ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

ODPOWIEDZ
OFman
Posty: 471
Rejestracja: 12 grudnia 2006, 21:38
ID Steam:
Numer GG: 2993491
ID gracza: 0
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: OFman »

Niestety Rainbow ma trochę racji. Wszędzie piszą, że A2 to Game2 by ludzie już przestali ich męczyć tekstami "A co z Game2?". Ja jednak siedząc w tym już trochę (gdzieś od 2004) mam nieco inne zdanie na ten temat.
:13bds :weteran
http://arma2.pl
"I'm not friendly" :D
Awatar użytkownika
Radeon
Posty: 778
Rejestracja: 14 lutego 2007, 00:28
ID Steam:
Numer GG: 4014140
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: Radeon »

OFman pisze:Niestety Rainbow ma trochę racji. Wszędzie piszą, że A2 to Game2 by ludzie już przestali ich męczyć tekstami "A co z Game2?". Ja jednak siedząc w tym już trochę (gdzieś od 2004) mam nieco inne zdanie na ten temat.
Rainbow pisze:Nie chcąc przerywać wam zachwycania się nad geniuszem ArmA2 i jechaniu po OFP:DR (w większości przypadków niesłusznie) postanowiłem swoje komentarze ograniczyć do minimum, jednakże IMO uważam, że o Game2 to akurat coś wiem.
ArmA II nigdy w całości nie będzie tym, czym miało być Game2 (o filmiku z fizyką nie wspominam :P) czyli ogromna mapa, czy w pełni dynamiczna kampania...
Podobnie jak Rainbow i OFMan, ja też troche siedziałem w temacie Game 2, chociaż zacząłem się tym interesować w późniejszym czasie, ale...
Jacobss pisze: Których twoim zdaniem funkcji, jakie miały się znaleźć w Game 2, nie spełnia ArmA 2? :)
Choćby zaawansowana fizyka i system zniszczeń, gdzie budynki rozpadały się na części w zależności od tego na którą jego część spadały pociski. Dodatkowo za ów kawałkami zniszczonego budynku można było się chować, gdziekolwiek by ten kawałek nie spadł, ponadto taka osłona ciągle była dynamiczna i większy wybuchł mógł ją przesunąć... razem z wojakiem za osłoną. Był filmik to prezentujący, na dość małym obszarze, bo było widać zaledwie kilka budynków. Był inny filmik ukazując działanie coś w deseń RagDoll na zwykłych obiektach. Filmik przedstawiał kilka brył, które naturalnie przewracały się, jedna o drugą - taki efekt domina. Niestety filmik prezentował też bardzo małą scenę, bez niczego, prócz tych brył. O samym RagDoll też było pisane, tym RagDoll działającym na wojaków. Prócz tego możliwość poruszania się po pojazdach w czasie ruchu, tak... Chodzenie po tyle ciężarówki, czy przemieszczanie się wewnątrz BlackHawka, kiedy ten leciał - to obecnie jest możliwe tylko i wyłącznie w VBS1 w którymś z modułów, a także pewnie w VBS2.
Wracając do systemu zniszczeń, same pojazdy w Game 2 też miały rozpadać się na części, było na kilku screenach widać spalone części samolotu, koła pojazdów i inne duperele, które nie były ustawione i za tymi też możnabyło się schować.

Całkowicie inna grafika, naturalniejsza animacja, 3 strefy klimatyczne na ogromnym terenie i... piękne lasy, o wiele ładniejsze niż te co teraz są pokazane. O ile pamiętam strefy klimatyczne miały być podzielone na osobne mapy/wyspy, europy, afryki i czegoś jeszcze. W każdym razie, nie tylko sama wyspa, ale działania w głębi lądu, czy w wielkiej puszczy, którego troche będzie w tym ArmA 2. Ale były jeszcze rozważane, psujące, czy też zanieczyszczajace się bronie, pływanie pod wodą, ba... Nawet rozważali możliwość wspinania się na drzewa. Dużo, dużo i jeszcze więcej, ambicja przerosła możliwości i wysypali się na tym, że nie było sprzętu, który mógłby renderować taki obszar działań, a wszelkie filmiki prezentacyjne były małymi scenami. Dlatego też ja twierdzę, że ArmA 2 to nie Game 2. Jak OFMan wspomniał, BIS jeśli powiedział, to powiedział to dla świętego spokoju. ArmA 2 to co innego niż Game 2, to inna gra i nic mojego zdania nie zmieni.

Ale zdanie każdy ma własne, więc no offence. :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Forrestal
Posty: 1738
Rejestracja: 16 listopada 2006, 11:28
ID Steam:
Numer GG: 3201083
ID gracza: 2006531
Lokalizacja: 18°38' E - 50°12' N
Kontakt:

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: Forrestal »

Panowie, to ze BIS pracowal na czym takim, najprwdopodobniej opartym na nowym silniku to tylko dobrze o nich swiadczy. Nie chca odwiezac tzw. kotletow ;) Jednak trzeba pamietac ze Game 2 to tak naprawde nie mial byc ani OFP2 ani nie wyszla z tego ArmA. Pytanie gdzie to jest? Osobiscie uwazam ze to sie poprostu nie sprawdzilo, nie mamy sprzetu pozwalajacego na realizowanie czegos takie na wielka skale. Trzeba pamietaz ze projekt Game 2 byl najbardziej zaawansowany w czasie kiedy to mialo sie pojwic OFP:E, czyli w okresie w ktorym BIS kombinowal nad nowymi rozwiazaniami. Widac nie sprawdzilo sie to, zarzucili wiec ta droge i pewnie wprowadzaja czesc z tych rozwiazan do swoich obecnych projektow opartych na starym silniku. Moze my tutaj psioczymy na optymalizacje, na bledy ale nikt nie moze zaprzeczyc ze Bohemia nie ma skillowych progamistow i koderow. Tak dla ciekawosci to polecam ten wpis na ich Dev Blogu: http://www.bistudio.com/developers-blog ... er_en.html

Tak w zasadzie to nikt nigdy czegos takiego jeszcze nie zaimplemenotwal, ani w europie ani po drugiej stronie atlantyku. Gdy czyta sie opis Sumy to sie wydaje wrecz banalnym rozwiazaniem ktore eliminuje wiele problemow, no ale jakos nikt inny na to nie wpadl. Dlatego tez uwazam ze ludzie w Bohemii nie sa adnymi patalachami, czy ludzmi ktorzy sa ukierunkowani tylko na trzepanie kasy bo jednak nie spia oni na materacach wypchanych dolarami a teamem ktory milo ze skromnym to z wielkim potencjalem. Tak w zasadzie to nasze szczescie ze lubia robic taki a nie inne gry bo zrobili by pewnie lepszego Battlefielda czy OFP:DR gdyby tylko chcieli pojsc w takie kliamty ;-)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Jacobss
Posty: 122
Rejestracja: 27 sierpnia 2007, 16:22
ID Steam:
ID gracza: 1

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: Jacobss »

No to jest nas czterech :). Tematyką Game 2 interesuję się od 2004 roku, i owszem, OFP2 to było właśnie Game 2. To była TA sama gra. Nadal mam filmik z czeskiej TV, potem z 30 minutowego wykładu Spanela na temat Game 2 i stary opis założeń gry.

Paradoksalnie tą dyskusję już prowadziliśmy na starym forum armedassault.pl - pamiętam, że Rainbow brał w tym udział, chyba Forrestal, no i ja.
Radeon pisze: Choćby zaawansowana fizyka i system zniszczeń, gdzie budynki rozpadały się na części w zależności od tego na którą jego część spadały pociski. Dodatkowo za ów kawałkami zniszczonego budynku można było się chować, gdziekolwiek by ten kawałek nie spadł, ponadto taka osłona ciągle była dynamiczna i większy wybuchł mógł ją przesunąć... razem z wojakiem za osłoną. Był filmik to prezentujący, na dość małym obszarze, bo było widać zaledwie kilka budynków. Był inny filmik ukazując działanie coś w deseń RagDoll na zwykłych obiektach. Filmik przedstawiał kilka brył, które naturalnie przewracały się, jedna o drugą - taki efekt domina. Niestety filmik prezentował też bardzo małą scenę, bez niczego, prócz tych brył. O samym RagDoll też było pisane, tym RagDoll działającym na wojaków. Prócz tego możliwość poruszania się po pojazdach w czasie ruchu, tak... Chodzenie po tyle ciężarówki, czy przemieszczanie się wewnątrz BlackHawka, kiedy ten leciał - to obecnie jest możliwe tylko i wyłącznie w VBS1 w którymś z modułów, a także pewnie w VBS2.
Wracając do systemu zniszczeń, same pojazdy w Game 2 też miały rozpadać się na części, było na kilku screenach widać spalone części samolotu, koła pojazdów i inne duperele, które nie były ustawione i za tymi też możnabyło się schować.

Całkowicie inna grafika, naturalniejsza animacja, 3 strefy klimatyczne na ogromnym terenie i... piękne lasy, o wiele ładniejsze niż te co teraz są pokazane. O ile pamiętam strefy klimatyczne miały być podzielone na osobne mapy/wyspy, europy, afryki i czegoś jeszcze. W każdym razie, nie tylko sama wyspa, ale działania w głębi lądu, czy w wielkiej puszczy, którego troche będzie w tym ArmA 2. Ale były jeszcze rozważane, psujące, czy też zanieczyszczajace się bronie, pływanie pod wodą, ba... Nawet rozważali możliwość wspinania się na drzewa. Dużo, dużo i jeszcze więcej, ambicja przerosła możliwości i wysypali się na tym, że nie było sprzętu, który mógłby renderować taki obszar działań, a wszelkie filmiki prezentacyjne były małymi scenami. Dlatego też ja twierdzę, że ArmA 2 to nie Game 2. Jak OFMan wspomniał, BIS jeśli powiedział, to powiedział to dla świętego spokoju. ArmA 2 to co innego niż Game 2, to inna gra i nic mojego zdania nie zmieni.

Ale zdanie każdy ma własne, więc no offence. :)
Pytanie było oczywiście podchwytliwe, bo chciałem sprawdzić czy wszyscy są świadomi funkcji ArmA 2.

O kawałkach budynków Ondrej już gadał - nie mogli tego zrobić, ponieważ nie potrafili napisać AI, aby na to stosowanie reagowało. Dlatego w ArmA 2 mamy ulepszony system zniszczeń z Army 1, a nie kawałki, za którymi można byłoby się chować.

Ragdoll - również tłumaczyli, że system wariował na większą skalę i przy większych zamieszaniach na polu bitwy dochodziło do zbyt zabugowanych sytuacji z ciałami.

Chodzenie w pojazdach - to jest obecnie możliwe, ale raz zachowali to dla VBSa, dwa, nadal było to zbyt skomplikowane i nie jest do końca dopracowane. Poza tym wymaga lepszego dopracowania wnętrz.

Niszczenie pojazdów - w ArmA 2 można niszczyć koła :). Tyle tylko.

Naturalniejsza animacja - zgadzam się. Na filmiku z Game 2 żołnierz poruszał się bardzo swobodnie, a nie tak jakby miał kij w tyłku (Arma). Mają studio motion capture, mieli to w Game 2 - co się z tym stało?

Co do kontynentów - prawda. Miały być trzy tereny, na trzech kontynentach o różnych strefach.

Zacinanie broni tylko rozważali, podobnie jak granaty błyskowe (w ArmA 2 są) i wspinanie na drzewa. Ale to było tylko teoretycznie możliwe.

Myślę, że twierdzą, że Arma 2 to Game 2 dlatego, aby, jak mówisz, ludzie się odczepili i dlatego, że część rozwiązań jest w ArmA 2. Dynamiczna kampania, przyjmowanie zadań od NPC, przesłuchiwania, elementy RPG i RTS jak dynamiczne konwersacje, czy widok z góry. To była część rzeczy z Game 2 i one są w ArmA 2.

Ja jestem jednej rzeczy ciekaw (bo nie wątpię w umiejętności BISu, tak jak Forrest) - co się stało z tym niedopracowanym buildem? Podstawa do dalszych badań i do VBS3? Kto wie.

Pamiętajcie poza tym, że następnym projektem BISu jest CARRIER COMMAND: GAEA MISSION a nie Arma 3 :).

Edit: Nowe filmiki z ArmA 2

http://www.armaholic.com/page.php?id=5567
Awatar użytkownika
Radeon
Posty: 778
Rejestracja: 14 lutego 2007, 00:28
ID Steam:
Numer GG: 4014140
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: Radeon »

Jacobss pisze:Niszczenie pojazdów - w ArmA 2 można niszczyć
Ojej, czyż to nie cudowne? :D Game 2 zakładała zaawansowany system zniszczeń, ale już o tym było dyskutowane. :)

Podsumowując to co napisali Forrestal i Jacobss. ArmA 2 to nie Game 2. Wspomniałem na czym się wyspali i dlatego Game 2 zostało odłożone. Na tym samym potykają się w ArmA 2 przecież, a było jeszcze troche innych przeszkód.

Dlatego też ciekawi mnie, czy koncepcje, które swoją drogą były bardzo fajne, powrócą w jakimś innym projekcie, czy też BIS zejdzie ze sceny symulatorów żołnierza, jak sami wspominali.
:coffee
Obrazek
Awatar użytkownika
mant3z
Posty: 968
Rejestracja: 23 stycznia 2007, 08:41
ID Steam:
ID gracza: 1111
Lokalizacja: Gandza
Kontakt:

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: mant3z »

Kolejne trzy filmiki

http://www.armaholic.com/page.php?id=5567

Ja po prostu tego nie skomentuje :?


EDIT:
BTW: Ktoś z BIS już powiedział co mają w planach po ArmA 2, jest to.... długo, długo NIC. Potem zobaczymy...
:cry:
O game2 jakim piszecie to możecie sobie pomarzyć, chyba nie myślicie, że sprzęt który macie na biurkach by temu podołał? :no
Mów mi milordzie łapserdaku!
OFman
Posty: 471
Rejestracja: 12 grudnia 2006, 21:38
ID Steam:
Numer GG: 2993491
ID gracza: 0
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: OFman »

co się stało z tym niedopracowanym buildem?
Wyciągneli z niego co się dało i wrzucili do VBS2. Część rzeczy jest też w A1 jak np. Su-34 (był kiedyś artykuł w jakimś czasopiśmie nt. OFP2 i był tam screen z tym samym modelem, Rainbow pamiętasz?). W jednym z filmików z VBS2 (chyba tym co pokazywali funkcje edytora 3d) koleś wstawiał na mapę nowe budynki z rozwijanej listy nazwanej OFP2cośtam, budynki te faktycznie były wcześniej widoczne na screenach z OFP2.

@mant3z - w wywiadzie zapytałem się Spanela co po A2, czekam na jego odpowiedź.
:13bds :weteran
http://arma2.pl
"I'm not friendly" :D
Awatar użytkownika
pabas
Posty: 73
Rejestracja: 16 lutego 2007, 14:23
ID Steam:
ID gracza: 0
Kontakt:

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: pabas »

po obejrzeniu filmików jedyne co wpadło mi w oko na + to w 3 filmie w 0:22 - 0:26 przeładowanie broni w czasie ruchu. To powinno być już w Arma 1.
Awatar użytkownika
Radeon
Posty: 778
Rejestracja: 14 lutego 2007, 00:28
ID Steam:
Numer GG: 4014140
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: Radeon »

mant3z pisze: BTW: Ktoś z BIS już powiedział co mają w planach po ArmA 2, jest to.... długo, długo NIC. Potem zobaczymy...
OFman pisze:@mant3z - w wywiadzie zapytałem się Spanela co po A2, czekam na jego odpowiedź.
Pewnie to samo, co ten "ktoś" z BIS. Przecież wcześniej zapowiadali, że po A2 najprawdopodobniej zejdą z rynku dla zwykłych userów i będą robić dla wojska. Chyba, że A2 sprzeda się w takim nakładzie z którego pieniądze wystarczą na kolejny projekt.
mant3z pisze:O game2 jakim piszecie to możecie sobie pomarzyć, chyba nie myślicie, że sprzęt który macie na biurkach by temu podołał?
Obecnie byłoby to możliwe przynajmniej w 50%. Chociaż pod względem grafiki. W załącznikach są stare screeny Game 2, chyba z 2004? W tym fragmenty zniszczonego Su-34. Jeśli wtedy Game 2 mogło tak wyglądać, to co by było jak zrezygnować w większości zaawansowanych funkcji i zająć się przystosowaniem tamtych modeli do obecnych standardów. :)
Załączniki
pc_operation_flashpoint_2_screen_2.jpg
of2-44.jpg
of2-16.jpg
Obrazek
Awatar użytkownika
mant3z
Posty: 968
Rejestracja: 23 stycznia 2007, 08:41
ID Steam:
ID gracza: 1111
Lokalizacja: Gandza
Kontakt:

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: mant3z »

Ja tam nie wiem, jak na moje oko to ArmA2 wygląda dużo lepiej od Game2.
Czyli dostajecie Game2 bez zaawansowanych funkcji na które i tak nie starczyło by nam powera.

Jedyne co mnie martwi to żałosne zachowani AI, zwróćcie uwagę w pierwszym filmiku jak koleś miota się koło płotku (który sięga mu po pas) po czym dostrzega AI, które beztrosko leży sobie na środku drogi i wygrzewa się w słońcu.
Zero reakcji, ZERO! Już nie wspomnę o poruszającym się wrogu. Koleś który nagrywał film to żaden rasowy gracz, widać po stylu gry... a beztrosko wycina wroga, który szamocze się jak by miał klapki na oczach.
Wiem, że to jest jakaś tam wersja build... ale czy na pewno od tamtego czasu zrobiono KROK MILOWY by to poprawić? Bo to nie jest jakiś tam mały problem, który idzie w tydzień naprawić. To co wyprawia to AI w tych filmikach woła o pomstę do nieba!

Dobrze, że z reguły wolę PvP... ale jak tu grać w warfare z takim AI? Nie wspomnę już o Domination i Evolution, które zapewne się pojawią. Trzeba błagać Zapa, żeby szybko berzerki robił :P
Mów mi milordzie łapserdaku!
Jacobss
Posty: 122
Rejestracja: 27 sierpnia 2007, 16:22
ID Steam:
ID gracza: 1

Re: ArmA2 vs OFP2 (newsy i dyskusja)

Post autor: Jacobss »

mant3z - Czytaj poprzednie posty. Link do filmików dałem już wyżej. To nie pierwszy raz kiedy podajesz coś, co zostało już podane.

W każdym razie, panowie, o czym wy mówicie? :) Przecież następnym projektem BISu po ArmA 2 jest CARRIER COMMAND: GAEA MISSION

Siłą rzeczy BIS nie może odejść z rynku graczy, skoro zapowiedzieli już swoją następną grę.

http://www.carriercommand.com/

Under development by Bohemia Interactive (Operation Flashpoint, ArmA Armed Assault, ArmA 2) and Black Element Software (Shade: Wrath of Angels, Alpha Prime, ArmA Queen's Gambit), Carrier Command: Gaea Mission will be unleashed on PC and Next Gen Consoles.

Możliwe, że odejdą od symulatorów - dla mnie całą serią Carrier Command mogą się teraz zajmować. :twisted:

Anyway, sprawa z Game 2 jest o tyle śmieszna, że nie tyle ograniczenia sprzętowe zabiły ich ambicje, co możliwości. Po prostu gra na tak wielką skalę wymaga kompromisów. Developerzy nie potrafią dzisiaj sklecić porządnej fizyki w grach z pokojami 4x4, a my tu mówimy o mapach pokroju Army.

Tutaj na dokładkę stary filmik z Game 2:

http://armed-assault.de/downloads/gamep ... game2.html

Na dole jest link do ściągnięcia. Game 2 zaczyna się od 1:57
ODPOWIEDZ

Wróć do „ArmA Flash News”