[pomoc] Podstawy przy edycji misji : )

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
frey
Posty: 7
Rejestracja: 18 lipca 2009, 03:22
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

[pomoc] Podstawy przy edycji misji : )

Post autor: frey »

Cześć, potrzebuję dowiedzieć się paru rzeczy, mam nadzieję że ktoś mi pomoże :)
oto one:

#1 Czy da się zrobić aby cywile byli wrogami wschodu lub zachodu?

#2 Jak zrobić wsparcie wroga, np gdy wchodzimy do wioski zaczynamy ich tam mordować to przyjeżdża wrogi czołg lub ciężarówka.

#3 W jaki sposób da się ustawić aby były 2 cele misji, np wyczyścić wioskę i zabić oficera aby wygrać misję.

Z góry dzięki za pomoc.
Awatar użytkownika
Trance
Posty: 1090
Rejestracja: 20 maja 2007, 19:06
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: [pomoc] Podstawy przy edycji misji : )

Post autor: Trance »

#1: Da się
#2: Ustawiasz wyzwalacz obejmujacy obszar miasta, w jego opcjach ustawiasz: Aktywacja: Zachód Obecny (jesli Ty jestes zachodem), następnie tworzysz wrogi czołg gdzies dalej od pola bitwy, ustawiasz mu 2 waypointy - jeden na tym czołgu, drugi tam gdzie ma podjechac, następnie wyzwalacz synchronizujesz z waypointem ustawionym na tym czołgu. Teraz jak wejdziesz do wyzwalacza, czołg nadjedzie.
#3: Po wykonaniu pierwszego celu nadajesz zmiennej cel1 wartosc true, czyli cel1 = true, drugiemu celowi cel2 = true. Warunkiem zakonczenia misji jest cel1 AND cel2
Obrazek
Awatar użytkownika
frey
Posty: 7
Rejestracja: 18 lipca 2009, 03:22
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: [pomoc] Podstawy przy edycji misji : )

Post autor: frey »

działa, dzięki :)
a zdradzisz mi jak zrobić aby cywile byli wrogami zachodu lub wschodu? :P
Awatar użytkownika
JonPL
Posty: 270
Rejestracja: 14 lipca 2009, 16:43
ID Steam:
Numer GG: 6628146
ID gracza: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: [pomoc] Podstawy przy edycji misji : )

Post autor: JonPL »

Stawiasz cywila
Stawiasz żołnierza [BLUFOR\OPFOR] wyższego stopniem od cywila
Klikasz F2
Przeciągasz niebieską mackę z cywila do żołnierza
Ustawiasz żołnierzowi Prawdopodobieństwo Obecności 0 %



Seks.
http://armacenter.pl/ - najdłużej istniejąca społeczność w historii polskiej sceny ArmA i OFP.

Dołącz do nas - weteranów - dajemy czadu już od czasów wczesnego Flashpointa.
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1522
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: [pomoc] Podstawy przy edycji misji : )

Post autor: kondor »

Ale to taki hack, normalnie robi się to komendą setFriend:

Kod: Zaznacz cały

CIVILIAN setFriend [WEST, 0.0];
WEST setFriend [CIVILIAN, 0.0] 
Tak, trzeba w obie strony, gdyż "bycie friend" w armie nie jest relacją symetryczną.
Tyskie
Posty: 100
Rejestracja: 28 marca 2007, 14:19
ID Steam:

Re: [pomoc] Podstawy przy edycji misji : )

Post autor: Tyskie »

Proszę proszę, matematyka dyskretna się wkradła :)
Obrazek

AKA Turek ;)
maciek295
Posty: 8
Rejestracja: 11 marca 2009, 19:44
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: [pomoc] Podstawy przy edycji misji : )

Post autor: maciek295 »

Nie działa mi to, co napisał Trance.
Mianowicie to chodzi o ten czołg. Robię dokładnie to, co on napisał ale czołg zamiast czekać, aż ktoś wejdzie w wyzwalacz od razu rusza.
Mam nadzieję że ktoś mi pomoże :(
Z góry dzięki za odpowiedź.

EDIT:
OK, już wiem.
Synchronizowałem z tym drugim punktem trasy :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”