Desant morski

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Lygi
Posty: 84
Rejestracja: 05 lutego 2010, 17:31
ID Steam:
ID gracza: 0

Desant morski

Post autor: Lygi »

Ostatnio próbowałem zrobić desant z łodzi strony przeciwnej. Szło jak po grudzie zatem zrezygnowałem i robię desant z łodzi własnych i wiecie co ? Też są problemy. Kiedyś w OFP robiłem podobne misje wszystko było łatwe i co najważniejsze działało a tu ..

Ok zatem zrobiłem ileś tam grup umieszczonych w łodziach dałem łodziom trasę zakończoną - rozładuj transport a grupom trasę do ataku .

I teraz tak:

- Za którymś razem łodzie przestały ruszać z miejsca ( Prócz jednej - nie wiem czemu. Miała identyczne parametry w punktach drogi jak i reszta. ) Musiałem dodać jeszcze jeden punkt drogi (taki zwykły bez parametrów specjalnych ) łodzie zaczęły ruszać. (Co zabawne np. pontony nie miały tych problemów z ruszaniem z miejsca choć miały identyczne punkty trasy.)

- Kiedy już łodzie dopływały do brzegu to żołnierze bardzo niechętnie z nich wysiadali. Nie które łodzie po dotarciu do punktu trasy "rozładuj transport" rozładowywały się po pewnym czasie, a nie które wcale. Ba! Parę razy się zdarzyło że łodzie zaczęły zawracać i płynąć gdzieś w siną dal !

- Pomyślałem że wymuszę ich wysiadkę komendą ejcet ale oczywiście po wysiadce żołnierze wracają z powrotem do łodzi.

A teraz pytanka.

- Jakie macie pomysły na pewny i szybki desant żołnierzy na plaży z łodzi ? Chodzi żeby łodzie bez kluczenia podpływały do brzegu i szybko wysadzała. desant.
- Łodzie choć każda ma osobną drogę wytyczoną jakoś samoistnie ustawiają się jedna za drugą w trzy rzędy. Jak temu zapobiec wolałbym żeby płyneły w lini.
- Czy można połączyć wyzwalacz z punktem trasy ? Tak żeby komenda aP1 Action ["EJECT", ponton] zadziałała kiedy ponton dotrze do określonego punktu trasy ?
Awatar użytkownika
szachcik
Posty: 3
Rejestracja: 18 sierpnia 2016, 09:33
ID Steam: szachcik
Lokalizacja: dolnośląskie
Kontakt:

Re: Desant morski

Post autor: szachcik »

Robiłem coś podobnego kiedyś dużo prościej. Wsadzasz normalnie komendą jednostki do łodzi (this moveincargo/ moveindriver itp.). Najlepiej jak cała łódź to jedna drużyna. Dajesz dowódcy punkt trasy "Get out" na brzeg (w polskim tłumaczeniu pewnie "wysiądź") i potem kolejny z punktem do ataku. Drużyna powinna wysiąść i elegancko pobiec do następnego wyznaczonego punktu.
Musisz wziąć jednak pod uwagę, że boty są botami i dawać im duży margines do błędu. Jak masz tych łodzi kilka to zwiększ im odstępy między sobą, bo nawet jak wydaje Ci się, że miejsca dla łodzi starczy to bot stwierdzi, że jednak nie i popłynie gdzieś naokoło wysiąść w "lepszym" miejscu.
Samo umiejscowienie tych punktów trasy do desantu ("wysiądź") ma dość duże znaczenie i czasami małe przesunięcie ich potrafi zdziałać wiele. Możesz im też zwiększyć promień do ukończenia tego punktu, może coś pomoże.
Awatar użytkownika
Lygi
Posty: 84
Rejestracja: 05 lutego 2010, 17:31
ID Steam:
ID gracza: 0

Re: Desant morski

Post autor: Lygi »

Dziękuje za podpowiedz szachcik. Już tak kiedyś robiłem próbując umieścić ruskich żołnierzy w amerykańskiej łodzi i wtedy coś tam nie zagrało ale teraz gra i huczy. :D
Możesz im też zwiększyć promień do ukończenia tego punktu, może coś pomoże.
Czy piszesz o parametrze promień rozmieszczenia w punkcie drogi ? ( domyślnie 0 )
Awatar użytkownika
szachcik
Posty: 3
Rejestracja: 18 sierpnia 2016, 09:33
ID Steam: szachcik
Lokalizacja: dolnośląskie
Kontakt:

Re: Desant morski

Post autor: szachcik »

Tak, prawdopodobnie mówimy o tym samym. Nigdy nie używałem polskiej wersji gry, ale w ang. to się nazywało chyba "completion radius".
Awatar użytkownika
vynaratorski
Posty: 178
Rejestracja: 27 września 2009, 15:22
ID Steam:
ID gracza: 1
Kontakt:

Re: Desant morski

Post autor: vynaratorski »

A nie ma czegoś takiego jak promień ukończenia? Z tego co pamiętam to są to dwie zmienne, placement radius i completition radius i my rozmawiamy o tym drugim - a "promień rozmieszczenia" to "placement radius", więc raczej nie o to nam chodzi. Masz tam jakieś inne promienie? :P
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”