CFOG - Cooperative Flashpoint Online Gaming

Dział graczy cooperative: Cooperative Flashpoint Online Gaming
http://www.cfog.pl/

Moderator: Inkwizytor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ufoman
Posty: 1184
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 19:48
ID Steam:
ID gracza: 40452
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: CFOG - Cooperative Flashpoint Online Gaming

Post autor: ufoman » 11 marca 2012, 15:03

Zapraszamy do obejrzenia krótkiej relacji z 9 marca.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ThuKZb_3 ... ature=plcp[/youtube]

alepasztet
Posty: 297
Rejestracja: 12 grudnia 2006, 21:27
ID Steam:
Numer GG: 3854829
Lokalizacja: Częstochowa

Re: CFOG - Cooperative Flashpoint Online Gaming

Post autor: alepasztet » 14 marca 2013, 00:02

Ech, pograłoby się. :)
na wyspach bergamutach podobno jest kot w butach :O :O

Awatar użytkownika
shelton
Posty: 179
Rejestracja: 12 grudnia 2006, 20:47
ID Steam: sheltonpol
Numer GG: 1986662
ID gracza: 1
Lokalizacja: Watford
Kontakt:

Re: CFOG - Cooperative Flashpoint Online Gaming

Post autor: shelton » 24 czerwca 2014, 21:50

Czołem!

Wszystkich zainteresowanych uprzejmie informuję, iż od dnia 24/08 forum CFOG dostępne jest pod adresem http://www.cfog.org

Uprzejmie proszę o update bookmarków :)

Pozdrowienia,
Shelton

Szymanowski
Posty: 10
Rejestracja: 07 kwietnia 2010, 20:15
ID Steam:
ID gracza: 1645126

Re: CFOG - Cooperative Flashpoint Online Gaming

Post autor: Szymanowski » 02 marca 2015, 10:54

Po ponad rocznej przerwie grupa CFOG, postanowiła wrócić do formuły piątkowych spotkań, których korzenie, jak sama nazwa wskazuje, sięgają zamierzchłych czasów OFP.
Każdy ze "starej gwardii" pewnie miło wspomina długie wieczory spędzone w doborowym towarzystwie w OFP, w Armed Asault, w Arma2, czy wreszcie w Arma2OA. Możecie wrócić do tej formuły!

Zdajemy sobie sprawę, że czas nie stoi w miejscu dlatego nie planujemy odbudowywać grupy na starych zasadach: struktura, stopnie, rekrutacja, treningi etc. Ma to być wyłącznie gra - rozrywka, na którą możemy poświęcić tylko tyle czasu, aby nie kolidowało to z naszym życiem zawodowym i osobistym.

Jak zwykle będziemy tworzyć własne scenariusze, a następnie regularnie spotykać się w piątki wieczorem, aby rozgrywać je w klimacie kooperacji z zachowaniem podstaw symulacji działań małych oddziałów sił specjalnych lub małych oddziałów partyzanckich.

W najbliższym czasie postanowiliśmy organizować naprzemiennie (co tydzień) spotkania w A2OA i A3 w piątek o 21:30. Posiadamy własny serwer armowy i TS3.
Gramy w czyste A2OA, natomiast w A3 używamy RHS (generalnie nie lubimy futurystycznego settingu).
Rezygnujemy z wiekszości modów świadomie, aby uniknąć problemów z kompatybilnością i uniknąć konieczności ciągłego uczenia się niezbędnej "klawiszologii" oraz poznawania nowych zabawek.

Serdecznie zapraszamy graczy, którzy potrafią spełnić poniższe wymagania (ze szczególnym uwzględnieniem byłych cfogowiczów) do udziału w naszych rozgrywkach.
Jeżeli w piątek wieczorem macie czas, to wpiszcie się na listę uczestników misji i weźcie udział w rozgrywce.

Na stronie www.cfog.org w działach "Spotkania coopowe w ARMA II" i "Spotkania coopowe w ARMA III" są publikowane informacje o nadchodzących misjach. Aby wziąć udział w grze wystarczy wpisać się na listę uczestników i być.

Nasza grupa na Steam: http://steamcommunity.com/groups/cfogorg/

Wymagania do każdej misji:
- ukończone 18 lat;
- zapoznanie się z zadaniem (WO - rozkaz wstępny) przed rozpoczęciem rozgrywki;
- punktualość;
- kultura osobista;
- wykonywanie rozkazów wydanych przez dowódcę;
- nadrzędność wykonywanego zadania nad własnymi wizjami;
- ocena decyzji podejmowanych przez dowódcę po zakończeniu rozgrywki - jeśli coś ci się nie podobało, teraz możesz to powiedzieć;

Techniczna specyfikacja KAŻDEJ misji:
- brak widoku 3-osoby, celownika i respawnu;
- "trupy nie gadają" - jeżeli zginąłeś, patrz, ale nie komentuj;
- osoba biorąca pierwszy raz udział w rozgrywce nie może dowodzić;
- misja może mieć charakter skrytego rozpoznania, gdzie liczy się cierpliwość, a nie szybkość strzelania;

Wetereni CFOG: Shelton, Czarny, Pit, Iceman i Szymanowski
świeża krew: Dany, Hirtus

Awatar użytkownika
shelton
Posty: 179
Rejestracja: 12 grudnia 2006, 20:47
ID Steam: sheltonpol
Numer GG: 1986662
ID gracza: 1
Lokalizacja: Watford
Kontakt:

Re: CFOG - Cooperative Flashpoint Online Gaming

Post autor: shelton » 03 marca 2015, 17:09

Coop CFOG
Czas operacyjny: 20150306/2130-20150307/0000
Miejsce: Serwer dedykowany, dane dostępne na forum CFOG
Status: spotkanie wirtualne CFOG
Platforma: ArmA III + RHS
Komunikacja: TS, dane dostępne na forum CFOG
HQ pisze:
Warning Order

1. SYTUACJA

Trwa bitwa o miasto Kavala. Od początku inwazji sił Rosyjskiej Republiki Federacyjnej na wyspę Altis i rozpoczęcia ofensywy w rejonie Kavali, nasze oddziały stawiały silny opór najeźdźcy. Niestety dysproporcja sił, morska blokada wybrzeża oraz brak obiecanego wsparcia sił koalicji zachodniej doprowadziły do załamania frontu i pomimo wciąż trwających walk na ulicach miasta, Kavala przygotowywana jest do upadku.

Brawurowe uderzenie przeprowadzone przez wroga od północy doprowadziło do odepchnięcia naszych głównych sił od wybrzeża, a jednocześnie zamknęło jeden z oddziałów w kotle wewnątrz starej twierdzy zlokalizowanej na górującym nad miastem szczycie Monte Kastro.

Oddziałem tym dowodzi Brian Powell, były porucznik, dowodzący plutonem rozpoznawczym na wschodzie i wraz z całym swoim oddziałem zdegradowany kilka dni temu po potwierdzonych zarzutach dotyczących rozstrzeliwania cywilów kolaborujących z wrogiem. Smaczku sprawie dodaje fakt, iż Brian Powell jest synem głównodowodzącego naszych sił w Kavali, generała Raymonda C. Powella.

a) Obszar operacji

Oddziały rosyjskie prą od północy i północnego-wschodu (obszar oznaczony na mapie sytuacyjnej kolorem czerwonym). O obszar oznaczony kolorem żółtym trwają już walki i powoli, ulica po ulicy i blok po bloku zmuszeni jesteśmy ustępować pola.

Kwatera główna naszego dowództwa znajduje się obecnie w punkcie Alfa, który będzie jednocześnie punktem startowym dla waszego oddziału. Trwają przygotowania do ewakuacji sztabu na kierunku południowym, wraz z kolejną linią obrony sytuowaną na linii wybrzeża. Proponowaną nową siedzibą sztabu jest punkt Delta, jednakże w toku działań jego finalna lokalizacja może on jeszcze ulec zmianie, dlatego przed próbą jego osiągnięcia nawiążcie łączność z dowództwem, by uzyskać potwierdzenie.

W punkcie Bravo znajduje się miejski arsenał, w którym znaleźć powinniście sprzęt przydatny do wykonania Waszego zadania. Kilka godzin temu utraciliśmy jednak łączność ze stacjonującym tam oddziałem i nie wiemy, jaka jest ich sytuacja, dlatego przed podejściem zrealizować będziecie musieli rozpoznanie we własnym zakresie.

b) Siły nieprzyjaciela

Na obszarze działania wróg dysponuje silnym związkiem uderzeniowym, zorganizowanym w oddziały piechoty zmotoryzowanej i zmechanizowanej, a także kilka operujących samodzielnie lub w plutonach czołgów typu T72.
Według dotychczasowych raportów żołnierze wroga w większości przypadków nie wykazują dużych umiejętności indywidualnych, zwłaszcza w dziedzinie prowadzenia ostrzału, są jednak dobrze zorganizowani i dowodzeni.

Aktywności wrogich sił powietrznych nie stwierdzono.

c) Siły własne i wyposażenie

Wasz oddział składa się z kilku zaprawionych w bojach partyzanckich oraz walkach ulicznych weteranów.
Na obszarze działania operuje kilkanaście do kilkudziesięciu podobnych oddziałów, które realizują swoje własne działania.

Jesteście dobrze wyposażeni w broń osobistą, a na pobliskich ulicach znajdziecie kilka wciąż utrzymywanych punktów oporu, umocnionych i będących w stanie zapewnić Wam możliwość przezbrojenia oraz udzielenia pomocy medycznej w razie potrzeby.

Sytuacja jest jednakże niezwykle dynamiczna i zmienia się bardzo szybko. Weźcie pod uwagę, że względnie spokojny obszar może być już bardzo gorący, kiedy będziecie wracać.

d). Cywile

W rejonie tym cywile niemal nie występują. Wkrótce po rozpoczęciu rosyjskiej inwazji rozpoczęła się ich ewakuacja, która zakończyła się przedwczoraj. Jeśli natkniecie się na jakichś maruderów, przekażcie im informację o kierunku wycofywania naszych oddziałów i kontynuujcie realizację zadania.

2. ZADANIE

Zadanie główne: Dokonać rozpoznania sił nepla blokujących Monte Kastro, a następnie przeprowadzić akcję umożliwiającą wyrwanie się z kotła i bezpieczne wycofanie oddziału walczącego w tym miejscu, ze szczególnym uwzględnieniem dowódcy, Briana Powella.

Zadanie poboczne: Wycofać oddziały swój i szer. Powella w rejon Delta.

3. REALIZACJA ZADANIA

Opracowanie szczegółowego planu działania należy do dowódcy akcji.

Podczas planowania działań, dowódca oddziału weźmie pod uwagę następujące czynniki:

a. Na obszarze działania trwają walki i jeśli podczas przemieszczania się będziecie w stanie wesprzeć którykolwiek z broniących się lub atakujących oddziałów, zróbcie to. Waszym priorytetem pozostaje jednak zadanie główne, dlatego niedopuszczalne jest narażanie jego realizacji przez brawurę lub nieodpowiedzialne decyzje.

b. Korzystajcie ze zlokalizowanych na obszarze miasta punktów umocnionych w celu przezbrojenia się lub uzyskania pomocy medycznej.

c. W razie potrzeby w arsenale miejskim znaleźć powinniście odpowiednie wyposażenie do walki z przeciwnikiem zmotoryzowanym lub zmechanizowanym.

UWAGA!

- Zadanie zostanie uznane za zrealizowane, jeśli szeregowiec Brian cały i zdrowy wyrwie się z kotła oraz dotrze do sztabu.

5. KOMUNIKACJA

Do opracowania we własnym zakresie wewnątrz oddziału. Wytyczne dotyczące łączności z dowództwem oddział otrzyma tuż przed rozpoczęciem akcji.

6. PRZEWIDYWANIA DATA I GODZINA ROZPOCZĘCIA OPERACJI

06 Mar 2015 - 20:30hrs GMT
06 Mar 2015 - 11:45hrs czasu lokalnego

7. PROGNOZA POGODY

Słonecznie. Wiatr słaby SE.

8. MAPA SYTUACYJNA

W załączniku.
Obrazek

Szymanowski
Posty: 10
Rejestracja: 07 kwietnia 2010, 20:15
ID Steam:
ID gracza: 1645126

Re: CFOG - Cooperative Flashpoint Online Gaming

Post autor: Szymanowski » 09 marca 2015, 23:00

Coop CFOG
Czas operacyjny: 20150313/2130-20150314/0000
Miejsce: Serwer dedykowany, dane dostępne na forum CFOG
Status: spotkanie wirtualne CFOG
Platforma: ArmA II OA
Komunikacja: TS, dane dostępne na forum CFOG
HQ pisze:
Warning Order

Sytuacja

Wiosna 2014 roku. Takistan. Stacjonujące a terenie Takistanu siły lądowe US Army szykują się do opuszczenia prowincji zgodnie z decyzją Waszyngtonu.
Kontrolę nad prowincją ma przejąć od amerykanów Armia Takistanu. Oficjalne przekazanie prowincji ma nastąpić za dwa miesiące.
Wielu wyższych oficerów Takistańskich sympatyzuje z Państwem Islamskim, którego bojownicy przekraczają granice Takistanu by prowadzić wojnę z niewiernymi spod znaku "Gwiaździstego Sztandaru".
Wywiad uzyskał informację, że w najbliższym czasie na terenie Takistanu ma nastąpić spotkanie wyższego oficera Armii Takistańskiej, reprezentującego zbuntowaną kadrę dowódczą, z przedstawicielem bojowników Państwa Islamskiego.
Zadaniem sił specjalnych US Army jest zdobycie dowodów współpracy kadry dowódczej Armii Takistańskiej z Państwem Islamskim.
Nieznane jest miejsce i termin spotkania. Wytypowano kilka miejscowości, w których może się ono odbyć.
Zakonspirowane "Źródło" przekaże o tym informację, jak tylko przedstawiciel zdrajców wyjedzie na naradę z bojownikami.
Od tego momentu, oczekujące w bazie wojskowej Rasman, grupy jednostek specjalnych, którym przydzielono prawdopodobne lokalizacje,
mają 40 do 50 minut na dotarcie na wyznaczone miejsce. W przypadku potwierdzenia spotkania grupa jednostki specjalnej przystąpi do szturmu, którego celem jest zdobycie dokumentów potwierdzających zdradę.
Waszemu oddziałowi przydzielono okolice Timurkalay 088052. Nie znana jest, ewentualna, lokalizacja narady w Timurkalay.

Założenia misji

Misja składa się z dwóch zadań, realizowanych w dwóch kolejnych scenariuszach.

Etap I Prolog - 20140407 - rozpoznanie Timurkalay, wyznaczenia LZ dla śmigłowca,
wyznaczenie punktów obserwacji, opracowanie planu ataku.

Etap II - 20140412 - po otrzymaniu rozkazu wylot do wyznaczonego LZ, zajęcie wyznaczonych punktów obserwacji,
potwierdzenie przybycia oficera i przedstawiciela bojowników, szturm na miejsce spotkania,
przeszukanie miejsca narady, po zabezpieczeniu dokumentów powrót do bazy Rasman.

Siły przeciwnika

Osobista ochrona oficera Armii Takistańskiej w sile 2 do 4 ludzi.
Osobista ochrona przedstawiciela bojowników islamskich w sile 4 do 6 ludzi.

Siły własne

Sekcja operatorów sił specjalnych.
Śmigłowiec transportowy UH60m.

Realizacja

Etap I - W celu zachowania anonimowości zostaniecie przebrani za ludność Takistanu i wyposażeni w broń produkcji rosyjskiej (wybór broni podczas briefingu).
W czasie rozpoznania nie należy nawiązywać kontaktu z mieszkańcami Timurkalay, szczególnie z mieszkańcami uzbrojonymi.
Nie potwierdzone jest przyjazne nastawienie ludności tubylczej do nieznajomych.
Przeprowadzić rozpoznanie zgodnie z założeniami.
Dowódca operacji może zrezygnować z rozpoznania i przystąpić od razu do etapu II.

Etap II - Bezzwłocznie zająć miejsce w śmigłowcu (wybór wyposażenia podczas briefingu), wykonać rzut powietrzy w wyznaczone LZ,
zająć punkty obserwacji (możliwie jak najdłużej nie zostać wykrytym przez nieprzyjaciela), potwierdzić przybycie bojowników i oficera,
przeprowadzić szturm na miejsce spotkania, odnaleźć dowody współpracy, wycofać się do bazy Rasman z wykorzystaniem przydzielonego śmigłowca.
Dowództwo uzna powodzenie operacji, jeżeli dostarczycie niezbite dokumenty potwierdzające współpracę zdrajców z Armii Takistanu z Państwem Islamskim.

Wsparcie/Zabezpieczenie logistyczne

Do dyspozycji waszej sekcji został oddelegowany na czas operacji śmigłowiec UH60M wraz załogą.
Możecie wezwać go w dowolny momencie na swoją pozycję, wyznaczyć trasę przelotu i miejsce lądowania
(alt+T - planowanie trasy lotu, alt+O - odlot, alt+H - pomoc).
Brak wsparcia artyleryjskiego.

Dowodzenie/Łączność
Wyznaczyć linię dowodzenia całością sekcji. Nie przewiduje się łączności radiowej z HQ w czasie trwania operacji.

ROE

Otwarcie ognia tylko do rozpoznanych wrogów.
Żołnierze Armii Takistanu nie są uważani za wrogów.
Cywile w okolicy Timurkalay, w tym uzbrojeni nie są uważani za wrogów.
Żołnierze Armii Takistanu przybywający do Timurkalay uznawani są za wrogów dopiero po nawiązaniu kontaktu z bojownikami islamskimi.
Wszyscy otwierający ogień do jednostek sprzymierzonych są uznawani za wrogów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „[CFOG]”