[PORADNIK] Jak stworzyć briefing?

Pytania i porady na tematy techniczne związane z Arma2 oraz Arma2OA.

Moderator: Inkwizytor

Regulamin forum
Przed zadaniem pytania proszę się zastosować do niniejszych wskazówek:

1. Przeszukaj forum używając funkcji "Szukaj". Nowe wydania Arma mają wiele wspólnych cech z poprzednią wersją i jest wysoce prawdopodobne, że można posłużyć się analogią.
2. Sprawdź w dziale Pomoc Techniczna czy nie ma odpowiedzi na Twoje pytanie.
3. Tworząc nowy wątek wybierz podforum tematyczne adekwatne do problemu lub zapytania.
4. Tworząc nowy wątek nie wpisuj enigmatycznie nazwy tematu typu "Pytania", "Pilne", "Potrzebna pomoc"
5. W nazwie tematu wpisz coś konretnego, to czego dotyczy pytanie lub problem np.: "Jak zmienić na inny przycisk wybierania celu(domyślenie Tab)"
6. Nie zadawaj na raz wielu pytań w jednym temacie. Lepiej otworzyć kilka tematów, każdy na osobny problem. Ułatwi to śledzenie poszczególnych wątków, lepiej widać na co została udzielona odpowiedź.
7. Po otrzymaniu odpowiedzi/rozwiązania poinformuj czy jest to dla ciebie satysfakcjonujące i pomocne.
8. Po otrzymaniu odpowiedzi/rozwiązania podziękuj. Autorowi postu, który przyczynił się do pomocy wystaw pozytywną opinię(daj pochwałę).
9. Jeśli sam rozwiązałeś problem lub znalazłeś odpowiedź, poinformuj o tym. Tą informacją pomożesz innym.
Awatar użytkownika
Artek3333
Posty: 578
Rejestracja: 29 czerwca 2007, 20:02
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Żywiec

Re: [PORADNIK] Jak stworzyć briefing?

Post autor: Artek3333 »

Rzeczywiście :roll: Mój błąd. Post wcześniejszy już poprawiłem.
STARZEC
Posty: 4
Rejestracja: 21 marca 2011, 00:13
ID Steam:

Re: [PORADNIK] Jak stworzyć briefing?

Post autor: STARZEC »

A ja mam problem. Może jestem głupi albo coś źle robię.
W folderach biblioteka\dokumenty\arma2\mission\...
Mam pliki
- briefing.sqf
- init.sqf
oraz plik z misją zrobioną w edytorze w grze.
w pliku init.sqf umieszczone jest to:
[] execVM"briefing.sqf";

Teraz kolej na briefing
Oto co jest w nim:

MAG_tskObj1 = player createSimpleTask["Kill all patrols in area"];
MAG_tskObj1 setSimpleTaskDescription["Clear the first village from the enemies. Be sure that you kill all enemies patrols","Kill all patrols in area","Kill all patrols in area"];
MAG_tskObj1 setSimpleTaskDestination (getMarkerPos "eliminacja");
player setCurrentTask tsk1;
MAG_tskObj2 = player createSimpleTask["Elliminate every bed guy occupying second village"];
MAG_tskObj2 setSimpleTaskDescription["The bed guy's organized there some kinda of base. We need to destro it. Elliminate every Takistan or Russian Army occupying our beautiful village.","Elliminate every bed guy occupying second village","Elliminate every bed guy occupying second village"];
MAG_tskObj2 setSimpleTaskDestination (getMarkerPos "Wioska");
MAG_tskObj3 = player createSimpleTask["Go to evac point"];
MAG_tskObj3 setSimpleTaskDescription["Get to the evac point located on your map.","Go to evac point","Go to evac point"];
player createDiaryRecord["Diary", ["Situation on the frontline","We've won all battles so far, except those which we've lost."]];

Potem odpalam armę daję single mission, potem scenario i wybieram swoją misję. No i tu jest problem bo nic nie ma. Jedna wielka lipa.
Co robię nie tak że to nie działa. POMOCY. Proszę :)
tom3kb
Posty: 511
Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
ID Steam:
ID gracza: 209283
Lokalizacja: Sieradz

Re: [PORADNIK] Jak stworzyć briefing?

Post autor: tom3kb »

1. Jeśli chcesz, żeby misja, którą stworzyłeś w edytorze była wyświetlana w menu misji pojedyńczych w grze musisz ją przerzucić z moich dokmentów do folderu missions tam gdzie zainstalowałeś arme2.
Np:
C;\Arma2\Missions\Moja misja
2. Jeśli chodzi o briefing to różnie ludzie robią więc nie jestem pewien czy ci pomogę ale jeśli po włączeniu misji nie masz briefingu to sprawdź czy w nim gdzieś na początku jest linijka:

switch (side player) do
{
case WEST:
{
-jeśli grasz frakcją zachodu powinno być case WEST:
-jeśli wschodu powinno być case east:
-jeśli partyzantami case resistance:

Poniżej część briefiengu z jednej z moich misji wszystko działa gram jako amerykanin więc case west.

waitUntil {!(isNull player)};
waitUntil {player==player};
switch (side player) do
{
case WEST:
{
player createDiaryRecord ["Diary",["Misja","Na poludnie od miasta Zawarak spadl gdzies amerykanski bezzalogowy samolot Predator, macie go odnalezc, poniewaz nie bedziemy mieli go jak stamtad zabrac macie zgrac z niego wszystkie informacje a potem go zniszczyc."]];
player createDiaryRecord ["Diary",["Nieprzyjaciel","Rejon, w ktorym bedziecie operowac jest ciagle pod kontrola nieprzyjacielskich bojowek."]];
player createDiaryRecord ["Diary",["Sojusznicy","Jestescie w tej chwili najbardziej na polnoc wysunietym patrolem, nie mamy czasu na przyslanie posilkow. Musicie dzialac sami."]];
player createDiaryRecord ["Diary",["Sygnal","Gdy zblizycie sie na mniej niz 300 metrow do Predatora powinniscie odebrac sygnal, ktory pozwoli wam zawezic pole poszukiwan."]];
player createDiaryRecord ["Diary",["Bron","Mozesz wybrac bron, ktora chcesz zabrac na misje, sprawdz wyposazenie zolnierzy."]];

tskObj1=player createSimpleTask ["1. Odnajdz Predatora."];
tskObj1 setSimpleTaskDescription ["Sprawdz sektor, w ktorym spadl <marker name='c1'>Predator</marker>, gdy go znajdziesz pobierz dane, znajdujace sie na jego twardym dysku, a potem zniszcz maszyne.","1. Odnajdz Predatora.",""];
tskObj1 setSimpleTaskDestination (getMarkerPos "c1");

tskObj2=player createSimpleTask ["2. Dane."];
tskObj2 setSimpleTaskDescription ["Pobierz dane znajdujace sie na twardym dysku samolotu.","2. Dane.",""];
tskObj2 setSimpleTaskDestination (getMarkerPos "c1");

tskObj3=player createSimpleTask ["3. Zniszcz maszyne."];
tskObj3 setSimpleTaskDescription ["Po skopiowaniu danych zniszcz Predatora.","3. Zniszcz maszyne.",""];
tskObj3 setSimpleTaskDestination (getMarkerPos "c1");

tskObj4=player createSimpleTask ["4. Ewakuacja."];
tskObj4 setSimpleTaskDescription ["Po wykonaniu misji wycofaj sie do bezpiecznej <marker name='c2'>strefy</marker>.","4. Ewakuacja.",""];
tskObj4 setSimpleTaskDestination (getMarkerPos "c2");

}};



@down
No to fajnie :)
Ostatnio zmieniony 21 marca 2011, 15:08 przez tom3kb, łącznie zmieniany 1 raz.
STARZEC
Posty: 4
Rejestracja: 21 marca 2011, 00:13
ID Steam:

Re: [PORADNIK] Jak stworzyć briefing?

Post autor: STARZEC »

Kurcze przez chwilę działało i z nowu lipa.
Zmieniłem trochę briefing i wygląda on tak:
waitUntil {!(isNull player1)};
waitUntil {player1==player1};
switch (side player) do
{
case WEST:
{
player createDiaryRecord["Diary",["Situation on the frontline","We've won all battles so far, except those which we've lost."]];
player createDiaryRecord["Diary",["You can choose any weapon you like"]];

tskObj1=player createSimpleTask["Kill all patrols in area"];
tskObj1 setSimpleTaskDescription["Clear the first village <marker name='Patrole'>from the enemies</marker>. Be sure that you kill all enemies patrols","Kill all patrols in area","Kill all patrols in area"];
tskObj1 setSimpleTaskDestination (getMarkerPos "Patrole");

tskObj2=player createSimpleTask["Elliminate every bed guy occupying second village"];
tskObj2 setSimpleTaskDescription["The bed guy's organized there some kinda of base <marker name='Wioska'></marker>. We need to destro it. Elliminate every Takistan or Russian Army occupying our beautiful village.","Elliminate every bed guy occupying second village","Elliminate every bed guy occupying second village"];
tskObj2 setSimpleTaskDestination (getMarkerPos "Wioska");

tskObj3=player createSimpleTask["Go to evac point"];
tskObj3 setSimpleTaskDescription["Get to the evac point located on your map <marker name='ewakuacja'></marker>.","Go to evac point","Go to evac point"];
tskObj3 setSimpleTaskDestination (getMarkerPos "ewakuacja");

}};

Kurcze już nie wiem co mam robić
STARZEC
Posty: 4
Rejestracja: 21 marca 2011, 00:13
ID Steam:

Re: [PORADNIK] Jak stworzyć briefing?

Post autor: STARZEC »

Udało się działa
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pomoc techniczna oraz FAQ”