie minimum. Ogólnie pomysł mi się podoba.
Jestem BIS fanboyem! :ofp :weteran
FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
Awatar użytkownika
Trance
Posty: 1090
Rejestracja: 20 maja 2007, 19:06
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: BIG BATTLE - virtual battles

Post autor: Trance »

Wg. mnie minuta to absolutnie minimum
Tzn. przy ilosci graczy 20 vs 20, i tylko dwoch hamerach dostepnych i jednym motocyklu na strone ustawienie minutowego czasu respawnu spowodwałoby ogromne tłumy w bazie i ogolna nerwice, ze ktos nam zakosił pojazd i znowu czekamy. Dlatego czasy respawnu sa tak krotkie. Robilismy testy w mniejszym gronie (maksymalnie było 10 vs 10) i zaden z tych pojazdów długo nie zagrzał miejsca w bazie, dlatego uwazam, ze wydłuzenie czasu respawnu akurat tych pojazdów byłoby samobójstwem dla tej misji.
Pojazdy, które same wracaja do resa, albo wracaja bardzo szybko są z reguły bardzo mało znaczące na polu bitwy, wręcz ich rola ogranicza się do transportu. Poza tym sama jazda z bazy na pole bitwy swoje potrwa, wiec mozna to uznac, za ten dodatkowy czas respawnu hehe :).

Ale niedługo zostanie opublikowany oficjalny szablon (nie związany z BigBattle) i będzie mozna sobie na nim ustawiac co i ile się podoba, wiec mam nadzieje, kazdy znajdzie cos dla siebie :)
Obrazek
Awatar użytkownika
VoY
Posty: 672
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 16:42
ID Steam:
Numer GG: 3308113
ID gracza: 0
Lokalizacja: Gdynia

Re: BIG BATTLE - virtual battles

Post autor: VoY »

Kilka fot z mapy.
Załączniki
arma2 2009-09-02 01-14-50-07.jpg
arma2 2009-09-02 01-14-50-07.jpg (94.39 KiB) Przejrzano 7258 razy
arma2 2009-09-02 01-13-55-04.jpg
arma2 2009-09-02 01-13-55-04.jpg (145.99 KiB) Przejrzano 7258 razy
arma2 2009-09-02 01-13-31-21.jpg
arma2 2009-09-02 01-13-31-21.jpg (137.43 KiB) Przejrzano 7258 razy
Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Miro
Posty: 57
Rejestracja: 23 sierpnia 2009, 11:29
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Kraków

Re: BIG BATTLE - virtual battles

Post autor: Miro »

Dobre by były punkty ujemne za śmierć. W końcu medyk zaczął by być przydatny i cała rozgrywka toczyła by się inaczej - fajniej, bardziej realistycznie, bo żołnierze zaczęli by się martwić o życie. Wczoraj wieczorem widziałem jak ginęli "Hurtem" w śmigłowcach - tu też dobry pilot byłby bardziej doceniany.
Prawdziwy mężczyzna nie je miodu...
Prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły!
Awatar użytkownika
VoY
Posty: 672
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 16:42
ID Steam:
Numer GG: 3308113
ID gracza: 0
Lokalizacja: Gdynia

Re: BIG BATTLE - virtual battles

Post autor: VoY »

Za wszystko są punkty jak to nazwałeś ujemne. Każdy zniszczony pojazd to dodatkowe punkty dla przeciwnika. Dlatego właśnie tak mocno dostaliście "po dupsku" w czasie wczorajszej rozgrywki. Nie szanowaliście sprzętu a nasza strona zbierała punkty. Znajdowaliśmy puste abramsy, Lav'y i kasowaliśmy je zbierając punkciki. Kłania sie też plan taktyczny który na starcie po waszej stronie był przewidywalny i bardzo nieudany - przylot na sektor 5 w UH wypakowanym żołnierzami!? Nie pozostało mi nic innego jak skasować was jednym cięciem.
W finałowym wykazie strat mieliście chyba 16 straconych śmigłowców przy 5 naszych.

Przy okazji chciałbym poinformować iż Big Battle będzie testowany na serwerze public!
Klan BCA udostępnił nam tą platformę pod testy - server Basecamp #2 serdecznie zapraszamy.
Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
VoY
Posty: 672
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 16:42
ID Steam:
Numer GG: 3308113
ID gracza: 0
Lokalizacja: Gdynia

Re: BIG BATTLE - virtual battles

Post autor: VoY »

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
=JACK=
Posty: 76
Rejestracja: 07 lutego 2007, 13:48
ID Steam:
Numer GG: 5129433
ID gracza: 0
Kontakt:

Re: BIG BATTLE - virtual battles

Post autor: =JACK= »

Dobra robota VoY.

Jak sobie pomyślę jak mi chlewik (3.37)na głowę spadł .....brrrr

W piątek pewnie znowu zagramy :D
Ostatnio zmieniony 02 października 2009, 22:48 przez =JACK=, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Equi
Posty: 155
Rejestracja: 26 grudnia 2006, 10:45
ID Steam:
Numer GG: 3753274
ID gracza: 0

Re: BIG BATTLE - virtual battles

Post autor: Equi »

Czy są mapy Big Battle mniejszego kalibru dostosowane do rozgrywek klanowych? Na mniejsza ilość punktów do przejęcia, przykładowo 5 jak było w przypadku większych map ECL w czasach OFP.
Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
VoY
Posty: 672
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 16:42
ID Steam:
Numer GG: 3308113
ID gracza: 0
Lokalizacja: Gdynia

Re: BIG BATTLE - virtual battles

Post autor: VoY »

Wszystkie mapy ( 2 szt na ten moment ) opierają się na 9ciu sektorach. Wydaje mi się jednak że nie kwestia ile sektorów a w jakich dystansach od siebie. Wiele razy graliśmy te dwie mapy w składach 5v5 i nie odczuwałem zastojów w walkach. Co dziwniejsze jeszcze nigdy nie byłem świadkiem walki gdzie jedna strona zdecydowanie "dogniotła" drugą do sektora 9 czy 1.
Niebawem pojawią się nowe mapy stanowiące dopełnienie całego pomysłu - front.
Załączniki
big_battle_map.jpg
Obrazek

Obrazek
Zablokowany

Wróć do „Multiplayer”