ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Awatar użytkownika
T_bone
Posty: 17
Rejestracja: 11 września 2007, 10:13
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: T_bone »

Czasami warto zadać sobie pytanie gdzie tak naprawdę jest ten realizm w ArmA2, którego niektórzy doszukują się w OPF2. Obecnie symulacja w ArmA2 ogranicza się tak naprawdę do możliwości oglądania własnej nogi, wychylania się i... No właśnie, mamy możliwość przeładowywania SMAW w biegu, "udawany FLIR" w UAV, HDR niszczący gogle noktowizyjne, system hiboxów na pojazdach, śmierć od jednego strzału w nogę gdy nie ma zabugowanego modułu medycznego. To tylko parę rzeczy jakie przychodzą mi do głowy, za prawdziwą wisienkę na torcie uważam działo bezodrzutowe SPG-9 strzelające z szybkostrzelnością karabinu maszynowego, niszczące Abramsy i wydające dźwięk jak M-136 w ArmA1.

Przed premierą liczyłem po cichu że ArmA2 nie cofnie się w stosunku to osiągnięcia jakim była ArmA1 z ACE, niestety, znowu trzeba czekać na mody żeby można mówić o jakiejś symulacji.

Nie wiem jakie ostatecznie będzie OPF2, na filmikach widzę jednak działający FLIR, noktowizje, realistyczną obsługę co bardziej skomplikowanego sprzętu i ekwipunku, wchodzenie do budynków, wskaźniki laserowe nie będące tylko dekoracją, to cieszy... A sam śmiałem się kilka miesięcy temu że jeszcze długi czas będziemy się tylko "modlić do renderów".
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Lord Chaos
Posty: 28
Rejestracja: 15 lutego 2008, 12:16
ID Steam:
Numer GG: 11197886
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wołomin

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: Lord Chaos »

Prosze co codemaster chce zrobić z Marką OFP :no
http://www.cdaction.pl/news-7963/operat ... e-bye.html
"Były niegdyś mroczne czsy,gdy gracze jak bydło zabędzani byli wzdłuż wąskiej ścieżki gier-Bohema Interactive niczym Che Guevara dał im wolność".

Intel Core 2 Duo 2,53 GeForce 8600GT 1G 2G ram Matrox 500G

http://cristgaming.com/pirate.swf<= ;)
OFman
Posty: 471
Rejestracja: 12 grudnia 2006, 21:38
ID Steam:
Numer GG: 2993491
ID gracza: 0
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: OFman »

Nie bardzo rozumiem tego gadania o "fanach"...
OFP:DR nie ma jeszcze fanów. Fanów ma OFP zrobione przez BIS. OFP:DR ma tylko grupę ludzi napalających się podrzucanymi im przez PR CM screenami i filmikami. Czy będzie mieć fanów okaże się dopiero po premierze gry.
:13bds :weteran
http://arma2.pl
"I'm not friendly" :D
prawdziwy_zabix
Posty: 14
Rejestracja: 28 lipca 2009, 22:30
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: prawdziwy_zabix »

OFman pisze:Nie bardzo rozumiem tego gadania o "fanach"...
OFP:DR nie ma jeszcze fanów. Fanów ma OFP zrobione przez BIS. OFP:DR ma tylko grupę ludzi napalających się podrzucanymi im przez PR CM screenami i filmikami. Czy będzie mieć fanów okaże się dopiero po premierze gry.
Identyczna sytuacja była przed wydaniem ArmA2.
Najlepszy gracz polskiej sceny OFP, jeden z najlepszych na świecie. Liczne zwycięstwa przeciwko GROM i 8BZ u boku najlepszego klanu polskiej i światowej sceny OFP 25DKP.
Awatar użytkownika
JonPL
Posty: 270
Rejestracja: 14 lipca 2009, 16:43
ID Steam:
Numer GG: 6628146
ID gracza: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: JonPL »

To ja od tyłu.

Żabix - nieprawda. BIS miał już fanów (serii w tym wypadku), bo to nie była pierwsza ICH gra. Z kolei CM dopiero startuje, od zera, od faktu że tworzą coś co dopiero ma zbudować społeczność fanów. Jeśli idzie o "artykuł" w CDA, to trąci nierzetelnością.

Dostaliśmy cycat Devów nt. CoD? Nie.

T_Bone słusznie podkreślił "flaws" A2, jak już podkreślił eJay militarny realizm bije na łeb A2
Mantez pisze:Bez tego to po prostu będzie wrzód na dupie, gdy się oberwie śmiertelnym pociskiem podczas przeładowania będziemy czekać aż owa animacja się skończy a potem umrzemy
Jak nie w release po recenzjach bety, to w którymś z patchów po flame na forach powinno wejść; Z drugiej strony... przecież AI powinno nas osłaniać przed kulami w tym momencie :twisted:
Fox pisze:Po pierwsze bieganie na pierwszej osobie z karabinem totalny brak realizmu, praktycznie non stop lufe masz skierowaną w kierunku huda
Nie przesadzałbym z tym totalnym brakiem realizmu - w strefie zagrożenia broń naprawdę przez większość czasu jest w górze (co mnie wpieprza w armie strasznie: opuszczanie broni po np. wyrzuceniu granatów, albo to że moi podczas szturmu przechodząc do biegu w innym trybie niż danger broń mają w dół - kretyni!), pozwoli to też uniknąć problemów takich jak A1\A2 (w A2 jeszcze bardziej, vide to co napisałem o AI w trybie Aware właśnie - bo w Danger będą się poruszać "skokami" i się nie wyrobisz nawet na pogrzeb reszty fireteamów);

Argument o dobrym kompie itd, z dupy (O X'sie tym bardziej, widać byłoby że gra na X'ie z racji bardzo "analogowych" ruchów), zwłaszcza w obliczu słów pierwszych recenzentów bety;

Widząc tekst o dobrym sprzęcie i A2 łapię się za głowę - człowieku o czym Ty piszesz?! A2 ma [proszę administrację o wybaczenie mi tego słowa, ale inne naprawdę nie ujmuje tego właściwie] kompletnie spierdoloną optymalizację. Rozliczne FPS dropy, np. na krawędziach lasu - to było już w A1 - to można przeżyć. Ale kompletną kpiną, żalem, porażką jest fakt ABSURDALNYCH wymagań sprzętowych, tak dużych różnic wydajnościowych na różnych systemach (WinXP\W7) i przedewszystkim... prawie brak różnicy FPS w "stresie" między najniższymi a średnimi ustawieniami grafiki. Jak zyskuje się przyrost FPS w A2? Wracając do 800*600! A2 NIE CHODZI dobrze na dobrym kompie, czego dowodem jest choćby mój - 75-50 FPS w A1 (na High) w każdej prawie sytuacji! - Pentium jakiśtamileśtam 2x3Ghz, 2 GB Ram, GF9500GT 1GB VRAM. Chcesz czy nie, to JEST dobry sprzęt, a są momenty gdy w A2 muszę patrzeć na uproszczone bryły, tekstury, na spadek do 12 zasranych FPS! Jak mi ktoś jeszcze napiszę że ta gra jest zoptymalizowana to chyba pojadę osobiście wyśmiać go w twarz i połamać mu płytę. Grrr.
Fox pisze:może i sprawia troche więcej realizmu napewno ale zmniejsza grywalność
No panowie, zdecydujcie się... chcecie taktyczny szuter czy symulator? BĄDŹCIE KONSEKWENTNI...
R2D2 pisze:W armie 2 animacje nie sa najlepsze ten bieg (sprint z 10kg barretta w rękach tak jakby to byla bagietka ) i wg mnie w armie 1 były lepsze. Ale w ofp 2 animacje sa beznadziejne ludzie poruszaja sie jak manekiny albo chodzą schyleni jakbu się spieszyli do kibla. Ale to jeszcze beta więc jestem przy nadzieji.
Totalnie zadziwiłeś mnie tym zdaniem - moim zdaniem animacje w A2 biją na łeb i zostawiają daleko w tyle te z A1, nawet jeśli kilka wymaga jeszcze dopracowania (głównie animacje cywilów)
Ostatnio zmieniony 12 sierpnia 2009, 12:10 przez JonPL, łącznie zmieniany 1 raz.
http://armacenter.pl/ - najdłużej istniejąca społeczność w historii polskiej sceny ArmA i OFP.

Dołącz do nas - weteranów - dajemy czadu już od czasów wczesnego Flashpointa.
eJay
Posty: 769
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 18:31
ID Steam:

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: eJay »

Im więcej wiem o OFP2 tym bardziej obawiam się, że BiS spieprzył swoją szansę na wydanie czegoś "wielkiego" i przełomowego. Nie neguję oczywiście zalet ArmA II, która IMHO całkiem dobra (a będzie jeszcze lepsza), ale Codemasters rzeczywiście stawia na realizm militarny i pieści swoją grę. Dochodzi do tego dobra optymalizacja grafiki (podobno beta chodzi pięknie na 8800 GT) i sama jakość - BIS ze swoim elastycznym silnikiem może się aktualnie schować, bo ta elastyczność polega jedynie na łatwości w tworzeniu modów, a nie ulepszaniu fizyki, która polega na setPos-getPos danego obiektu w przestrzeni. Animacje - BiS ma motion capture studio, a tego w ogóle nie widać! Spójrzcie na bieg z pistoletem w łapie...przecież to parodia. I znowu community będzie poprawiać wszystko bo nawet nie chciało im się zadbać o takie pierdoły jak poprawne wyświetlanie okularów z widoku in-vehicle.

To samo z optymalizacją - na cholerę oni dodają kolejne efekty skoro silnik ledwo zipie i daje maksymalnie 50 fps przy.... GTX 285? Nosz kurde, na takim sprzęcie to powinno zapier...lać aż miło bez jąknięcia nad Czernogorskiem. I jeszcze brak obsługi SLI, na którą BiS odpowiada, że to wina sterowników. Bullszit. Po to się kupuje przyszłościową kartę graficzną za 1500 zł aby pograć spokojnie przez następne 2-3 lata. Tymczasem ArmA to w dzisiejszych czasach nowy 3D Mark - kawał rozsypanego kodu, który kładzie każdy sprzęt na łopatki. Zastanawiam się czy czasem te opcje konfiguracyjne nie są dla picu. Bo dałem wszystko na Very Low i w miastach mam 30 fps. Potem dałem na High i straciłem może 5 fps...
Awatar użytkownika
JonPL
Posty: 270
Rejestracja: 14 lipca 2009, 16:43
ID Steam:
Numer GG: 6628146
ID gracza: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: JonPL »

Do-kła-dnie
http://armacenter.pl/ - najdłużej istniejąca społeczność w historii polskiej sceny ArmA i OFP.

Dołącz do nas - weteranów - dajemy czadu już od czasów wczesnego Flashpointa.
potemps
Posty: 72
Rejestracja: 25 kwietnia 2009, 22:06
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Rz-ów

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: potemps »

mant3z pisze:Ładowanie m203 czy AT bardzo mi się podoba. Gdyby tylko była możliwość przerwania tej animacji to by było extra. Oczywiście podczas przerwania tracilibyśmy z plecaka wyrzutnie jak i rakietę, w przypadku m203 sam granat.

Bez tego to po prostu będzie wrzód na dupie, gdy się oberwie śmiertelnym pociskiem podczas przeładowania będziemy czekać aż owa animacja się skończy a potem umrzemy :)
Jak zauważyłeś w ofp 2 jest system ragdoll, także nie będzie więcej problemów ze smiercią w czasie animacjii przeładowywania broni, jak to miało miejsce w Armie czy w Ofp 1, wszystko będzie sie działo dynamicznie. Silnik army/ofp składał sie przedewszystkim z zachodzących po sobie animacjii, Ofp 2 to inny silnik inna fizyka, i myśle ze problem nie zaisnieje ;) ale oczywiscie moge sie mylic :)
http://www.armagame.pl - Bis fanboy team
http://www.ofp2.pl/forum/ - Codemasters fanboy team

Co kto lubi :D
Awatar użytkownika
Radeon
Posty: 778
Rejestracja: 14 lutego 2007, 00:28
ID Steam:
Numer GG: 4014140
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: Radeon »

eJay pisze:Im więcej wiem o OFP2 tym bardziej obawiam się, że BiS spieprzył swoją szansę na wydanie czegoś "wielkiego" i przełomowego. Nie neguję oczywiście zalet ARMA II, która IMHO całkiem dobra (a będzie jeszcze lepsza), ale Codemasters rzeczywiście stawia na realizm militarny i pieści swoją grę. Dochodzi do tego dobra optymalizacja grafiki (podobno beta chodzi pięknie na 8800 GT) i sama jakość - BIS ze swoim elastycznym silnikiem może się aktualnie schować, bo ta elastyczność polega jedynie na łatwości w tworzeniu modów, a nie ulepszaniu fizyki, która polega na setPos-getPos danego obiektu w przestrzeni. Animacje - BiS ma motion capture studio, a tego w ogóle nie widać! Spójrzcie na bieg z pistoletem w łapie...przecież to parodia. I znowu community będzie poprawiać wszystko bo nawet nie chciało im się zadbać o takie pierdoły jak poprawne wyświetlanie okularów z widoku in-vehicle.

To samo z optymalizacją - na cholerę oni dodają kolejne efekty skoro silnik ledwo zipie i daje maksymalnie 50 fps przy.... GTX 285? Nosz kurde, na takim sprzęcie to powinno zapier...lać aż miło bez jąknięcia nad Czernogorskiem. I jeszcze brak obsługi SLI, na którą BiS odpowiada, że to wina sterowników. Bullszit. Po to się kupuje przyszłościową kartę graficzną za 1500 zł aby pograć spokojnie przez następne 2-3 lata. Tymczasem ARMA to w dzisiejszych czasach nowy 3D Mark - kawał rozsypanego kodu, który kładzie każdy sprzęt na łopatki. Zastanawiam się czy czasem te opcje konfiguracyjne nie są dla picu. Bo dałem wszystko na Very Low i w miastach mam 30 fps. Potem dałem na High i straciłem może 5 fps...
Demo Panie, demo ja chce, już jest? Bo nie wiem.
Po obejrzeniu ostatnich filmików, wydaje mi się to przypominać, trochę jak BF z walką na długie dystanse. Wygląda to troszke dziwnie, ale póki dema nie zobacze, to nie ma co spekulować.

ArmA 2 jest w zasadzie tym czego chcieli fani - zajebiaszczym klimatem OFP w nowej oprawie graficznej, mi to starcza, bo więcej nie oczekiwałem. Jak już wyjdzie DR i będzie działał bardzo dobrze, na wieeeelkim terenie, to zapytamy jak Miszczowie Codu tego dokonali i zapytamy też, czemu Bracia Szpaner nie umieli. :D
Obrazek
Awatar użytkownika
DRIVER
Posty: 247
Rejestracja: 11 kwietnia 2008, 20:43
ID Steam:
Numer GG: 6869863
ID gracza: 0
Lokalizacja: Koszalin

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: DRIVER »

Hehe wiele osob wypowiada sie na temat OFP2.. A prawda jest taka ze nic o tej grze nie wiemy. Poza newsami i paroma filmikami(ostatni pokazujacy Hardcore mode). Osobiscie mysle by nie porownywac gier puki w obie sie nie zagra. Ja sie spodziewalem po ArmA2 mega kokosow.... I faktycznie nie jest zly, bo na bank lepszy od ArmA1... ale ma tez mase bledow i moim skromnym zdaniem umieszczenie textu "symulator militarny walk" na pudelku wieje troche komercha.

Na ArmA2 sie nie zawiodłem.. Bo juz grajac pare coopow i CTFow na C&H konczac przypomnialy mi sie czasy OFP.. Ale super rewelacji tez tu nie widze. Tak czy inaczej mialem zamiar kupic OBIE gry i zdania nie zmienilem.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
r2d2
Posty: 133
Rejestracja: 02 lutego 2007, 22:40
ID Steam:

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: r2d2 »

Arma II obsługuje sli w dokumentacji sterów do gtx295 coś było o tym (ale sie nie upieram).
GF 9500 to karta raczej słaba karta w dzisiejszych czasach, ale silnik army rozkłada czasami nawet bardzo mocne knfiguracje.
Ten flir wyglada beznadziejnie.
Z karabinem przy oku to da sie truchtać od biedy.
Jak słyszę o zapowiedziach mozliwosci przeskakiwania przez przeszkody to... :violent (z kewlarem na grzbiecie i karabinem w reku)
Ale OFP2 ma takie być "łatwe szybke i przyjemne"
ODPOWIEDZ

Wróć do „ArmA Flash News”