Jaki warunek w waypoincie?

Moderator: Inkwizytor

eJay
Posty: 769
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 18:31
ID Steam:

Re: Jaki warunek w waypoincie?

Post autor: eJay »

Waypoint niech bedzie nawet 200 metrow od nich, ale w warunku wpisz

Kod: Zaznacz cały

not alive tank1 and not alive tank2 
Wtedy tyczy się to tych dwóch obiektów. Ja stosuje w takich wypadkach waypoint "Skryptowany" tzn. umieszczam sobie jakis prosty skrypt (np. zmiana zachowania jakiejś jednostki gdzies daleko położonej od akcji", wpisuje nazwe skryptu (ale w waypoincie wczesniejszym) i odpowiedni warunek. Motyw z "Ruszaj do" czasem nie dziala, bo trzeba podejsc dokladnie do tego miejsca w ktorym jest waypoint, aby ten się zmienił. Oskryptowany przeskakuje od razu. Napisz jakiś prosty skrypcik i po problemie.
Awatar użytkownika
kubczak16
Posty: 89
Rejestracja: 12 grudnia 2007, 13:26
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Jaki warunek w waypoincie?

Post autor: kubczak16 »

Prosty skrypcik czyli? Sory, ale jak widać jestem kompletnym amatorem i nigdy się w skrypty nie bawiłem ;/ Nie mam o tym zielonego pojęcia :(
Ostatnio zmieniony 27 grudnia 2007, 12:12 przez kubczak16, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
eJay
Posty: 769
Rejestracja: 10 stycznia 2007, 18:31
ID Steam:

Re: Jaki warunek w waypoincie?

Post autor: eJay »

Prosty czyli składający się z jednej linijki:) np.

Kod: Zaznacz cały

//skrypt.sqs
~1
zolnierz setbehaviour "careless"
~1
exit
To spowoduje, ze jednostka o nazwie "zolnierz" zachowywac sie bedzie beztrosko. Ustaw sobie tą jednostkę gzdies daleko (np. Rahmadi:P) za Sahrani, aby nie pałątała Ci się pod nogami w misji i w waypoincie na dole wpisz nazwe tego skryptu - skrypt.sqs (sama nazwe, a nie sciezke do niej!). Oczywiscie skrypt umiesc w katalogu z misją.

Do pisania skryptow polecam ArmAEdit - http://www.armaholic.com/page.php?id=1508
Awatar użytkownika
kubczak16
Posty: 89
Rejestracja: 12 grudnia 2007, 13:26
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Jaki warunek w waypoincie?

Post autor: kubczak16 »

Dzięki mistrzu! Jesteś wielki! Na górze wyświetla mi tylko, że niepoprawna liczba w wyrażeniu //skrypt.sqs ale to nie ważne :D
Obrazek
Awatar użytkownika
Matte
Posty: 805
Rejestracja: 17 stycznia 2007, 12:20
ID Steam:
Numer GG: 3470353
ID gracza: 2166020
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Jaki warunek w waypoincie?

Post autor: Matte »

Kubaczak zmień "//" na ";;" eJay pomylił sqs z sqf ;]
Jestem BIS fanboyem! :ofp :weteran
FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
Awatar użytkownika
kubczak16
Posty: 89
Rejestracja: 12 grudnia 2007, 13:26
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Jaki warunek w waypoincie?

Post autor: kubczak16 »

Zmieniłem, działa :)

P.S Matte dzięki za tą bombę :D
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edytor - tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”