VB2 - Postęp prac

VirtualBattle 2010

Moderatorzy: VoY, Inkwizytor

Zablokowany
Awatar użytkownika
Trance
Posty: 1090
Rejestracja: 20 maja 2007, 19:06
ID Steam:
ID gracza: 0

VB2 - Postęp prac

Post autor: Trance »

W tym temacie będę Was na bieżąco informował o postępach w pracach nad nowym, ulepszonym szablonem dla map Virtual Battle 2.


Najnowsza wersja szablonu oznaczona jest numerkiem 1.12 i w stosunku do swojej poprzedniej wersji (1.09 - testowana) zawiera następujące poprawki:

- Podczas synchronizacji misji nikt już nie będzie w stanie wystrzelić choćby jednego pocisku
- Poprawiłem skrypty pojazdów w resie i pojazdów na flagach (teraz wracają na swoje miejsce naprawione, zatankowane, z pełnym zapasem amunicji)
- Kiedy gracz znajduje się w obszarze Respawnu właściwego swojej stronie ma w menu akcji przycisk "Reload Menu", który można stosować w celu przezbrojenia się, szybkiego uzupełnienia amunicji oraz najważniejsze, przycisk ten przeładowuje Menu w momencie, kiedy komuś z jakiś przyczyn się to Menu nie załaduje od razu (najczęściej przez laga lub błąd, którego szukam)
- Na bieżąco usuwam zbędne zmienne i stałe, a po ich ilości mogę Wam obiecać, że z każdą kolejną wersją misje będą działać co raz szybciej i co raz mniej będą obciążać komputery.
- Z szablonu usuwane są też "martwe" wpisy i wywołania skryptów (najczęściej takich, które wogóle nie są używane, a są jedynie pozostałościami po starszych wersjach szablonu)



Ponadto czekam ciągle na raporty błędów po testach.
O ile w jakiś tam sposób wydaje się, że udało mi się obejść problem niepojawiającego się menu, o tyle ciągle nie mam żadnych konkretnych infomacji na temat błędów związanych z nie przenoszeniem graczy do bazy lotniczej (via przycisk w menu) oraz na temat (podobno) nieresujących się pojazdów w bazie (o takim problemie też gdzieś tam podczas testów zasłyszałem).
Obrazek
Awatar użytkownika
VoY
Posty: 672
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 16:42
ID Steam:
Numer GG: 3308113
ID gracza: 0
Lokalizacja: Gdynia

Re: VB2 - Postęp prac

Post autor: VoY »

W chwili obecnej pracujemy już na wersji 1.19

Wprowadzone zmiany:
1. Template w 100% przekonwertowany dla OA ( jednostki, pojazdy, broń ...)
2. W Airbase są teraz myśliwiec bombardujący i sprzęt transportowy ( do zrzutów ).
3. Utworzony został slot COMMANDERA. Posiada broń Acog i laser des. Lasera nie mają już jednostki specjalne.
4. Wstawione zostały śmigła Mi24 i AH64 wyposazone we flary. Cobra i KA50 nie posiadają tego systemu obronnego.

Planowane rzeczy w kolejnej wersji:
1. Moździerze zabierane z resa przez obsługujący go team. ( 2 osoby )
2. Po stronie east ( Takistan ) opracowany będzie slot gracza SAMOBÓJCY. Będzie mógł w dowolnym momencie wysadzać siebie z siłą 2 ładunków.

Na serwerze 8BZ można testować misje:
VB2 EastRoad v1.19
VB2 Radars v.1.21
VB2 Zagrabad Offensive v.1.21
Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Intruder
Posty: 208
Rejestracja: 04 stycznia 2010, 19:12
ID Steam:
Numer GG: 153238
ID gracza: 3905

Re: VB2 - Postęp prac

Post autor: Intruder »

Pochodziłem i polatałem sobie troszkę na pierwszych dwóch mapach, które wymieniłeś.
Na obu odnoszę wrażenie, że sektory są chyba troszkę zbyt blisko siebie co czyni dzialania tu głównie piechotnymi.
Narazie napiszę o "East Road". Tu lotnictwo transportowe ma niewielką rację bytu. Latanie taksówkami nie będzie pracą na pełen etat.
Dlaczego :
- mała odległość od resa do sekt. 1 więc zanim się ludzie załadują, zanim śmigło doleci ciasnym korytarzem i wyląduje, to ludzie w humvee będą juz na miejscu.
- zbyt mała odległość resy-sektory spowoduje, że nie będzie problemem ustawić się z AA pod resem i walić w startujące śmigła wylatujące poza strefę ochronną. Przy tak małych odległościach nie będzie dla nikogo uciążliwe przejście się z buta z rurą pod resa przeciwnika
- ułożenie i odległości sektorów dają niemal możliwość ostrzału sektor w sektor albo z jednego miejsca na 2 sektory
- napewno w resie (przynajmniej zachodu) jest za ciasno. To spowoduje straszne spowolnienia dla śmigłowca wracającego po ludzi do resa. Jest ciasno, większośc wolnej przestrzeni to droga, którą będą jeździć pojazdy, są drzewa wiec lądowanie tam na biegu to koszmar.

Ogólnie jednak poza chyba zbyt małymi odległościami wyglada to spoko - będzie rzeź na maxa :D

Misja "Radars" - tutaj polizałem się z nią tylko na szybko. Tu podobnie -
- ukształtowanie terenu to koszmar dla taxi (jednak się nie czepiam, bo tak bywa na wojnie)
- maleńkie odległości niemal czynią taxówki bezużytecznymi choć tutaj lepiej z przestrzenią do lądowania
- możliwość ostrzału niemal wszystkich sektorów z jednej pozycji (taki Ufoman będzie musiał wziąć ze sobą ciężarówkę amunicji i dużo kanapek ale dostanie odleżyn na dupie) :)

Sektor 2 w misji Radars bym bardziej wprowadził w miasto dla stricte CQB, a 1 i 3 zostawił na obrzeżach jak są teraz i oddalił jeszcze resy. Wtedy taxówki miały by sens przynajmniej o tyle, że woziły by ludzi na skrajne sektory, a dalej szli by miastem do sektora 2 walcząc o każdy budynek (bo w 2 nie bardzo było by jak wylądować - chyba, że zrzut).
Niestety tutaj również z powodu małych odległości do resów wroga nie będzie problemem dmuchnąć z buta pod resa i czatować z AA. Na resa i airfield arabów są piękne miejscówki spotujące dla stingerów. Tego raczej nie da się uniknąć ale niech to będzie daleko tylko dla desperatów typu - "Chcesz łatwego polowania z AA to musisz spędzić tydzień w hummvee aby tam dojechać".
Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Intruder
Posty: 208
Rejestracja: 04 stycznia 2010, 19:12
ID Steam:
Numer GG: 153238
ID gracza: 3905

Re: VB2 - Postęp prac

Post autor: Intruder »

Żeby nie dublować obszernego posta - tutaj przeczytacie więcej propozycji ogólnych viewtopic.php?f=84&t=3563&start=22
Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
VoY
Posty: 672
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 16:42
ID Steam:
Numer GG: 3308113
ID gracza: 0
Lokalizacja: Gdynia

Re: VB2 - Postęp prac

Post autor: VoY »

Misje te nie są budowane do VB2 tylko do public rozgrywek w naszych polskich realiach - np 10vs10.

Mimo to dzięki za uwagi które mogą pomóc w realizacji misji właściwych.
Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
VoY
Posty: 672
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 16:42
ID Steam:
Numer GG: 3308113
ID gracza: 0
Lokalizacja: Gdynia

Re: VB2 - Postęp prac

Post autor: VoY »

1. Wprowadzono 2 sloty Suicide.
2. Mortars nie można doładowywać z Suport Truck'ów.
3. Myśliwce mają teraz tylko 2 bomby GBU.

W opracowaniu jest MOD likwidujący radary i inne "zabawki".
Pełna lista wprowadzonych zmian niebawem zostanie podana.
Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
VoY
Posty: 672
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 16:42
ID Steam:
Numer GG: 3308113
ID gracza: 0
Lokalizacja: Gdynia

Re: VB2 - Postęp prac

Post autor: VoY »

W chwili obecnej przygotowane mapy do kampanii VB2 to:

1. BATTLE 1 v1.58
2. BATTLE 2 v1.57
3. BATTLE 3 v1.58
4. BATTLE 4 v1.57
5. BATTLE 5 v1.58
6. BATTLE 6 v1.57
7. BATTLE 7 v1.57
8. BATTLE 8 v1.57
9.
Obrazek

Obrazek
Zablokowany

Wróć do „VB2”