Virtual Battle "Liberate Celle" kampania - WPROWADZENIE

VirtualBattle 2009

Moderatorzy: VoY, Inkwizytor

Zablokowany
Awatar użytkownika
Pit
Posty: 698
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 13:45
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Virtual Battle "Liberate Celle" kampania - WPROWADZENIE

Post autor: Pit »

Szykujcie się do wojny!


Wymagane addony ( download ) :
http://www.virtualbattle.pl

Projekt:
Kampania "Liberate Celle" rozgrywana będzie od 04 03 2010 do 06 05 2010, w każdy czwartek o godz. 21.00 ( walka 2h )
Walczą ze sobą 2 utworzone armie RRA / UFA.
Sytuatcję w kampani opisuje mapa na http://www.virtualbattle.pl Tym samym mapa ta decydować będzie o finale kampanii. ( zwycięstwie/przegranej ).

Do udziału w zabawie niezbędne jest posiadanie mikrofonu i komunikatora TS.
8BZ - 8 Brygada Zmechanizowana | 8R - Ósma Rangers
:weteran :8bz :cfog
"Don't forget nothing" - MJR ROBERT ROGERS, 1759
Awatar użytkownika
VoY
Posty: 672
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 16:42
ID Steam:
Numer GG: 3308113
ID gracza: 0
Lokalizacja: Gdynia

Re: Virtual Battle "Celle Freedom" kampania - WPROWADZENIE

Post autor: VoY »

O co w tym wszystkim chodzi
Virtual Battle ( VB)

Projekt VB z dnia na dzień staje sie bardziej popularny. Dołączają do niego zarówno przedstawiciele naszej polskiej sceny Arma 2 jak i zagraniczne klany. Jako, że projekt jest specyficzny, przedstawia Arme 2 w trochę innym świetle, chciałbym opisać zasady, którymi się kieruje. Zapraszam do dalszej lektury

ZAGADNIENIA OGÓLNE
Co to jest Virtual Battle?
Virtual Battle to projekt kierujący sie z swoim schematem. Ma na celu symulacje pola walki pomiędzy dwoma frakcjami, przy użyciu piechoty, pojazdów transportowych, pojazdów wsparcia ( logistyki ), transporterów opancerzonych, czołgów i sił powietrznych. Zadaniem stron konfliktu jest przejmowanie sektorów, które swoim rozmieszczeniem przedstawiają ważne cele strategiczne mapy, np. lotnisko, port, rafineria, wzgórze obserwacyjne itd. Warto także wspomnieć, że VB jest nastawione przede wszystkim na realizm i odwzorowanie zachowań z prawdziwych pól bitew, w związku z czym nowicjusze w projekcie mogą poczuć się trochę zagubieni z racji braku/nadmiaru niektórych opcji względem bazowej Army 2.

Kto jest odpowiedzialny za wdrożenie go w życie?
Osoby odpowiedzialnymi za projekt Virtual Battle to duet Voy & Skylight. To dzięki ich zaangażowaniu, ciężkiej pracy i cierpliwości mamy możliwość spotkania się w gronie miłośników symulacji wojennych, wspólnych rozgrywek, wymiany poglądów, a przede wszystkim wcielenia się w rolę wirtualnego żołnierza.

Jak długo istnieje projekt VB?
Prace nad nim trwają od ponad roku. Dzięki zaangażowaniu tworców, a także osób uczestniczących w projekcie i ich cennych porad/wskazówek, Virtual Battle ewoluuje z tygodnia na tydzień.

W jakim stadium rozwoju VB znajduje się na dzień dzisiejszy, czy to juz właściwa kampania?
Nie, to jeszcze nie jest właściwa kampania. Projekt Virtual Battle jest ciągle w fazie przygotowań do rozpoczęcia kampanii. Testowane są zarówno nowe WYSPY ( tj. kontynenty na których ma się rozgrywać akcja kampanii np. Czernoruś, Celle, Padagorsk ), MISJE ( tj. rozmieszczenie sektorów/respawnów podczasj danej bitwy na danej wyspie) jak i wprowadzane są drobne zmiany mające na celu zbalansowanie rozgrywki, oddanie większego realizmu bądź ułatwieniu niektórych spraw technicznych graczom. Oczywiście testowe rozgrywki stoją na wysokim poziomie i walka na nich jest zacięta.
Rozpoczęcie właściwej kampanii planowane jest przez twórców na 06 03 2010.

Czy projekt VB posiada swóją stronę internetową/forum?
Tak, posiada stronę internetową i wydzielony topic na forum polskiej sceny Arma 2.
strona internetowa -> http://www.virtualbattle.pl/news.php
forum -> viewforum.php?f=78
Zarówno strona jak i forum stanowią ważne źródło informacji na temat VB dlatego zachęcam do częstych odwiedzin i śledzenia nowych postów na forum. To własnie na forum udostępniane są najważniejsze informacje bądź zmiany dotyczące rozgrywek VB. Jest to także miejsce komunikacji dowódców ze stronami konfliktu. Innymi słowami miejsce wirtualnych odpraw.

FRAKCJE
Frakcje i ich stan liczbowy.
Rozgrywki VB rozgrywają się pomiędzy dwoma stronami konfliktu:
-UFA (United Forces Army) w skład której wchodzą jednostki USMC, (27. Jednostka Ekspedycyjna Piechoty Morskiej (Operacje Specjalne)) i oczywiście sojusznicy
-RRA (Red Republic Army) w skład której wchodzą Rosyjskie Siły Zbrojne w tym Specnaz i sojusznicy.
Założeniem VB są rozgrywki w gronie 50 graczy, po 25 graczy na frakcję. Oczywiście liczba ta może ulegać zmianom, zależnie od ilości chętnych/możliwości technicznych serwera. Wszystko zależy od Ciebie żołnierzu więc zaciągnij się w nasze szeregi już dziś !

Gdzie mogę zapisać się do projektu VB?
Forum jest miejscem gdzie możesz zgłosić chęć swojej przynależności do jednej z frakcji co oczywiście równa się z przystąpieniem do rozgrywek VB . Przed zapisaniem się zdecyduj, po której stronie konfliktu chcesz się opowiedzieć (UFA czy RRA), ponieważ późniejsze zmiany stron nie są możliwe ( przypadki szczególne są rozpatrywane przez dowódców indywidualnie)

Kto jest dowódcą poszczególnych frakcji?
Stroną UFA dowodzi doświadczony w bojach, taktyk i weteran Operation Flashpoint, Armed Assault - Voy. Strona RRA jest zaś domeną dowódcy Vetisa, nieprzewidywalnego, dowodzącego twardą ręką, weterana któremu również nieobce są walki Operation Flashpoint i Armed Assault. Dowódcy stanowią kręgosłup operacji w związku z czym, wszelkie nowe pomysły i sprawy dot. składów strony, czy nieobecności na spotkaniach powinny być najpierw zgłaszane dowódcy.

KOMUNIKACJA
Czy do samej rozgrywki używamy jakiejś formy komunikacji pomijając chat w grze?
Tak. Niezbędne do rozgrywek Virtual Battle są słuchawki, mikrofon, Teamspeak2 (TS2). Teamspeak2 jest programem który umożliwia komunikację głosową między graczami. Projekt VB korzysta z TS2 ArmA2.pl TS2 server o IP: arma2.pl:8888. Na TS2'ie są przygotowane kanały pod rozgrywkę VB odpowiednio Virtual Battle - RRA i Virtual Battle - UFA. Podział na dalsze podkanały będzie omówiony w dalszej części.

Czy jako uczestnik Virtual Battle jestem zobowiązany do ustawienia TAG'ów przy swoim nick'u?
"TAG w grach komputerowych to znak słowny lub słowno-graficzny dodawany przed nickiem lub po nim w celu identyfikacji klanu, do którego należy gracz."
Tak, podczas rozgrywek VB obowiązują tag'i frakcji, zarówno w grze jak i na TS2. Tagi stanowią ważny element identyfikacji gracza przed wszystkim dla dowódcy.
TAG składa się z przedrostka [UFA]/[RRA] i przyrostka np. [ID], [AF] itd. przyrostki zostaną wyjaśnione w dalszej częsci.
wzór TAG'a TS2 podczas rozgrywki VB - UFA ID przykład UFA Mizz ID
wzór TAG'a w grze podczas rozgrywki VB - [UFA][ID] przykład [UFA]Mizz[ID]

Przyrostki
W zależności od funkcji, którą będziemy pełnić podczas VB, wyróżniamy przyrostki:
ID - infantry division
SF - special forces
AF - air force
AD - armored division
ST - sniper team
HQ - headquarters

SLOTY
Virtual Battle i podział na sloty
Odwzorowanie realizmu pola walki wymaga wprowadzenia do rozgrywki podziału na "sloty" tj. specyficzną dla danej jednostki funkcję. Sloty są połączone w grupy
-SpecOps - jednostki specjalne, posiadające ekwipunek do przeprowadzenia akcji dywersyjnych, skrytej działalności na tyłach wroga
-Snipers- snajperzy, odpowiedzialni za obserwacje kierunku działań wroga, likwidacje ważnych celów, np. wrogi dowódca.
-Infantry- piechota, trzon ataku/obrony sektorów,
-Infantry AT/AA - piechota posiadająca dostęp do broni ppanc./ plot.
-Crewman - załogant, upoważniony do prowadzenia czołgów, wozów opancerzonych
-Pilot - pilot, upoważniony do latania helikopterami transportowymi, bojowymi i myśliwcami.
-Medic - umiejętność opatrywania rannych.

"Dlaczego nie mogę prowadzić czołgu?", czyli funkcje przypisane do slotów.
Osoba grająca na danym slocie może wykonywać tylko i wyłącznie czynności zarezerwowane dla danego slota. Przykładowo:
-tylko slot crewman'a umożliwia obsadzenie czołgu jako kierowca/strzelec/dowódca ,
-tylko slot pilota umożliwia pilotowanie helikoptera, samolotu.
-tylko slot infantry at/aa umożliwia noszenie broni ppanc./plot. itd.
*osoba nie posiadająca slota do kierowania danym pojazdem, może zając miejsce w luku transportowym

Przydział do slotów
Przydział do slotów odbywa się na szczeblu dowodzenia. Zależy od predyspozycji, umiejętności i doświadczenia gracza. Osoba przydzielony do slota, używa go podczas WSZYSTKICH rozgrywek VB. Wyjątkiem od zasady jest decyzja dowódcy o przeniesieniu gracza do innej formacji.

ROZGRYWKA
Kiedy odbywają się rozgrywki i jak długo trwają?
Projekt Virtual Battle odbywa się w każdy CZWARTEK. Godzina startu: 21:00. Czas rozgrywki: 2 godziny.

Czy odbywają się jakieś treningi przed właściwą, czwartkową bitwą VB?
Dniem treningów obydwu frakcji jest ŚRODA, godz. 20:00. Na treningach omawiana jest misja, wyznaczane są cele i taktyki dla poszczególnych drużyn. W zależności od stanu osobowego rozgrywana jest luźna bitwa mająca na celu zgranie się drużyn, sprawdzenie komunikacji, wyczucie wroga.

Czy Virtual Battle posiada swój własny serwer Arma2?
Rozgrywki właściwe VB , dzięki uprzejmości klanu Elite Corps, są rozgrywane na serwerze[EC] Elite Corps public. Treningi VB w zależności od stanu osobowego są rozgrywane na serwerach [EC] Elite Corps public lub [8BZ] public server.

Jakie są ustawienia rozgrywki VB.
Poziom trudności EKSPERT, widok z perspektywy 3ciej osoby jest WYŁĄCZONY, celownik jest WYŁĄCZONY

SEKTORY
Ilość sektorów.
Jest to zależne od missionmakera ale szablon VB pozwala na zbudowanie misji na 1 lub 3 sektory.

Na jakiej zasadzie odbywa się przejmowanie sektorów?
Na początku rozgrywki sektory są neutralne. Przejęcie następuje po wejściu w czarny, zakratkowany obszar sektora przez co najmniej 1 gracza i przeczekaniu w nim przez 20 sekund. Czynnikiem który, musi zaistnieć do przejęcia kontroli nad sektorem jest eliminacja wrogich jednostek znajdujących się w obrębie zakratkowanego pola. Sektory muszą być przejmowane w kolejności (przykład: nie można przejąć sektora 3 bez posiadania sektora 2 itd.)
*Sektor to zakratkowane, czarne pole. Szersze pole okalające sektor koloru zielonego/czerwonego służy tylko celom nawigacyjnym aby łatwiej odnaleźć obszar na mapie/GPS.

RESPAWN
Ilość respawnów.
2 respawny, po jednym dla każdej ze stron.

Obszar respawnu.
To zielone (UFA)/czerwone (RRA) pole w którym odradzają się zabici żołnierze i zniszczone pojazdy.
Wejście w obszar respawnu przeciwnika skutkuje śmiercią i ewentualnym zniszczeniem pojazdu.
Strzelanie z respawnu do przeciwnika skutkuje zniszczeniem pojazdu strzelającego lub jego samego jeśli odbywa się to z broni ręcznej.
Strzelanie do respawnu karane jest zniszczeniem pojazdu z którego oddane były strzały lub zabiciem gracza jeśli odbywało się to z broni ręcznej.

Czasy respawnów.
Piechota - 30 sekund
Czołg – 60s
Transporter opancerzony – 30s
Helikopter bojowy – 15minut
Helikopter transportowy – 30s
Pojazd transportowy (HMVV,UAZ) – 30s
Pojazdy wsparcia (cieżarówka naprawcza, cięzarówka z amunicją, cięzarówka z paliwem) – 30s
Stanowisko Plot. (AA) – 3minuty

EKWIPUNEK
Gdzie znajdę skrzynki z ekwipunkiem, jak mam się dozbroić?
Żeby zbalansować i przyspieszyć rozgrywkę po każdym odrodzeniu oczom gracza ukazuje się menu z którego może wybrać dostępną dla jego specjalności broń. Na mapie nie ma ustawionych standardowych skrzynek z wyposażaniem, nie licząc zaznaczonych na mapie skrzynek „Ammunition” w których gracz puste magazynki zamieni na pełne, uzupełni swój stan granatów, dozbroi się w pociski plot./ppanc.

Autor opracowania: Mizz
Obrazek

Obrazek
Zablokowany

Wróć do „VB1”