VIRTUAL BATTLE- Twoja własna misja

VirtualBattle 2009

Moderatorzy: VoY, Inkwizytor

Awatar użytkownika
VoY
Posty: 672
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 16:42
ID Steam:
Numer GG: 3308113
ID gracza: 0
Lokalizacja: Gdynia

VIRTUAL BATTLE- Twoja własna misja

Post autor: VoY »

Witam grono.
Proponuję zainteresowanym stworzenie własnej misji na bazie Big Battle.
Nie trzeba być missionmakerem. Całość polega na określeniu miejsc sektorów ( 9 ) i miejsc respawnów. Resztą zajmę się sam osobiście po zakwalifikowaniu misji do produkcji.
Mile widziane pomysły na misję, ciakawe rozwiązania walki o sektor itp. Każdy zainteresowany powinien w edytorze postawić 9 niebieskich markerów pokazujących sektory i markery respawnów - zielony i czerwony. To cała robota. Należy jednak pamiętać o istotnych wytycznych:
1. Terz przyjazny dla walk piechoty.
2. Unikac duży miast tworzących u wielu graczy klatkowanie.
3. Tern przyjazny dla działań wojsk pancernych - tereny mocno górzyste utrudniają zabawę pancerniakom.
4. Dystans i dostępność do sektów powinny być równe dla obu stron walki.

Pomysły i screeny z edytora proszę prezentować w tym temacie.

Czekam na propozycje.
Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
TwiX
Posty: 74
Rejestracja: 09 marca 2009, 08:21
ID Steam:
Numer GG: 5743203
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wasików/Białystok
Kontakt:

Re: BIG BATTLE - Twoja własna misja

Post autor: TwiX »

Ja dam taki pomysł :p

Można stworzyć misję dla polskich jednostek pustynnych walczących z talibami na jakiejś pustynnej mapie np. na Quesh kibrul :p Fajnie by było pograć polskim żołnierzem albo talibem :D Tylko ciekawe czy ktoś oprócz mnie by chciał takie coś grać :p :ohno
Awatar użytkownika
Intruder
Posty: 208
Rejestracja: 04 stycznia 2010, 19:12
ID Steam:
Numer GG: 153238
ID gracza: 3905

Re: VIRTUAL BATTLE- Twoja własna misja

Post autor: Intruder »

Hej, ostatnio odzywa się coraz więcej głosów narzekających na wyspę Sbrodj. Ze względu na dwa lotniska sam na nią głosowałem jednak życie udowodniło mi, że jest ona raczej kiepska. Podagorsk jest z kolei piekny ale ma niestety tylko jedno lotnisko. Martwiłem się, że na Podagorsku pancerni będą mieli kiepsko ale moje obawy zdecydowanym głosem rozwiał Pit.
Proponuję Podagorsk w takim układzie. Wiem, że to nietypowo jak na VB ale nic nie szkodzi wyjść poza sztywne ramy. W związku z takim układem jak na obrazku tworzą się 2 fronty, a wykorzystanie terenu pozwala na bardzo ciekawe manewry taktyczne zamiast statecznego frontu północ-południe. Ponadto siły pancerne nie będą musiały 3/4 gry spędzać na docieraniu do celu pomimo niebagatelnych dystansów. Jak widać każda ze stron ma dwie drogi dojazdu - Route Green (W/E) oraz wspólny i napewno bardzo gorący, strategiczny Route Hell.

Kilka informacji (pancerni/lotnictwo/piechota)
ARMOR
1) respy, odległości oraz drogi dojazdowe czyniące dotarcie do sektorów w podobnym czasie. Z obu resów do najbliższego sektora zajmuje czołgiem ok. 2,5 minuty pełnym ogniem, dojazd do sektora 2 z sektorów 1 i 3 dla obu stron wynosi ok. 8 minut korzystając z bezpiecznych Route E i W. Dojazd poprzez Route Hell zajmuje ok 6 minut... o ile po drodze nie napotka się współdzielącego tę trasę czołgu przeciwnika.
2) pancerni najprawdopodobniej będą królować lekko na południe od rzeki kontrolując dojazd do Route Hell więc po już po kilku minutach jazdy z resa będą mogli postrzelać
3) jednynym wyjściem z resow dla czołgów przez rzekę są mosty, których zniszczenie zatrzyma wyjazdy na południe. Jadąc przez rzekę gąsienice ulegają zniszczeniu (sprawdziłem). Trzeba będzie korzystać z ciężarówek naprawczych albo przesiąść się na BWP, które są w stanie pokonać tę wodę.
LOTNICTWO
1) Niestety jest tylko jedno lotnisko pozwalające operować samolotom. Można by na nim dać sektor 2 ale tanki by tam nie powalczyły, a jeśli tylko właściciel 2 miałby dostęp do samolotów, to byłby raczjej nie do pokonania. Choć może się mylę...
2) Śmigłowce bedą miały masę możliwości na ukrywanie się w terenie i korzystanie z niego. Lądowania nie będą już łatwe, bo jest ciasno. Śmigła bojowe również będą miały dużo pracy z wyszukaniem celów pancernych, bo wreszcie puszki również będą miały się gdzie ukrywać, a napewno nie bądą łatwe do podejścia. No i piechota z AA :)
3) aby resy (mimo iż oddalone i zasłonięte) nie były zbyt łatwym celem dla śmigieł rozdzielone są strefą zakazu lotów. To chyba logiczne.
PIECHOTA
1) Koniec z bieganiem po pustyni. Dla każdego coś miłego. Do sektorów da się podejść pod osłoną, a z kolei ochrona sektorów również będzie miała jak z tego skorzystać. Teraz pewnie będzie można spojrzeć w oczy temu, kto cię zabije.
2) W sektorach 1 i 3 są miasteczka, w których będzie to, co tygryski lubią najbardziej - CQB czyli walka na nieduże wystanse.
2) połączenia pomiędzy sektorami pozwalają na szybkie przemieszczanie się pojazdami bez potrzeby jazdy przez lasy itp. Pełym ogniem... do czasu dojechania do ładunku postawionego przez SF przeciwnika :)
3) takie ustawienie mapy to raj dla SF. Sabotaż mostów, podkładanie min i bomb... no i oczywiście zwiad. Teren niemalże stworzony dla nich. W większości przypadków wyciszona broń nie będzie cierpiała z powodu mniejszej donośności.

Zanim ktoś bardzo pomarudzi proponuję zrobienie wstępnych testów.
To oczywiście propozycja na jedną z bitew - może kampanii ale raczej nie na całą kampanię. Kampanię można na niej zorganizować przechodząc od dzikich "niezamieszkanych" (brak miast) terenów na północy i wreszcie aż do zdobycia lotniska w ostatniej bitwie.
Obrazek
Ostatnio zmieniony 05 lutego 2010, 20:02 przez Intruder, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Mizz
Posty: 19
Rejestracja: 04 grudnia 2009, 17:15
ID Steam:
Numer GG: 2700647
ID gracza: 0
Lokalizacja: Gdańsk/Kętrzyn

Re: VIRTUAL BATTLE- Twoja własna misja

Post autor: Mizz »

Projekt jest świetny, popieram w 100%
Who Dares Wins
Obrazek
Livestrong
Posty: 15
Rejestracja: 18 czerwca 2009, 10:54
ID Steam:
Numer GG: 10884893
ID gracza: 0
Lokalizacja: Sieradz

Re: VIRTUAL BATTLE- Twoja własna misja

Post autor: Livestrong »

daje dysie ;d za projekt i oczywiście popieram go w 100 % ;D
Obrazek
Awatar użytkownika
VoY
Posty: 672
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 16:42
ID Steam:
Numer GG: 3308113
ID gracza: 0
Lokalizacja: Gdynia

Re: VIRTUAL BATTLE- Twoja własna misja

Post autor: VoY »

Cieszy mnie ta inicjatywa i jak zawsze słuzę pomocą.

W tym pomyśle martwi mnie to że przestają istnieć "latadła" ( hercu i myśliwce ). Zabieramy zabawki pilotom ale nie ma problemu. Zapytam pilotów co w zamian zabrać piechocie? ;) Zabawa musi być fair dla wszystkich.

Drugie zmartwienie to to że wyspa ma posłuzyć do rozegrania bitwy a nie kampani. To duży problem. Chcieliśmy na mapie wyspy pokazywać sytuację w kampanii - jak zmienia się linia frontu. W tej propozycji jest to niewykonalne.

Finalizując bo szkoda pisać o plusach i minusach powiem tak. Zróbcie tą misję i zagrajmy to!?
Proszę oczywiście bazować na misji VB@ 1.4
Jak wspomniałem słuzę pomocą. Trzeba też poprosić Maćka aby zapakował wyspę na serwer i odpalił tylko 1 serwer a nie 6 jak ma to zwyczaj robić.
Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
DonArkado
Posty: 50
Rejestracja: 27 listopada 2009, 16:16
ID Steam:
Numer GG: 4373239
ID gracza: 0
Lokalizacja: Legnica/Wrocław
Kontakt:

Re: VIRTUAL BATTLE- Twoja własna misja

Post autor: DonArkado »

Voy myśle że to akurat nie problem (linia frontu itd). Myśle że można by było projekt lekko dobracować i zrobić z tego bitwe ALE taką która np z kampanią byłaby związana :) (np że jest to wyspa na której jest umiejscowiona obrona AA + rakiety balistyczne bla bla bla i strona która ją przejmie bedzie miała np dodatkowe wsparcie lotnicze) nie oszukujmy się wojna to nie raj. Nie powinniśmy na siłe próbować zbalansować obu stron bo wojna nie jest równa dla wszystkich.
Me GoSu K?? U LaMe No GaMe !! U Don't Have Brain !!
Play With The Best !! Die Like The Rest !!
I Play With GoSu !! U Wanna Try ?? LaMe Don't Cry !!
Awatar użytkownika
VoY
Posty: 672
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 16:42
ID Steam:
Numer GG: 3308113
ID gracza: 0
Lokalizacja: Gdynia

Re: VIRTUAL BATTLE- Twoja własna misja

Post autor: VoY »

Intruder coś już przygotował więc niebawem będzie można potestować.
Maćka trzeba jedynie poprosić o zapakowanie wyspy PODAGORSK na serwer.
Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Intruder
Posty: 208
Rejestracja: 04 stycznia 2010, 19:12
ID Steam:
Numer GG: 153238
ID gracza: 3905

Re: VIRTUAL BATTLE- Twoja własna misja

Post autor: Intruder »

misja jest generalnie skończona. Przetestowana (2 vs 2). Wszystko działa i jest fajnie i gorąco nawet w takim znikomym składzie. Pojawiły się za to nowe ciekawe kwestie taktyczne. Teraz od Voya potrzebna będzie tylko pomoc przy ogarnięciu respów dla kilku dodatkowych łódek.

Odnośnie pojawiających się głosów, że nie wszystko musi być super zbalansowane - tu się zgadzam.
Pełnego balansu nigdy nie będzie i nie powinno być. Pamiętajmy, że czerwoni mają np. taką fajną możliwość jak przewóz grupek piechoty Mi24, która na tej mapie będzie grała rolę. Ja bym zaproponował aby ruscy nie mieli Little Birda albo może dać niebieskim UH-1 (z minigunami), a ruskim MH-6?
Ponieważ... "war, war never changes..."
Wojna się nie zmienia i ma swoje niesprawiedliwości po obu stronach :)
Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
VoY
Posty: 672
Rejestracja: 11 grudnia 2006, 16:42
ID Steam:
Numer GG: 3308113
ID gracza: 0
Lokalizacja: Gdynia

Re: VIRTUAL BATTLE- Twoja własna misja

Post autor: VoY »

W nadchodzący czwartek planowany jest test tej mapy. Proszę "wpakować" wyspę Podagorsk do @VB/addons.
dział download na VB
Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Czeslaus
Posty: 29
Rejestracja: 22 września 2009, 19:43
ID Steam:
Numer GG: 3029748
ID gracza: 0

Re: VIRTUAL BATTLE- Twoja własna misja

Post autor: Czeslaus »

Nie bede się rozpisywał. Mapka jest REWELACYJNA. Ta mnogość opcji latania helkami, możliwość czajenia się ze Striełą na nierozważnego kapitalistę ;). CUD po prostu jak najszybciej wprowadzać ;)
Czeslaus = qq = Jaskier
Mianownik (kto ? co?) Jaskier
Dopełniacz (kogo ? czego ?) Jaskra
Celownik (komu ? czemu ?) Jaskrowi
Biernik (kogo ? co ?) Jaskra
Narzędnik ( z kim ? z czym ?) z Jaskrem
Miejscownik (o kim ? o czym ?) o Jaskrze
Wołacz (o !) Jaskrze !
Nie róbcie błędów wymawiając mój nick ;)
Zablokowany

Wróć do „VB1”