ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Radeon
Posty: 778
Rejestracja: 14 lutego 2007, 00:28
ID Steam:
Numer GG: 4014140
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: Radeon »

centurion_94 pisze:Albo żeby chociaż wprowadzili okopy. To jakoś urozmaiciłoby ataki na umocnienia i obronę. A nie ciągle worki z piaskiem. Taki worek z piaskiem dużo szybciej się ustawia niż kopanie dołu, ale daje on gów***ną obronę przed artylerią i wogóle.
Worki z piaskiem są tylko dlatego, ponieważ porządny okop jest przecież wykopany... w ziemi, prawda? Miejsce na okop wymaga ingerowania w oryginalną mapę, wytworzenie wgłebień w które zostanie wstawiony obiekt, to dużo roboty - zbyt dużo. Chyba, że opracują coś w stylu Create Auto-Hole, przy stawianiu obiektu z rodzaju okopów, jeśli w ogóle takie coś wprowadzą.
:coffee
Obrazek
Awatar użytkownika
r2d2
Posty: 133
Rejestracja: 02 lutego 2007, 22:40
ID Steam:

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: r2d2 »

kontynując koncert życzeń to powinny być też leje po bombach. Na filmie z jakiegoś addonu nawet widziałem coś podobnego. :)
Rainbow
Posty: 874
Rejestracja: 01 stycznia 2007, 00:57
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: Rainbow »

r2d2 pisze:kontynując koncert życzeń to powinny być też leje po bombach. Na filmie z jakiegoś addonu nawet widziałem coś podobnego. :)
A konkretnie to tu:
http://www.youtube.com/watch?v=JYjXD7EApcw
Awatar użytkownika
SaS TrooP
Posty: 1586
Rejestracja: 30 października 2008, 17:30
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: SaS TrooP »

I wymagania systemowe wzrosną proporcjonalnie do liczby lejów.
Awatar użytkownika
Forrestal
Posty: 1738
Rejestracja: 16 listopada 2006, 11:28
ID Steam:
Numer GG: 3201083
ID gracza: 2006531
Lokalizacja: 18°38' E - 50°12' N
Kontakt:

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: Forrestal »

SaS TrooP pisze:I wymagania systemowe wzrosną proporcjonalnie do liczby lejów.
Nawet nie potrzeba lejow zeby zabic performance:
http://dev-heaven.net/wiki/spon-dynamic ... imitations

Z tego co pisza to cala ta idea to taki 'hak' w zasadzie i raczej poza pokazaniem ze graficznie da sie cos takiego osiagnac to finkcjonalnie to juz jest porazka.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
centurion_94
Posty: 389
Rejestracja: 07 maja 2008, 06:54
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Chrzanów

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: centurion_94 »

Za takie leje jak na filmiku, to ja dziękuję :| Lepiej, żeby dali ładne efekty wybuchów w zależności gdzie pocisk spadnie i dobre tekstury "krateru"
Rainbow
Posty: 874
Rejestracja: 01 stycznia 2007, 00:57
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: Rainbow »

Ostatnio zmieniony 16 sierpnia 2021, 02:03 przez Rainbow, łącznie zmieniany 1 raz.
potemps
Posty: 72
Rejestracja: 25 kwietnia 2009, 22:06
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Rz-ów

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: potemps »

W całym tym nowym filmiku, nie zauważyłem żeby AI chociaż raz oddało strzał w kierunku gracza :) Dalej sobie biegają jak banda debili, już zombie w filmach Romero miały większego teamplaya :D:D:D, w każdym badź razie, patrzcie :) Stara gra, a dalej dobre AI :

http://www.youtube.com/watch?v=sCIklOk7yss

http://www.youtube.com/watch?v=oAiy6gNU ... re=related


Pozdrawiam :)
http://www.armagame.pl - Bis fanboy team
http://www.ofp2.pl/forum/ - Codemasters fanboy team

Co kto lubi :D
centurion_94
Posty: 389
Rejestracja: 07 maja 2008, 06:54
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Chrzanów

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: centurion_94 »

Wiadomo jak to jest... Wprawdzie to jest beta, ale nie możemy za bardzo oceniać AI po filmikach. Weźmy te trailery, co je BiS wydawał. Co z tego, że chłopcy się ładnie w szyku ustawiają, kryją się za przeszkodami, czy wchodzą do budynków, skoro mogli to zaprogramować na potrzeby filmiku. Niektórzy z was jak robią filmik "fabularny" o ArmA na youtube, to nie robią całej misji takiej, jaki ma być filmik, tylko kręcą ujęciami, prawda? Ludki wtedy robią (prawie) dokładnie, tak jak chce "reżyser". ;) Wszystko wyjdzie w praniu. I miejmy nadzieję, że tylko na dobre...
P.S.
Zauważyliście, że wersja, którą ruskie testowali, to 0.74.56031? A podstawowa wersja na półkach sklepowych to będzie 1.00? Jeszcze dużo roboty...
P.S. II
Oglądnąłem film jeszcze raz i zauważyłem w paru miejscach, że AI, twoi kompani ładnie przy osłonach się zachowują. Przykład : W jedynce przy kupce siana idioci robili by breakdance'a, a tutaj ładnie gostek się ustawił obok snopka, kucnął i obserwował okolicę...
P.S. III
Jeżeli głównymi bohaterami będzie 4 kowbojów, to muszą zrobić AI, które korzysta z osłon, udziela wsparcia, skutecznie prowadzi ostrzał i przydaje się w walce. W innym wypadku nie poradziliby sobie z hordami czarnorusińskich partyzantów.
potemps
Posty: 72
Rejestracja: 25 kwietnia 2009, 22:06
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Rz-ów

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: potemps »

no fakt :) ukrył sie przy snopku :D:D Wielki mi krok naprzód, amerykanski komandos :violent po wielu tygodniach ciezkiego i brutalnego szkolenia potrafi sie ukryć przy snopku :D:D, oczywiście to ironia :D ale chyba moim zdaniem pokazuje jak bardzo, w takich grach siada klimat jesli AI jest kiepskie.
Pozdrawiam
http://www.armagame.pl - Bis fanboy team
http://www.ofp2.pl/forum/ - Codemasters fanboy team

Co kto lubi :D
SiD
Posty: 420
Rejestracja: 02 stycznia 2007, 00:11
ID Steam:

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: SiD »

Tak, a w zachwalanym przez ciebie Ghost Reconie AI nie potrafi się schować za niczym innym niż krzaczek, oraz kładzie się pod drzewkami (nie staje za nimi), jakby to miało dać jakąkolwiek osłonę.
Przypomnę, ze w 90% gier AI cechuje się o wiele gorszą inicjatywą, a wstawienie jej w jakiejkolwiek formie bez setki waypointów i triggerów oznacza a najlepszym wypadku beztroską szarżę w kierunku gracza (który zawsze znajduje) i otworzenie ognia przy jakimkolwiek kontakcie wzrokowym w zasięgu broni.
Nie spodziewam się po ArmA2 rewelacji w tym kontekście, ale na pewno lepiej będzie się przemieszczać po terenie zabudowanym, drogach, oraz na pewno zachowa swoje zacne umiejętności flankowania z ArmA1. To co "psuje" efekt AI, to brak animacji pośrednich. Niskopoziomowe AI (wykrywanie celu, namierzanie) można wyregulować parametrami, wysokopoziomowe AI (taktyki, strategie, poruszanie się, dedukcja) stoją na przyzwoitym poziomie. Problem leży wyłącznie w animacjach, które pozwalałyby na płynne przemieszczanie się z osłony do osłony, prowadzenia ognia zza niej, oraz tych setek sytuacji, w których spodziewamy się mniej schematycznej reakcji. AI w grach BI to bardzo dobre danie, ale zaserwowane jako surowe.
Obrazek Obrazek :cfog Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „ArmA Flash News”