sto pytań do...
Moderator: Inkwizytor
sto pytań do...
Witam.
Mam do was kilka pytań dotyczących nie tyle przechodzenia misji co obsługi wojaka i jego komitilionów.
1. Czołg. Na radarze mam czerwonawy punkt (czyli wróg daleko). Jak zmusić gunnera, żeby zaczął celować w przeciwnika? Jak naciskam klawisz "następny cel" nic się nie dzieje, a wróg rozwala mnie bez problemu.
2. Jak zmusić czołgistę, aby wystrzelił z działa, a nie z karabinu?
3. Czy radary w pojazdach wykrywają ruch, włączone silniki (ciepło) czy cokolwiek innego?
4. Zakazuję strzelać ludziom z drużyny, a oni i tak walą jak wróg jest trochę bliżej. Dlaczego?
5. Czy prawdziwe noktowizory mają regulację wzmocnienia widzenia?
6. Do czego służy w menu komend dział "9. Osobiste"?
7. Czy można zabić członka wrogiego oddziału tak, żeby reszta się nie zorientowała (w OFP szło, ale tutaj to diabli im chyba przepatrują teren)?
8. Czy można przechodzić przez płoty, murki, ogrodzenia jakiekolwiek-niskie?
9. Czy komendy, które wydaję żołnierzom swojego oddziału mogą mnie zdradzić przed AI?
10. Czy ilość niesionego sprzętu wpływa na szybkość (nie jestem do końca pewien że nie)?
11. Jak usunąć z kompasu wskaźnik podpowiadający w którym kierunku iść?
12. Czy z kolimatora można jakoś usunąć zabarwienie (w zależności od tego na co się patrzy przez niego)? Używałem kolimatora i efekt zaprezentowany w ArmA nie dość że jest nierealistyczny, to jeszcze przeszkadza.
13. Czy idzie zrobić tak, aby wysiadając z pojazdu automatycznie wyłączać silnik?
Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź na którekolwiek.
Mam do was kilka pytań dotyczących nie tyle przechodzenia misji co obsługi wojaka i jego komitilionów.
1. Czołg. Na radarze mam czerwonawy punkt (czyli wróg daleko). Jak zmusić gunnera, żeby zaczął celować w przeciwnika? Jak naciskam klawisz "następny cel" nic się nie dzieje, a wróg rozwala mnie bez problemu.
2. Jak zmusić czołgistę, aby wystrzelił z działa, a nie z karabinu?
3. Czy radary w pojazdach wykrywają ruch, włączone silniki (ciepło) czy cokolwiek innego?
4. Zakazuję strzelać ludziom z drużyny, a oni i tak walą jak wróg jest trochę bliżej. Dlaczego?
5. Czy prawdziwe noktowizory mają regulację wzmocnienia widzenia?
6. Do czego służy w menu komend dział "9. Osobiste"?
7. Czy można zabić członka wrogiego oddziału tak, żeby reszta się nie zorientowała (w OFP szło, ale tutaj to diabli im chyba przepatrują teren)?
8. Czy można przechodzić przez płoty, murki, ogrodzenia jakiekolwiek-niskie?
9. Czy komendy, które wydaję żołnierzom swojego oddziału mogą mnie zdradzić przed AI?
10. Czy ilość niesionego sprzętu wpływa na szybkość (nie jestem do końca pewien że nie)?
11. Jak usunąć z kompasu wskaźnik podpowiadający w którym kierunku iść?
12. Czy z kolimatora można jakoś usunąć zabarwienie (w zależności od tego na co się patrzy przez niego)? Używałem kolimatora i efekt zaprezentowany w ArmA nie dość że jest nierealistyczny, to jeszcze przeszkadza.
13. Czy idzie zrobić tak, aby wysiadając z pojazdu automatycznie wyłączać silnik?
Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź na którekolwiek.
- Cleric
- Posty: 272
- Rejestracja: 11 grudnia 2006, 16:27
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Libria
- Kontakt:
Re: sto pytań do...
Do odtwarzania własnych plików dźwiękowychkarton pisze: 6. Do czego służy w menu komend dział "9. Osobiste"?

http://www.armedassault.com.pl/viewtopi ... &hilit=ogg
Re: sto pytań do...
1. musi być włączona odpowiednia broń dla celu na radarze. Jeśli na radarze masz czołg a bieżąca amunicja to KM, to gunner nie wyceluje w niego, tak jak nie wyceluje w heli gdy masz jakiś sabot
2. przycisk "F"
3. wykrywają włączone silniki
4. -
5. -
6. można dodawać swoje soundy (format .ogg, trzeba umieścić je w utworzonym przez siebie katalogu sound (albo sound - nie pamietam) w katalogu Twojego użytkownika w Moich Dokumentach) a później je wywoływać właśnie przez radio/osobiste. Uwaga: dla innych graczy w MP jest to najczęściej bardzo denerwujące; często serwery mają limit na takie rzeczy i mogą Cię nie wpuścić, gdy masz za dużo soundów/za duży "custom face"
7. chyba nie. Jeśli chodzi Ci o to, że inni z Twojej załogi się na Ciebie "wkurzają", to możesz im zlecić egzekucję tego członka poprzez wybranie plutonu egzekucyjnego (klawisze F1-F12 lub ~), 2 (cel), wybierz z listy celów gościa (być może jest na następnej stronie, czyli wciśnij 0 ("Więcej"))
8. niektóre. isntnieje jednak wiele "wysokich" 20 centymetrowych przeszkód, których nie pokonasz...
9. -
10. wydaje mi się, że nie
11. gdzieś w poziomach trudności to się wyłącza
12. -
13. chyba nie
2. przycisk "F"
3. wykrywają włączone silniki
4. -
5. -
6. można dodawać swoje soundy (format .ogg, trzeba umieścić je w utworzonym przez siebie katalogu sound (albo sound - nie pamietam) w katalogu Twojego użytkownika w Moich Dokumentach) a później je wywoływać właśnie przez radio/osobiste. Uwaga: dla innych graczy w MP jest to najczęściej bardzo denerwujące; często serwery mają limit na takie rzeczy i mogą Cię nie wpuścić, gdy masz za dużo soundów/za duży "custom face"
7. chyba nie. Jeśli chodzi Ci o to, że inni z Twojej załogi się na Ciebie "wkurzają", to możesz im zlecić egzekucję tego członka poprzez wybranie plutonu egzekucyjnego (klawisze F1-F12 lub ~), 2 (cel), wybierz z listy celów gościa (być może jest na następnej stronie, czyli wciśnij 0 ("Więcej"))
8. niektóre. isntnieje jednak wiele "wysokich" 20 centymetrowych przeszkód, których nie pokonasz...
9. -
10. wydaje mi się, że nie
11. gdzieś w poziomach trudności to się wyłącza
12. -
13. chyba nie
- mant3z
- Posty: 968
- Rejestracja: 23 stycznia 2007, 08:41
- ID Steam:
- ID gracza: 1111
- Lokalizacja: Gandza
- Kontakt:
Re: sto pytań do...
ad.4
błąd gry
ad.5
Chyba nie ale za to są różne klasy NVG's, obecnie na rynku dla cywili dostępne są 3 klasy. Oczywiście najnowsza jest najlepsza
Nie mam pojęcia jakiej generacji używa USArmy, zapewne coś fajniejszego niż to co można kupić w sklepach.
ad.12
Nie ma takiej opcji, no chyba że poprzez jakiegoś moda czy dodatek. Też mnie to wnerwia... AimPoint to porażka.
Fakt faktem niektóre kolimatory lekko zmieniają barwę ale nie tak jak w grze
błąd gry
ad.5
Chyba nie ale za to są różne klasy NVG's, obecnie na rynku dla cywili dostępne są 3 klasy. Oczywiście najnowsza jest najlepsza

Nie mam pojęcia jakiej generacji używa USArmy, zapewne coś fajniejszego niż to co można kupić w sklepach.
ad.12
Nie ma takiej opcji, no chyba że poprzez jakiegoś moda czy dodatek. Też mnie to wnerwia... AimPoint to porażka.
Fakt faktem niektóre kolimatory lekko zmieniają barwę ale nie tak jak w grze

Mów mi milordzie łapserdaku!
Re: sto pytań do...
ad. 2
Hmmm... trochę nie o to mi chodzi. Oczywiście wiem, że "fire" z działa zatwierdza się klawiszem, z tym że nie za bardzo się orientuję co do tego namierzania, bo jak czołg przeciwnika podjedzie blisko, to luz - przycisk "następny cel" działa bez problemu, cel lokuje się i działowy po komendzie strzela. Tylko nie oszukujmy się... komputer nie podjeżdża, tylko wali spoza zasięgu wzroku i w dodatku trafia okrutnie.
ad. 5
Pytam o noktowizory, ponieważ jest taki dodatek, który pozwala na regulację zakresu widzialnego światła. Widziałem nokto na stronach, za 6K złotych (firma ATN). Pewnie nie są kontraktowe, ale zbliżone parametrami (oceniam po cenie, bo nie znalazłem droższych
). Jednak nie ma tam jakiejkolwiek wzmianki o regulacji.
Dodatkowe pytanie, którego zapomniałem zadać.
Przechodzę kampanię z różnymi dodatkami, które nieco uatrakcyjniają grę (ot dym zwiewa zgodnie z wiatrem, inne dźwięki, udogodnienia proppera), ale jak coś usunę z tychże addonów i próbuję załadować kampanię przerwaną w czasie jakiejś misji, to otrzymuję wiadomość że "brakuje..." i muszę zaczynać od nowa na szczęście tylko misję. Idzie jakoś oszukać engine, żeby nie wykrywał tego co mam, a czego nie mam?
I jeszcze na ostatek, grając na weteranie czasami mimo wszystko dostaję już szału i zapisałbym sobie jednak misję za pomocą "+savegame". Jednak jak to wklepię, to pojawia mi się tylko "savegamemode active" (czy coś podobnego) i nic... idzie to jakoś przeskoczyć?
Hmmm... trochę nie o to mi chodzi. Oczywiście wiem, że "fire" z działa zatwierdza się klawiszem, z tym że nie za bardzo się orientuję co do tego namierzania, bo jak czołg przeciwnika podjedzie blisko, to luz - przycisk "następny cel" działa bez problemu, cel lokuje się i działowy po komendzie strzela. Tylko nie oszukujmy się... komputer nie podjeżdża, tylko wali spoza zasięgu wzroku i w dodatku trafia okrutnie.
ad. 5
Pytam o noktowizory, ponieważ jest taki dodatek, który pozwala na regulację zakresu widzialnego światła. Widziałem nokto na stronach, za 6K złotych (firma ATN). Pewnie nie są kontraktowe, ale zbliżone parametrami (oceniam po cenie, bo nie znalazłem droższych

Dodatkowe pytanie, którego zapomniałem zadać.
Przechodzę kampanię z różnymi dodatkami, które nieco uatrakcyjniają grę (ot dym zwiewa zgodnie z wiatrem, inne dźwięki, udogodnienia proppera), ale jak coś usunę z tychże addonów i próbuję załadować kampanię przerwaną w czasie jakiejś misji, to otrzymuję wiadomość że "brakuje..." i muszę zaczynać od nowa na szczęście tylko misję. Idzie jakoś oszukać engine, żeby nie wykrywał tego co mam, a czego nie mam?
I jeszcze na ostatek, grając na weteranie czasami mimo wszystko dostaję już szału i zapisałbym sobie jednak misję za pomocą "+savegame". Jednak jak to wklepię, to pojawia mi się tylko "savegamemode active" (czy coś podobnego) i nic... idzie to jakoś przeskoczyć?
- Pit
- Posty: 698
- Rejestracja: 11 grudnia 2006, 13:45
- ID Steam:
- ID gracza: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: sto pytań do...
ad. 13 W menu akcji są dwie opcje do wyboru przy wysiadaniu z pojazdu. Niestety w wersji polskiej obie nazywają się tak samo. W praktyce różnią się działaniem, jedna to porzucenie pojazdu (nie wyłącza silnika), druga to opuszczenie pojazdu (wyłącza silnik) . Co do kolejności wyświetlania nie jestem pewien, nawet nie jestem pewien czy zawsze pokazują się w tej samej kolejności działania.
Re: sto pytań do...
Ale z całą pewnością idzie do obu zrobić skrót klawiaturowy.
Re: sto pytań do...
Zawsze wyżej jest opcja wysiadania z wyłączeniem silnika, potem zawsze pod tym opcja z wyjściem bez jego wyłączania.