wideo prezentujące możliwości JPS
1. Korzysta się z niego identycznie jak z UPSMON
2. W walce jest wykorzystywane standardowe AI z Army (jednostki starają się trzymać w grupach, czasami uciekają gdy przeciwnik ma przewagę, strzelają z większego dystansu - ogólnie realniejsze, wojskowe zachowanie).
3. Pozwala na wybranie rodzaju terenu, do którego ograniczy losowanie (zarówno dla pozycji startowej w przypadku parametru "random" jak i dla punktów docelowych) - możliwe opcje to ziemia, powietrze, droga, woda - czyli np. wstawiając parametr "road" dla pojazdu zostanie on umieszczony na losowej pozycji wewnątrz markera ale zawsze na drodze i podczas kolejnych losowań punktów trasy zawsze miejscami docelowymi będą drogi - dzięki czemu pojazdy w większej mierze poruszają się po drogach - zabezpieczanie dróg nabierze większego sensu

4. Sprawdza czy jednostka AI utknęła - wtedy zmienia jej punkt docelowy.
5. Jednostki znajdujące się 800 metrów od sojuszniczej grupy zaatakowanej przez wroga przechodzą w tryb "WSPARCIE" i na pełnej prędkości starają się dotrzeć do "wzywających pomocy" (uwaga - ta funkcja będzie działała nawet dla innych jednostek z uruchomionym skryptem UPSMON).
6. Ustawienie zmiennej _debug na true spowoduje wyświetlenie na mapie pozycji każdej z jednostek (marker punktu), ich pozycji docelowej (marker krzyżyka) oraz trybu, w którym się znajdują (PATROL lub WSPARCIE).
Sposób użycia:
w polu "uruchamianie" dowódcy grupy wpisujemy:
Kod: Zaznacz cały
nul = [this, "nazwa_markera", "ground", "random"] execVM "JPS.sqf"
Przy wykorzystaniu opcji _debug możemy dodać też standardowym wpisem nazwę grupy żeby czytelniej wyglądała na mapie:
Kod: Zaznacz cały
this setGroupID["NAZWA GRUPY"]

parametry skryptu: air, ground, road, water, random
Po testach wersji beta postaram się dodać jeszcze opcję reagowania na martwe jednostki.
Skrypt wraz z "misją" przykładową do pobrania tutaj