nowe komendy

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1522
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

nowe komendy

Post autor: kondor »

Pojawiło się wiele komend do nowej gry: http://community.bistudio.com/wiki/Cate ... mands_List
Zapewne większość przez nas nie będzie uzyta (przynajmniej przeze mnie), ale pojawiło się wiele przydatnych pozycji.
Zapraszam do dzielenia się spostrzeżeniami odnośnie nowych komend.
Oto moje wybrane:
allGroups - zwraca tablicę wszystkich grup
playableUnits - zwraca tablicę wszystkich grywalnych jednostek
Powyższe bardzo przydatne zwłaszczach w misjach MP (druga w sumie jest tylko dla MP), gdzie nie jest do końca znana ilość grup oraz lista graczy. Trzeba pamiętać, że zdarza się, że sloty przed grą są wyłączane (a później ktoś może dołączyć na wyłączonym slocie) i wówczas ciężko dostać listę graczy, a próby odwołania do jednostki, którego slot został wyłączony poskutkuje zazwyzcaj błedem.
Trance niedawno miał z tym problem (chyba do wyświetlania markerów jednostek) - teraz taką listę mamy za pomocą jednej komendy (zostaje tylko przefiltrować stronę)

diag_fps - zwraca średnią listę klatek na sekundę z ostatnich 16 klatek - można zrobić fajny licznik fps - albo np dynamicznie zmieniać ustawienia mające wpływ na wydajność (setDistanceView, setTerrainGrid etc), by się płynnie grało

setWind - ustawia kierunek i siłę wiatru
showHud - ukrywa pokazuje hud - przydatne dla hardkorowców
Awatar użytkownika
Matte
Posty: 805
Rejestracja: 17 stycznia 2007, 12:20
ID Steam:
Numer GG: 3470353
ID gracza: 2166020
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: nowe komendy

Post autor: Matte »

setUnconscious - Sprawia, że jednostka traci/odzyskuje przytomność :twisted:
lookAtPos - Wymusza spojrzenie gracza na jakiś obiekt.
drawLink - Rysuje kreskę na mapie między dwoma punktami.
copyFromClipboard/copyToClipboard - Manipulujemy schowkiem systemowym ^^
cursorTarget - Uchwyt obiektu który mamy wskazany kursorem.
Jestem BIS fanboyem! :ofp :weteran
FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
Awatar użytkownika
Rafael3D
Posty: 440
Rejestracja: 30 grudnia 2006, 20:07
ID Steam:
Numer GG: 11844
ID gracza: 0
Lokalizacja: UK

Re: nowe komendy

Post autor: Rafael3D »

przykład wykorzystania "attachTo", swoją drogą mega funiasty:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DY0xoX8cQ_s[/youtube]
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1522
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: nowe komendy

Post autor: kondor »

Została ponadto dodana ciekawa właściwość - bardzo użyteczna w szukaniu błędów - otóż zmienne, lub wyrażenia, które nie zwracają poprawnej wartości, a które są podstawiane pod jakąś zmienną, powodują błąd.
Rozważmy kod:

Kod: Zaznacz cały

_myUnit = nie_istniejaca_jednostka;
_myUnit setPos [2000, 2500];
kod ten wyrzuci błąd (o ile nie_istniejaca_jednostka nie istnieje).
Brak tej właściwości pododował, imo dosyć często, trudność w szukaniu pomyłki - teraz, grom bugów zostanie wyłapana zawczasu.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”