Sahrani no-grass

Dodatki i modyfikacje Armed Assault - te bardziej, jak i te mniej oficjalne

Moderator: Inkwizytor

Zablokowany
OFman
Posty: 471
Rejestracja: 12 grudnia 2006, 21:38
ID Steam:
Numer GG: 2993491
ID gracza: 0
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Sahrani no-grass

Post autor: OFman »

Jak już pewnie część z was wie wydałem dziś lekko zmodyfikowane wyspy Sahrani i Rahmadi. Od oryginałów różnią się brakiem traw i kamieni. Ma to swoje plusy i minusy. Do plusów możemy zaliczyć często znaczny wzrost FPS (10-15, u nie których znacznie więcej), do minusów trochę gorzej wyglądające wyspy (bo wszyscy się już przyzwyczailiśmy do traw). Jest jeszcze sprawa niewłaściwego wykorzystania mojego odkrycia przez osoby grające w ArmA przez sieć. Z moim addonem/modem wiążą się dwa ciekawe odkrycia:
1. Znaczy wzrost FPS z powodu braku trawy - czyżby BIS zapomniał o nich podczas optymalizacji?
2. Słabe zabezpieczenia anty-cheat'erskie - na zmodyfikowanych wyspach (i pewnie nie tylko wyspach) da się grać przez internet, wyskakuje tylko komunikat o zmodyfikowanym pliku, na którego wiele osób nie zwraca uwagi. Od czego więc są pliki .BI.BISIGN w AddOns?

Modyfikacja powstała dla osób mających bardzo mało FPS podczas gry dla jednego gracza. W ReadMe opisałem jak uruchomić kampanię i misje pojedyncze na zmodyfikowanych wyspach. Dla wielu osób to jedyny sposób na komfortową grę.

Addon nie podmienia oryginalnych wysp, dodaje do listy dwie nowe: Sahrani no-grass i Rahmadi no-grass.
Poniżej dwa screeny:

Screen 1
Screen 2

Link: http://www.arma-zone.pl/modules.php?nam ... it&lid=116 (35MB)

Miłej zabawy.
:13bds :weteran
http://arma2.pl
"I'm not friendly" :D
Awatar użytkownika
Robi
Posty: 300
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 20:27
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: [52°39'E - 19°03'N] - Włocławek
Kontakt:

Re: Sahrani no-grass

Post autor: Robi »

OFman pisze: ...Znaczy wzrost FPS z powodu braku trawy - czyżby BIS zapomniał o nich podczas optymalizacji?

Nie sądzę, żeby zapomniał. Uważam, że były to działania celowe.
Ja zmodyfikowałem sobie sprzęt (m.in. pod Armę) i na moim kompie gra chodzi "normalnie". W trakcie rozgrywki mam standardowe utrudnienia w postaci np. ograniczonej widoczności strzeleckiej w pozycji leżącej. Trawa przeszkadza mi do tego stopnia, że muszę ukucnąć, aby oddać precyzyjny strzał.
W momencie wydania przez Ciebie zmodyfikowanych map, nie czuję się już tak komfortowo. Dotychczas wszyscy mieliśmy takie same lub zbliżone utrudnienia. W tym momencie jestem zmuszony do stosowania tychże map, ponieważ nie chcę być tylko "tarczą strzelniczą". Nie chcę Cię o nic oskarżać, bo na pewno intencje, którymi się kierowałeś były szczytne: polepszenie jakości gry dla osób z gorszym sprzętem. Jednak co teraz? Jak sobie wyobrażasz dzisiejszą rozgrywkę? Bo ja uważam, że albo wszyscy grają na tych mapach albo nikt.
Jestem pełen obaw.
Uważam, że albo stworzyłeś coś na czym będą wszyscy grali i będzie super, albo będą to podwaliny do kłótni i oskarżeń o cziterstwo :(

ps.
Jednakże cieszę się, że ogłosiłeś to oficjalnie - to chyba jedyny plus ;)
Tak dla zasady: Zawsze po niewłaściwej stronie!
Awatar użytkownika
hryst
Posty: 297
Rejestracja: 16 listopada 2006, 10:04
ID Steam: hryst
ID gracza: 0
Lokalizacja: minsk
Kontakt:

Re: Sahrani no-grass

Post autor: hryst »

cze
W BIS-sie powinieneś dostać tytuł beta testera ;)
Odkrycie to można zaliczyć do kontrowersyjnych ale w chwili obecnej jego zalet jest duzo wiecej.
Dla nas jako graczy MP odbierane jest to po części negatywnie bo kazdy zaczyna analizować jak to bedzie podczas rozgrywek. A z rozgrywkami narazie jest krucho bo albo gra się jakieś spontaniczne meczyki albo gracze są na tyle zaufani ze nie ma się czym przejmować.
Do czasu kiedy przestaniemy byc polem doświadczalnym, zoptymalizują kod i pojawią się pierwsze konkretne turnieje odbieram to jako wspomagacz. Bo kiedy ktoś ma 15klatek/s podczas prostej rozgrywki to wybaczcie...

Co do kluczy i znaków .BI.BISIGN wydaje mi się iż BIS specjalnie nie aktywował tej funkcji z powodu beta testów a zostanie to włączone przy głównym patchu lub wydaniu angielskiej wersji.

edit:
PS. grać na takiej wyspie nie planuje tylko ze względu iż sprzęt pozwala mi na gre przy obecnych ustawieniach. A wy?
Ostatnio zmieniony 09 stycznia 2007, 08:37 przez klamacz, łącznie zmieniany 1 raz.
You will be assimilated. Resistance is futile. :ofp
Intel E6750@3.5|Abit IP35|LCD DELL 20'|X2900XT 512MB|2x2GB RAM HyperX|SATA750GB|BR LG GBW-H10N|SB A.4|Sunbeam ST + 620-A12S|
Awatar użytkownika
klamacz
Posty: 818
Rejestracja: 23 listopada 2006, 09:54
ID Steam:
Numer GG: 2019934
ID gracza: 2320644
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Re: Sahrani no-grass

Post autor: klamacz »

Robi: nie masz do konca racji :) wlasciwie kazdy moze sobie zmieniac tekstury, configi itp, modyfikujac nie tylko mape ale i inne elementy, np. bronie... . Ofman wydajac ODDZIELNA mape Sahrani no-grass robi uklon w kierunku tych, ktorym Arma nie dziala plynnie a nie tych, ktorzy chca czitowac na serwerach.
Wystarczy uzyc na serwerze wymuszenia zgodnosci tych plikow pbo i juz nie pograsz ze zmodyfikowanym sara.pbo... wystarczy robic mapki na wersje no-grass i wszyscy co ja maja beda mogli grac bezstresowo

Ofman: swietna robota, gratuluje pomyslu i wielkie dzieki!
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Robi
Posty: 300
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 20:27
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: [52°39'E - 19°03'N] - Włocławek
Kontakt:

Re: Sahrani no-grass

Post autor: Robi »

klamacz pisze: Robi: nie masz do konca racji :)

Oj mam Krzyśku... chyba jednak mam :)
klamacz pisze: Ofman wydajac ODDZIELNA mape Sahrani no-grass robi uklon w kierunku tych, ktorym Arma nie dziala plynnie a nie tych, ktorzy chca czitowac na serwerach.

O intencjach OFmana już pisałem i co do nich nie mam najmniejszych wątpliwości.
Jednak co do "szlachetnego" wykorzystania tych addonów, to mam nieco odmienne zdanie, podyktowane doświadczeniem ;)
Poza tym, czy Tobie albo mi Arma działa płynnie? Czy my nie klasyfikujemy się do stosowania tychże addonów? ;)
klamacz pisze: Ofman: swietna robota, gratuluje pomyslu i wielkie dzieki!

Co do wiedzy i zaangażowania to również ukłon w Twoja stronę OFman.
Pozwól jednak, że Twój pomysł nadal będę uważał za mocno kontrowersyjny. :)
Tak dla zasady: Zawsze po niewłaściwej stronie!
Awatar użytkownika
Koval
Posty: 378
Rejestracja: 13 grudnia 2006, 20:59
ID Steam:
Numer GG: 5246848
ID gracza: 0
Lokalizacja: Poznań

Re: Sahrani no-grass

Post autor: Koval »

Addon ten jest bardzo dobry i powinien zastąpić oryginalną wyspę, ponieważ trawa na zwykłej Sahrani jest zbyt wysoka i w momencie, gdy w niej leżymy to nie widzimy praktycznie nic natomiast wróg widzi nas jak na talerzu.

Proponowałbym Tobie OFman po prostu zmniejszyć wysokość trawy, bo wyspa bez trawy wygląda strasznie biednie i potem uderzyć ze swoją poprawką, na którą założę się, że się wszyscy zgodzą, do BIS'u aby wydali ją w oficjalnym patchu.

Czekać jeszcze tylko aż w końcu wyje... podmienią kamuflaż pustynny z kamuflażem 'zielonym' bo to się nijak ma do terenu Sahrani (trzeba być ostatnim debilem, żeby w desert camo biegać po terenie typu 'woodland')
ASUS K72J
i3 M350 2.27Ghz | 4GB RAM
Radeon Mobility HD5150
Awatar użytkownika
Rafael3D
Posty: 440
Rejestracja: 30 grudnia 2006, 20:07
ID Steam:
Numer GG: 11844
ID gracza: 0
Lokalizacja: UK

Re: Sahrani no-grass

Post autor: Rafael3D »

Dla mnie ta poprawka to wybawienie. W SP mam czasem 5-10 klatek, teraz "szokujace" okolice 15 ! :))
W SP nawet lezac w glebokich zaroslach wrog (AI) widzial mnie jak na talerzu. Ja jego tez, ale dopiero po smierci..
Awatar użytkownika
Robi
Posty: 300
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 20:27
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: [52°39'E - 19°03'N] - Włocławek
Kontakt:

Re: Sahrani no-grass

Post autor: Robi »

Koval pisze: Proponowałbym Tobie OFman po prostu zmniejszyć wysokość trawy, bo wyspa bez trawy wygląda strasznie biednie i potem uderzyć ze swoją poprawką, na którą założę się, że się wszyscy zgodzą, do BIS'u aby wydali ją w oficjalnym patchu.

Trawa powinna mieć zróżnicowaną wysokość i wysoka też powinna występować. Jednak wysokość 80% wszystkich traw powinna być o połowę krótsza niż jest obecnie.
Tak dla zasady: Zawsze po niewłaściwej stronie!
OFman
Posty: 471
Rejestracja: 12 grudnia 2006, 21:38
ID Steam:
Numer GG: 2993491
ID gracza: 0
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Sahrani no-grass

Post autor: OFman »

Możemy zrobić tak: niech jakiś uzdolniony addon-maker przygotuje mi powiedzmy 2-3 rodzaje traw. Niech wyglądają podobnie jak BISowskie (w budowie), ale będą lepiej zoptymalizowane (mniejszy rozmiar, słabsze tekstury). Nie wiem na ile da się to wykonać bez nowego Oxygena, ale jeśli się uda to będziemy mogli mieć na wyspach nasze trawy, które być może nie będą tak obniżać ilość FPS jak BISowskie.

@hryst
Ja też jestem graczem MP i dlatego postanowiłem sprawdzić czy na zmodyfikowanych wyspach da się wejść na serwer i pograć. Niestety się dało. Dlatego właśnie postanowiłem wydać wyspy tak, aby nie podmieniały oryginalnych ale dodawały nowe. Nawet jeśli ktoś sobie zmieni nazwę pliku z saraNG.pbo na sara.pbo to i tak nie pogra na tych wyspach w sieci. Problem jednak jest w tym, że w ArmA możliwe są rzeczy, których być nie powinno, ale z tym to do BISu.
:13bds :weteran
http://arma2.pl
"I'm not friendly" :D
thorgal
Posty: 4
Rejestracja: 14 grudnia 2006, 13:08
ID Steam:

Re: Sahrani no-grass

Post autor: thorgal »

Coz, prosta sprawa. Wgrac nowe wyspy, podpisac je cyfrowo i wtedy dopiero mozna uzywac. Przyznam sie ze wedlug mnie to jak na razie najlepszy pomysl ze strony BIS w temacie zabezpieczenia addonow. A do tego momentu ze swej strony bede banowal i wykopywal ludzi z serwera za modyfikacje. Sam nie mam komputera z kosmosu i 100 fps w srodku gestego lasu wiec gadanie o poprawie o pare klatek mnie nie wzrusza. Z OFP mam bardzo zle wspomnienia z wojen o cheaty i oskarzanie kazdego z modyfikacja o oszustwa. Wolalbym uniknac tego typu "radochy" w ArmA.

Thorgal
Awatar użytkownika
Romanov
Posty: 214
Rejestracja: 12 grudnia 2006, 12:03
ID Steam:

Re: Sahrani no-grass

Post autor: Romanov »

ja jestem za.
Jesli to jest osobny addon na ktorym mozna grac bez obawy o modyfikacje to chce tego.
Sam nie mam mocnego sprzetu wiec zalezy mi na komforcie gry tak samo jak na uczciwosci w czasie walki .
na dzisiaj to dobra alternatywa do czasu nowych pachy czy zakupu nowego wydajniejszego sprzetu.
Chlebak
słuzy do noszenia granatów ktore sie w nim chleboczą ;)
Obrazek
Zablokowany

Wróć do „Addony - tworzenie oraz modyfikacja gry”