Jak przeczekać czarny ekran "odbieranie..."?
Moderator: Inkwizytor
Jak przeczekać czarny ekran "odbieranie..."?
Witam,
Potrzebuję wiedzieć (by nie za wczesnie i nie za pozno "puścic" intro), kiedy zniknie czarny ekran z napisem "odbieranie...".
Jest jakiś, mniej więcej dobry, sposób na określenie tego momentu?
Z góry dzięki za pomoc
Potrzebuję wiedzieć (by nie za wczesnie i nie za pozno "puścic" intro), kiedy zniknie czarny ekran z napisem "odbieranie...".
Jest jakiś, mniej więcej dobry, sposób na określenie tego momentu?
Z góry dzięki za pomoc
Re: Jak przeczekać czarny ekran "odbieranie..."?
Najpewniej to pewnie handlerem:
Init
Triggered on mission start or when a vehicle is created on the fly using createVehicle.
Global.
Passed array: [unit]
unit: Object - Object the event handler is assigned to
http://community.bistudio.com/wiki/Arme ... dlers_List
Może się okazać, że lepszy będzie 'initIntro':
http://community.bistudio.com/wiki/Event_Scripts
ale nigdy z Initem nic nie robiłem, więc zgaduje.
Kod: Zaznacz cały
addEventHandler + Init
Triggered on mission start or when a vehicle is created on the fly using createVehicle.
Global.
Passed array: [unit]
unit: Object - Object the event handler is assigned to
http://community.bistudio.com/wiki/Arme ... dlers_List
Może się okazać, że lepszy będzie 'initIntro':
http://community.bistudio.com/wiki/Event_Scripts
ale nigdy z Initem nic nie robiłem, więc zgaduje.
"True glory consists in doing what deserves to be written, in writing what deserves to be read." - Pliny The Elder
Re: Jak przeczekać czarny ekran "odbieranie..."?
dzieki za odpowiedź, jednak:
-initIntro jest powiązane z SP intrem, które nie występuje w takiej postaci w MP (a taką misję tworzę, choć o tym nie wspomniałem).
-dodane w polu inicjalizacyjnym jednostki:wydaje się w ogóle nie uruchamiać
Sam (mój) skrypt odpowiedzialny za intro jest wywołany pośrednio z init.sqf, który startuje jako ostatni z automatycznie startowanych rzeczy (wg http://community.bistudio.com/wiki/6thS ... ialization )
Problem wydaje się byc związany z samą grafiką, bo w czasie tego "odbieranie..." słyszę jak nowe pojazdy sa tworzone i jak się poruszają sterowane skryptami (też uruchamianymi pośrednio z init.sqf). Czyli wszystko "chodzi", tylko jakby karta graficzna nie wczytała sobie geometrii/tekstur czy czego tam potrzebuje i ukrywa to tym czarnym ekranem.
Kiedyś próbowałem czekać komendą:
waitUntil { preloadCamera _pozycjaGracza };
ale to też nic nie dawało...
-initIntro jest powiązane z SP intrem, które nie występuje w takiej postaci w MP (a taką misję tworzę, choć o tym nie wspomniałem).
-dodane w polu inicjalizacyjnym jednostki:
Kod: Zaznacz cały
jednostka addEventHandler ["INIT", {playIntro = true; hint "init player";}];
Sam (mój) skrypt odpowiedzialny za intro jest wywołany pośrednio z init.sqf, który startuje jako ostatni z automatycznie startowanych rzeczy (wg http://community.bistudio.com/wiki/6thS ... ialization )
Problem wydaje się byc związany z samą grafiką, bo w czasie tego "odbieranie..." słyszę jak nowe pojazdy sa tworzone i jak się poruszają sterowane skryptami (też uruchamianymi pośrednio z init.sqf). Czyli wszystko "chodzi", tylko jakby karta graficzna nie wczytała sobie geometrii/tekstur czy czego tam potrzebuje i ukrywa to tym czarnym ekranem.
Kiedyś próbowałem czekać komendą:
waitUntil { preloadCamera _pozycjaGracza };
ale to też nic nie dawało...
Re: Jak przeczekać czarny ekran "odbieranie..."?
Spróbuj jeszcze eventa z 'initintro', 'init' wydaje się odpalać już przy wejściu do briefingu, a 'initintro' jest bardziej obiecujące i (chyba) jest w momencie kiedy wszystko gotowe.
"True glory consists in doing what deserves to be written, in writing what deserves to be read." - Pliny The Elder
Re: Jak przeczekać czarny ekran "odbieranie..."?
plik initIntro.sqf nie jest uruchamiany (sprawdziłem) w MP, natomiast eventa chyba nie ma o takiej nazwie: http://community.bistudio.com/wiki/Arme ... dlers_List
Re: Jak przeczekać czarny ekran "odbieranie..."?
Dobra, z innej strony... eventami prosto się tego nie zrobi.
Może mierzyć czas od statu misji (tylko nie wiadomo czy start to jest briefing):
http://community.bistudio.com/wiki/time
Ewentualnie czy w MP będzie działać to:
http://community.bistudio.com/wiki/missionStart
Może mierzyć czas od statu misji (tylko nie wiadomo czy start to jest briefing):
http://community.bistudio.com/wiki/time
Ewentualnie czy w MP będzie działać to:
http://community.bistudio.com/wiki/missionStart
"True glory consists in doing what deserves to be written, in writing what deserves to be read." - Pliny The Elder
Re: Jak przeczekać czarny ekran "odbieranie..."?
Ustawienie wyzwalacza na mapie z warunkiem 0==0 a w aktywacji MisjaRozpoczeta=true powoduje, ze zmienna MisjaRozpoczeta jest prawdziwa jak misja jest rozpoczeta faktycznie, ale czy to sie nie nabierze na ten czarny ekran z doczytywaniem to nie wiem i nie mam tego jak sprawdzic, bo u mnie zadna misja sie nie doczytuje przed startem...
Re: Jak przeczekać czarny ekran "odbieranie..."?
-missionStart zwraca czas zegarkowy, datę wziętą z systemu, rozpoczęcia misji
-co do time, to niby zwraca czas od wciśnięcia "start" w briefingu, ale nie wiem jak się ma do czarnego ekranu doczytywania
-wyzwalacz z trywialnym warunkiem (0==0) aktywuje się chwilę po starcie misji (start rozumiany jako wciśnięcie start w briefingu)
@Trance: a w cti/warfare nie masz "odbieranie..." (gdzie pozycja startowa gracza się zmienia w stosunku do pozycji z edytora)?
-co do time, to niby zwraca czas od wciśnięcia "start" w briefingu, ale nie wiem jak się ma do czarnego ekranu doczytywania
-wyzwalacz z trywialnym warunkiem (0==0) aktywuje się chwilę po starcie misji (start rozumiany jako wciśnięcie start w briefingu)
@Trance: a w cti/warfare nie masz "odbieranie..." (gdzie pozycja startowa gracza się zmienia w stosunku do pozycji z edytora)?
Re: Jak przeczekać czarny ekran "odbieranie..."?
Tak nieśmiało jeszcze zasugeruje, próbowałeś podejść do tego w ten sposób:
@(preloadCamera getpos _camTarget);
w tym wątku:
http://www.armedassault.com.pl/viewtopi ... =54&t=2258
Jest skrypt, kamerki sterowanej bezpośrednio po WP, różniącej się od inyych tym że czaka w "black" do wczytania całej sceny. Skrypt ma mechanizm zapobiegający wyświetlaniu nie doładowanej sceny. Niestety nie mam już skryptu na hdd, więc musiałbyś dopisać sobie tryb "static", czyli blok "FollowDynamic" skopiować jako "Static" i zaraz z tego bloku puścić skrypt w "end".
@(preloadCamera getpos _camTarget);
w tym wątku:
http://www.armedassault.com.pl/viewtopi ... =54&t=2258
Jest skrypt, kamerki sterowanej bezpośrednio po WP, różniącej się od inyych tym że czaka w "black" do wczytania całej sceny. Skrypt ma mechanizm zapobiegający wyświetlaniu nie doładowanej sceny. Niestety nie mam już skryptu na hdd, więc musiałbyś dopisać sobie tryb "static", czyli blok "FollowDynamic" skopiować jako "Static" i zaraz z tego bloku puścić skrypt w "end".
"True glory consists in doing what deserves to be written, in writing what deserves to be read." - Pliny The Elder