[PORADNIK] Jak stworzyć briefing?

Pytania i porady na tematy techniczne związane z Arma2 oraz Arma2OA.

Moderator: Inkwizytor

Regulamin forum
Przed zadaniem pytania proszę się zastosować do niniejszych wskazówek:

1. Przeszukaj forum używając funkcji "Szukaj". Nowe wydania Arma mają wiele wspólnych cech z poprzednią wersją i jest wysoce prawdopodobne, że można posłużyć się analogią.
2. Sprawdź w dziale Pomoc Techniczna czy nie ma odpowiedzi na Twoje pytanie.
3. Tworząc nowy wątek wybierz podforum tematyczne adekwatne do problemu lub zapytania.
4. Tworząc nowy wątek nie wpisuj enigmatycznie nazwy tematu typu "Pytania", "Pilne", "Potrzebna pomoc"
5. W nazwie tematu wpisz coś konretnego, to czego dotyczy pytanie lub problem np.: "Jak zmienić na inny przycisk wybierania celu(domyślenie Tab)"
6. Nie zadawaj na raz wielu pytań w jednym temacie. Lepiej otworzyć kilka tematów, każdy na osobny problem. Ułatwi to śledzenie poszczególnych wątków, lepiej widać na co została udzielona odpowiedź.
7. Po otrzymaniu odpowiedzi/rozwiązania poinformuj czy jest to dla ciebie satysfakcjonujące i pomocne.
8. Po otrzymaniu odpowiedzi/rozwiązania podziękuj. Autorowi postu, który przyczynił się do pomocy wystaw pozytywną opinię(daj pochwałę).
9. Jeśli sam rozwiązałeś problem lub znalazłeś odpowiedź, poinformuj o tym. Tą informacją pomożesz innym.
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1522
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: [PORADNIK] Jak stworzyć briefing?

Post autor: kondor »

1. nie mozna przypisac pod nil lub null, dlatego (nie bedacy zarezerwowanym slowek kluczowym) nul jest ok.
2. nie potrzeba przypisywac pod nic tego wyrazenia (skoro i tak pewnie nic nie robisz z tym handlerem)
3. wywolanie execVM/spawn jest bardziej kosztowne (gdyz tworzy dodatkowy watek) niz call (ten sam watek), czyli lepiej:

Kod: Zaznacz cały

call compile preprocessFile "briefing.sqf"
co jednak pewnie i tak nie rozwiaze tego problemu.

mozesz podac tresc tego skryptu?
Awatar użytkownika
Zgedi
Posty: 58
Rejestracja: 22 sierpnia 2009, 23:03
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: MMz

Re: [PORADNIK] Jak stworzyć briefing?

Post autor: Zgedi »

generalnie w uproszczeniu brief wygląda tak

Kod: Zaznacz cały

// A2BM W     110
// DO NOT EDIT THIS FILE

waitUntil {!(isNull player)};
waitUntil {player==player};
switch (side player) do
{
case WEST:
{
player createDiaryRecord ["Diary",["Notatki","tekst notatki"]];
MAG_tskObj3=player createSimpleTask ["Koniec"];
MAG_tskObj3 setSimpleTaskDescription ["<marker name='marker4'>Koniec</marker>","Koniec","Koniec"];
MAG_tskObj2=player createSimpleTask ["Zadanie2"];
MAG_tskObj2 setSimpleTaskDescription ["<marker name='marker3'>Tekst zadania</marker>","Zadanie2","Zadanie2"];
MAG_tskObj1=player createSimpleTask ["Zadanie1"];
MAG_tskObj1 setSimpleTaskDescription ["<marker name='marker2'>Tekst zadania</marker>","Zadanie1","Zadanie1"];
MAG_tskObj0=player createSimpleTask ["Start"];
MAG_tskObj0 setSimpleTaskDescription ["<marker name='marker1'>Tekst</marker>","Start","Start"];
};
case EAST:
{
};
case RESISTANCE:
{
};
case CIVILIAN:
{
};
};
Awatar użytkownika
kondor
Posty: 1522
Rejestracja: 13 marca 2007, 11:50
ID Steam: Przemek_kondor
Kontakt:

Re: [PORADNIK] Jak stworzyć briefing?

Post autor: kondor »

Z powodu uzycia waitUntil, rzeczywiscie powinno byc execVM zamiast call.
Briefing w armie2 wyglada zupelnie inaczej niz poprzednio - przegladales cale menu jak wybierzesz mape ("M")?
Awatar użytkownika
Zgedi
Posty: 58
Rejestracja: 22 sierpnia 2009, 23:03
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: MMz

Re: [PORADNIK] Jak stworzyć briefing?

Post autor: Zgedi »

Tak za każdym razem wszystko sprawdzam.Jeszcze jakieś pomysły co może być nie tak?
Awatar użytkownika
Trance
Posty: 1090
Rejestracja: 20 maja 2007, 19:06
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: [PORADNIK] Jak stworzyć briefing?

Post autor: Trance »

Zakładając, że w samym skrypcie wszystko jest ok, to błąd musi być gdzieś w momencie wywoływania skryptu. Mógłbys zamieścić treść skryptu, w którym uruchamiasz ten briefing?
Obrazek
gremdek
Posty: 261
Rejestracja: 13 grudnia 2006, 16:53
ID Steam:

Re: [PORADNIK] Jak stworzyć briefing?

Post autor: gremdek »

a na pewno grasz jako usa?
cfog skończył się na kill'em all
Awatar użytkownika
Zgedi
Posty: 58
Rejestracja: 22 sierpnia 2009, 23:03
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: MMz

Re: [PORADNIK] Jak stworzyć briefing?

Post autor: Zgedi »

No właśnie w tym był problem.W programie do briefingu nie zauważyłem,że jest opcja zmiany strony i przez to nie działało :)
Awatar użytkownika
Matte
Posty: 805
Rejestracja: 17 stycznia 2007, 12:20
ID Steam:
Numer GG: 3470353
ID gracza: 2166020
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: [PORADNIK] Jak stworzyć briefing?

Post autor: Matte »

Generatory ogłupiają...
Jestem BIS fanboyem! :ofp :weteran
FAQ:
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o OFP:DR? DR nie żyje, a fani zapomnieli.
Co zrobić gdy powiedzą coś złego o ArmA II? - Do 1.96 jescze trochę brakuję...
All of BIS's programming is done by Ondrej's hair
Blogaska prowadzę, i gadam do mikrofonu w podcaście na matteprl.net
Awatar użytkownika
Zgedi
Posty: 58
Rejestracja: 22 sierpnia 2009, 23:03
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: MMz

Re: [PORADNIK] Jak stworzyć briefing?

Post autor: Zgedi »

Jeszcze trochę potruje wam dupe bo do pełni szczęścia brakuje mi tego żeby briefing włączał się na starcie bo nie odpala przy początku misji tylko w mapę trzeba wchodzić
Awatar użytkownika
Trance
Posty: 1090
Rejestracja: 20 maja 2007, 19:06
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: [PORADNIK] Jak stworzyć briefing?

Post autor: Trance »

Odpal w pliku init.sqf
Obrazek
Awatar użytkownika
seba200
Posty: 133
Rejestracja: 02 października 2007, 16:59
ID Steam:
ID gracza: 0
Lokalizacja: Wawa/Otwock

Re: [PORADNIK] Jak stworzyć briefing?

Post autor: seba200 »

Witam - mam stworzony brif dla zachodu - a co zrobic zeby byl inny dla wschodu w tej samej misji? Jak odpalam wschodni team to widze zadania dla zachodu:)
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pomoc techniczna oraz FAQ”