Marsz na orientacje.

Dział graczy cooperative: Combat Operations Specialists Attachment
http://www.cosaofficial.pl

Moderator: Inkwizytor

Tenk
Posty: 243
Rejestracja: 25 grudnia 2008, 20:58
ID Steam:
ID gracza: 4

Marsz na orientacje.

Post autor: Tenk »

Witam.
Temat służy jako informacyjny, pomoże mi rozeznać się w pewnym stopniu czy znajdą się chętni na tego typu rozgrywkę. Mianowicie chodzi o marsz na orientację z mapą i kompasem w ręku. W dużym skrócie: celem dwu osobowych par graczy jest zaliczenie kilku punktów kontrolnych umiejscowionych na Czernorusi, unikając przy tym kontaktu z wrogimi patrolami złożonymi z członków grupy COSA. Za wykrycie lub złapanie graczy będą punkty karne, podobnie jak rozdzielenie się lub dotarcie do punktu kontrolnego w pojedynkę. Ale spokojnie, przewiduję się także nagrody w formie tych dobrych punktów np. za zaliczenie punktu kontrolnego w krótkim czasie od rozpoczęcia gry lub krótki odstęp czasu pomiędzy zameldowaniem się na dwóch osobnych PK. Cały event ma na celu, pod szlifowania oraz sprawdzenie swoich umiejętności nawigacji, skrytego działania pod presją czasu w trudnych warunkach i ze świadomością, że ktoś cały czas na Ciebie poluje, a przede wszystkim zapewnienia dobrej zabawy oraz milej współpracy pomiędzy graczami.

I moje pytanie, jako pomysłodawcę i gł. organizatora, do was gracze jest następujące. Czy byli byście chętni na tego typu spędzenie wieczoru i co sądzicie o tym pomyśle?

Dodam, że jeżeli znajdą się chętni to planujemy kolejne tego typu eventy np. rajd czy pokazy lotnicze. Ale to w przyszłości. Zapraszam do dyskusji ;)
Awatar użytkownika
Intruder
Posty: 208
Rejestracja: 04 stycznia 2010, 19:12
ID Steam:
Numer GG: 153238
ID gracza: 3905

Re: Marsz na orientacje.

Post autor: Intruder »

Jaki czas, odległości i ilość/wielkość grup myśliwych stawiających czoła tym dwóm śmiałkom?
Jeśli będą to patrole statyczne to będzie to od nich wymagało tylko siedzenia z lornetką i patrzenie czy coś się rusza.
Obrazek Obrazek Obrazek
Tenk
Posty: 243
Rejestracja: 25 grudnia 2008, 20:58
ID Steam:
ID gracza: 4

Re: Marsz na orientacje.

Post autor: Tenk »

Kwestia czasu nie jest do końca ustalona, ale wstępnie planujemy podzielić marsz na dwie rozgrywki po około godzinie każda. Odległości w tej chwili nie jestem w stanie podać, ale będzie ona odpowiednio dobrana, podobnie jak teren i umiejscowienie punktów kontrolnych. Składy myśliwych to 2-3 osoby, raczej zmotoryzowane, patrole na całkowicie losowych trasach. Myślimy także nad śmigłowcem, który będzie krążył nad całym terenem (będzie on oczami i uszami patroli naziemnych). Wszystkie sloty patroli i pilota, a także osób które będą stać na każdym PK będą obsadzone przez COSA, więc tę kwestie mam już załatwioną, szukamy tylko graczy chętnych wziąć udział w marszu.
Awatar użytkownika
Intruder
Posty: 208
Rejestracja: 04 stycznia 2010, 19:12
ID Steam:
Numer GG: 153238
ID gracza: 3905

Re: Marsz na orientacje.

Post autor: Intruder »

Dla mnie sama idea jest ciekawa. Lubię skradanki ale jeśli okaże się, że pomiędzy checkpointami jest 300-400m, a myśliwi mają śmigłowce, zmotoryzowane drużyny, termowizję i cuda na kiju, a czasu na przebycie danego dystansu mają tyle, że muszą poruszać się sprintem to cały fun idzie w piach. Podobnie jeśłi teren będzie mały, uciekinierów dwóch, a myśliwych 30tu.

Z drugiej strony jeśli punkty kontrolne mają być obsadzone przez COSA to jaka pewność, że patrole nie zostaną powiadomione, że uciekinierzy zaliczyli dany PK? Jeśli dostaną taką informację, a będą zmotoryzowani i wyposażeni w śmigło to w moment się tam znajdą.
Jeszcze kwestia jedna - czy tutaj chodzi tylko o unikanie wykrycia czy unikanie patroli, bo jedno nie równa się drugiemu. Wykrycie to jeśłi wogóle zostaną zauważeni, a unikanie to... no cóż, nawet jeśłi natrafi się na patrol można zawsze mieć sposobność eliminacji go :) To jest ciekawsze rozwiązanie przy założeniu, że posiadamy tylko broń ręczną (bez AT, AA itp).
Może nawet scenariusz, że dwóch wojaków uratowało się po katastrofie swego smigła na terenie wroga.

Wstępnie jestem ZA bo klimat jest fajny i jeśli reguły będą rozsądne to może uda mi się jeszcze kogoś zachęcić do takiej zabawy.
Obrazek Obrazek Obrazek
Tenk
Posty: 243
Rejestracja: 25 grudnia 2008, 20:58
ID Steam:
ID gracza: 4

Re: Marsz na orientacje.

Post autor: Tenk »

W patrolach będzie około 9-10 osób (wliczając helke). Ich głównym zadaniem nie będzie szukanie par graczy, chciałbym, aby stwarzali oni pewien klimat i poczucie, że nikt nie jest bezpieczny, a gracze wiedzieli, że w każdej chwili mogą zostać przyłapani jak idą po drodze lub są nad wyraz nie ostrożni. Patrole mają powodować presję na graczach "uciekinierach" a tym samym utrudnić im zadanie. Wyposażenie COSA będzie normalne, bez cudów techniki jak termowizja więc nie ma się co obawiać.
Należy unikać zarówno patroli jak i wykrycia przez nie :) za perfidną nieostrożność i w przypadku wykrycia uciekinierów będą punkty karne. Jednak głównym zadaniem par graczy jest zaliczenie kolejnych PK w jak najkrótszym czasie.
Dystans pomiędzy PK będzie tak dobrany, aby nie trzeba było sprintować non stop, ale też aby nie było za łatwo, podobnie z czasem.
Sprawa osób przebywających na PK. Będzie to jedna osoba, której zadaniem będzie przyjmowanie graczy którzy do takiego punktu przybędą, zapisanie nicków, godziny przybycia i podanie małej wskazówki dotyczącej umiejscowienia następnego punktu kontrolnego. Zapewniam, że postaram się wybrać zaufane osoby do tego zadania, aby nie było przypadków informowania patroli o tym, że dana para graczy dotarła do danego punktu kontrolnego. Dokładne reguły są w fazie opracowania, a gracze także mają na nie wpływ. Jako że to pomysł, wszystko możemy jeszcze zmienić i ustalić.
Awatar użytkownika
maslak44
Posty: 83
Rejestracja: 16 lipca 2011, 11:54
ID Steam:
Numer GG: 12228007
ID gracza: 23635
Lokalizacja: Darłowo

Re: Marsz na orientacje.

Post autor: maslak44 »

Dla mnie też pomysł jest ciekawy a takie małe pytanie jaka mapa ma być użyta do tej rozgrywki bo jak takistan to dla mnie bez sensu bo tam jest bardzo łatwo kogoś wykryć już bym wolał Czarnoróś lub jakaś podobna mapę z lasami bo jak ma być heli to wole biegać na zielonej mapie gdzie są krzaki drzewa itp a nie po pustynnym terenie jak niema tam jak uciekać bo żadnego ukrycia przed heli
"Tam, gdzie trzeba działać w sposób niekonwencjonalny, a jednocześnie profesjonalny, możemy liczyć na GROM. Ta jednostka da sobie radę z najbardziej nietypowymi zadaniami."

Aleksander Kwaśniewski - Prezydent RP.

ObrazekObrazek
Chłop bez wojska to nie chłop
Tenk
Posty: 243
Rejestracja: 25 grudnia 2008, 20:58
ID Steam:
ID gracza: 4

Re: Marsz na orientacje.

Post autor: Tenk »

Rzecz jasna Czernoruś. Wymagane A2+OA a także ACRE, instrukcja instalacji będzie dostępna gdy znajdzie się dość duża liczba chętnych aby był sens organizować ten event ;)
Tenk
Posty: 243
Rejestracja: 25 grudnia 2008, 20:58
ID Steam:
ID gracza: 4

Re: Marsz na orientacje.

Post autor: Tenk »

Dłuuugo nic się nie działo w tej sprawie, nadszedł jednak czas na wcielenie pomysłu w życie, oto pierwszy news dotyczący owego eventu. Możecie śledzić także naszą stronę http://www.cosa.xaa.pl aby być na bieżąco.


Obrazek
Miło nam poinformować iż dnia 12 maja na serwerze grupy COSA odbędzie się marsz na orientację. Jest to prawdopodobnie pierwsza tego typu "impreza" organizowana w społeczności ArmA. Mamy nadzieje, że pomysł spotka się z zainteresowaniem ponieważ już teraz planujemy jego kontynuacje w przyszłości i otworzenie się na innych graczy z polskiej sceny ArmA2. W pierwszej edycji marszu wezmą udział osoby z grupy COSA oraz z grupy TOG. Dla graczy z poza obu grup przewidzieliśmy 6 miejsc, natomiast liczba wszystkich graczy prawdopodobnie będzie bliska 30. Celem eventu jest sprawdzenie swoich umiejętności w nawigacji przy pomocy kompasu i mapy, zdrowa rywalizacja oraz dobra zabawa. Nagrodą za pierwsze miejsca będzie duma z osiągnięcia oraz świadomość swoich umiejetności nawigacyjnych.

Do gry wymagamy oryginalnego Combinet Operations oraz modów ACE, ACRE i mapy Celle2. Osoby chętnę do udziału w tym wydarzeniu proszone są o kontakt z organizatorami (11091411, [email protected]) lub pozostawienie namiarów na siebie w poście poniżej. Więcej szczegółów dotyczących przebiegu eventu wkrótce!
Awatar użytkownika
Intruder
Posty: 208
Rejestracja: 04 stycznia 2010, 19:12
ID Steam:
Numer GG: 153238
ID gracza: 3905

Re: Marsz na orientacje.

Post autor: Intruder »

Sporo trzeba instalować żeby pochodzić po lesie :) Wejściówka na tę przechadzkę liczy się w gigabajtach.
Zastanawiam się co będzie dłużej trwało - instalowanie dodatków czy sam marsz. Czyżby w ACE dodali mech na korach drzew aby określać kierunki północ i południe? :)
Obrazek Obrazek Obrazek
Tenk
Posty: 243
Rejestracja: 25 grudnia 2008, 20:58
ID Steam:
ID gracza: 4

Re: Marsz na orientacje.

Post autor: Tenk »

A czy ja kogoś zmuszam? Chętne i zainteresowane osoby nie będą miały z tym problemu, ACE jest już praktycznie standardowym modem, dlatego też go wymagamy. Bez tego organizacja w wielu aspektach była by niemożliwa dla dwóch osób, a nie chcemy zaprzęgać armii ludzi żeby stali na checkpointach i spisywali uczestników, to samo ze zmęczeniem, gdyby nie ACE to zapewne zrobił by się z tego sprint na 6.5km przez las. Zamiast ironizować zacząłbyś ściągać wymagane mody, oczywiście jeżeli naprawdę Ci zależy bo jak masz marudzić to lepiej sobie darować. ;)

Przy okazji, na http://www.cosa.xaa.pl pojawiły się zasady i więcej szczegółów dotyczących marszu, zainteresowane osoby mogą się zapoznać.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
FOX-PL*
Posty: 548
Rejestracja: 29 marca 2009, 17:34
ID Steam:
ID gracza: 1
Lokalizacja: Wrocław

Re: Marsz na orientacje.

Post autor: FOX-PL* »

Tenk pisze:... gdyby nie ACE to zapewne zrobił by się z tego sprint na 6.5km przez las...
Widać że długa gra na ACE prowadzi do zapomnienia jak to jest na czystej grze. Zrób sobie Tenk doświadczenie biegnij sprintem przez dłuższy czas następnie niech ktoś dołączy do ciebie w normalnym biegu zauważysz iż po dłuższym czasie przy zachowaniu innych animacji gracz biegnący sprintem biegnie tą sama prędkością co gracz w normalnym biegu.

Jak ktoś chce udowadniać sobie lub innym iż dobrze orientuje się w terenie to powinien grać na grze takiej jaka ona jest a nie modyfikowanej przez mody typu ACE.
Pewnie wiele dobrego jest w ACE choćby durnowaty kompas o większym powiększeniu, przy tego typu pomyśle bardzo przydatne. Nie mówiąc o takich zabawkach jak FT HUD, które może wykraczają poza strefę lecz również zajebiście przydatne.

Do samej mapy bym się nie przyczepił, sam przy takim projekcie znalazłbym lokalizację, którą mało kto zna zwłaszcza iż mamy Celle w nowym wydaniu. Lecz przy uczestniczeniu pojazdów a zwłaszcza lotnictwa ta mapa jest zbyt mała.
ODPOWIEDZ

Wróć do „[COSA]”