Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Problemy i porady nt dobrej i słabej wydajności PC, zawieszaniem się gry itp.

Moderator: Inkwizytor

ODPOWIEDZ
Marton
Posty: 2
Rejestracja: 25 czerwca 2009, 22:35
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: Marton »

Na początek podam swoją konfigurację komputera:
Intel Dual-Core 2 GHz
3 GB Ram
Geforce 9300 256 mb vram

Muszę tu także dodać, iż jest to laptop.

Na początku zasugerowany pozytywnymi opiniami co do wydajności byłem raczej pozytywnie nastawiony (szczególnie gdy uslyszałem, ze wydajność jest rzekomo lepsza niż w ARMA). Od rana odświeżałem forum BISu w oczekiwaniu na wieści o ukazaniu sie wersji demo.

Nareszcie, o godzinie 15, Placebo podał linki z których można ściągnąć wersję demonstracyjną, na którą czekałem, szczerze mówiąc, od początku tygodnia. Wrzuciłem link na FlashGeta i o godzinie 23 demo było już w całości na moim dysku twardym.

Po instalacji, która trwała 5 (!) minut, wybrałem opcję "Uruchom ARMA 2 DEMO" i tu negatywne zaskoczenie: brak jakiejśtam biblioteki. Zajrzałem ponownie na forum BISu, gdzie Placebo podał rozwiązanie problemu.

Przy samym odpalaniu gry pozytywnie zaskoczył mnie fakt, iż demo było prawie w 100% po Polsku. Jako że mój komputer spełnia zaledwie wymagania minimalne, w ładnym i przejrzystym menu kliknąłem belkę "Opcje", by tam ustawić wszystkie opcje na b. niskie. Wreszcie nacisnąłem opcję "Jeden gracz" i z ciekawości obóz szkoleniowy. Po ładowaniu, które trwało bodajże ze dwie minuty, ukazał mi sie... brzydki krajobraz. Brzydki z powodu bardzo niskich ustawień. No ale nacisnąłem klawisz W, przeszedłem pare metrów, gra chodzi mniej więcej jak na moim starym sprzęcie Operation Flashpoint, pierwsze lody przełamane.

Zwinąłem grę w pasek, aby włączyć Frapsa, gdyż ciekawiła mnie ilość klatek. Ta oscylowała wokół 15 FPSów. Przerażony byłem dopiero jak zdałem sobie sprawę, ze podczas walki ta liczba spadnie do około 8,7 FPSów. Dalszą moją grę stanowiło nie tyle podziwianie krajobrazu, ile wizyta w opcjach i szukanie, co można ustawić najniżej jak sie da. Tutaj szacunek dla twórców: opcji video jest naprawde dużo. Niestety, jeśli chodzi o mój komputer, na niewiele sie to zdało. Dopiero zmniejszenie rozdzielczości 3D do bodaj 640x480 dało mi te 27 klatek na otwartej przestrzeni. I co z tego? Obraz był rozmazany, nieczytelny, na niskich opcjach grafika jest naprawdę brzydsza niż w OFP.

Następnie uruchomiłem jakąś misję, pojawiłem się w helikopterze. Tutaj kolejny cios w plecy, 8 FPSów. Przeleciałem 3 km helikopterem i wyłączyłem grę.

Po wyłączeniu gry z ciekawości spojrzałem na temperatury, tutaj też czekała mnie niespodzianka: jedno jajko procesora miało 65 stopni, drugie 67, a karta graficzna... 71 stopni!!

Jakie wnioski? Odpalanie tej gry na sprzęcie, który spełnia zaledwie wymagania minimalne to porywanie sie z motyką na słońce. Nie zmieni tego ustawianie grafiki na najniższe detale. Wygląda na to, że podawanie wymagań minimalnych to jest jeszcze jeden "chłyt marketingowy" twórców gry. Mowię więc posiadaczom kart 256 mb: nawet nie próbujcie. Przy graniu potrafie na prawdę wycierpieć wiele, ale na takim sprzęcie po prostu nie da sie grać.

Wielka szkoda, gdyż sama gra prezentowała się... bardzo dobrze. Po raz pierwszy od bardzo dawna poczułem ten "dreszczyk", który towarzyszył mi podczas gry w Operation Flashpoint. Gra ma na prawdę genialny klimat. Jeśli chodzi o samo demo, mamy tam do dyspozycji 8-misji w tutorialu, 3 misje, wśród których jedna to benchmark, oraz tryb wieloosobowy.

Tyle ode mnie na temat wydajności ARMA. :|
Awatar użytkownika
mant3z
Posty: 968
Rejestracja: 23 stycznia 2007, 08:41
ID Steam:
ID gracza: 1111
Lokalizacja: Gandza
Kontakt:

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: mant3z »

omaha_pl jeżeli oczekujesz po ArmA2 czegoś na wzór BF2 to nie marnuj kasy na sprzęt, lepiej poczekaj sobie do OFP:DR. ArmA2 Ci tego nie da czego oczekujesz.... zawiedziesz się na całej linii.

BTW czy mógłby ktoś wywlec tą 'misję' benchmark na światło dzienne. Nie chce mi się ściągać całego dema dla jednej misji.
Dzięki :dworship
Mów mi milordzie łapserdaku!
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1526
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: kondor »

Ta misja to ściema. Czernaruś lite jest strasznie ograniczona i działa bardzo płynnie - tak jak Utes. -miałem 45fpsów na domyślnych ustawieniach (radeon hd4850, c2d e7400, 2x1024MB DDR2 800MHz).
Jak przeniesiesz ją na czarnoruś, to nie będzie już tak różowo, ale benchmark powinien dać wynik, którego gracze powinni sie spodziewać.
Zresztą misja ta nie jest zbyt złożona patrząc od strony ilości jednostek, czy skryptów.
Załączniki
SP_Benchmark.chernarus_lite.zip
(85.02 KiB) Pobrany 218 razy
Marqz
Posty: 101
Rejestracja: 08 lutego 2007, 08:17
ID Steam:

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: Marqz »

To napisałem na pierwszej stronie tematu dema jeszcze tydzień przed jego wejściem:
Marqz pisze:Pisali że demko musieli dobrze skroić więc pewnie będzie latać na 30 fps-ach jak misje na Utes, a jak ludzie kupią to zonka wyłapią na kampanii z 19 fps-ami hehe, ale co tam giera i tak rządzi.
Całe forum bisu zajarane że demo hula nie wiadomo jak a kupią full ver. odpalą Czarnoruś i z załzawionymi oczyma będą pisać na forum - "Maciuś co się stało ?"
A bis odpowie - "łazienka jest zamknięta" albo "kosiarka jest spier*"

Bez quada i Gf gtx/Ati 48XX można zapomnieć o płynnym medium na czarnorusi.
omaha_pl
Posty: 71
Rejestracja: 25 czerwca 2009, 19:58
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: omaha_pl »

Do Mant3za i Trance!!!Porownalem Arma 2 do Battlefielda ,dlatego poniewaz chodzilo mi o rozbudowana gre multi gdzie wystepuja samoloty ,pojazdy i sprzet wszelaki z duzymi mapami.zdaje sobie sprawe ze Army i Pierwszego Flashpointa nie mozna stawiac na rowni z BF ale blizej im (lub na odwrot) do tej gry niz np do serii COD ,CS czy AA .Niestety umknely mi te dwie gry jakos (OF:Cold War i Arma 1)bo gralem w BF 1942 a pozniej w BF 2 .Ale czas zaczac juz przygode z czyms konkretnym i rozbudowanym.Na taka wlasnie gre czekalem.
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1526
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: kondor »

Jak chcesz zagrać w misje typu BF, to poczekaj na misje "Berzerk" lub "Battlefield 1985", które, jak wiadomo, są w trakcie produkcji.
W tej chwili jest misja warfare (nie wiem jak sie nazywa w "dwójce") - ale jest to połączenie rts strategy i trybu capture and hold - na całej wyspie.
omaha_pl
Posty: 71
Rejestracja: 25 czerwca 2009, 19:58
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: omaha_pl »

Pomoze ktos jak tego procka podkrecic ? Chociaz kilka wskazowek (lopatologicznie).Prosilem Hrystka kilka postow wczesniej ale no answer ,a chcialbym juz ''pociorac'' w Arme.Moj sprzet to C2D E6750 2.66 Ghz ,Evga 8800GT 512MB Super Clocked ,NForce 680i LT ,4GB OCZ,Jeantech Storm 700W .Nie moge komfortowo grac nawet na low ustawieniach ,a na poczatku gdzie sie ustawia opcje video(lotniskowiec) to caly czas mi sie tnie ,chyba 1-2 klatki na sekunde .WTF?
Marqz
Posty: 101
Rejestracja: 08 lutego 2007, 08:17
ID Steam:

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: Marqz »

Omaha
1. coś ze sprzętem nie tak nie powinno tam ciąć, sprawdź config (system, drivery)
2. Basic OC (ustaw w biosie taktowanie pamięci i szyny na unlinked, memory na auto i lecisz z FSB, najpierw na 3,00 ghz potem dalej, nie podnoś napięć na początek żadnych, zobacz ile wyciągniesz, jak trafisz na FSB dziurę że komp nie wstanie to zworka albo bateria out i przechodzisz wyżej z taktowaniem lub niżej i zostawiasz), nikt ci nie powie jak podkręcić twój sprzęt, fajnie ktoś napisał mi tutaj że trzeba mieć farta do tego i to prawda, można nerwy zjeść przy OC. Pzdr.
omaha_pl
Posty: 71
Rejestracja: 25 czerwca 2009, 19:58
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: omaha_pl »

Dzieki Marqz.Zabieram sie za tego procka .Napisze pozniej jak poszlo. :)
Awatar użytkownika
PROCIK
Posty: 494
Rejestracja: 19 maja 2009, 11:10
ID Steam:
Numer GG: 2542288
ID gracza: 0
Lokalizacja: Doncaster, UK

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: PROCIK »

Marqz pisze: Bez quada i Gf gtx/Ati 48XX można zapomnieć o płynnym medium na czarnorusi.
Nie prawda!!!!
Jak juz kilka razy na forum pisalem mam AMD dwujajowca :) Athlon 64 X2 6000+ i grafe GF 9800 GT 1 GB
na ustawieniach normal i wysokie gram bez problemu, a jak mniejsze misje to ustawiam memory very high , textury VH, cienie VH, post efekty low lub off, textury terenu na normal,
Nie patrze ile klatek ale gram bez problemu. W misji Warfare latam Smiglowcem i nic mi sie nie przycina, widocznosc na 2000, latajac w zbrojowni ustawilem na 7000 widocznosc i tez bez problemu ale wiadomo w grze normalnej nie trzeba tyle i mam najczesciej 2000,
Z innej beczki to gra powinna sama zmieniac zasieg widzenia dynamicznie, jak wchodzisz do miasta to zmniejszac a poza miastem zwiekszac :)

Pamieci operacyjnej mam 2 GB i jak narazie nie wykoystuje jej w calosci tylko pocek na 97% mocy dziala jak zerkam do task menagera.
Marqz
Posty: 101
Rejestracja: 08 lutego 2007, 08:17
ID Steam:

Re: Wydajność ARMA2 a sprzęt [ DYSKUSJA ]

Post autor: Marqz »

Cieszę się PROCIK że ci tak śmiga i tak dalej, ale jak w czasie gry z kilkoma jednostkami rozpocznie się strzelanina a ty będziesz ciągle obrywał i dawał load po raz któryś klnąc na AI które widzi przez ściany, drzewa trawę, cheat-uje i w ogóle to włącz sobie frapsa i będziesz miał oodpowiedź. A tak w ogóle włącz 3 misję SP gdzie podbija się ruskimi Elektrozawodzk i spróbuj pograć. Włącz przyrządy celownicze i spróbuj wycelować do gościa w mieście. Zjedziesz do 18 klatek to pogadamy. Dla mnie to nie jest gra tylko męczarnia. Ale zależy jak kto lubi.
Pzdr.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Wydajność i zawieszanie się”