CFOG - Cooperative Flashpoint Online Gaming

Dział graczy cooperative: Cooperative Flashpoint Online Gaming
http://www.cfog.pl/

Moderator: Inkwizytor

Awatar użytkownika
ufoman
Posty: 1184
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 19:48
ID Steam:
ID gracza: 40452
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: CFOG - Cooperative Flashpoint Online Gaming

Post autor: ufoman » 12 października 2011, 16:24

AAR 07102011 RADAR

ZADANIE

1. Rozpoznanie i zniszczenie stanowisk radarowych.
2. Wycofać się do 111956.

ODDZIAŁ

Alpha-1 (sekcja rozpoznania)
- Pit (dow. operacji; IC)
- Shoter
- Marshal

Aplha-2 (sekcja rozpoznania)
- Sadhu (dow. sekcji; SOC-2)
- Ufoman - medyk
- Headshooter

Alpha-3 (sekcja rozpoznania)
- Kojee (dow. sekcji; SOC-1)
- Ice
- Yahoo

ZAMIAR DZIAŁANIA
20111007 Radar AARzamiar.jpg
Planowana marszruta
Kolor turkusowy - Apha-1
Kolor fioletowy - Aplha-2
Kolor pomarańczowy - Alpha-3


Faza: Fox-1
Wykonać skok HALO na terenie wroga, zgrupować się w punkcie RP1=1140 9530, przygotować się do wymarszu w celu rozpoznania.

Faza: Fox-2
Wymarsz z RP1 trzema niezależnymi sekcjami rozpoznania i skryte przeszukanie trzech obszarów z domniemanymi lokalizacjami radarów. Lokalizacja radarów i nadanie koordynat do Alpha-1.

Faza: Fox-3
W przypadku nie wykrycia celów powrót do punktu zbornego RP2=1110 9440 i ponowny przegląd planu operacji.

Faza: Golf-1
Obserwacja zidentyfikowanego celu oraz wyznaczenie punktu odskoku dla sekcji.

Faza: Golf-2
Eliminacja zidentyfikowanego celu poprzez wezwanie ostrzału artylerii okrętowej lub podłożenie ładunków wybuchowych.

Faza: Golf-3
Odskok po eliminacji celu.

Faza: Hotel
Przemarsz do EVAC w kwadracie 111 956.

PRZEBIEG OPERACJI

Ok 0015 wykonano udany desant wszystkich operatorów i zbiórkę w punkcie RP1. Po ok 15 min. wszystkie sekcje przystąpiły do realizacji fazy Fox-2 i niezależnie rozeszły się w różnych kierunkach.

Alpha-1 wykonała przemarsz na N i dokonała rozpoznania na wzniesieniu Klen, ok 0030 zameldowała o zidentyfikowaniu pierwszego celu OBJ1 jako masztu antenowego i rozpoczęła przemieszczanie w celu rozpoznania z innego kierunku.
Alpha-2 wykonała przemarsz na NE i dokonała rozpoznania na kierunku miejscowości Khelm, ok 0050 zameldowała o zidentyfikowaniu drugiego celu OBJ2 jako masztu radarowego, nie potwierdziła jednak dokładnych koordynat i kontynuowała przemarsz w kierunku E. W tym czasie zanotowała bardzo dużą aktywność patroli pieszych oraz patrolowe śmigłowce wroga.
Aplha-3 wykonała przemarsz na SW i potem na S natrafiając na wrogi patrol, doszło to kontaktu ogniowego i straty jednego operatora, sekcja wykonała odskok na NW, a następnie na rozkaz Alpha-1 powróciła do RP1. Alpha-1 w tym czasie uszczegółowiła koordynaty OBJ1 i udała się z powrotem do RP1 celem połączenia z Alpha-3. Połączone sekcje ok 0100 opuściły RP1 w kierunku SE celem rozpoznania północnej części miejscowości Berezino. Poruszając się południowym skrajem lasu sekcja zanotowała wzmożoną aktywność patroli pieszych wroga oraz aktywne patrolowanie z powietrza przy użyciu dwóch śmigłowców i szperacza. Około 0130 sekcja Alpha-2 zajęła dogodną pozycję do ustalenia dokładnych koordynat OBJ2. Około 0200 połączone sekcje Alpha-1 i 3 na pozycji 1200 9500 zostały wykryte i ostrzelane przez patrol pieszy. W wyniku tego kontaktu ogniowego wszyscy operatorzy zostali ciężko ranni, niektórzy ostatnimi siłami próbowali wezwać ostrzał artylerii okrętowej na wcześniej przygotowane koordynaty OBJ1 i OBJ2 - tracą jednak przytomność i w przeciągu następnych 30 min. wykrwawiają się. W tym czasie Alpha-2, nie mogła nawiązać kontaktu radiowego z Alpha-1 przeszła do fazy Golf-2 - wezwała 3 misje ostrzału z artylerii okrętowej. Zniszczyła radar OBJ2 z sukcesem i wycofała się do punktu Evac ok. godz. 0245.
20111007 Radar AAR_final.jpg
STRATY
Marshal - strata marszowa
Ice - K.I.A.
Pit - K.I.A.
Shoter - K.I.A.
Kojee - K.I.A.
Yahoo - K.I.A.

KLASYFIKACJA MISJI
zadnie wykonane częściowo

Pit, dowódca polowy operacji Radar 07102011

Awatar użytkownika
ufoman
Posty: 1184
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 19:48
ID Steam:
ID gracza: 40452
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: CFOG - Cooperative Flashpoint Online Gaming

Post autor: ufoman » 17 października 2011, 18:42

Operacja "West":

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=notZhXWCb5k[/youtube]

Awatar użytkownika
ufoman
Posty: 1184
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 19:48
ID Steam:
ID gracza: 40452
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: CFOG - Cooperative Flashpoint Online Gaming

Post autor: ufoman » 27 października 2011, 14:45

Rozkaz Bojowy 28/10/2011

Obrazek

SYTUACJA

W północno-wschodniej części prowincji Rudnikovyy(Rosja) stacjonują wojska amerykańskie. Obecnie trwają działania, których celem jest ustabilizowanie sytuacji w regionie, w którym dochodzi do regularnych potyczek z miejscowymi bojówkarzami.

ZADANIE

Otrzymaliśmy wezwanie "Mayday" od śmigłowca powracającego z wcześniejszego zadania. Na pokładzie wraz z załogą znajdowało się 12 ludzi. Ostatni kontakt radiowy miał miejsce między miejscowościami Zelenogorsk oraz Chernogorsk.

Zadanie zostało podzielone na 3 fazy:

1. Odszukanie miejsca katastrofy.
2. Udzielenie pierwszej pomocy ocalałym.
3. Ewakuacja rannych i zabitych, zniszczenie pozostawionego sprzętu.

Stacjonujecie na lotnisku w pobliżu miejscowości Krasnostav. Na miejscu dokonacie szybkiej reorganizacji i ruszycie na poszukiwanie miejsca katastrofy. Teren znajduje się pod panowaniem bojówkarzy, stąd desant z przyziemieniem stanowi zbyt duże ryzyko, należy dokonać desantu linowego i dopiero po zabezpieczeniu terenu ewakuację z przyziemienia.
Wrak śmigłowca należy wysadzić ładunkami wybuchowymi.

SIŁY WŁASNE

Drużyna ratowników sił powietrznych.

WSPARCIE

Eskorta śmigłowca AH64D na czas całej operacji.

NIEPRZYJACIEL

Nieznana liczba o wysokim morale. Przeciwnik zna doskonale teren i sprawnie wykorzystuje jego atuty. Działania charakterystyczne dla wojsk nieregularnych. Należy się spodziewać gwałtownych i intensywnych ataków.

Katastrofa na pewno została zauważona w okolicy, wysokie prawdopodobieństwo kontaktu.

STYCZNOŚĆ I ROZGRANICZENIE

Brak innych sojuszniczych jednostek w rejonie działań.

ROE

Priorytetem wykonanie zadania głównego. Nie angażować się w wymianę ognia, w przypadku kontaktu ogniowego w drodze na miejsce katastrofy.
Po desancie ratowników zadaniem śmigłowców jest krążenie nad miejscem i osłona ratowników. W tym celu ogień dowolny do wszelkich wykrytych - uzbrojonych - celów w promieniu 2 kilometrów.
Możliwe, że wrak będzie znajdował się wśród zabudowań miejscowości lub w niedalekiej styczności z nimi. Należy podjąć wszelkie kroki w celu uniknięcia otwarcia ognia do cywilów i obiektów cywilnych.

LOGISTYKA

Podstawowe wyposażenie ratownicze, amunicja oraz liny desantowe w miejscu rozpoczęcia operacji - lotnisko Krasnostav.

DATA I GODZINA ROZPOCZĘCIA OPERACJI

4 Kwi 2008 - 1420hrs czasu lokalnego

PROGNOZA POGODY

Trudne warunki atmosferyczne, ulewnie, temp. 16 stopni. Wiatr wschodni 50km/h - porywisty do 75km/h.

KOMUNIKACJA
KRUK - wasza nazwa kodowa
ORZEŁ - nazwa kodowa AH64
TYGRYS - nazwa kodowa HQ

ZAŁĄCZNIK

Mapa:

Obrazek

Awatar użytkownika
ufoman
Posty: 1184
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 19:48
ID Steam:
ID gracza: 40452
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: CFOG - Cooperative Flashpoint Online Gaming

Post autor: ufoman » 30 października 2011, 16:03

Skrót z operacji "Wings":

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nmKW_rPHe2g[/youtube]

Awatar użytkownika
ufoman
Posty: 1184
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 19:48
ID Steam:
ID gracza: 40452
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: CFOG - Cooperative Flashpoint Online Gaming

Post autor: ufoman » 13 listopada 2011, 15:38

W Dzień Niepodległości była partyzantka:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Jd3joyoetT4[/youtube]

Awatar użytkownika
ufoman
Posty: 1184
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 19:48
ID Steam:
ID gracza: 40452
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: CFOG - Cooperative Flashpoint Online Gaming

Post autor: ufoman » 22 stycznia 2012, 20:30

15 minutowa relacja z wieloetapowej misji pt. "Outbreak", było sporo akcji:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3RK-zEud ... ature=plcp[/youtube]

Awatar użytkownika
ufoman
Posty: 1184
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 19:48
ID Steam:
ID gracza: 40452
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: CFOG - Cooperative Flashpoint Online Gaming

Post autor: ufoman » 03 lutego 2012, 16:08

Warning Order

1. Sytuacja

Trwa interwencja wojsk amerykańskich w Takistanie. Jako pierwsza z wybudowanych na tym terenie
Baza Rasman wraz z przylegającym do niej lotniskiem stanowi obecnie główny punkt logistyczny i
centrum dowodzenia sił koalicji.

Zakończona interwencja w Iraku oraz słabnące napięcia w Afganistanie złagodziły natężenie konfliktu na
Bliskim Wschodzie. Ataki rebeliantów na siły koalicji straciły na sile, a lokalna ludność przestała jawnie
okazywać wrogość żołnierzom amerykańskim i ich sojusznikom.

Informacje wywiadowcze wskazują jednakże, iż to właśnie Takistan stał się głównym celem wycofywania
się rebeliantów z oddziałów rozbitych w Afganistanie i Iraku. W najbliższych tygodniach i miesiącach
analitycy przewidują możliwość eskalacji napięć na tym obszarze, o ile odpowiednio wcześniej nie zostaną
podjęte właściwe środki zaradcze.

Amerykański kontyngent w Takistanie zostaje wzmocniony dodatkowymi żołnierzami. Sztab przygotowuje
założenia do operacji, której celem jest zwiększenie kontroli nad kluczowymi regionami kraju.

a) Siły nieprzyjaciela

Nieregularne oddziały wycofujących się z Afganistanu i Iraku rebeliantów, niezorganizowane, o słabym
morale. Wróg w przeważającej większości ma doświadczenie bojowe, ale uzbrojony jest głównie w stare
poradzieckie karabiny AK47 i AK74 oraz wyrzutnie RPG, do których stale brakuje amunicji.

Dopóki rebelianci nie zostaną zreorganizowani pod silnym przywództwem, nie powinni stanowić
poważnego zagrożenia dla dobrze wyszkolonych i wyposażonych patroli koalicji.

b) Siły własne i wyposażenie

Drużyna piechoty z wyposażeniem osobistym i pojazdami Humvee. Pełne wsparcie logistyczne z bazy
Rasman.

c) ROE

Unikać strat wśród ludności cywilnej.

Poważny kłopot stanowi fakt, iż niemal każdy dorosły mężczyzna w tym kraju posiada broń, co znacznie
utrudnia wstępne odróżnienie wroga od przyjaciela. Dlatego pomimo powyższego ROE, każde potencjalne
zagrożenie traktować należy z najwyższą ostrożnością.

2. Zadanie wstępne

Zreorganizować pododdział, który dotrze do Bazy Rasman na pokładzie samolotu w najbliższych
godzinach.
Zorganizować strukturę drużyny w układzie dwóch sekcji + dowódca całości.

3. Realizacja zadania

Na miejscu w Bazie Rasman są już podoficerowie. Szeregowcy rozpoczynają na pokładzie samolotu
lądującego wkrótce na lotnisku.

Po ogarnięciu żołnierzy na lotnisku, sierżant zgłosi się do dowódcy bazy po przydział dalszych zadań.

W tym czasie kaprale wraz ze swoimi sekcjami udadzą się do magazynu i nadzorować będą
zorganizowane wyposażenie ich żołnierzy w broń i amunicję.

W każdej sekcji powinien znaleźć się jeden karabin maszynowy i jeden granatnik. W dalszej kolejności
zostaną wam przydzielone pojazdy - ilość wyposażenia, które zapakujecie do pojazdów zależy od was.

4. Komunikacja

KRUK (Crow) – nazwa kodowa waszego oddziału
ORZEŁ (Eagle) – nazwa kodowa HQ

5. Dodatkowe informacje

HQ będzie z Wami w stałym kontakcie radiowym i w razie pojawienia się nowych, istotnych dla
realizowanego zadania informacji wywiadowczych, zostaną wam one natychmiast przekazane.

Jednocześnie, przez cały czas trwania działań w regionie, oczekiwać możecie pełnego wsparcia
logistycznego po złożeniu odpowiednich meldunków do HQ.

6. Data i godzina rozpoczęcia operacji

03 Lut 2012 - 0830hrs

7. Prognoza pogody

Słonecznie, wiatr słaby WE. Prognoza na resztę dnia bez zmian.

Awatar użytkownika
ufoman
Posty: 1184
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 19:48
ID Steam:
ID gracza: 40452
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: CFOG - Cooperative Flashpoint Online Gaming

Post autor: ufoman » 05 lutego 2012, 18:45

Fragmenty z wysuniętego posterunku obserwacyjnego:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Wyp4z3If ... ature=plcp[/youtube]

Awatar użytkownika
ufoman
Posty: 1184
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 19:48
ID Steam:
ID gracza: 40452
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: CFOG - Cooperative Flashpoint Online Gaming

Post autor: ufoman » 18 lutego 2012, 20:21

Wczorajszy atak na Zargabad:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=k_cB5Ed1 ... ature=plcp[/youtube]

Awatar użytkownika
ufoman
Posty: 1184
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 19:48
ID Steam:
ID gracza: 40452
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: CFOG - Cooperative Flashpoint Online Gaming

Post autor: ufoman » 01 marca 2012, 21:37

ROZKAZ BOJOWY 02/03/2012

I. SYTUACJA

a) siły przeciwnika:

(1) Wschód słońca godzina 5:55, temperatura 16 stopni C, wiatr zachodni słaby.
(2) Teren leśny wokół miejscowości na dystansie od 100 do 500 metrów. Liczne drogi dojazdowe, w tym dwie główne szosy Staroye-Guglovo, Staroye-Elektrozavodsk.
Zabudowa rozproszona w promieniu 300m, budynki nie sąsiadują bezpośrednio ze sobą.
(3) Przeciwnik w sile plutonu piechoty oraz 3 pojazdów zmotoryzowanych w Staroye. Przeciwnik w umundurowaniu rosyjskim, zaskoczony we śnie może nie być w pełni umundurowany.
(4) Oficerowie ulokowani w budynku z blaszanym, czerwonym dachem przy głównym skrzyżowaniu. Główne siły piechoty w starej oborze w zachodniej części miejscowości. Pojedyncze sekcje patrolujące miejscowość. Pojazdy zaparkowane na podwórzu przy głównym skrzyżowaniu.
(5) Aktywność niewielka, pojedyncze patrole wokół miejscowości.
(6) Zdolność bojowa i morale przeciwnika co najmniej dobre.
(7) Wybudzony przeciwnik będzie działał chaotycznie w miejscowości. Nasza aktywność zostanie jednak zauważona i należy się spodziewać najazdu sił QRF z sąsiednich, większych miejscowości.

b) siły własne

(1) Lekka piechota w sile kompanii.
(2) Kompania rozproszona w promieniu 1 kilometra wokół miejscowości Staroye:
- 1 pluton z zadaniem szturmu na miejscowość Staroye z kierunku płd-wsch.
- 2 pluton z zadaniem szturmu na miejscowość Staroye z kierunku płd-zach.
- 3 pluton z zadaniem szturmu na miejscowość Staroye z kierunku płd-zach.
- 4 pluton z zadaniem izolacji miejscowości Staroye.
(3) Brak wsparcia ogniowego.

II. ZADANIE

a) Kto? 4 pluton lekkiej kompanii piechoty.
b) Co? Izolacja pośrednia miejscowości Staroye.
c) Kiedy? Do 037000kwiecień1987.
d) Gdzie? Miejscowość Staroye.
e) Dlaczego? W celu powstrzymania posiłków przeciwnika.

III. WYKONANIE ZADANIA

a) Zamierzam siłą 4 plutonu odizolować miejscowość Staroye.
b) Zadania:
- 1 drużyna ustanawia osłonę pośrednią w okolicach Pass Oreshka w celu zablokowania skrzyżowania w 097906
- 2 drużyna 2 sekcjami ustanawia osłonę pośrednią dróg wylotowych na wschód w 104906 i 109900
- 3 drużyna ustanawia osłonę pośrednią na skrzyżowanie 102886
- 4 drużyna ustanawia osłonę pośrednią na tyły plutonów 2 i 3 w okolicy 095896
Moje miejsce z 3 drużyną.
c) Mapa

Obrazek

d) Punkt odskoku plutonu w Rog 112889
e) Podejście w rejon działań skryte, unikać kontaktu ogniowego.
f) W rejonie działań dokonać rozpoznania, następnie zabezpieczyć teren w celu zaminowania drogi dojazdowej. Utworzyć stanowiska strzeleckie umożliwiające jak najszerszy podgląd oraz szybki odskok.
g) Ramy czasowe:
- 022100kwiecień1987 - odprawa plutonu.
- 030300kwiecień1987 - wymarsz z miejsca stałej dyslokacji.
- 030400kwiecień1987 - osiągnięcie rejonu działań.
- 030555kwiecień1987 - gotowość bojowa.
- 030700kwiecień1987 - zakończenie działania, wycofanie się do punktu odskoku.
h) Instrukcje szczegółowe:
Drużyny osiągają swoje rejony działań skrycie. Prace inżynieryjne prowadzić z osłoną ze względu na możliwość pojawienia się patroli zmotoryzowanych.
O godzinie 6:00 kompania rozpoczyna zadanie główne, oznacza to, że od 5:55 prowadzimy działania izolacyjne. Ze względu na brak łączności i środków sygnałowych dowódca kompanii zadecydował, że mamy zostać na swoich stanowiskach do 7:00. Jednakże jeżeli z miejscowości będą dobiegały odgłosy walki, to należy pozostać na stanowiskach na 30 minut po ich ustaniu.
Wycofujemy się z rejonu działań jako ostatni, oznacza to, że po drodze z dużym prawdopodobieństwem trafimy na pozostałe pododdziały kompanii. Uważać żeby nie zastrzelić swoich.

IV. ZABEZPIECZENIE BOJOWE

a) Na czas działania zabezpieczyć po 2 litry wody na żołnierza, bez racji żywnościowej.
b) Uzbrojenie minimum 1 jednostka ognia na każdy środek ogniowy.
c) Umundurowanie standardowe, maskowanie głowy przy użyciu roślnności. Dodatkowe bandaże oraz płachty do noszenia rannych. Worki/plecaki do przeniesienia zdobytego sprzętu. Na wyposażeniu tylko 3 mapy, do dyspozycji dowódców sekcji.
d) Rannych i zabitych dostarczyć po zakończeniu działań do punktu odskoku.
e) Nie brać jeńców. Zdobyty sprzęt transportować w plecakach lub rozwiniętych płachtach.
f) Uzupełnienie amunicji możliwe tylko na przeciwniku.

V. DOWODZENIE I ŁĄCZNOŚĆ


a) Łańcuch dowodzenia: Dowódca plutonu, dca 1dr., dca 2dr., dca 3dr., dca 4dr.
Położenie dowódcy w czasie działania: z 3 drużyną.
b) Łączność:
- brak
c) sygnały i hasła:
- hasło: zielony, dopełnienie do 10
- odzew: czerwony, dopełnienie do 10

rozpoznanie gestem:
- hasło: dwukrotne skrzyżowanie rąk nad głową
- odzew: dwukrotne klepnięcie prawką ręką w głowę

VI. ANEKSY.
VII. KALKULACJA CZASU.
VIII. PYTANIA.
IX. CZAS DLA DOWÓDCÓW PODODDZIAŁÓW NA PRZEPRACOWANIE ZADANIA.

Awatar użytkownika
ufoman
Posty: 1184
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 19:48
ID Steam:
ID gracza: 40452
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: CFOG - Cooperative Flashpoint Online Gaming

Post autor: ufoman » 08 marca 2012, 21:16

ROZKAZ BOJOWY 09/03/2012

I. SYTUACJA

a) siły przeciwnika:

(1) Wschód słońca godzina 4:35, temperatura 20 stopni C, bezwietrznie.
(2) Teren lekko górzysty - pustynny. W bezpośredniej styczności z drogą niezbyt gęsta roślinność, jej większa ilość przy zabudowaniach. Wioski Huzrutimam i Sultansafe złożone z typowych lepianek. Nieliczne budynki o wysokości 1 piętra.
(3) Przeciwnik rozpoznawalny tylko gdy posiada broń. Umundurowanie wojskowe niezwykle rzadko spotykane. Ubiorem wtopieni między ludność cywilną.
(4) Spodziewana obecność przeciwnika w wioskach Huzrutimam i Sultansafe.
(5) Aktywność przeciwnika objawia się codziennymi atakami z wykorzystaniem moździerzy i granatników na bazę oraz podkładaniem ładunków wybuchowych na szosach i trasach patrolowych.
(6) Zdolność bojowa niska, morale przeciwnika wysokie.
(7) Przeciwnik bardzo umotywowany, jego celem jest zadanie jak największych strat kosztem swojego bezpieczeństwa. Duże prawdopodobieństwo, że będzie podpuszczał siły sojusznicze na dystans średni i bezpośredni, i dopiero wtedy otworzy ogień.

b) siły własne

(1) Wchodzimy w skład 1 batalionu 2 kompanii piechoty zmotoryzowanej.
(2) 2 Kompania ulokowana w nowo powstałej bazie lotniczej przy miejscowości Loy Manara:
- Pluton ALPHA z zadaniem patrolu miejscowości Huzrutimam z kierunku wsch.
- Pluton BRAVO z zadaniem osłony bezpośredniej miejscowości Sultansafe z kierunku płn-wsch.
- Pluton CHARLIE z zadaniem patrolu miejscowości Sultansafe z kierunku płd-wsch.
- Pluton DELTA z zadaniem osłony bezpośredniej miejscowości Huzrutimam z kierunku płd-wsch oraz zabezpieczenia logistycznym(amunicja).
(3) Brak wsparcia ogniowego.

II. ZADANIE

a) Kto? Pluton DELTA kompanii piechoty zmotoryzowanej.
b) Co? Osłona bezpośrednia patrolu ALPHA.
c) Kiedy? Do 160830maj2010.
d) Gdzie? Płd-wsch miejscowość Huzrutimam.
e) Dlaczego? W celu pokazu siły i swojej obecności na terenie dotychczas kontrolowanym przez Talibów.

III. WYKONANIE ZADANIA

a) Zamierzam siłą plutonu DELTA zapewnić osłonę bezpośrednią plutonowi ALPHA patrolującemu miejscowość Huzrutimam oraz zabezpieczyć ciężarówkę amunicyjną w odwodzie.
b) Zadania:
- 1 i 2 drużyna ustanawia osłonę bezpośrednią na szczycie punktu wysokościowego 2304 w 065010
- 3 drużyna zabezpiecza wsparcie logistyczne na szosie w okolicy 068011
Moje miejsce z 2 drużyną.
c) Mapa

Obrazek

d) Punkt odskoku plutonu skrzyżowanie dróg 071010.
e) Przerzut sił w rejon działań w kolumnie pojazdów z bazy lotniczej Loy Manara, kolejność 1dr., 3dr., 2dr.
f) W rejonie działań i po zatrzymaniu kolumny zastosować procedurę 5/25. Zająć pozycję pod docelowym wzniesieniem w celu umożliwienia szybkiego wjazdu.
g) Ramy czasowe:
- 152100maj2010 - odprawa plutonu.
- 160600maj2010 - przerzut sił z bazy w miejsce działań.
- 160630maj2010 - osiągnięcie rejonu działań.
- 160645maj2010 - gotowość bojowa.
- 160830maj2010 - zakończenie działania, wycofanie się do bazy.
h) Instrukcje szczegółowe:
- na odprawie plutonu.

IV. ZABEZPIECZENIE BOJOWE

a) Na czas działania zabezpieczyć po 4l wody na żołnierza, bez racji żywnościowej.
b) Uzbrojenie minimum 3 jednostki ognia na każdy środek ogniowy.
c) Umundurowanie standardowe, pełna balistyka. Do dyspozycji pojazdy HMMWV(M2).
d) Ewakuacja rannych i zabitych śmigłowcem MEDEVAC.
e) Ewakuacja schwytanych jeńców i zabezpieczonego sprzętu pojazdami do bazy.
f) Uzupełnienie amunicji przy pomocy ciężarówki amunicyjnej pod kontrolą 3dr.

V. DOWODZENIE I ŁĄCZNOŚĆ


a) Łańcuch dowodzenia: Dowódca plutonu, dca 2dr., dca 1dr., dca 3dr.
Położenie dowódcy w czasie działania: z 2 drużyną.
b) Łączność:

Kryptonimy:
dca. plt. DELTA
dca. 1dr. - WILK
dca. 2dr. - KOJOT
dca. 3dr. - LIS
dca. 2 kp. - CHARLIE 68
dca. 1 bat. - LIZZARD

Częstotliwości:
AN/PRC 343
główna 3.7
zapasowa 4.8
alarmowa 5.9

AN/PRC 148
główna 40.275
zapasowa 47.350
alarmowa 54.500

AN/PRC 119
główna 36.625
zapasowa 37.775
alarmowa 42.675

c) sygnały i hasła:
- hasło: zielony, dopełnienie do 10
- odzew: czerwony, dopełnienie do 10

rozpoznanie gestem:
- hasło: dwukrotne skrzyżowanie rąk nad głową
- odzew: dwukrotne klepnięcie prawą ręką w głowę

VI. ANEKSY.
VII. KALKULACJA CZASU.
VIII. PYTANIA.
IX. CZAS DLA DOWÓDCÓW PODODDZIAŁÓW NA PRZEPRACOWANIE ZADANIA.

ODPOWIEDZ

Wróć do „[CFOG]”