JPS - kolejny Patrol Script

Edytor Arma (Arma, Arma2, Arma2OA)

Moderatorzy: kondor, Inkwizytor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jaromaz
Posty: 92
Rejestracja: 23 marca 2007, 12:26
ID Steam:

JPS - kolejny Patrol Script

Post autor: Jaromaz »

Poniżej wersja BETA mojego prostego skryptu patrolowego JPS:

wideo prezentujące możliwości JPS

1. Korzysta się z niego identycznie jak z UPSMON
2. W walce jest wykorzystywane standardowe AI z Army (jednostki starają się trzymać w grupach, czasami uciekają gdy przeciwnik ma przewagę, strzelają z większego dystansu - ogólnie realniejsze, wojskowe zachowanie).
3. Pozwala na wybranie rodzaju terenu, do którego ograniczy losowanie (zarówno dla pozycji startowej w przypadku parametru "random" jak i dla punktów docelowych) - możliwe opcje to ziemia, powietrze, droga, woda - czyli np. wstawiając parametr "road" dla pojazdu zostanie on umieszczony na losowej pozycji wewnątrz markera ale zawsze na drodze i podczas kolejnych losowań punktów trasy zawsze miejscami docelowymi będą drogi - dzięki czemu pojazdy w większej mierze poruszają się po drogach - zabezpieczanie dróg nabierze większego sensu :)
4. Sprawdza czy jednostka AI utknęła - wtedy zmienia jej punkt docelowy.
5. Jednostki znajdujące się 800 metrów od sojuszniczej grupy zaatakowanej przez wroga przechodzą w tryb "WSPARCIE" i na pełnej prędkości starają się dotrzeć do "wzywających pomocy" (uwaga - ta funkcja będzie działała nawet dla innych jednostek z uruchomionym skryptem UPSMON).
6. Ustawienie zmiennej _debug na true spowoduje wyświetlenie na mapie pozycji każdej z jednostek (marker punktu), ich pozycji docelowej (marker krzyżyka) oraz trybu, w którym się znajdują (PATROL lub WSPARCIE).

Sposób użycia:
w polu "uruchamianie" dowódcy grupy wpisujemy:

Kod: Zaznacz cały

nul = [this, "nazwa_markera", "ground", "random"] execVM "JPS.sqf"
(z parametrem "random" jednostki zostaną na starcie teleportowane do losowej pozycji w obrębie markera).
Przy wykorzystaniu opcji _debug możemy dodać też standardowym wpisem nazwę grupy żeby czytelniej wyglądała na mapie:

Kod: Zaznacz cały

this setGroupID["NAZWA GRUPY"]
wtedy prezentuje się tak:

Obrazek

parametry skryptu: air, ground, road, water, random

Po testach wersji beta postaram się dodać jeszcze opcję reagowania na martwe jednostki.

Skrypt wraz z "misją" przykładową do pobrania tutaj
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Edycja oraz tworzenie misji, skrypty oraz programowanie”