Worki z piaskiem są tylko dlatego, ponieważ porządny okop jest przecież wykopany... w ziemi, prawda? Miejsce na okop wymaga ingerowania w oryginalną mapę, wytworzenie wgłebień w które zostanie wstawiony obiekt, to dużo roboty - zbyt dużo. Chyba, że opracują coś w stylu Create Auto-Hole, przy stawianiu obiektu z rodzaju okopów, jeśli w ogóle takie coś wprowadzą.centurion_94 pisze:Albo żeby chociaż wprowadzili okopy. To jakoś urozmaiciłoby ataki na umocnienia i obronę. A nie ciągle worki z piaskiem. Taki worek z piaskiem dużo szybciej się ustawia niż kopanie dołu, ale daje on gów***ną obronę przed artylerią i wogóle.
ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)
- Radeon
- Posty: 778
- Rejestracja: 14 lutego 2007, 00:28
- ID Steam:
- Numer GG: 4014140
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)
kontynując koncert życzeń to powinny być też leje po bombach. Na filmie z jakiegoś addonu nawet widziałem coś podobnego. 
http://www.ret.pl/motylek/ tak na początek
Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)
A konkretnie to tu:r2d2 pisze:kontynując koncert życzeń to powinny być też leje po bombach. Na filmie z jakiegoś addonu nawet widziałem coś podobnego.
http://www.youtube.com/watch?v=JYjXD7EApcw
- SaS TrooP
- Posty: 1586
- Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
- Kontakt:
Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)
I wymagania systemowe wzrosną proporcjonalnie do liczby lejów.
- Forrestal
- Posty: 1738
- Rejestracja: 16 listopada 2006, 11:28
- ID Steam:
- Numer GG: 3201083
- ID gracza: 2006531
- Lokalizacja: 18°38' E - 50°12' N
- Kontakt:
Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)
Nawet nie potrzeba lejow zeby zabic performance:SaS TrooP pisze:I wymagania systemowe wzrosną proporcjonalnie do liczby lejów.
http://dev-heaven.net/wiki/spon-dynamic ... imitations
Z tego co pisza to cala ta idea to taki 'hak' w zasadzie i raczej poza pokazaniem ze graficznie da sie cos takiego osiagnac to finkcjonalnie to juz jest porazka.
-
centurion_94
- Posty: 389
- Rejestracja: 07 maja 2008, 06:54
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Chrzanów
Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)
Za takie leje jak na filmiku, to ja dziękuję
Lepiej, żeby dali ładne efekty wybuchów w zależności gdzie pocisk spadnie i dobre tekstury "krateru"
Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)
Nowy filmik z arma2:
http://www.youtube.com/watch?v=vRhhG_IS5k0
http://www.youtube.com/watch?v=vRhhG_IS5k0
Ostatnio zmieniony 16 sierpnia 2021, 02:03 przez Rainbow, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)
W całym tym nowym filmiku, nie zauważyłem żeby AI chociaż raz oddało strzał w kierunku gracza
Dalej sobie biegają jak banda debili, już zombie w filmach Romero miały większego teamplaya
:D:D, w każdym badź razie, patrzcie
Stara gra, a dalej dobre AI :
http://www.youtube.com/watch?v=sCIklOk7yss
http://www.youtube.com/watch?v=oAiy6gNU ... re=related
Pozdrawiam
http://www.youtube.com/watch?v=sCIklOk7yss
http://www.youtube.com/watch?v=oAiy6gNU ... re=related
Pozdrawiam
http://www.armagame.pl - Bis fanboy team
http://www.ofp2.pl/forum/ - Codemasters fanboy team
Co kto lubi
http://www.ofp2.pl/forum/ - Codemasters fanboy team
Co kto lubi
-
centurion_94
- Posty: 389
- Rejestracja: 07 maja 2008, 06:54
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Chrzanów
Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)
Wiadomo jak to jest... Wprawdzie to jest beta, ale nie możemy za bardzo oceniać AI po filmikach. Weźmy te trailery, co je BiS wydawał. Co z tego, że chłopcy się ładnie w szyku ustawiają, kryją się za przeszkodami, czy wchodzą do budynków, skoro mogli to zaprogramować na potrzeby filmiku. Niektórzy z was jak robią filmik "fabularny" o ArmA na youtube, to nie robią całej misji takiej, jaki ma być filmik, tylko kręcą ujęciami, prawda? Ludki wtedy robią (prawie) dokładnie, tak jak chce "reżyser".
Wszystko wyjdzie w praniu. I miejmy nadzieję, że tylko na dobre...
P.S.
Zauważyliście, że wersja, którą ruskie testowali, to 0.74.56031? A podstawowa wersja na półkach sklepowych to będzie 1.00? Jeszcze dużo roboty...
P.S. II
Oglądnąłem film jeszcze raz i zauważyłem w paru miejscach, że AI, twoi kompani ładnie przy osłonach się zachowują. Przykład : W jedynce przy kupce siana idioci robili by breakdance'a, a tutaj ładnie gostek się ustawił obok snopka, kucnął i obserwował okolicę...
P.S. III
Jeżeli głównymi bohaterami będzie 4 kowbojów, to muszą zrobić AI, które korzysta z osłon, udziela wsparcia, skutecznie prowadzi ostrzał i przydaje się w walce. W innym wypadku nie poradziliby sobie z hordami czarnorusińskich partyzantów.
P.S.
Zauważyliście, że wersja, którą ruskie testowali, to 0.74.56031? A podstawowa wersja na półkach sklepowych to będzie 1.00? Jeszcze dużo roboty...
P.S. II
Oglądnąłem film jeszcze raz i zauważyłem w paru miejscach, że AI, twoi kompani ładnie przy osłonach się zachowują. Przykład : W jedynce przy kupce siana idioci robili by breakdance'a, a tutaj ładnie gostek się ustawił obok snopka, kucnął i obserwował okolicę...
P.S. III
Jeżeli głównymi bohaterami będzie 4 kowbojów, to muszą zrobić AI, które korzysta z osłon, udziela wsparcia, skutecznie prowadzi ostrzał i przydaje się w walce. W innym wypadku nie poradziliby sobie z hordami czarnorusińskich partyzantów.
Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)
no fakt
ukrył sie przy snopku
:D Wielki mi krok naprzód, amerykanski komandos
po wielu tygodniach ciezkiego i brutalnego szkolenia potrafi sie ukryć przy snopku
:D, oczywiście to ironia
ale chyba moim zdaniem pokazuje jak bardzo, w takich grach siada klimat jesli AI jest kiepskie.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
http://www.armagame.pl - Bis fanboy team
http://www.ofp2.pl/forum/ - Codemasters fanboy team
Co kto lubi
http://www.ofp2.pl/forum/ - Codemasters fanboy team
Co kto lubi
Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)
Tak, a w zachwalanym przez ciebie Ghost Reconie AI nie potrafi się schować za niczym innym niż krzaczek, oraz kładzie się pod drzewkami (nie staje za nimi), jakby to miało dać jakąkolwiek osłonę.
Przypomnę, ze w 90% gier AI cechuje się o wiele gorszą inicjatywą, a wstawienie jej w jakiejkolwiek formie bez setki waypointów i triggerów oznacza a najlepszym wypadku beztroską szarżę w kierunku gracza (który zawsze znajduje) i otworzenie ognia przy jakimkolwiek kontakcie wzrokowym w zasięgu broni.
Nie spodziewam się po ArmA2 rewelacji w tym kontekście, ale na pewno lepiej będzie się przemieszczać po terenie zabudowanym, drogach, oraz na pewno zachowa swoje zacne umiejętności flankowania z ArmA1. To co "psuje" efekt AI, to brak animacji pośrednich. Niskopoziomowe AI (wykrywanie celu, namierzanie) można wyregulować parametrami, wysokopoziomowe AI (taktyki, strategie, poruszanie się, dedukcja) stoją na przyzwoitym poziomie. Problem leży wyłącznie w animacjach, które pozwalałyby na płynne przemieszczanie się z osłony do osłony, prowadzenia ognia zza niej, oraz tych setek sytuacji, w których spodziewamy się mniej schematycznej reakcji. AI w grach BI to bardzo dobre danie, ale zaserwowane jako surowe.
Przypomnę, ze w 90% gier AI cechuje się o wiele gorszą inicjatywą, a wstawienie jej w jakiejkolwiek formie bez setki waypointów i triggerów oznacza a najlepszym wypadku beztroską szarżę w kierunku gracza (który zawsze znajduje) i otworzenie ognia przy jakimkolwiek kontakcie wzrokowym w zasięgu broni.
Nie spodziewam się po ArmA2 rewelacji w tym kontekście, ale na pewno lepiej będzie się przemieszczać po terenie zabudowanym, drogach, oraz na pewno zachowa swoje zacne umiejętności flankowania z ArmA1. To co "psuje" efekt AI, to brak animacji pośrednich. Niskopoziomowe AI (wykrywanie celu, namierzanie) można wyregulować parametrami, wysokopoziomowe AI (taktyki, strategie, poruszanie się, dedukcja) stoją na przyzwoitym poziomie. Problem leży wyłącznie w animacjach, które pozwalałyby na płynne przemieszczanie się z osłony do osłony, prowadzenia ognia zza niej, oraz tych setek sytuacji, w których spodziewamy się mniej schematycznej reakcji. AI w grach BI to bardzo dobre danie, ale zaserwowane jako surowe.

