cywile w tle

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

ODPOWIEDZ
elgyd
Posty: 113
Rejestracja: 11 sierpnia 2011, 18:27
ID Steam:

cywile w tle

Post autor: elgyd »

zy da się jakoś zwiększyć zasięg widoczności cywili (moduł cywile w tle). Chodzi o to, że gdy stoję od miasta jakiś 1 km to miasto jest puste. Dopiero gdy zbliżam się do niego zaczynają pojawiać się cywile a ja chciałbym żeby byli tam szybciej. Da się to zrobić?
tom3kb
Posty: 511
Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
ID Steam:
ID gracza: 209283
Lokalizacja: Sieradz

Re: cywile w tle

Post autor: tom3kb »

Da się :) Musisz się pobawić się parametrami startowymi modułu ALICE, wpisz w googla: arma 2 ambient civilians wiki, wybierz pierwszy temat (sorry za brak linku, pisałem z telefonu). Popatrz na opcję spawndistance i jak ją użyć. Z tego co wyczytałem domyślnie w module ustawione jest, że cywile spawnują się jak jesteś 1km od miasta/wioski.
elgyd
Posty: 113
Rejestracja: 11 sierpnia 2011, 18:27
ID Steam:

Re: cywile w tle

Post autor: elgyd »

OK. Udało się, ale jest pewien inny problem. Kiedy na całej mapie mam: zachód, wschód, ruch oporu, cywile po 144 jednostki z każdego rodzaju i daje moduł "cywile" to nie ma ich w miastach- dlaczego? (używam upsmona)

I jeszcze jedno. Chodzi mi o procentową liczbę cywilów w mieście. Wiem, że chyba jest za to odpowiedzialna opcja: civilianCount, jest nawet przykład: BIS_alice_mainscope setvariable ["civilianCount","round (%1 / 10)"];
ale nie mogę tego rozgryźć. Powiecie co jest co i co do czego na podstawie tego przykładu?
tom3kb
Posty: 511
Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
ID Steam:
ID gracza: 209283
Lokalizacja: Sieradz

Re: cywile w tle

Post autor: tom3kb »

Jak dałeś też 144 jednostek z frakcji cywili to może Alice już nie zastartuje? I nie będzie spawnował cywili w wioskach.
Zajrzyj w tematy na armaholicu lub forum bisu związane z Alice lub ambient civilian pewnie znajdziesz dokładne info jak zwiększyć liczbę cywili w wioskach.
elgyd
Posty: 113
Rejestracja: 11 sierpnia 2011, 18:27
ID Steam:

Re: cywile w tle

Post autor: elgyd »

No i właśnie tu jest problem. Język angielski. Może ktośby pomógł w tej sprawie i napisał co i jak?
tom3kb
Posty: 511
Rejestracja: 04 marca 2011, 06:30
ID Steam:
ID gracza: 209283
Lokalizacja: Sieradz

Re: cywile w tle

Post autor: tom3kb »

Zajrzyj tutaj na forum do tematu ambient civilians module (w "szukajce" znajdziesz), może coś pomoże.
Awatar użytkownika
vynaratorski
Posty: 178
Rejestracja: 27 września 2009, 15:22
ID Steam:
ID gracza: 1
Kontakt:

Re: cywile w tle

Post autor: vynaratorski »

Nie wiem czy powinienem odpowiadać w tym temacie, skoro zalecono używanie szukajki, ale skoro nie został zamknięty... ;)

Moduły cywilny (ten pod F7) nie działa na każdej mapie, to po pierwsze. Cywile są spawnowani w oparciu o rodzaj i ilość budynków i zależnie od mapy należy użyć odpowiedniego modułu. Mamy moduł
"Cywile w tle" i "Cywile w tle (dodatek)". Ten pierwszy będzie spawnować europejczyków na budynkach a la Czarnoruś, ten drugi zadziała na mapach a la Takistan - czyli postawienie pierwszego modułu na Takistanie nie zespawnuje nam cywili.

Moduł można konfigurować, albo w pliki init.sqf albo np. w logice gry. Do zwiększenia zasięgu służy

BIS_alice_mainscope setvariable ["spawnDistance",2000];

W celach testowych warto pamiętać o debuowaniu:

BIS_alice_mainscope setVariable ["debug",true];

http://sandbox.darrenbrant.com/arma_ii/ ... s-to-a-map <- przydatne do customowych map
http://community.bistudio.com/wiki/Ambient_Civilians <- wiki
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”